Dzisiaj jest 28 marca 2024, 10:54


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: 29 września 2015, 12:15 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
Jak w temacie... może ktoś już próbował i podzieli się doświadczeniami - nie znalazłem podobnych dyskusji.

Powód pierwszy wymiany na elektryka w moim przypadku to niesprawna pompa mechaniczna, a drugi to instalacja zasilania podtlenkiem lpg i możliwość prostego uzależnienia pracy pompy paliwa od przełącznika (bo ciężko to sterownikiem nazwać) lpg.

Zakładam, że gaźnikowi wystarczy jedynie obecność paliwa w komorze pływakowej i właściwie gdyby dać zbiornik paliwa wyżej to grawitacja załatwiła by temat. Zbiornik jest nowy i będzie zamontowany w miejsce starego - więc bez wymuszenia się nie obejdzie... i teraz pytanie, czym wymusić - myślałem o jakiejś niewielkiej pompce z aledrogo z ciśnieniem 0,2Bar - może ktoś montował coś podobnego i jest zadowolony albo nie :)

Generalnie to żuczek bez problemu odpala na lpg, zimą niestety potrzebna jest suszarka, ale też da radę... problem pojawia się kiedy do stacji lpg zostało 300 metrów.... i przy tej okazji pozdrawiam życzliwych z Piaseczna ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 września 2015, 13:08 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Są niby pompy paliwa do gaźników,więc to nie problem.Ja np. w polonezie miałem orginalną pompę w baku połączoną przez pompę mechaniczną z poloneza na gaźniku,i dalej do gaźnika.Powód tego był taki,że pompa od wielopunktu dawała zbyt duże ciśnienie i miała za duży wydatek,a po przepuszczeniu paliwa przez tą mechaniczną,działała ona jak regulator ciśnienia i ograniczała wydatek paliwa,bo część szła na powrót do zbiornika i zmniejszała ciśnienie dzięki budowie kanałów w króćcach.Działało to bardzo dobrze,a patent ten znalazłem swego czasu na necie.Zrobiłem tak właśnie ze względu na mechaniczną pompę i konieczność chełtania rozrusznikiem,żeby napełnić gaźnik.Orginalnie miałem tam silnik na wtrysku,ale chwilowo zaniemógł i musiałem wrzucić gaźnikowca,więc ładnie wykorzystałem orginalną pompę paliwa.A na dodatek ta mechaniczna na silniku nie ma ręcznej dźwigni,jak w żuku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 września 2015, 15:20 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
My mamy mechaniczną - zawsze naprawisz, wystarczy mieć membranę na zapasie, a LPG tak zrobione, że dołożony elektrozawór, trójnik i przewód powrotny do baku. W smoku zrobiony dodatkowy króciec do przewodu powrotnego. Dzięki temu pompa nie tłoczy w zatkany przewód bez powodu, ale zostaje mechaniczna. Kolega Diesel testował pompy elektryczne ale do diesla Andorii i pisał, że te, które kupił okazały się kiepskie jakościowo, ale może jakieś inne by się sprawdziły.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 września 2015, 19:15 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
ja tak mam. pompa elektryczna 0,2bara/90l/min podpięta w miejsce zaworu odcinającego benzynę w trakcie pracy na lpg( pod ten przewód elektryczny który zasila zawór)
działa jak trzeba. Ostatnio zrobiłem tak w Audi 80/1.8E/88r i też smiga.
pompy mechaniczne wywalone w krzaki, w ich miejsce dorobione zaślepki.
viewtopic.php?f=1&t=2636

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 października 2015, 18:58 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 maja 2009, 20:03
Posty: 153
Lokalizacja: Warszawa
Od 2 lat mam tylko pompę elektryczną . Przetoczyła już pewnie z 10 pełnych baków i działa bez problemu . Mimo , że S-21 nie ma powrotu z gaźnika , nigdy nie było problemu . No raz mi się zaciął pływak , ale gaśnicę miałem pod ręką .


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 września 2016, 08:42 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 stycznia 2016, 22:33
Posty: 147
Lokalizacja: Żabia Wola - Bartoszówka
Pojazd: Żuk A15 1969
Też już pompa elektryczna jest i powrót do baku. Powrót odciąża zaworek i pompa ciszej chodzi. Pojawił sie problem że paliwo schodziło z magistrali i nie mogła zassać więc pompa wylądowała w belce na której wisi skrzynia biegów poniżej poziomu baku. Jednak po wypaleniu paliwa do końca pewnie trzeba będzie tradycyjnie gębą zaciągnąć :)
Pompa najtańsza z allegro do gaźników, 58zł + trójnik mosiężny fi 8 + przewody. Polecam, start od razu :) bez chechłania...
Jak jest LPG to można podpiąć pod zawór jak pisze Strucelserw. I wtedy nie pracuje cały czas.
Pasuje idealnie dekielek baku od Zuka diesla, tylko ja założyłem rurke przedłużająca żeby paliwo nie tryskało po całym baku. Osłona pompy to rozcięta rurka kanalizacyjna PCV 50.
Kubamytab, jaka masz pompe bo moja budżetowa hałasuje trochę.
Załącznik:
IMG_0703-2400.jpg
IMG_0703-2400.jpg [ 216.09 KiB | Przeglądany 7721 razy ]

Załącznik:
IMG_0617-2400.jpg
IMG_0617-2400.jpg [ 357.37 KiB | Przeglądany 7721 razy ]

Ha, widać jak się kiedys solidnie smoki robiło. Rurka ssąca na końcu przy baryłce rozwiercona do fi 6 a powrotna przedłużona aluminiowa rurką i kawałkiem przewodu paliwowego.
Załącznik:
IMG_0692-2400.jpg
IMG_0692-2400.jpg [ 205.87 KiB | Przeglądany 7721 razy ]

Załącznik:
IMG_0694-2400.jpg
IMG_0694-2400.jpg [ 226.39 KiB | Przeglądany 7721 razy ]

Załącznik:
IMG_0696-2400.jpg
IMG_0696-2400.jpg [ 276.66 KiB | Przeglądany 7721 razy ]


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 września 2016, 10:31 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
Ja mam bardzo podobną, pewnie toto jeden ciort.. Kupowałem w Mszczonowie za podobną kwotę. Hałas mi nie przeszkadza bo to tylko do odpalenia na zimno i w razie braku lpg.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 września 2016, 14:20 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
moją ciut słychać, jak silnik nie chodzi, stad wiem że działa;) jest wysoko, ale nie ma kłopotu zassać, nawet jak wyjeżdżę paliwo do końca. powrotu nie mam.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net