Dzisiaj jest 28 marca 2024, 19:21


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 09 maja 2016, 11:48 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 291
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
Witam!
Chciałbym w swoim żuku zdublować wskaźniki.
Wskaźniki temperatury wody i ciśnienia silnika chciałbym zastosować mechaniczne.
Ze znalezieniem wskaźnika ciśnienia nie ma problemu, gorzej jest z temperaturą.
Szukam takiego "czegoś" tylko podświetlanego i tu pojawia się problem.
Załącznik:
wskaznik temperatury.jpg
wskaznik temperatury.jpg [ 20.29 KiB | Przeglądany 8104 razy ]

Takie wskaźniki jak ten na zdjęciu nie mają podświetlenia.
Ktoś kojarzy może z jakiego pojazdu można by zdobyć podświetlany wskaźnik?
Może ktoś podświetlał takie wskaźniki ?
Pozdrawiam

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 maja 2016, 13:51 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Ja bardzo ceniłem sobie użycie takiego cudaka:
http://www.wikapolska.pl/tp_to_pl_pl.WI ... &tabPage=3

Wprawdzie nie ma to podświetlenia, jednak jest wykonywany też w wersji ze świecącymi kresami i wskazówką.
Choć jak nie jest to jedyny mechaniczny termometr tej firmy, więc może dobierzesz coś lepszego

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 maja 2016, 21:25 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 sierpnia 2015, 20:15
Posty: 192
Pojazd: Tarpan 237
http://www.dabtuner.pl/ do wyboru do koloru


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 maja 2016, 21:40 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
atom, ale chłopie pojechałeś z cenami.To nie lamborgini, tylko żuk.
kyzer, ogólnie, to nie polecam tego ruskiego ze zdjęcia.Miałem taki w polonezie i szybko siadł.Nie pieniądze i nie towar (około 20pln). Natomiast ten, który pokazał phinek, to już bym polecał, bo miałem takie 2 w ciągniku i kiedyś dawno w żuku i działały dobrze, a przy tym są bardzo dokładne.Ich wskazania pokrywały się z termometrem zewnętrznym przy oknie.Podświetlenie robiłem sobie sam.Minusem jest bardzo duża cena, bo od 120-150pln.Pochodzą one fabrycznie z kombajnów bizon w starszej wersji, zanim wprowadzono elektryczne wskaźniki.Pełno tego na allegro.Produkuje to nasza KFM i można u nich zamówić z przewodem odpowiedniej długości, bo są chyba nawet trzymetrowe.
Przykładowy link.
http://allegro.pl/wskaznik-temperatury- ... 20030.html
A tutaj prawdziwy hit cenowy.najtaniej na allegro! :mrgreen:
http://allegro.pl/czujnik-wskaznik-temp ... 07561.html
Może dlatego, że przewód 4-ro metrowy.
Ale to, jest też wskaźnik mechaniczny i do tego tańszy. No i podświetlany.
http://danrol-sklep.pl/pl/p/Zegar-tempe ... DTIMER/115
Były kiedyś na allegro wystawiane, ale teraz już tego nie widzę.
http://archiwumallegro.com.pl/wska%C5%B ... 78837.html
A tu masz u tego samego gościa wskaźnik ciśnienia oleju, mechaniczny z podświetlaniem.Sprzedają pełno takich zestawów na allegro, ale przeważnie ze wskaźnikami rosyjskiej produkcji.Ten jest chyba czeski.
http://allegro.pl/wskaznik-czujnik-cis- ... 43065.html
Ma od razu trójnik z czujnikiem ciśnienia na kontrolkę.Ja mam tak samo podłączone, ale zrobiłem sobie to wszystko sam, bo nie lubię przepłacać.Wskaźnik ze złomu, a reszta skombinowana z czego się dało.Przewód sprzedają na metry w każdym rolniczym.
Same wskaźniki też są, chyba gdzieś około 30pln, do tego trzeba końcówkę z gwintem M12x1.5, kawałek wężyka i drugą końcówkę, żeby przy silniku przykręcić.A jak nie, to gotowy zestaw.Jak chcesz zachować wskaźnik elektryczny (zupełnie nie rozumem czemu) to musisz coś tam dorobić, jakąś przejściówkę i dopiero wkręcić ten trójnik.Gdyby Ci nie zależało na elektrycznym, to po prostu odcinasz część czujnika z gwintem, powiększasz otworek w środku, gwintujesz i wkręcasz trójnik, a całość do silnika.Chcesz, to Ci jutro pyknę fotkę, jak ja to mam zrobione.Oczywiście czujnika orginalnego nie mam. :mrgreen:
Aha, ten zestaw ma za krótki przewód i do silnika nie dostanie, bo musisz poprowadzić od deski do silnika, a to kawałek drogi


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 maja 2016, 06:16 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
buźka pisze:
... ten, który pokazał phinek, ... fabrycznie z kombajnów bizon w starszej wersji,...


Ano zdecydowanie starsza wersja Bizona. :D :D :D
Te Bizony wyglądały tak:
Obrazek
/źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:T34-76_4.jpg /

a tak wyglądało stanowisko kombajnisty:
Obrazek
/źródło: http://shimkent.ucoz.ru/pictures3/020_02.jpg /

Oczywiście później trafiały również do innych pojazdów, agregatów (napędowych, spawalniczych, prądotwórczych), kutrów, pchaczy, lokomotyw... taka normalizacja w domu i zagrodzie

Produkowała je od zawsze KFM (Kujawska Fabryka Manometrów) która parę lat temu została przejęta przez koncern WIKA (Niemcy). I od tego czasu wiele niezawodnych wskaźników jest teraz robiona przez tych samych ludzi na tych samych maszynach, ale opuszczają fabrykę z innym logo i kto inny zgarnia kaskę z zysków.

Ta sama fabryka dostarcza również bardzo dobre czujniki ciśnienia. Ja szczególnie polecam:
http://www.wikapolska.pl/mo1_pl_pl.WIKA ... &tabPage=3

A swoją drogą strona producenta jest dość interesująca. Z jednej strony bazuje ona na starej stronie KFM (nawet zdjęcia są jeszcze ze starym logo a od przejęcia minęło już parę lat) zaś z drugiej strony są nieprzetłumaczone angielskie korpo-koszmarki w trybie wyszukiwania produktów.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 maja 2016, 10:35 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 291
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
Dzięki wielkie za pomoc, napisałem w parę miejsc , może mi ogarną :)
Buźka bardzo proszę o foto końcówek, przejściówek itd ;)
Jak podświetlałeś te zegary?

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 maja 2016, 11:53 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
phinek pisze:
Ano zdecydowanie starsza wersja Bizona. :D :D :D
Te Bizony wyglądały tak:
(...)
a tak wyglądało stanowisko kombajnisty:

"Lubię to" :D
:mrgreen:

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 maja 2016, 12:16 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
phinek ja wiem, że te wskaźniki, to nie tylko w bizonach były, bo i w ziłach widziałem i w starach i innych, ale akurat fabryka w Płocku montowała je od nowości w swoich kombajnach i są ujęte w katalogach części.A skąd faktycznie się wywodzą, to mało istotne.
kyzer ten mechaniczny wskaźnik "z bizona" miałem wsadzony w obudowę wskaźnika od stara 1142 i wywierciłem tam na dole oczywiście odpowiedni otwór na przewód i do tego wykorzystałem kontrolkę taką jak w żuku np. od kierunków i wsadziłem normalnie oprawkę z żarówką.W środku pomalowałem na biało, żeby światło lepiej się rozpraszało.Podświetlało się super.Oczywiście, jeśli kupisz taki wskaźnik i tak zrobisz, to stracisz możliwość reklamacji, w razie czego.Ja miałem takie stare, dostałem za darmo od wujka.
W ciągniku mam taki wskaźnik, z podwójną skalą, orginalnie ze stara do ciśnienia powietrza w zbiornikach.
http://esklep.star-hurt.pl/wskaznik-cis ... 064,b.aspx
Jedną stronę mam podłączoną do ciśnienia oleju, a drugą do ciśnienia powietrza w zbiorniku układu pneumatycznego.Fabrycznie jest podświetlany.Produkcja KFM.W żuku do ciśnienia oleju mam podobny, ale z pojedynczą skalą, z jelcza.Produkcja również KFM i też podświetlany.Wrzucałem zdjęcia tutaj, chyba widziałeś.Nie widzę w google nigdzie takiego wskaźnika, pewnie nie produkują już takiego.Zamontuj sobie taki, ma podświetlanie.Produkcja KFM, dlatego drogawy.
http://agronak.pl/wskaznik-cisnienia-ol ... 50931.html
Albo taki, tańszy.To jest zdaje się indyjski zamiennik.
http://allegro.pl/wskaznik-cisnienia-ol ... 31751.html
Tu masz czeski orginał, cena jak za ten polski.
http://olx.pl/oferta/mechaniczny-wskazn ... 8b94d1a84b
Przy nich wszystkich są gwinty M12x1,5
A co do króćca przyłączeniowego przy manometrze, to ja mam coś takiego
http://sprzedajemy.pl/zlacze-reduktor-p ... a,33914312
Występuje to przy palnikach gazowych, przy czym musi być z gwintem M12x1.5 bo tam są dwa rodzaje i ten drugi jest zdaje się M14.W każdym razie, ja wykorzystałem właśnie to, bo pasuje elegancko w wyjście w manometrze, bo tam w środku jest podtoczenie.Takie same są w reduktorach gazowych przy butlach np. co2.Ewentualnie możesz wykorzystać nakrętkę ze starej rurki wtryskowej z andorii, od strony pompy wtryskowej. tylko sam króciec trzeba by było kombinować, bo rurka ma w środku bardzo mały przepływ, ale nakrętka pasuje.
Przy silniku, jak mówiłem, mam wykręcony czujnik na wskaźnik i w jego miejsce zrobiony trójnik z czujnikiem na kontrolkę i wyjściem na wskaźnik.Potrzebujesz takiego czegoś
http://www.sklep.mizar.com.pl/sruba-prz ... 11309.html
do tego czegoś takiego
http://www.farmexpert.pl/koncowka_przew ... kt945.aspx
No i czujnik, który wkręcasz w otworek w śrubie.Gwint powinien pasować, o ile kupisz dokładnie to, co podaję.
http://www.farmexpert.pl/czujnik_cisnie ... 12677.aspx
Te rzeczy dostaniesz w każdym sklepie z częściami do ciągników.
Zamiast śruby podanej wyżej, można kupić po prostu zawór przelewowy pompy wtryskowej i wykręcić śrubkę ze sprężynką i kulką, bo to jest to samo
http://www.farmexpert.pl/zawor_przelewo ... t2912.aspx
Śruba ma gwint ten sam, co czujnik na wskaźnik i powinna się wkręcić w ten nypel.U mnie się wkręciła.Wężyk, to już kosztuje grosze, bo chyba ze 7pln za metr.W tych gotowych zestawach z allegro jest to samo, a kosztuje krocie.Tyle tylko, że gotowe i bez roboty, ale wężyk może nie dostać do silnika.Przewód, to tego typu, do dostania w każdym rolniczym.
http://allegro.pl/waz-igielit-przewod-p ... 20387.html
Najlepiej kupić ósemkę, bo mniejszy się za bardzo rozszerza i pęka po wciśnięciu.


Załączniki:
Komentarz: trójnik
trójnik.jpg
trójnik.jpg [ 1.46 MiB | Przeglądany 8053 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 maja 2016, 18:20 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
buźka pisze:
phinek ja wiem, że te wskaźniki, to nie tylko w bizonach ...


Luzik... domyślam się, że to był po prostu skrót myślowy.
Mi się te kombajny szybko skojarzyły ze starym dowcipem o wrogim ataku na radzieckich rolników.

"Dziś rano przy granicy rosyjsko-chińskiej, wojska chińskie zaatakowały ogniem artyleryjskim pracujący spokojnie w polu rosyjski traktor. Traktor odpowiedział ogniem rakietowym i odleciał w kierunku Moskwy."

Dlatego sięgnąłem głębiej po źródłach... choć wcale nie jestem pewien, że to było pierwsze zastosowanie tego typu odległościowych wskaźników tablicowych

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 maja 2016, 10:24 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 291
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
Dzięki wielkie za pomoc!
Zastanowił mnie ten wskaźnik:
http://emirol.pl/liczniki-wskazniki/376 ... results=37
W sumie mam wszystko w jednym i podświetlane, kontrolkę ciśnienia sobie podłącze i coś tam jeszcze.
Z ciśnieniem powietrza nie mam co zrobić ale trudno..
Firma porządna, cena nie jest zła biorąc pod uwagę zakup dwóch czujników podejrzewam,że wyjdzie na jedno.
Tylko gdzie ja go wsadzę.. jeszcze obrotomierz czeka..

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 maja 2016, 13:17 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
To co podałeś jest dobre do ciągnika, gdzie rolnik pędząc od jednej miedzy do drugiej z nudów może się wpatrywać w podziałkę aby odgadywać jaki jest wynik pomiaru.
Patrz pod kątem czytelności - Twój pojazd powinien mieć przyrządy na które zerkasz kątem oka czasem a nie musisz się wpatrywać by odnaleźć wskazóweczkę.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 maja 2016, 13:48 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Popieram w tej kwestii zdanie phinka. Zainwestowałbym w osobne wskaźniki. A gdzie je umiejscowić - to już Twoja brocha przy projektowaniu całego wnętrza :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 maja 2016, 14:43 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 291
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
I tak muszę zainwestować w osobne :)
Jest tylko jedna długość kapilary, oczywiście dużo za krótka..
Przed chwilą miałem ten wskaźnik w ręce i nie jest tak źle ale oczywiście do osobnych porównania nie ma.

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 maja 2016, 17:59 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Haha, miałem nawet ten wskaźnik pokazywać, ale też sobie przypomniałem, że ma krótki przewód.To jest od c-330 i tam jest silnik bliziutko, więc przewód nie musi być długi.Ale jakościowo to dobry produkt i pokazuje ładnie.Kup sobie jeden z tych, które pokazywałem i będzie ok.Tylko oczywiście trzeba się upewnić, jak długa jest kapilara, bo inaczej zostanie montaż zamiast gdzieś w desce, to na pokrywie silnika :mrgreen: Te kombajnowe są długie i występują różne długości.Ja miałem chyba 1,5 metra i to było nawet za dużo.W Andorii jest o tyle lepiej, że czujnik mamy z przodu silnika, więc nawet, gdyby przewód nie był za długi, to idzie jakoś to podłączyć, bo dać wskaźnik z prawej strony deski i od razu kapilarę w dół, przy samej ścianie grodziowej, i do silnika.Pewnie by wtedy dostał.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 maja 2016, 11:30 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 291
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
Ten wskaźnik temperatury ma według sprzedawcy 140 cm długości.
Pozostaje jeszcze pytanie jaka jest długość "czujnika" czy jak to nazwać który ma wejść w blok silnika , w andorii jest dosyć blisko śmigło no i nie wiem jak bardzo można wepchać go tam do środka :(

Edit: Duża różnica by była gdybym go zamontował np w chłodnicy zamiast tego do elektrowiskozy ?

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net