Dzisiaj jest 28 marca 2024, 10:43


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 06 grudnia 2018, 19:10 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
Witam :D

Rozważam montaż grzałki w silniku Ad3.152 aby ułatwić rozruch silnika w niskich temperaturach. W gre wchodzą dwa typy: grzałka montowana w przewód gumowy chłodnicy lub tzw. grzałka bloku silnika montowana w miejsce zaślepki "mrozowej" silnika. Będę wdzięczny za wszelke uwagi, rady, podpowiedzi i przemyślenia w tym temacie :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 grudnia 2018, 19:59 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
testowaliśmy ostatnio w peugeocie 106 1.5D grzałke przewodową. po godzinie grzania auto łapie temperaturę po 2-3 min pracy. dobrze byłoby dodać pompkę obiegową, niedługo sie zainstaluje i będę mógł zrelacjonować efekt.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 grudnia 2018, 20:30 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
Z ciekawością czekam na wnioski z prób :D

Ja z góry wykluczam grzałki których montaż wymaga usuniecia lub rozwiercania termostatu. Wasza pompka montowana jest na głównym (krótkim) obiegu chłodniczym czy na przewodach do nagrzewnicy?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 grudnia 2018, 21:35 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
grzałka jest na przewodzie nagrzewnicy, pompka też tam bedzie. ale tam jest nowszy system-czyli nagrzewnica nie ma zaworu, rozdział ciepłe/zimne sterowany klapami powietrza

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 grudnia 2018, 22:28 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
no racja, u mnie przy tej lokalizacji grzałki trzeba by pamietać o otwarciu zaworu ogrzewania :shock:

a jak z termostatem :-| , grzanie jest podpiete do krótkiego obiegu :?: :?: czy też nie :?: :?:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 grudnia 2018, 22:38 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
ogrzewanie przecież jest zawsze na małym obiegu czy jest zawór czy też klapy. wyjscie zawsze przed termostatem a wejście przed pompą wody. inaczej w kabinie by ciepło bylo po otwarciu dużego obiegu

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 grudnia 2018, 23:25 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 sierpnia 2015, 20:15
Posty: 192
Pojazd: Tarpan 237
wszystko zalezy jakie masz hajsy, jak chcesz cos kompaktowego i sprawdzonego to polecam to:
https://allegro.pl/podgrzewacz-grzalka- ... 85213.html

lub cos z oferty https://www.defa.com/electrical-preheat ... e-heaters/

mam ludzi ktorzy ciagna trupy z finlandii i czesto da sie tam cos wytargac :-)) ale malo ktore wozy maja grzałki na przewodach, przeważnie są zamiast brokow i nie mozna odzyskac ;(


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 grudnia 2018, 15:44 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
wolałbym oczywiście grzałkę w bloku silnika montowana w zaślepkę mrozową ale...na tak finezyjne rozwiązania technicze nie reflektuję https://allegro.pl/grzalka-bloku-wody-c ... 30:mrgreen: , są też nieco lepiej wykonane ale zbytnio sterczą na bok i z prawej strony w Tarpanie 239d na wysokości zaślepki mrozowej się nie mieszczą :cry: . Można próbować doginać ale to loteria za ponad 2 stówy :shock: Na dzisiaj rozważam zakup czegoś w tym stylu http://www.podgrzewaczesilnika.pl/oferta/41/ z montażem na przewodzie wychodzącym z nagrzewnicy :roll: Zastanawiam sie tylko czy po wyłączeniu pompki ustrojstwa nie jest blokowany przepływ cieczy przez nagrzewnicę a ja lubię mieć w kabinie cieplutko :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 grudnia 2018, 00:41 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 sierpnia 2015, 20:15
Posty: 192
Pojazd: Tarpan 237
no nie jest, jaki by byl wtedy sens montowania takich rzeczy :-)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 grudnia 2018, 11:29 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
tak powinno być ale moje wątpliwości wzbudziło to : http://www.podgrzewaczesilnika.pl/gfx/g ... _smok4.jpg a dokładnie równorzędność/alternatywność łączenia grzałki szeregowo i równolegle do nagrzewnicy. O ile pamietam ze szkoły mechanike płynów to w przypadku gdy nie bedzie w ukladzie równoległym żadnych dławików czy zaworów dodatkowych regulujących przepływ ( a na schemacie nie ma) to mamy dużą szansę ze grzałka będzie ogrzewać nagrzewnicę ogrzewania wnętrza a nie silnik ( mniejsze opory przpływu ). Ale jeśli są w pompie jakieś ograniczniki przepływu cieczy w grzałce gdy nie pracuje to wpięcie jej szeregowe zmniejszy skuteczność ogrzewania wnetrza. Trzeba pamietać że nie jest to grzałka grawitacyjna tylko połączona z pompką. Chyba będzie trzeba podpytać o to producenta :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 grudnia 2018, 23:25 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 813
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
Ja od roku użytkuje w swojej bawarskiej legendzie polskich drog lat 90tych (Audi B4 1.9 TDI) grzałkę cieczy chłodzącej Defa 600W. Zdecydowanie szybciej łapie temperaturę Auto już po kilometrze jazdy, gdy się je podgrzeje przez godzinę przed rozruchem. Swiece żarowe się nie załączają na tyle ciepły jest już silnik. Mam oryginalny podgrzewacz cieczy chłodzącej składający się z 3 świec żarowych które postaracie dogrzewają płyn. Dlatego niezdecydowałem się na mocniejsza grzałkę z pompka obiegowa. Poza tym Defa oferowała mocowanie grzałki, No i solidność wykonania.
Defa ma w ofercie grzałki do podgrzewania miski olejowej, i nad tym zastanawiałem się w kontekście montażu w 4C90, ale z racji ze nie jeżdżę zimna to odpuściłem temat bo zestaw podstawowy grzałka plus przewód do 80tki wyszedł coś około 600zl.

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 grudnia 2018, 10:29 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
Panowie patent sprawdzający się w dwóch naszych ciągnikach
Po 20 minutach silnik jest gorący. Grzałka ze starej pralki trochę rur, gum kolanek i dobre gniazdko.
Można podłączyć w dwa broki, grzałka niżej i grawitacja załatwi sprawę, nie będzie grzało chłodnicy.


Załączniki:
IMG_20181208_071654_f.jpg
IMG_20181208_071654_f.jpg [ 369.1 KiB | Przeglądany 7817 razy ]
IMG_20181208_071731_f.jpg
IMG_20181208_071731_f.jpg [ 456.24 KiB | Przeglądany 7817 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 grudnia 2018, 11:15 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
dobre rozwiązanie :D ale w Tarpanie z Perkinsem niestety broki są zasłoniete osprzętem i nie ma mowy aby montować w nich grzałki :? w ciągnikach silnik jest bardziej odsłoniety :wink:

dlatego myślę o montażu grzałki w układzie chłodzenia, chociaż pojawiają się wyżej opisane wątpliwości :roll:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 grudnia 2018, 11:32 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
No to zamontuj na tej samej rurze co u mnie czyli na dolnej od chłodnicy. Grzałka ma chyba 2kw. Bez wentylatorów włączonych nagrzewnice bardzo nie będą oddawały ciepła.
Grzałka do pralki kosztuje 40 zł nowa, potrzebujesz trochę złomu i gum, jak nie wyjdzie tracisz maks 60 zł a względem małej grzałki w brok która ma 600w ma dziesięciokrotnie niższa cenę i trzykrotnie większą moc. Trzeba tylko uważać żeby nie zagotować silnika bo to możliwe bez żadnego termostatu.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 grudnia 2018, 11:52 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
rozważam jeszcze montaż grzałki w misce olejowej, tutaj taka grzałka 1,5kW byłaby ok i miałaby miejsce do swobodnego montażu. Tylko dodatkowo w grę wchodzi "adaptacja" miski olejowej :roll: no i pojawia się pytanie czy olej bezpośrednio przy grzałce nie byłby przegrzewany co powodowałoby utratę jego właściwości :?: :?:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net