Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 22:45


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Autor Wiadomość
Post: 16 grudnia 2015, 21:46 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
Pompa Diesla ma wbudowany presostat i tyle. Dokupujesz presostat na wybrane ciśnienie - wkrecany jak wylacznik wentylatora w chłodnicy z dwoma pinami przez które podajesz + do pompy. Kosztować powinien około 30-50zł taki ze stałą wartością załączania.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 grudnia 2015, 23:18 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Już tak nie kombinujcie.Jak zaczniecie zakładać czujniki wyłączające/włączające pompę przy danym ciśnieniu, to zapewne tym szybciej ona padnie.Przed rozruchem silnika, owszem, może ona dopompować ciśnienie i się wyłączyć, tak przecież z reguły działają pompy paliwa w silnikach benzynowych z wtryskiem, że poda przez kilkanaście sekund paliwo i się wyłącza,a włącza się ponownie podczas rozruchu silnika.Podczas pracy pompa powinna pracować cały czas, bo od stabilizacji ciśnienia mamy zawór przelewowy na pompie wtryskowej i on ma utrzymywać daną wartość ciśnienia.W silniku andoria nie jest ono duże, bo rodzaj zastosowanej pompy zasilającej to wymusił, gdyż pompa membranowa nie wytwarza zbyt dużego ciśnienia i zawór musi być tak ustawiony, by trzymał odpowiednie wartości i jednocześnie puszczał nadmiar do zbiornika.Te same pompy wtryskowe w ciągnikach mają zawory ustawione na dużo większe ciśnienie, chyba coś kolo 2-2,5 bara, bo jak wspomniałem wcześniej, mają własne pompy zasilające typu tłoczkowego, które wytwarzają większe ciśnienie.W silniku Perkins 3P znanym np. z Tarpana 239D mamy pompę zasilającą bardzo podobną do tej w andorii, tyle tylko,że tam pompa wtryskowa jest typu rozdzielaczwego.I dodam,że ręczna dźwignia do pompowania paliwa jest tak samo wydajna, jak w żuku, co skutecznie uniemożliwia odpowietrzenie tego silnika.Zapewne wartości ciśnienia obie mają podobne.
Jak ja w zeszłym roku testowałem pompę elektryczną wyjętą z poloneza, to wyszło mi, że wystarczyła by najzwyklejsza pompa od jednopunktowego wtrysku, bo nie chodziło o jej ciśnienie robocze, bo i tak zawór to reguluje, tylko o wydajność.Pompa od wielopunktu dawała za dużo paliwa i zawór w pompie nie dał rady tyle go przepuścić.Ja mam zbiornik z poloneza i w każdej chwili mogę sobie taką pompę zamontować na testy.Ale najszybciej by było założyć mechaniczną do pompy wtryskowej, która była by o wiele wiele trwalsza, od tej membranowej.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2015, 08:11 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Nie ma bata, rozbiorę nową i starą pompę membranową i zdam relację.

Po pierwsze, jeśli mam wytartą krzywkę, to nie będę tego regenerował, jesli padła tylko membrana, a skok jest dobry wymieniam membrane i zaworki.Raczej wątpię by tak było, dziękuję za pompę mechaniczną.

Jeśli jednak pompa mechaniczna nie wydoli, trzeba będzie zamontować pompkę, ze 0,4bara i śmigać na elektrycznej. - Pytanie tylko jak to rozwiązać, bo zwykła pierwsza lepsza elektryczna padnie, sam nie jak elektryczna ma działać. 0,4 bara ma pracować w zasadzie cały czas. Przecież w wielopunktach pompa podczas jazdy pracuje cały czas. Na listwie wtryskowej jest czujnik (ZAWOREK) ciśnienia.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2015, 09:30 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Pompa 0,4 bar, przystosowana do tłoczenia ropy - to jest to czego potrzebujesz. Wydajność poniżej 100 litrów na godzinę. Fabryczne badziewie membranowe ma chyba 0,3 bar i 70 litrów. Jak taką pompę dobierzesz i podłączysz to będzie ok.

Sam już zauważyłeś jaki komfort daje jazda z elektrykiem;-) Nie warto się pałować z mechaniczną. Jesli wytarła się krzywka - teoretycznie pomoże odgięcie wajchy w pompce w stronę krzywki, ale o ile odgiąć i jak zapewnić żeby się to odgięcie utrzymało - nie wiem.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2015, 10:37 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Czy taka zwykłą elektryczna pompa zewnętrzna - walec, o wydajności 0,4 bara poniżej 100litrów/h
nie spali się po 5000tysiącach użytkowania? Chodzi o to by nie pracowała na siłę - uzyska ciśnienie, a mimo tego pracuje wciąż. - jeśli pompa elektryczna dopasowana zostanie do osiągów starej - nie powinna być ani za mocna ani za słaba,mam racje?
Podejżewam, że Dieslowi padła ta pompa z powodu zbyt dużego ciśnienia. Pracowała z wielkim oporem.
Przecież pompy samochodowe pracują nonstoper i nic im nie jest.

Teraz muszę poszukać jakieś niskiego ciśnienia.

-Diesel, to jest bajer, bo podłączyłem taką co bije do 4 barów.
Nie było czegoś takiego jak zapowietrzenie. ;D

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Ostatnio zmieniony 17 grudnia 2015, 10:39 przez zokolic, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2015, 10:39 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Owszem, ale to musi raczej być pompa dedykowana do ON, a nie do benzyny jak moje testowe

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2015, 10:40 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Dieslowi właśnie taka zwykła za 70 zł padła po 5 000 :(

U mnie decyzja już podjęta, odkładam na HARDI 18812

Diesel możesz podesłać linka do tego filtra + króćców?

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2015, 10:43 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Znalazłem ciągnikową - jak wiem ciągników w benzynie jest raczej niewiele.
Cena 80zł
To chyba położy kres moim problemom.

Pompa paliwa niskociśnieniowa
Niskociśnieniowa uniwersalna pompka paliwa EP-500.

Napięcie: 12V
Prąd pracy: <1.3A
Ciśnienie: 3 psi-5psi (czyli w przeliczeniu 0,34bara z haczykiem)
Przepływ: >70 litrów na godzinę, US galonach> 18,5 godziny, UK galonach> 15,5 na godzinę

Do zastosowania w dowolnych pojazdach zamiast zwykłej pompki paliwowej.
Ułatwia rozruch, zapewnia szybsze odpowietrzenie układu (w przypadku zapowietrzenia spowodowanego brakiem paliwa), nie tworzy nadmiernego ciśnienia we wstępnym układzie paliwowym.
Doskonała do pojazdów gaźnikowych

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Ostatnio zmieniony 17 grudnia 2015, 10:50 przez zokolic, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2015, 10:49 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
OK filtr namierzony :)
http://allegro.pl/separator-filtr-paliw ... 58817.html

Pokaż foto tej od ciągnika :P

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2015, 10:52 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Nie wygląda na gniot, raczej solidnie. Przystosowana do ropy, czy jej wydajność rzędu 0,34 bara wystarczy?
Obrazek

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2015, 11:00 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Ta co kupił diesel ma:
Technische Daten:

Spannung: 12V

Anschlüsse: 8 mm

Förderleistung: max. 130 l/h

Saughöhe: max. 1,5 m

Druck: 0,38 bar

Temperatur: -40°C /+80°C

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2015, 11:03 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
No niby fajnie, ale cena mnie odstrasza. Dajcie spokój idą święta. Jeździć trzeba. Mam z prezentami dla dzieci się bujać! Będę pomocnikiem mikołaja!

Edit, facet ze sklepu jest zdania, że pompa jest bardzo mocarna. Ma wyłącznik - zabezpieczenie przed pakowaniem nonstop. Nie trzeba sterownika, żadnych cudnych rozwiązań. Dać zasilanie, wpiąć w przewody i rura. Tyle z przeróbki. Można włącznik zamontować.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2015, 11:13 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
No ktoś musi testy poczynić :P

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2015, 11:16 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Biere oba.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2015, 13:03 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Czekomy na testy :D

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net