Dzisiaj jest 28 marca 2024, 14:26


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: 04 lutego 2017, 17:33 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
witam,

pojeździłem trochę moim Tarpanem 239 po naszych "na bogato" solonych drogach :D i pojawiają się już ( na razie niewielkie :) ) rdzawe kropki na dolnej części karoserii kabiny i to pomimo wykonanych zabiegów przygotowawczych do sezonu zimowego :( . Dlatego zaczynam się zastanawiać czy możliwe/wykonalne by było ocynkowanie kabiny w całości :shock: aby na dłuższy czas pozbyć się tematu zabezpieczenia antykorozyjnego. Czytałem już wątek o cynkowaniu ramy ale czy ktoś praktykował takie cuda 8) na całej kabinie od skrzyniowego Tarpana czy też Żuka? Ciekawe czy znanazłaby się firma która chciała/mogłaby to wykonać :?: no i ile worków pieniędzy trza by przygotować :shock:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 lutego 2017, 17:46 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Jak już tak się bawić, to raczej sugerowąłbym kataforezę - malowanie kataforetyczne. Inna sprawa, że w Polsce ciężko o firmę, która chciałaby przyjąć takie jednostkowe zlecenie z zewnątrz, a zwłaszcza z przygotowaniem "starej" kabiny (wszystkie linie w fabrykach są nastawione na nowy, "czysty" element").

No i kwestia dokładności wypłukania po kąpieli kwasowej...

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 lutego 2017, 18:57 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Kwestia w ogóle dokładnosci wyczyszczenia starej karoserii. Mimo kąpieli kwasowej nie koniecznie wszystko musi być 100% wyczyszczone.

Przykra prawda jest taka, że w kwestii starych nieocynkowanych samochodów, zwłaszcza po blacharce, aby zachować je bez rdzy nie powinno się nimi jeździć zimą, po soli. Nawet mycie podwozia nie jest w stanie wyplukać dokladnie soli z każdego zakamarka...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 lutego 2017, 20:50 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Zakładając element optymistyczny - czyli brak ograniczenia finansowego - najlepiej byłoby ocynkować i potem dać w katoforezę :)

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 lutego 2017, 21:59 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Sprawa wykonalna, bo udzie to robią, ale nie tania.Tak żartując, to pewnie taniej (i szybciej) było by zamówić w Lublinie, kabinę z Honkera, już polakierowaną, bo tam mają kataforezę i te inne dobrodziejstwa.Może by nawet prawie spasowała na ramę :mrgreen: Kąpiel w kwasie usuwa teoretycznie wszystko, co się da, ale jak piszecie, kwestia dokładnego wypłukania, bo w przeciwnym razie, efekt będzie odwrotny do oczekiwanego :-| No i dobrze by było, żeby blacha nie miała głębokiej rdzy, bo po całym zabiegu, wylecą dziury, bo kwas żre do zdrowego.Ramę można wypiaskować dokładnie,,bo to prosty element bez jakichś skomplikowanych i trudno dostępnych miejsc.Z kabiną jest trochę gorzej, bo są choćby miejsca takie, jak wewnętrzna strona drzwi, do których dostępu nie ma.Stare żuki miały drzwi w środku zupełnie bez farby.Wiem, bo miałem tak w swoim (78 rok) A te nowsze, to juz były po kataforezie i malowane były zanurzeniowo, wiec farba dotarła wszędzie.
Żeby tą kabinę choćby wypiaskować, ale dokładnie, to pewnie znalazł by się zakład, który by to ocynkował, a inny pomalował zanurzeniowo.Jak dobrze zapłacisz, to podejrzewam, ze wszystko się będzie dało.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 lutego 2017, 22:00 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
na pierwszy rzut oka tu mają wanny odpowiedniej wielkości :shock:

http://famgk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 lutego 2017, 22:07 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Tyle tylko, że cynkowanie przez zanurzenie wymaga jeszcze jednego - nadmiar ocynku musi mieć gdzie wypłynąć, stąd każda przygotowana do tego karoseria miała różna otwory technologiczne i system wieszaków pozwalał na takie a nie inne zanurzanie i wynurzanie z kąpieli, aby ocynk dopłynął wszędzie (brak bąbli powietrza) i wypłyną z każdego zakamarka... a że ocynk gęstnieje przy stygnięciu, to katoforeza zanurzeniowo okazuje się znacznie prostsza technologicznie do ogarnięcia - i dlatego na nią przeszły koncerny motoryzacyjne.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 lutego 2017, 22:09 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 22:04
Posty: 259
Pojazd: Lublin 3Mi
Samo cynkowanie to nie jest jakiś przerażający koszt. Dla mnie, dającego stosunkowo małe wsady - do kilkuset kg na raz wychodzi po około 2zł/netto za 1kg/wsadu. Zatem karoseria waży tonę, to koszt dla tej stawki to jakieś 2000zł/netto. Oczywiście to dopiero początek. Trzeba ją zdjąć, rozebrać i ogólnie przygotować do cynkowania. Potem polakierować, poskładać do kupy itp. Myślę, że realnie cała operacją będzie kosztowała większą część z 10k.

_________________
Pozdrawiam, Tomek
Daewoo Lublin 3 3524 2000r, Andoria 4cT90-1MEA 90KM
Intrall Lublin 3Mi 3524 2006r, Andoria 4cTi90-1BE 102KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 lutego 2017, 23:23 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 sierpnia 2015, 20:15
Posty: 192
Pojazd: Tarpan 237
mostostal siedlce :-) maja chyba najwieksze wanny


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net