Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 10:17


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Autor Wiadomość
Post: 17 grudnia 2015, 13:31 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Odpowiedź sprzedającego " pompka membranowa i nie zrobi wysokiego ciśnienia - co najwyżej podobne jak zwykła mechaniczna membranowa. Membrana jest elastyczna i przejmuje wzrost ciśnienia a resztę robią zaworki w pompie."

Dziękuję i pozdrawiam. Lecę po ep-500

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2015, 18:06 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
AudioBas pisze:
OK filtr namierzony :)
http://allegro.pl/separator-filtr-paliw ... 58817.html

Pokaż foto tej od ciągnika :P


Dokładnie ten separator. Od tego sprzedawcy. Króćce też u niego kupiłem, ale uwaga - na 10mm, bo ósemek nie miał. Przy składaniu do kupy nie było problemu z włożeniem na nie przewodów 8mm.


Zokolic - czekam na testy i raport taktyczny. Jesli Twoja pompka będzie ok, to w tej cenie bezkonkurencyjna będzie. Wszyscy przejdą na elektryki;-) Zajebiście się zimną Andorię odpala z pompką elektryczną - pali na dotyk;-)

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2015, 19:53 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
To się wstrzymuję z zamówieniem.
Zawsze to jakaś oszczędność.. Chociaż ta Diesla jest już przetestowana przez 12 lat :D

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 grudnia 2015, 09:19 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Zadzwoniłem do znajomego sadownika, dobrze zna tę pompkę. Nie jest to nowy produkt, od wielu lat na rynku. Zasila wszystkie silniki i agregaty.
O pompie:
Pompka bardzo lubi kontakt z ropą. Jej niskieciśnienie robocze zapewni jej świetlaną przyszłość. Mój Ojciec twierdzi, że lepszej do napędzania Webasto -to nie widział jak żyje. Chociaż jest zwolennikiem oryginalnego rozwiązania - bo nie potrzeba prądu - tu ma racje. I nawet bez alternatora dojedziesz. - Dodaje.

PS.
Pompkę zamówiłem i czekam. Nagram film jak to działa. Wstrzymajcie się z zakupem, bo po co macie płacić 90 zł w błoto, to lepiej auto zalać.

PLAN:
Naprawiłem swoją pompkę mechaniczną - usunąłem problem raz na zawsze.
Opiszę to na forum. W przerwie świątecznej.

Mój żuk będzie miał bi- zasilanie. Dlaczego?
Andorie może zatrzymać tylko brak paliwa. I poważna awaria techniczna, której na ulicy nie zrobimy.
Jak nawali pompa mechaniczna, wciskam guziczek i pruję dalej.
Jak nawali zasilanie, prąd instalacja elektryczna, cisnę na mechanicznej.


To jak?
Pompa mechaniczna zostaje - bo przecież działa. Rozwiązałem problem z skokiem. Wiem o co chodzi. Odwrotnie jak w silniku fiata 126p.:)

Elektryk zostanie wpięty i będzie mi robił za awaryjne rozwiązanie - dla testów powiem że przez pierwsze kilka tysięcy będę się bujał na samym elektryku.

Niesamowicie rajcujące jest to, że my tworzymy nową historię dla tych pojazdów. ;)

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 grudnia 2015, 09:35 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Nie mam czasu na czekanie;-) Dawaj tą receptę na mechaniczną... ;-)

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 grudnia 2015, 09:40 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Dobrze! Dziś najpóźniej w niedziel się za to wezmę i muszę wam napisać. Bo naprawdę, jak zacząłem się śmiać, to nie mogłem przestać. Sika na dwa metry paliwem. - Jednym "pompnięciem" :D
Myślałem że żuczysko ma problemy. Wiadomo prostata już nie ta... A tu proszę, młodzieniaszka by zawstydził. Pali jak szalony, pracuje tak jakby spokojniej. "Klekocze z pełną pytą - a nie jak zastawa panny Honoraty z Czerech pancernych"

31 Grudnia styka mu 20 lat :D

Po pierwsze chodzi o ten skok pompy, należy dobrze ustawić wałek, oraz odpowiednio dobrze wymierzyć odległość skoku, poza tym rozebrać pompkę i podziałać z membraną - lekką szlifierkę zrobić.
Wyrzeźbię jakiś poradnik. Musimy sobie pomagać, zwolennicy dizłowego klekotu.;)

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 grudnia 2015, 16:12 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 291
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
Z niecierpliwością czekam na tutorial, u mnie wszystko działa ale jak widać może do czasu ;)

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 grudnia 2015, 08:38 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Uwaga. Naprawa pompeczki na dziko.
`na dziko, bo bez zdjęć - ale nadrobię, gdy rozwiozę prezenty! Obiecywać!


Na chwilę obecną udało mi się uzyskać bardzo dobre ciśnienie paliwa pompowanego - silnik odpala, nawet daje się odpowietrzyć układ paliwowy.
Po pierwsze i ostatnie.
"pompa paliwowa membranowa działać będzie, dopóty się nie zepsuje" - powiedział inżynier
Jedziemy z tym brykietem:
Awaria pompy paliwa, dotyczy albo zajebanych zaworków w pompie, albo pękniętej i zbyt sztywnej membrany.


Wytarty wałek sprawia, że skok pompy jest ograniczony( w skrajnych przypadkach) do 30% - paliwa wystarcza na bieg jałowy.
Objawami niewydajności pompy jest spadek mocy przy stałej prędkości oraz gwałtownym wciśnięciu pedału w podłogę.
To zapewne wszystko wiecie.

Byśmy mieli jasność.
Nie ma cudów:

-Zaworki - zacinają się
-membrana - pęka/ robi się sztywna
-skok pompy - zbyt mały skok ogranicza efektywność pompowania.
Wszystko to musi być zgrane, inaczej nie ma mowy o efektywnej jeździe.

Skok dźwigni:
Wymontujmy pompę. Kredę w łapkę. Wałek smarujemy kredą i przykładamy pompkę.
Kręcimy wałem. Musimy zobaczyć jak bardzo krzywka nacisk dźwignię.
Jeśli krzywka jest wytarta -nasza szansa na uzyskanie ciśnienia poważnie maleje.
Metodą prób i błędów należy wygiąć ramie - NA SAMYM KOŃCU - delikatnie - w kierunku pracy krzywki. Tak by krzywka miała co "popchnąć"
Zdaje sobie sprawę, że nie wszystkim to pomoże, bo nie ma na to gotowej recepty. - Jak giąć. Jeśli przegniemy za mocno, wyłamie nam pompę, jeśli za słabo nie ma efektu - cienka jest linia. Mówimy o gięciu ok 1-2 mm - wystarczy.
Zaworki:
Zaworki w pompce - z reguły są to kiepskiej jakości wynalazki, które się zacinają a sprężynki nie chcą się uginać pod naciskiem paliwa. Wymieniłem sprężynki które ciężko było nacisnąć z ręki.
Membrana:
Zastanawia was dlaczego żuk odpala trochę inaczej latem, a inaczej zimą?
Oczywiście inna sprawa powietrza i w ogóle zimno...
Membrana pompki staje się sztywna. Nie mówię tu o jakimś poważnym uchybieniu, lecz taki stan rzeczy, ogranicza przepustowość dawki paliwa. Ponieważ pompa mniej wytłoczy.
Jak można z tego wybrnąć? Kupić membranę do mieszalnika gazowego i wyrzeźbić sobie własną.
Dla niedowiarków proszę sprawdzić, jak reaguje stara membrana w lodówce - na wyginanie.
Membrana z do mieszalnika 150 BRC spokojnie daję radę.


Dla super leniwych.
Cała zabawa z pozostałymi elementami jest kosmetyką. - Poważnie. Jeśli nie ma mechanicznego uszkodzenia na pompce, pozostaje nam zabawa ze skokiem pompy.


Mam nadzieję, że nikogo nie rozczarowałem. Pompka przed zabiegiem nie wciągnęła szklanki wody po 15 pomp-cięciach. Po mojej ingerencji wypompowała po zaledwie 6 naciśnięciach. - Ogromny sukces.
Moje refleksje: Jaki macie stosunek do rzeźby w żukach to wasza sprawa, ale znam tą pompkę od podszewki - powiem. Nie zaufam temu wynalazkowi nawet na dojazd z teściową na cmentarz.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 grudnia 2015, 11:18 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
To już dawno pisałem,że ten wynalazek to gówno i się do diesla nie nadaje.Nie wiedzieć czemu, fabryka nie wzięła pompy wtryskowej z orginalną pompką zasilającą, tylko stosowali swoje wynalazki.Wszechobecna unifikacja.Wielka szkoda, że nie mam drugiej pompy wtryskowej, bo bym się pobawił i sprawdził, czy wałek pompy nie ma krzywki do napędzania pompki zasilającej, bo teoretycznie powinien mieć.Jak ktoś by nie chciał wielkiej ingerencji w orginał i nie chciał by pompy elektrycznej, to to by było idealne rozwiązanie.Popka tłoczkowa jest prawie że wieczna, a na pewno dłużej i lepiej posłuży, niż ta membranowa.W ciągnikach to latami chodzi.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 grudnia 2015, 13:07 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Drodzy mojemu sercu, wariaci-miłośnicy.

Zgodnie z dyrektywą, proponuję wszystkim posiadaczom 4C90, o zamontowanie pompy elektrycznej.
Wielu z nas testowało różne rozwiązania, jednak (myślę, że mogę tak powiedzieć) jesteśmy zgodni.
Pompa mechaniczna nie spełnia pokładanych w niej oczekiwań. Mimo tego że działa, zdradziecka technologia. Nie znacie dnia, wzniesienia i doliny. Kiedy motor wam w potrzebie zgaśnie na amen.
Nie chodzi o to, że tego się nie da dopracować, ale konstrukcyjnie ta pompka to się do agregatu nadaje.

Wszystkim radzę o zamontowanie elektryka. Rzeźba żadna. Diesel donosi, że montujemy między zbiornikiem, a filtrem. Cieszymy się łatwiejszym startem silnika, auto nam na pewno nie zgaśnie.
Zaznaczam, że elektryk nie może być byle jaki. (od 0,3 bara do 0,45 bara) od 70litrów/h)

-Jeżeli mam pompę mechaniczną, mogę zamontować elektryka?
`Oczywiście. Mechaniczna nawet jak się zepsuje, będzie otrzymywała paliwo dzięki pracy elektryka.

Można pokusić się zrobienie dwóch obiegów - elektryka na start. Załączy wyłącz na przycisk.
Bądź zaślepić mechanika i elektryka pociągnąć bezpośrednio do pompy.



Diesel pisze:
Dzięki, a co do ostatniego akapitu, tylko elektryczna :)

:D Nie inaczej!
Na pohybel mechanikom!

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 grudnia 2015, 13:34 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
a wywalenie mechanicznej ma tez inna zaletę- bo jak pójdzie w niej membrana, to opał leci do michy i oleum silnikowe rozcieńcza.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 grudnia 2015, 14:22 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Strucelsw pisze:
a wywalenie mechanicznej ma tez inna zaletę- bo jak pójdzie w niej membrana, to opał leci do michy i oleum silnikowe rozcieńcza.


O cholera... Mam olej do wymiany. Coś mi tak ropą zalatywał.

By ten cały lublin z tą ich mechaniczną pompą cholera wzięła! (I)erdolony bubel!
Spokojnie, idą święta. Na pewno dostanę 6,5 litra oleju pod choinkę.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 grudnia 2015, 15:55 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Uwaga - jeden mały drobiazg dla wywalaczy całkowitych pompy mechanicznej. Potrzebny jest mały trójnik, najlepiej z mosiądzu lub plastiku odpornego na ropę. Przecinamy przewód idący z ostatniego wtryskiwacza do filtra paliwa i wpinamy tam nasz trójnik, a następnie do pustego jego wejścia - podłączamy cienki powrót z pompy wtryskowej, który do tej pory szedł do mechanicznej pompy wstępnej.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 grudnia 2015, 18:43 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Diesel może machniesz jakiś schemacik całego układu podłączonego na gotowo?

Ja bym całkowicie wywalił tą mechaniczną pompę i w to miejsce wkleił zaślepkę, którą wypalę wcześniej na laserze :)

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 grudnia 2015, 19:33 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Jak będę przy aucie to zrobię fotkę. A schemat swoją drogą;-)

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net