Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

ANDORIA - elektryczna pompa paliwa zamiast mechanicznej
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=8&t=3073
Strona 1 z 7

Autor:  Diesel [ 14 grudnia 2015, 18:04 ]
Tytuł:  ANDORIA - elektryczna pompa paliwa zamiast mechanicznej

Wątek posklejany z różnych innych wątków. Dotyczy montażu elektrycznej pompy paliwa do silnika Andoria - zamiast mechanicznej, lub równolegle z nią.
Oryginalny wątek znajduje się tutaj:
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=16&t=2758&hilit=%C5%BBuk%2C+co+ma+na+drugie+Rudy





Mechaniczna pompka ma trzy wady - po pierwsze jest kiepska. Po drugie dupiasty dostęp. Po trzecie - za każdym testem walka z uszczelnieniem, albo nowa uszczelka, a do tego w dupę dostaje akumulator i rozrusznik bo trzeba odpowietrzyć. Ja już przerobiłem rzeźbienie z trzema mechanicznymi w tym roku i dziękuję, więcej nie chcę. Też nie lubię wymienić bez rozpoznania problemu, ale naprawdę znudziły mnie testy z bańkami, stawanie z gasnącym autem na środku skrzyżowania itp.

Potraktuj tą wymianę jak udoskonalenie fabryki. Po prostu.

BTW - dziś odpalałem swojego bo wróciła pompa z gwarancji. Zamontowałem ją, wstępnie zalałem olejem, a następnie pstryknąłem przełącznik elektrycznej pompy paliwa. Poczekałem aż w wężyku do pompy pojawiło się paliwo, zakręciłem rozrusznikiem parę obrotów i pokazała się ropa na 4 wtryskiwaczu. Dokręciłem go więc, znowu kilka obrotów rozrusznikiem, ropa na 2 wtrysku, dokręcenie, itd.

Kiedy wszystkie były już zrobione - podgrzałem świece i silnik ruszył z półobrotu. Bez znęcania się nad akumulatorem i rozrusznikiem. Za żadne skarby nie chce mechanicznej pompy paliwa.

Autor:  buźka [ 14 grudnia 2015, 18:58 ]
Tytuł:  Re: Żuk, co ma na drugie Rudy

Bo ta mechaniczna w andorii jest typu membranowego, z malutką dźwignią do pompowania, która przy wciśniętej dźwigni głównej w pompce, praktycznie nie tłoczy paliwa.Sprawdzałem.To jest jedno wielkie guano.
Natomiast pompa o której wspomniałem, jest pompą typu tłoczkowego, o większym ciśnieniu i większej wydajności.Montowana jest prawie plug ang play do pompy w żuku.Tyle tylko, że nie wiem, czy wałek w pompie ma krzywkę do napędu pompy zasilającej.Otwory są niby prawie gotowe.U mnie jest otwór z boku i z dołu.Ten z dołu ma od razu nagwintowane 2 otworki na śruby po bokach,a ten z boku nie ma.Problem jest taki,że tam chyba nie ma typowej zaślepki, tylko jest to chyba odlane razem z korpusem,ale mogę się mylić, bo już nie pamiętam,jak to wygląda.W każdym razie, do żuka pasował by typ montowany od dołu.Wtedy mamy ręczną pompkę o dużej wydajności.Wystarczy kilka ruchów i już paliwo płynie.Nie wiem tylko,czy nie trzeba by wtedy zaślepić króćca na filtrze paliwa,żeby powrót paliwa szedł z jego pominięciem, bo jak Diesel raz wspomniał, to jest jakiś dziwny układ otwarty, że powrót ma połączenie ze stroną tłoczącą.W śrubie wkręcanej u góry filtru, gdzie zaciśnięte są przewody powrotne, mamy malutki otworek, który właściwie nie wiem, do czego służy.Być może jest to spowodowane zastosowaniem takiej, a nie innej pompy zasilającej.W ciągnikach zetor, czy ursus z tymi pompami wygląda to ciut inaczej.Ja mam taki filtr zastosowany w ciągniku i puściłem przez niego tylko paliwo z pompy zasilającej do wtryskowej.W miejscu tego króćca jest wkręcony pełny i zaślepiony jest całkowicie.
Takiego typ by podeszła, montowana od dołu.Jeśli jest krzywka do napędzania na wałku pompy.
http://www.truck-tychy.pl/p15856-pompka ... zetor.html
Obrazek

Autor:  Diesel [ 14 grudnia 2015, 19:09 ]
Tytuł:  Re: Żuk, co ma na drugie Rudy

Możesz zadzwonić do pana od pomp - np. tego z którego usług korzystam - http://www.oleszczukdiesel.pl/
Powinien z głowy powiedziec czy się da, czy nie.

Co do filtra paliwa - rozgryzłem go podczas walki z pompą:
1. Paliwo do filtra musi być wtłaczane z ciśnieniem, a więc pompa MUSI być przed filtrem. Inaczej to nie bedzie działać
2. Filtr zbiera powroty z wtryskiwaczy i powrót główny z pompy wtryskowej razem i to jednym przewodem wraca do zbiornika.
3. W przypadku kiedy układ na odcinku zbiornik-pompa wstępna się zapowietrza w niewielkim zakresie - powietrze to jest właśnie w filtrze wypychane do powrotu do zbiornika. Dopiero jak go jest za dużo - to zapowietrza się układ wtrysku.

Teraz jeśli zmodyfikujecie układ tak, że pompa wstępna pojawi się za filtrem, to w życiu ona nie pociągnie paliwa, bo próbować będzie je zassać poprzez filtr, który jeśli jest pusty - to ma własnie otwarty powrót powietrza do baku - a więc pompa ssać będzie powietrze.

Wstawiając tą pompkę zetorowską zyskujemy co prawda świetne źródło paliwa, ale musi być podłączona jak napisałem, czyli nadal PRZED filtrem. No i nadal otwarta jest kwestia czy się da ją napędzić z pompy wtryskowej. Ja zaś nadal pozostaję wyznawcą pompy elektrycznej, która ma tą miłą cechę że dodatkowo utrudnia kradzież pojazdu, szczególnie jak na miejscu pozostaje mechaniczna i udaje że jest podłączona, a włącznik elektrycznej mamy gdzieś schowany;-) A Żuka niedaleko mnie w Warszawie wiosną skradziono...

Autor:  buźka [ 14 grudnia 2015, 19:27 ]
Tytuł:  Re: Żuk, co ma na drugie Rudy

Popa zasilająca musi być przed filtrem, tu się nic nie zmienia.Filtr oczywiście też można dać na ssaniu, na upartego,ale musi być zamknięty, tzn. ten króciec musi być wywalony i otwór zaślepiony.Na takim rodzaju połączenia, przy zabrudzonym filtrze pompa zasilająca może nie pociągnąć paliwa w ogóle.Gdy jest na tłoczeniu, to paliwo nawet przy zabitym filtrze jakoś tam idzie.
Żebym miał drugą taką pompę, to bym zaraz to rozkminił, jak to tam na wałku wygląda.

Autor:  AudioBas [ 14 grudnia 2015, 22:13 ]
Tytuł:  Re: Żuk, co ma na drugie Rudy

Panowie stworzył się tutaj ciekawy wątek.
Możemy prosić moderatora o wydzielenie postów do nowego tematu?
Przykładowo Czym zastąpić oryginalną pompę?

Wracając do tematu...

Diesel jak u siebie rozwiązałeś załączanie pompy?
Jakiś przełącznik, o którym zawsze musisz pamiętać? Czy jednak "po kluczyku"?

Autor:  Diesel [ 15 grudnia 2015, 08:30 ]
Tytuł:  Re: Żuk, co ma na drugie Rudy

U mnie jest pstryczek w podstawie fotela pasażera. Jest on zasilany przed stacyjką, więc muszę go ręcznie włączać, wyłączać. Co ciekawe - w filtrze jest sporo paliwa - jak parę razy zapomniałem włączyć pompę to takie 200-300 metrów się przejeżdża;-) Jak brakowało już paliwa i stawał - to wtrysk nie jest zapowietrzony - wystarczyło włączyć pompę, poczekać chwilę, zapłon i jazda dalej.

Dzisiaj podłączam ta nową pompę - ona jest z tego co wiem automatyczna - pracuje tylko do nabicia ciśnienia w układzie i sama stopuje. Jeśli tak faktycznie jest to super, ale i tak pozostawię ręczny włącznik pompy z tego powodu że auto jeździ w różne miejsca na świecie i traktuję to jako zabezpieczenie dodatkowe.

Pompa którą kupiłem - http://www.kraftstoffpumpen.com/hardi-k ... p-120.html

Autor:  zokolic [ 15 grudnia 2015, 09:02 ]
Tytuł:  Re: Żuk, co ma na drugie Rudy

Diesel pisze:
U mnie jest pstryczek w podstawie fotela pasażera. Jest on zasilany przed stacyjką, więc muszę go ręcznie włączać, wyłączać. Co ciekawe - w filtrze jest sporo paliwa - jak parę razy zapomniałem włączyć pompę to takie 200-300 metrów się przejeżdża;-) Jak brakowało już paliwa i stawał - to wtrysk nie jest zapowietrzony - wystarczyło włączyć pompę, poczekać chwilę, zapłon i jazda dalej.

Dzisiaj podłączam ta nową pompę - ona jest z tego co wiem automatyczna - pracuje tylko do nabicia ciśnienia w układzie i sama stopuje. Jeśli tak faktycznie jest to super, ale i tak pozostawię ręczny włącznik pompy z tego powodu że auto jeździ w różne miejsca na świecie i traktuję to jako zabezpieczenie dodatkowe.



Inaczej, chodzi mi czy jak wepnę pompę elektryczną wsadową - między przewody za filtrem - silnik zachwyci się dawką ropy. Taka pompka bowiem ma za zadanie tylko dostarczyć paliwo do pompy rzędowej. Zgadza się? Czyli zwykła elektryczna pompa wpięta za filtrem może pompować jednostajnie do pompy, tak?

Autor:  Diesel [ 15 grudnia 2015, 09:12 ]
Tytuł:  Re: Żuk, co ma na drugie Rudy

Pompa musi być między zbiornikiem a filtrem, jesli nie zmieniasz filtra. Inaczej układ będzie się zapowietrzał.
Nie testowałem pomp w zbiorniku, do testów użyłem pompy 12V do benzyny, z ciśnieniem 0,3 bar. za 55 zeta z allegro.

Dzisiaj montuję swoją docelową pompę i zrobię fotorelację i kompleksowo opiszę co i jak i dlaczego.

Autor:  zokolic [ 15 grudnia 2015, 09:14 ]
Tytuł:  Re: Żuk, co ma na drugie Rudy

Diesel pisze:
Pompa musi być między zbiornikiem a filtrem, jesli nie zmieniasz filtra. Inaczej układ będzie się zapowietrzał.
Nie testowałem pomp w zbiorniku, do testów użyłem pompy 12V do benzyny, z ciśnieniem 0,3 bar. za 55 zeta z allegro.

Dzisiaj montuję swoją docelową pompę i zrobię fotorelację i kompleksowo opiszę co i jak i dlaczego.


Inaczej, chodzi mi czy jak wepnę pompę elektryczną wsadową - między przewody za filtrem - silnik zachwyci się dawką ropy. Taka pompka bowiem ma za zadanie tylko dostarczyć paliwo do pompy rzędowej. Zgadza się? Czyli zwykła elektryczna pompa wpięta za filtrem może pompować jednostajnie do pompy, tak?

- ps. sorry za dubla

Autor:  AudioBas [ 15 grudnia 2015, 10:40 ]
Tytuł:  Re: Żuk, co ma na drugie Rudy

No cóż, będę zamawiał tą pompę: HARDI 18812
Kosztuje około 70 euro + wysyłka :)

Ktoś się jeszcze pisze? Może coś ponegocjuję?

Autor:  zokolic [ 15 grudnia 2015, 11:41 ]
Tytuł:  Re: Żuk, co ma na drugie Rudy

AudioBas pisze:
No cóż, będę zamawiał tą pompę: HARDI 18812
Kosztuje około 70 euro + wysyłka :)

Ktoś się jeszcze pisze? Może coś ponegocjuję?


Dobra, a co jest w niej takiego szczególnego? Pytam bo nie za bardzo ogarniam.


Załącznik:
WP_20150802_041.jpg
WP_20150802_041.jpg [ 332.21 KiB | Przeglądany 15400 razy ]
Jest u żuku..

Autor:  Strucelsw [ 15 grudnia 2015, 14:25 ]
Tytuł:  Re: Żuk, co ma na drugie Rudy

AudioBas pisze:
No cóż, będę zamawiał tą pompę: HARDI 18812
Kosztuje około 70 euro + wysyłka :)

Ktoś się jeszcze pisze? Może coś ponegocjuję?



Audiobas-handlowy człowiek. Bez utargowania choćby 5 zeta nie ma deal'a ;))

Autor:  zokolic [ 15 grudnia 2015, 15:25 ]
Tytuł:  Re: Żuk, co ma na drugie Rudy

Strucelsw pisze:
AudioBas pisze:
No cóż, będę zamawiał tą pompę: HARDI 18812
Kosztuje około 70 euro + wysyłka :)

Ktoś się jeszcze pisze? Może coś ponegocjuję?



Audiobas-handlowy człowiek. Bez utargowania choćby 5 zeta nie ma deal'a ;))


Strucelsw, ty mi powiedz czy ta pompka wsadowa da radę...

Autor:  AudioBas [ 15 grudnia 2015, 16:38 ]
Tytuł:  Re: Żuk, co ma na drugie Rudy

No ba! Lubię targowanie :)
Mnie też klienci targują, dzięki temu nawiązuje się dobra relacja heh :P

Autor:  Strucelsw [ 15 grudnia 2015, 16:48 ]
Tytuł:  Re: Żuk, co ma na drugie Rudy

membranówka, da radę. ona jest typu zasysajacego w przeciwieństwie do wirowych, tłoczących(takich do baku) i sama bez kłopotu się odpowietrzy, zaciągnie nawet pustym przewodem z baku. wirowe nie zawsze to potrafią, muszą być zalane paliwem, żeby pracować. a diesel za bardzo wydajnej pompy nie potrzebuje, byle tylko podawała do pompy wtryskowej.

Strona 1 z 7 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/