Dzisiaj jest 28 marca 2024, 22:14


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna
Autor Wiadomość
Post: 14 grudnia 2015, 18:04 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Wątek posklejany z różnych innych wątków. Dotyczy montażu elektrycznej pompy paliwa do silnika Andoria - zamiast mechanicznej, lub równolegle z nią.
Oryginalny wątek znajduje się tutaj:
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=16&t=2758&hilit=%C5%BBuk%2C+co+ma+na+drugie+Rudy





Mechaniczna pompka ma trzy wady - po pierwsze jest kiepska. Po drugie dupiasty dostęp. Po trzecie - za każdym testem walka z uszczelnieniem, albo nowa uszczelka, a do tego w dupę dostaje akumulator i rozrusznik bo trzeba odpowietrzyć. Ja już przerobiłem rzeźbienie z trzema mechanicznymi w tym roku i dziękuję, więcej nie chcę. Też nie lubię wymienić bez rozpoznania problemu, ale naprawdę znudziły mnie testy z bańkami, stawanie z gasnącym autem na środku skrzyżowania itp.

Potraktuj tą wymianę jak udoskonalenie fabryki. Po prostu.

BTW - dziś odpalałem swojego bo wróciła pompa z gwarancji. Zamontowałem ją, wstępnie zalałem olejem, a następnie pstryknąłem przełącznik elektrycznej pompy paliwa. Poczekałem aż w wężyku do pompy pojawiło się paliwo, zakręciłem rozrusznikiem parę obrotów i pokazała się ropa na 4 wtryskiwaczu. Dokręciłem go więc, znowu kilka obrotów rozrusznikiem, ropa na 2 wtrysku, dokręcenie, itd.

Kiedy wszystkie były już zrobione - podgrzałem świece i silnik ruszył z półobrotu. Bez znęcania się nad akumulatorem i rozrusznikiem. Za żadne skarby nie chce mechanicznej pompy paliwa.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 grudnia 2015, 18:58 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Bo ta mechaniczna w andorii jest typu membranowego, z malutką dźwignią do pompowania, która przy wciśniętej dźwigni głównej w pompce, praktycznie nie tłoczy paliwa.Sprawdzałem.To jest jedno wielkie guano.
Natomiast pompa o której wspomniałem, jest pompą typu tłoczkowego, o większym ciśnieniu i większej wydajności.Montowana jest prawie plug ang play do pompy w żuku.Tyle tylko, że nie wiem, czy wałek w pompie ma krzywkę do napędu pompy zasilającej.Otwory są niby prawie gotowe.U mnie jest otwór z boku i z dołu.Ten z dołu ma od razu nagwintowane 2 otworki na śruby po bokach,a ten z boku nie ma.Problem jest taki,że tam chyba nie ma typowej zaślepki, tylko jest to chyba odlane razem z korpusem,ale mogę się mylić, bo już nie pamiętam,jak to wygląda.W każdym razie, do żuka pasował by typ montowany od dołu.Wtedy mamy ręczną pompkę o dużej wydajności.Wystarczy kilka ruchów i już paliwo płynie.Nie wiem tylko,czy nie trzeba by wtedy zaślepić króćca na filtrze paliwa,żeby powrót paliwa szedł z jego pominięciem, bo jak Diesel raz wspomniał, to jest jakiś dziwny układ otwarty, że powrót ma połączenie ze stroną tłoczącą.W śrubie wkręcanej u góry filtru, gdzie zaciśnięte są przewody powrotne, mamy malutki otworek, który właściwie nie wiem, do czego służy.Być może jest to spowodowane zastosowaniem takiej, a nie innej pompy zasilającej.W ciągnikach zetor, czy ursus z tymi pompami wygląda to ciut inaczej.Ja mam taki filtr zastosowany w ciągniku i puściłem przez niego tylko paliwo z pompy zasilającej do wtryskowej.W miejscu tego króćca jest wkręcony pełny i zaślepiony jest całkowicie.
Takiego typ by podeszła, montowana od dołu.Jeśli jest krzywka do napędzania na wałku pompy.
http://www.truck-tychy.pl/p15856-pompka ... zetor.html
Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 grudnia 2015, 19:09 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Możesz zadzwonić do pana od pomp - np. tego z którego usług korzystam - http://www.oleszczukdiesel.pl/
Powinien z głowy powiedziec czy się da, czy nie.

Co do filtra paliwa - rozgryzłem go podczas walki z pompą:
1. Paliwo do filtra musi być wtłaczane z ciśnieniem, a więc pompa MUSI być przed filtrem. Inaczej to nie bedzie działać
2. Filtr zbiera powroty z wtryskiwaczy i powrót główny z pompy wtryskowej razem i to jednym przewodem wraca do zbiornika.
3. W przypadku kiedy układ na odcinku zbiornik-pompa wstępna się zapowietrza w niewielkim zakresie - powietrze to jest właśnie w filtrze wypychane do powrotu do zbiornika. Dopiero jak go jest za dużo - to zapowietrza się układ wtrysku.

Teraz jeśli zmodyfikujecie układ tak, że pompa wstępna pojawi się za filtrem, to w życiu ona nie pociągnie paliwa, bo próbować będzie je zassać poprzez filtr, który jeśli jest pusty - to ma własnie otwarty powrót powietrza do baku - a więc pompa ssać będzie powietrze.

Wstawiając tą pompkę zetorowską zyskujemy co prawda świetne źródło paliwa, ale musi być podłączona jak napisałem, czyli nadal PRZED filtrem. No i nadal otwarta jest kwestia czy się da ją napędzić z pompy wtryskowej. Ja zaś nadal pozostaję wyznawcą pompy elektrycznej, która ma tą miłą cechę że dodatkowo utrudnia kradzież pojazdu, szczególnie jak na miejscu pozostaje mechaniczna i udaje że jest podłączona, a włącznik elektrycznej mamy gdzieś schowany;-) A Żuka niedaleko mnie w Warszawie wiosną skradziono...

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 grudnia 2015, 19:27 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Popa zasilająca musi być przed filtrem, tu się nic nie zmienia.Filtr oczywiście też można dać na ssaniu, na upartego,ale musi być zamknięty, tzn. ten króciec musi być wywalony i otwór zaślepiony.Na takim rodzaju połączenia, przy zabrudzonym filtrze pompa zasilająca może nie pociągnąć paliwa w ogóle.Gdy jest na tłoczeniu, to paliwo nawet przy zabitym filtrze jakoś tam idzie.
Żebym miał drugą taką pompę, to bym zaraz to rozkminił, jak to tam na wałku wygląda.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 grudnia 2015, 22:13 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Panowie stworzył się tutaj ciekawy wątek.
Możemy prosić moderatora o wydzielenie postów do nowego tematu?
Przykładowo Czym zastąpić oryginalną pompę?

Wracając do tematu...

Diesel jak u siebie rozwiązałeś załączanie pompy?
Jakiś przełącznik, o którym zawsze musisz pamiętać? Czy jednak "po kluczyku"?

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 grudnia 2015, 08:30 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
U mnie jest pstryczek w podstawie fotela pasażera. Jest on zasilany przed stacyjką, więc muszę go ręcznie włączać, wyłączać. Co ciekawe - w filtrze jest sporo paliwa - jak parę razy zapomniałem włączyć pompę to takie 200-300 metrów się przejeżdża;-) Jak brakowało już paliwa i stawał - to wtrysk nie jest zapowietrzony - wystarczyło włączyć pompę, poczekać chwilę, zapłon i jazda dalej.

Dzisiaj podłączam ta nową pompę - ona jest z tego co wiem automatyczna - pracuje tylko do nabicia ciśnienia w układzie i sama stopuje. Jeśli tak faktycznie jest to super, ale i tak pozostawię ręczny włącznik pompy z tego powodu że auto jeździ w różne miejsca na świecie i traktuję to jako zabezpieczenie dodatkowe.

Pompa którą kupiłem - http://www.kraftstoffpumpen.com/hardi-k ... p-120.html

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 grudnia 2015, 09:02 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Diesel pisze:
U mnie jest pstryczek w podstawie fotela pasażera. Jest on zasilany przed stacyjką, więc muszę go ręcznie włączać, wyłączać. Co ciekawe - w filtrze jest sporo paliwa - jak parę razy zapomniałem włączyć pompę to takie 200-300 metrów się przejeżdża;-) Jak brakowało już paliwa i stawał - to wtrysk nie jest zapowietrzony - wystarczyło włączyć pompę, poczekać chwilę, zapłon i jazda dalej.

Dzisiaj podłączam ta nową pompę - ona jest z tego co wiem automatyczna - pracuje tylko do nabicia ciśnienia w układzie i sama stopuje. Jeśli tak faktycznie jest to super, ale i tak pozostawię ręczny włącznik pompy z tego powodu że auto jeździ w różne miejsca na świecie i traktuję to jako zabezpieczenie dodatkowe.



Inaczej, chodzi mi czy jak wepnę pompę elektryczną wsadową - między przewody za filtrem - silnik zachwyci się dawką ropy. Taka pompka bowiem ma za zadanie tylko dostarczyć paliwo do pompy rzędowej. Zgadza się? Czyli zwykła elektryczna pompa wpięta za filtrem może pompować jednostajnie do pompy, tak?

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Ostatnio zmieniony 15 grudnia 2015, 09:13 przez zokolic, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 grudnia 2015, 09:12 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Pompa musi być między zbiornikiem a filtrem, jesli nie zmieniasz filtra. Inaczej układ będzie się zapowietrzał.
Nie testowałem pomp w zbiorniku, do testów użyłem pompy 12V do benzyny, z ciśnieniem 0,3 bar. za 55 zeta z allegro.

Dzisiaj montuję swoją docelową pompę i zrobię fotorelację i kompleksowo opiszę co i jak i dlaczego.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 grudnia 2015, 09:14 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Diesel pisze:
Pompa musi być między zbiornikiem a filtrem, jesli nie zmieniasz filtra. Inaczej układ będzie się zapowietrzał.
Nie testowałem pomp w zbiorniku, do testów użyłem pompy 12V do benzyny, z ciśnieniem 0,3 bar. za 55 zeta z allegro.

Dzisiaj montuję swoją docelową pompę i zrobię fotorelację i kompleksowo opiszę co i jak i dlaczego.


Inaczej, chodzi mi czy jak wepnę pompę elektryczną wsadową - między przewody za filtrem - silnik zachwyci się dawką ropy. Taka pompka bowiem ma za zadanie tylko dostarczyć paliwo do pompy rzędowej. Zgadza się? Czyli zwykła elektryczna pompa wpięta za filtrem może pompować jednostajnie do pompy, tak?

- ps. sorry za dubla

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 grudnia 2015, 10:40 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
No cóż, będę zamawiał tą pompę: HARDI 18812
Kosztuje około 70 euro + wysyłka :)

Ktoś się jeszcze pisze? Może coś ponegocjuję?

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 grudnia 2015, 11:41 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
AudioBas pisze:
No cóż, będę zamawiał tą pompę: HARDI 18812
Kosztuje około 70 euro + wysyłka :)

Ktoś się jeszcze pisze? Może coś ponegocjuję?


Dobra, a co jest w niej takiego szczególnego? Pytam bo nie za bardzo ogarniam.


Załącznik:
WP_20150802_041.jpg
WP_20150802_041.jpg [ 332.21 KiB | Przeglądany 15159 razy ]
Jest u żuku..

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 grudnia 2015, 14:25 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
AudioBas pisze:
No cóż, będę zamawiał tą pompę: HARDI 18812
Kosztuje około 70 euro + wysyłka :)

Ktoś się jeszcze pisze? Może coś ponegocjuję?



Audiobas-handlowy człowiek. Bez utargowania choćby 5 zeta nie ma deal'a ;))

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 grudnia 2015, 15:25 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Strucelsw pisze:
AudioBas pisze:
No cóż, będę zamawiał tą pompę: HARDI 18812
Kosztuje około 70 euro + wysyłka :)

Ktoś się jeszcze pisze? Może coś ponegocjuję?



Audiobas-handlowy człowiek. Bez utargowania choćby 5 zeta nie ma deal'a ;))


Strucelsw, ty mi powiedz czy ta pompka wsadowa da radę...

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 grudnia 2015, 16:38 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
No ba! Lubię targowanie :)
Mnie też klienci targują, dzięki temu nawiązuje się dobra relacja heh :P

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 grudnia 2015, 16:48 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
membranówka, da radę. ona jest typu zasysajacego w przeciwieństwie do wirowych, tłoczących(takich do baku) i sama bez kłopotu się odpowietrzy, zaciągnie nawet pustym przewodem z baku. wirowe nie zawsze to potrafią, muszą być zalane paliwem, żeby pracować. a diesel za bardzo wydajnej pompy nie potrzebuje, byle tylko podawała do pompy wtryskowej.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net