Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Lublin 3 blaszak - Przeróbka na autolawetę.
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=8&t=3248
Strona 1 z 2

Autor:  Slawek325 [ 27 kwietnia 2016, 21:27 ]
Tytuł:  Lublin 3 blaszak - Przeróbka na autolawetę.

Witajcie. Mam kilka pytań odnoście przeróbki, jak w tytule tematu.

Pacjent - Lublin 3, 2.2 benzyna blaszak 2.9T, krótki.
Plan - Odcięcie paki, ewentualne przedłużenie ramy, montaż zabudowy pod autolawetę.

Teraz kilka pytań:
- Czy warto przedłużać ramę? Odległość między ścianą grodziową, a tylną osią to około 170cm. Dla lepszego rozkładu ciężaru, biorąc pod uwagę, iż zabudowa będzie miała 5 metrów to chyba byłoby wskazane... Tylko o ile?
- Jeśli chodzi o hamulce i resory - między 2.9t a 3,5t rozumiem, że jest różnica? Pod większe obciążenia warto byłoby zmienić te elementy. Moja wiedza na temat tych różnic kończy się na tym, że 3,5T ma koła 16 cali zamiast 15...
- Czy występowało w Lublinie coś takiego jak stabilizator? Mam teraz pakę załadowaną kołami/oponami i auto przechyla się bardzo mocno nawet przy łagodnych zakrętach. Środek ciężkości się zmienił, ale efekty tego wydają mi się nieco za duże.

Nawiasem mówiąc ;) - kupię Lublina DMC 3500kg. Stan obojętny. Może być też sama rama z dokumentacją.

Autor:  buźka [ 28 kwietnia 2016, 00:14 ]
Tytuł:  Re: Lublin 3 blaszak - Przeróbka na autolawetę.

Lublin 3,5 ma szersze bębny hamulcowe z tyłu, więc i szerszy rozstaw kół.1650mm ma 3,5 a 1620mm ma 2,9.Przód jest taki sam, jak w 2,9 czyli 1620mm.A no i most ma wolniejsze przełożenie do kół 205/75R16C, bo 9/43, natomiast 2,9 ma szybsze 9/41 i koła 185R15C.Co do resorów, to na szybko znalazłem tylko tyle, że w 2,9 były resory 9-cio piórowe, półeliptyczne o grubości 7,2-8,8 mm i szerokości 60mm.Stosowane miały być do 30.06.1998, a po ty terminie miały być resory trzy piórowe, paraboliczne.Szerokość parbolicznych to 68mm i różne grubości 10,8 11,2 14mm.Natomiast lublin 3,5 miał trapezowe 7-mio piórowe (do 01.07.1998) a potem miały być stosowane paraboliczne o grubości piór 20mm i szerokości 70mm.Chyba też 3 sztuki (nie podają) Tyle udało mi się znaleźć w książce.Co do stabilizatora tylnej osi, to występowały.Według książki, w cięższych wersjach furgon, ale osobiście widziałem w późniejszych trójkach skrzyniowych.Książka nie podaje wszystkich zmian, bo opisuje jedynki i dwójki, a nie trójki,a le jakiś tam pogląd rzuca.

Autor:  zbiegusek [ 28 kwietnia 2016, 07:12 ]
Tytuł:  Re: Lublin 3 blaszak - Przeróbka na autolawetę.

No i najważniejsza różnica mająca znaczenie przy takiej przeróbce. Rama Lublina 3,5 w porównaniu do 2,9 jest zrobiona z mocniejszego profila.
Ja bym nie ciął tego Holdena, tylko właśnie tak, jak kombinujesz, poszukał jakiegoś 3,5... :)

Autor:  Slawek325 [ 28 kwietnia 2016, 21:08 ]
Tytuł:  Re: Lublin 3 blaszak - Przeróbka na autolawetę.

Dzięki za odpowiedzi.
Jutro jadę oglądać Lublina 3,5T. Oby okazał się w sensownym stanie.

Autor:  Groszek [ 29 kwietnia 2016, 20:31 ]
Tytuł:  Re: Lublin 3 blaszak - Przeróbka na autolawetę.

Jak na lawete tylko 3.5 a i tak czasami rozstaw kół jest za mały

Załączniki:
Zdjęcie0082.jpg
Zdjęcie0082.jpg [ 205.31 KiB | Przeglądany 9851 razy ]

Autor:  Slawek325 [ 29 kwietnia 2016, 21:00 ]
Tytuł:  Re: Lublin 3 blaszak - Przeróbka na autolawetę.

Uff... Padam :). Wróciłem z trasy dopiero i przywiozłem to :) :
Obrazek

2003r, 2,2B+Lpg. 3,5T. Rama w bardzo ładnym stanie.

Jutro dokładne pomiary rozstawu porównując do lawety kolegi z 5 metrowym najazdem.

(kontener na sprzedaż jeśli ktoś potrzebowałby)

Autor:  Slawek325 [ 29 kwietnia 2016, 21:01 ]
Tytuł:  Re: Lublin 3 blaszak - Przeróbka na autolawetę.

Groszek pisze:
Jak na lawete tylko 3.5 a i tak czasami rozstaw kół jest za mały


Czy wiesz jaką długość ma ta zabudowa?

Autor:  Groszek [ 29 kwietnia 2016, 22:15 ]
Tytuł:  Re: Lublin 3 blaszak - Przeróbka na autolawetę.

Najazd ma 420 cm wchodzi VW T4,Lublin 2.9,Mercedes Vito

Autor:  zbiegusek [ 30 kwietnia 2016, 06:33 ]
Tytuł:  Re: Lublin 3 blaszak - Przeróbka na autolawetę.

Piękny! I z dużym rozstawem _osi_ i malować nie będziesz musiał... ;)

Autor:  Mr_Spok [ 30 kwietnia 2016, 14:39 ]
Tytuł:  Re: Lublin 3 blaszak - Przeróbka na autolawetę.

Też planuje lawetke zrobić opisuj wszystko bo ja sie dopiero pod koniec roku tym zajmę :D
Myślałem o przedłużaniu ramy ale czy warto? Diagności sie u mnie boją podbijać takim mimo że teoretycznie można przedłużać rejestrując na pojazd specjalny.

Autor:  Slawek325 [ 30 kwietnia 2016, 15:28 ]
Tytuł:  Re: Lublin 3 blaszak - Przeróbka na autolawetę.

Jasne, chętnie opiszę wszystko.
Kolega ma Ducato z najazdem 4.9m. Odległość między kabiną a tylną osią jest tylko o 17cm dłuższy niż w Lublinie. Więc niby nie wiele... ale i tak dla lepszego rozłożenia masy chyba zdecydowałbym się na przedłużenie ramy. Zobaczymy, zasięgnę rady jeszcze tu i tam przed podjęciem decyzji.

U mnie jeden Diagnosta powiedział ze nie przejdzie paten z przedłużoną ramą, a drugi, że przedłużać i przyjeżdżać na przegląd :).

Autor:  Groszek [ 30 kwietnia 2016, 21:06 ]
Tytuł:  Re: Lublin 3 blaszak - Przeróbka na autolawetę.

Ciekawy jestem co wyjdzie z przedłużania ramy,przewożąc większe auta tylna os jest przeciążona,za wiele wisi a osią.Jeśli masz możliwość przedłużenia to się nie nie zastanawiaj

Autor:  Slawek325 [ 30 kwietnia 2016, 22:24 ]
Tytuł:  Re: Lublin 3 blaszak - Przeróbka na autolawetę.

Dokładnie. Tylna oś, oraz część najazdu która wystaje poza nią jest obciążona mocno przez duże ramię. Mam dobrego fachmana od spawania i wyliczania wytrzymałości takich przeróbek. Podpowiedział co i jak zrobić aby było ok. Pewnie do realizacji tego trochę mi zejdzie, ale jak już coś ruszy to podzielę się z Wami informacjami :).

Autor:  phinek [ 01 maja 2016, 06:57 ]
Tytuł:  Re: Lublin 3 blaszak - Przeróbka na autolawetę.

A diagnosta to do każdego samochodu z miarką podchodzi... jasne.
Obstawiam, że jeśli rozstaw będzie wydłużony na tyle sprytnie, że nie będzie to waliło po oczach, to bez pokazywania paluchem, nikt tego nie zauważy

Autor:  Mr_Spok [ 01 maja 2016, 08:19 ]
Tytuł:  Re: Lublin 3 blaszak - Przeróbka na autolawetę.

80-100cm powinno wystarczyć jak sie więcej przestawi oś to będą problemy z manewrowaniem, i też mnie drażni wożenie na tylnej osi ładunku po pierwsze łożyska cierpią po drugie przód sie podnosi a po tzrecie wóz tańcuje po jezdni jechałem za nowym ducato z małym rozstawem to goscia ganiało na boki jak żuka na balonach z paletą kostki.

Załączniki:
Komentarz: Tak by wyglądał po przesunięciu osi o 80 cm czy to nie przesada?
lublin.jpg
lublin.jpg [ 111.12 KiB | Przeglądany 9763 razy ]

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/