Dzisiaj jest 28 marca 2024, 17:21


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 18 maja 2016, 16:42 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 czerwca 2011, 15:04
Posty: 24
Lokalizacja: -
Witam!

W związku z tym, że kontrolka cisnienia oleju w mojej Nysce raz działa raz nie.... wpadłem na pomysł założenia mechanicznego wskaźnika cisnienia oleju,( no i żeby mieć dokładny pomiar). Możecie coś polecić ? Muszę kupić oddzielnie manometr i przewód? ? Proszę o głoś kogoś kto zna temat :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 maja 2016, 17:30 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Trochę temat był już rozgrzebywany w wątku:
viewtopic.php?f=8&t=3265

Oczywiście z manometrem jest o tyle łatwiej, że możesz zastosować prawie każdy dowolny manometr jaki się Tobie podoba i połączyć go dowolną nienadymającą się rurką... możesz np. użyć do tego np. przewodów hamulcowych

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 maja 2016, 17:51 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 czerwca 2011, 15:04
Posty: 24
Lokalizacja: -
Ok, czyli muszę kupić mechaniczny manometr, rurkę, oraz czujnik i to wszystko ?

Nie mam teraz jak sprawdzić gwintu na czujniku, wie ktoś czy 1/8 - 27 NPTF będzie pasować ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 maja 2016, 21:36 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Zajrzyj sobie najpierw do tamtego tematu z linku, który wkleił phinek, bo mi się nie chce wszystkiego wałkować od nowa.Gwint w twoim czujniku powinien być M12x1.5, bo mam taki czujnik właśnie z nysy, który jeździł w moim żuku z S-21 i z tego co pamiętam, to jest taki gwint.W nysie masz łatwą przeróbkę, bo jak masz S-21 (a chyba masz?) to w podstawie filtru oleju powinieneś mieć co najmniej trzy wyjścia, jedno na czujnik do wskaźnika, (niektóre modele nie miały już wskaźnika, tylko samą kontrolkę i to wyjście było zaślepione) drugie właśnie na kontrolkę i trzecie idące do góry, tzw. kontrolne, do okresowego podłączenia manometru do sprawdzenia faktycznego ciśnienia (tak pisało w książce do wawki) W twoim przypadku możesz wykorzystać tylko jedno wyjście i w nim odpowiednim sposobem umieścić jednocześnie i czujnik i podpiąć wskaźnik mechaniczny.Żeby Cię nie wprowadzić w błąd, to jutro zobaczę dokładnie jak to wygląda, bo mam kilka takich podstaw i dam Ci gotowe rozwiązanie.Zajrzyj w tamten temat, tam powklejałem kilka linków i opisałem plus minus, co jest potrzebne, tylko tam była andorią, ale gwinty czujnika oleju na wskaźnik są te same.Zamiast wężyków hamulcowych daje się normalny wężyk olejoodporny, najlepiej taki lepszy, w bawełnianym oplocie i po sprawie.Przewody hamulcowe są może wytrzymałe, ale mają ograniczony przepływ.Testowałem takie rozwiązanie i wiem, co mówię.Ewentualnie można dać rurkę miedzianą, od hamulców właśnie, ale to też tak sobie, bo to zawsze rurka.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 maja 2016, 22:07 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Ja bym dał rurkę miedzianą (od hamulców) jako połączenie od kokpitu do okolicy podstawy filtra. Zaś tą rurkę podpiąłbym do podstawy już wężykiem jak pisał buźka. Coś podobnego mieliśmy kiedyś na lokomotywie z tą różnicą, że tam silnik był na sztywno do ostoi (czyli do ramy) więc nie było potrzeby dawać wężyka elastycznego. Działało jak ta lala.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 maja 2016, 21:23 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 sierpnia 2015, 20:15
Posty: 192
Pojazd: Tarpan 237
takie rozwiazanie jak piszecie jest w mercach stosowane :-) metal od licznika do komory, potem wezyk elastyczny a potem czujnik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 maja 2016, 04:59 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
Oplaca Ci sie wogóle taka przeróbka ? jak to moze byc wina zlego kontaktu tej kontrolki.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 maja 2016, 08:39 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 czerwca 2011, 15:04
Posty: 24
Lokalizacja: -
Nysanek: często mam problemy z kontrolką cisnienia oleju (raz się zapala, raz nie). W mojej nysce instalacja elektryczna jest już tak namieszana, że wolałbym to po prostu ominąć i zrobić mechaniczny wskaźnik, żeby mieć już zawsze rzetelny odczyt. No i kontrolka nie daje mi dokładnego odczytu co się dzieje z ciśnieniem oleju.

A są jakieś pasujące do nysy (oczywiscie s-21) czujniki cisnienia (moze jakis traktor) , przystosowane pod wskaznik mechaniczny ?

Tutaj znalazłem jakiś wskażnik cisnienia razem z czujnikiem ale chyba gwint na czujniku nie będzie się zgadał.

http://allegro.pl/wskaznik-cisnienia-ol ... 01173.html

i znalazłem taki czujnik, gwint M12X1,5:

http://esklep.star-hurt.pl/czujnik-cisn ... 046,b.aspx

W ogóle to dziękuję za odpowiedzi


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 maja 2016, 12:56 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Wskaźnik z akcji, którą podałeś, jest elektryczny, więc chyba nie o to Ci chodziło.Kup jakikolwiek wskaźnik mechaniczny, w temacie kolegi kyzer pokazałem różne i podłącz sobie normalnie i po temacie.Przyjrzałem się tej podstawie filtra oleju i nie wiem, skąd mi się wymyśliło to trzecie wyjście, bo są tylko dwa :oops: Jedno skierowane w stronę chłodnicy, do którego w żukach i niektórych nysach jest wkręcony czujnik na wskaźnik, tzw. bączek, a drugie, skierowane do góry i zaślepione korkiem, służące do kontrolnego sprawdzania ciśnienia oleju.U Ciebie czujnik na kontrolkę wkręcony powinien być w to pierwsze wyjście (w stronę chłodnicy) Gwinty w obu wyjściach są takie same.Zobaczę to zaraz dokładnie i opiszę tutaj, co i jak.Można zastosować czujnik ciśnienia oleju z polskich ciągników, tylko on ma gwint M10x1.Potrzebna redukcja, ale dzisiaj można wszystko dokupić, co się potrzebuje.
Edit: Jak obiecałem, wklejam zdjęcia, jak to wszystko wygląda.Z boku podstawy, czyli w miejscu, gdzie był czujnik, dajesz taką śrubę
http://sklep.techrol.com/sruba-przelewo ... 2-147.html
Koniecznie musi być M12x1.5.pasuje od czegokolwiek, co ma czeską pompę wtryskową, czyli zetor, ursus c-385, żuk, lublin.
Do tego łącznik oczkowy o odpowiedniej średnicy
http://www.farmexpert.pl/koncowka_przew ... kt944.aspx
I dwie podkładki miedziane/aluminiowe.Do tego kawałek przewodu olejowego, sprzedają na metry za grosze, dwie opaski i w zależności, jaki założysz wskaźnik, to do niego też odpowiednią końcówkę.Przeważnie manometry mają gwint M12x1.5
Czujnik możesz kupić jakikolwiek z gwintem M12x1.5 albo od ciągnika z gwintem M10x1 i do tego redukcję.
https://agri-truck.pl/redukcja-pneumaty ... 53,pl.html
Zdjęcia.


Załączniki:
WP_20160521_19_19_20_Pro.jpg
WP_20160521_19_19_20_Pro.jpg [ 1.14 MiB | Przeglądany 7547 razy ]
WP_20160521_19_19_17_Pro.jpg
WP_20160521_19_19_17_Pro.jpg [ 1.22 MiB | Przeglądany 7547 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 maja 2016, 16:17 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 czerwca 2011, 15:04
Posty: 24
Lokalizacja: -
Dzięki za wskazówki, za tydzień postaram się ogarnąć temat.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 czerwca 2016, 19:47 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 czerwca 2011, 15:04
Posty: 24
Lokalizacja: -
Okej, jeszcze raz dziękuję za wasze cenne porady, udało mi się zainstalować wskaźnik do Nysy. Pojawił się pewien problem: za którymś zgaszeniem silnika, wskazówka przestała opadać do 0, zatrzymuje się tak na 1,5 kPa - nie wiem czy to jest normalna sytuacja.

Wskazówka pokazuje ciśnienie oleju między 3,5 kPa (wolne obroty) a 4 kPa (wysokie obroty) - czy to jest dobre cisnienie ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 czerwca 2016, 20:22 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
A jaki w końcu ten wskaźnik założyłeś? To ciśnienie, to na zimnym, czy ciepłym? Na zimnym zawsze będzie większe, bo olej jest gęsty.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 czerwca 2016, 09:54 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 czerwca 2011, 15:04
Posty: 24
Lokalizacja: -
Wskaźnik jest ten od ursusa 385. Zarówno na zimnym jak i rozgrzanym silniku pomiar jest praktycznie taki sam.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 czerwca 2016, 13:47 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Aha, wiec tak.Czyli ciśnienie jakby ma eleganckie, ale czy wskaźnik nie jest czasem wadliwy? A może się zdarzyć.Jak go połączyłeś, wężykiem, czy rurkami, bo może gdzieś coś z przepływem jest nie halo? Skoro wskazówka zaczyna się zawieszać, to albo wskaźnik jest uszkodzony, więc reklamuj, albo gdzieś coś nie puszcza oleju do końca i pozostaje ciśnienie w przewodzie.Spróbuj odkręcić i sprawdź go za pomocą kompresora, najlepiej z regulowanym ciśnieniem (każdy to ma) i porównaj wskazania na wskaźniku i na kompresorze.
A ciśnienie książka wydanie 1985 podaje od 0.1 d0 0.55 Mpa na rozgrzanym silniku, czyli takie szerokie widełki, natomiast instrukcja obsługi z 1994 roku podaje już 0.3 do 0.5 Mpa (zależnie od obrotów silnika) natomiast na obrotach jałowych 0.1 Mpa.Czyli i tak u Ciebie jest ok.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 czerwca 2016, 15:17 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 czerwca 2011, 15:04
Posty: 24
Lokalizacja: -
Wskaźnik raczej działa dobrze. Coś chyba nie tak jest z wężykiem. Wystarczy, że poluzuję końcówkę wężyka przy manometrze (wąż oddałem do zakucia z odpowiednimi końcówkami) i wskazówka schodzi do 0. Czyli tak jakby wężyk za każdym razem się zapowietrzał i trzymał lekkie cisnienie.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net