Dzisiaj jest 28 lutego 2020, 06:19


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 02 marca 2016, 16:44 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 291
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
zbiegusek pisze:
Ale suma wyłożona na kupno osprzętu może się równać kwocie wyłożonej na kompletny (z osprzętem) silnik 4CT90.
Ja bym jednak szedł w tym kierunku.
BTW dziwi mnie chwalenie się Żukołaka (?), że mają 100KM. Przecież te silniki miały 95KM? Bo końcówka wydechu mocy dodała? ;)


Gdzie ja się chwalę,że mam 100km ?

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2016, 19:12 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 317
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
NIe, nie - spoko. Pomyłka taka - zamiast Rosomak napisałem Żukołak... Pardąsik! :)

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2016, 19:35 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 646
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Rosomak ma powiększone turbo, coś tam z zaworami pogrzebane i pompą wtryskową :)
Więc mogą mieć te 100 koników :)

Wracając do tematów tłoki z 4C90 nie będa pasowały do 4CT90, ponieważ nie mają jakiegoś pierścienia zgarniającego i dupa... :(

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 marca 2016, 11:05 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1258
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Średnica jest ta sama, ale właśnie ten pierścień...
Majstry, a może Silnik z Honkera IVECO?

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 lipca 2016, 09:52 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 646
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Jak wiemy do silnika 4CT90 musimy założyć starą miskę olejową z 4C90...
A co rurką od oleju? Dospawać?

Obrazek

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 lipca 2016, 19:07 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 sierpnia 2015, 20:15
Posty: 190
Pojazd: Tarpan 237
to tylko splyw oleju wiec daj gdziekolwiek w miske i po problemie :))


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 lipca 2016, 20:32 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1096
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Misa w żuku ma z tej strony taki fajny nadlew, w którym wystarczy wywiercić otwór, nagwintować (czy coś) i wkręcić/wbić kawałek rurki, na której zaciśnie się przewód powrotny oleju.Żadna filozofia.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 lipca 2016, 11:35 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1258
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Jak z kulturą pracy takiego silnika?
Ciszej leci i mniej pali? Czy to tylko teoria?

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 lipca 2016, 13:42 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 646
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Nie wiem jeszcze :P

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 marca 2018, 08:09 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2016, 22:15
Posty: 21
Lokalizacja: WGM
Pojazd: Żuk Towos 1995
4CT90 w Żuku...
Jest trochę zabawy z włożeniem, bo owszem wszystko niby pasuje, ale...
1. Miska olejowa Żukowska - na szczęście jest nadlew na spływ oleju. Jak wyżej napisał Buźka wystarczy wywiercić, nagwintować i wkręcić króciec od Lublina.
2. Podawanie powietrza jest w innym miejscu - do turbo, więc jest trochę zabawy z weżami.
3. Oryginalny Żukowski wydech się nie sprawdza.

Co do osiągów to pojechałem Żukiem z Andorią Turbo do Gruzji i wróciłem bez problemu. Silnik z racji zastosowania zwykłego tłumika od Żuka diesla był tak zamulony, że z Niewiadówką na plecach czasami trzeba było piłowac na niższych biegach bo sobie nie radził. Obecnie mam tłumik od Renault Master 2.9 DCi i nie ten samochód. Rwie do przodu jak oszalały.
Rozpędzanie się Żuka z 4CT90 przypomina jazdę osobówką (skrzynie mam KIA 5biegów i przełożenie w tylnym moście od Lublina 4.55). Do 100km/h rozpędza się bez problemu, niewiadomo kiedy (jak na Żuka oczywiście). Prędkość przelotowa rzędu 90km/h nie stanowi problemu. Można jeszcze docisnąć i coś wyprzedzić jak trzeba. Byle zawieszenie było sprawne, inaczej nie polecam. :)

Ogólnie ja jestem bardzo zadowolony z tego silnika. Kultura pracy naprawdę fajna. Jazda to przyjemność.

W tym roku także ruszamy do Gruzji, już po modyfikacji wydechu (i prau innych przeróbkach), także będe miał porównanie. Plecak też zamierzam ciągnąć, więc zobaczymy.

A! Z paliwem mi średnio wyszło 11l/100km na prawie 9kkm z przyczepą (N126). Myślę, że nieźle, ale w tym roku będzie lepiej. ;)

Edit: Zapomniałem dodać, że oryginalny filtr powietrza od Żuka też wprowadza spore ograniczenie. Ja mam obudowę i wkład od Jumpera 2.8 ;)

_________________
http://wloczykije.pl/,
https://www.facebook.com/powolidoprzodu/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 marca 2018, 08:18 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 317
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
O!. Włóczykij. :)
A dlaczego kombinujesz z dolotami i odlotami (czyt. filtrem i wydechem) z Mastera zamiast wsadzić Lublinowskie?

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 marca 2018, 08:54 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2016, 22:15
Posty: 21
Lokalizacja: WGM
Pojazd: Żuk Towos 1995
Lublinowska obudowa filtra ma mocowanie i wlot wylot w inna stronę niż żukowski, dlatego zwyczajnie włożenie tego pod maskę (mojego) Żuka po prostu nie jest możliwe. Mam kompletny układ chłodzenia z Lublina, zbiorniczek, chłodnicę.
Teraz będę jeszcze motał lepsze chłodzenie do Żukiety, bo niestety to co zrobiłem przed Gruzją się niezbyt sprawdziło. Wkrótce pewnie opublikuje postęp prac na swojej stronie, także zapraszam.
Poza tym pucha od Jumpera daje wiecej powietrza a ja planuje jeszcze (jesli mi się uda to upchnąć), dołożenie IC do silnika.

_________________
http://wloczykije.pl/,
https://www.facebook.com/powolidoprzodu/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 marca 2018, 08:39 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 317
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
Kumam. A skoro myślisz intercontinental ;) a masz kompletny układ chłodzenia z Lublina, to przyjrzyj się, czy nie dałoby się wsadzić oryginalnego, kompletnego od Lublina właśnie?

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 marca 2018, 22:21 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 października 2017, 21:34
Posty: 105
Lokalizacja: Ślunsk!
Pojazd: 1997 A07 4CTi90
O Fajnie Zbyszek że upnąłeś, bo węsze w temacie akurat :)

To co- dobry w końcu silnik czy nie? Biorac pod uwage, że swap jest praktycznie p&p to chyba super sprawa?
Pamietam że ktoś pisał (chyba apropo złombola) ze więcej rzeczy moze sie zepsuć... ale czy te pompy Bosha padały? zatyka sie coś albo ukręca z waznych podzespołów? Bo jakby turbo sie zes**ło to chyba jakoś na odpiętym sie pójdzie doczłapać z powrotem....

Na forum złombola ŻukKazik już pisal sporo po swapie, fajnie jakby wpadł do tematu ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 marca 2018, 07:08 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2016, 22:15
Posty: 21
Lokalizacja: WGM
Pojazd: Żuk Towos 1995
@zbiegusek
Mam włożony oryginalny z Lublina, lecz musze to przerobić bo z Niewiadówką na plecach i sporym obciążeniem niestety w klimacie Turcji czy Gruzji potrafił wyjsc z temperaturą powyżej 100C
Mam już sporo rzeczy obcykanych i zaraz po Świętach biorę się do pracy. Jakieś publikacje pewnie będa na stronie to sie pochwalę.

@Matiz
Ja sobie bardzo chwalę, zdecydowanie lepsze odejście i elastyczność. Pompę mam Motorpal (swap 4CT90 z Lublina II), a nie Bosch. Motorpal jest ciut odporniejszy na słabe paliwo, choc Bosch też daje radę.
Co do większej awaryjności to ja silnikami TD jeżdżę od zarania dziejów i powiem tak, jeszcze nigdy mi pompa czy turbina nie padła tak, żeby nie móc jechać. Były jakies pocenia się, ale nic więcej.

Jakość i przyjemność jazdy jest zdecydowanie lepsza moim zdaniem.

_________________
http://wloczykije.pl/,
https://www.facebook.com/powolidoprzodu/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net