Forum Miłośników Polskich Dostawczaków http://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
grzałka silnika http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=8&t=4261 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | sukiennik68 [ 06 grudnia 2018, 19:10 ] |
Tytuł: | grzałka silnika |
Witam Rozważam montaż grzałki w silniku Ad3.152 aby ułatwić rozruch silnika w niskich temperaturach. W gre wchodzą dwa typy: grzałka montowana w przewód gumowy chłodnicy lub tzw. grzałka bloku silnika montowana w miejsce zaślepki "mrozowej" silnika. Będę wdzięczny za wszelke uwagi, rady, podpowiedzi i przemyślenia w tym temacie |
Autor: | Strucelsw [ 06 grudnia 2018, 19:59 ] |
Tytuł: | Re: grzałka silnika |
testowaliśmy ostatnio w peugeocie 106 1.5D grzałke przewodową. po godzinie grzania auto łapie temperaturę po 2-3 min pracy. dobrze byłoby dodać pompkę obiegową, niedługo sie zainstaluje i będę mógł zrelacjonować efekt. |
Autor: | sukiennik68 [ 06 grudnia 2018, 20:30 ] |
Tytuł: | Re: grzałka silnika |
Z ciekawością czekam na wnioski z prób Ja z góry wykluczam grzałki których montaż wymaga usuniecia lub rozwiercania termostatu. Wasza pompka montowana jest na głównym (krótkim) obiegu chłodniczym czy na przewodach do nagrzewnicy? |
Autor: | Strucelsw [ 06 grudnia 2018, 21:35 ] |
Tytuł: | Re: grzałka silnika |
grzałka jest na przewodzie nagrzewnicy, pompka też tam bedzie. ale tam jest nowszy system-czyli nagrzewnica nie ma zaworu, rozdział ciepłe/zimne sterowany klapami powietrza |
Autor: | sukiennik68 [ 06 grudnia 2018, 22:28 ] |
Tytuł: | Re: grzałka silnika |
no racja, u mnie przy tej lokalizacji grzałki trzeba by pamietać o otwarciu zaworu ogrzewania a jak z termostatem , grzanie jest podpiete do krótkiego obiegu czy też nie |
Autor: | Strucelsw [ 06 grudnia 2018, 22:38 ] |
Tytuł: | Re: grzałka silnika |
ogrzewanie przecież jest zawsze na małym obiegu czy jest zawór czy też klapy. wyjscie zawsze przed termostatem a wejście przed pompą wody. inaczej w kabinie by ciepło bylo po otwarciu dużego obiegu |
Autor: | atom1 [ 06 grudnia 2018, 23:25 ] |
Tytuł: | Re: grzałka silnika |
wszystko zalezy jakie masz hajsy, jak chcesz cos kompaktowego i sprawdzonego to polecam to: https://allegro.pl/podgrzewacz-grzalka- ... 85213.html lub cos z oferty https://www.defa.com/electrical-preheat ... e-heaters/ mam ludzi ktorzy ciagna trupy z finlandii i czesto da sie tam cos wytargac ) ale malo ktore wozy maja grzałki na przewodach, przeważnie są zamiast brokow i nie mozna odzyskac ;( |
Autor: | sukiennik68 [ 07 grudnia 2018, 15:44 ] |
Tytuł: | Re: grzałka silnika |
wolałbym oczywiście grzałkę w bloku silnika montowana w zaślepkę mrozową ale...na tak finezyjne rozwiązania technicze nie reflektuję https://allegro.pl/grzalka-bloku-wody-c ... 30:mrgreen: , są też nieco lepiej wykonane ale zbytnio sterczą na bok i z prawej strony w Tarpanie 239d na wysokości zaślepki mrozowej się nie mieszczą . Można próbować doginać ale to loteria za ponad 2 stówy Na dzisiaj rozważam zakup czegoś w tym stylu http://www.podgrzewaczesilnika.pl/oferta/41/ z montażem na przewodzie wychodzącym z nagrzewnicy Zastanawiam sie tylko czy po wyłączeniu pompki ustrojstwa nie jest blokowany przepływ cieczy przez nagrzewnicę a ja lubię mieć w kabinie cieplutko |
Autor: | atom1 [ 08 grudnia 2018, 00:41 ] |
Tytuł: | Re: grzałka silnika |
no nie jest, jaki by byl wtedy sens montowania takich rzeczy |
Autor: | sukiennik68 [ 08 grudnia 2018, 11:29 ] |
Tytuł: | Re: grzałka silnika |
tak powinno być ale moje wątpliwości wzbudziło to : http://www.podgrzewaczesilnika.pl/gfx/g ... _smok4.jpg a dokładnie równorzędność/alternatywność łączenia grzałki szeregowo i równolegle do nagrzewnicy. O ile pamietam ze szkoły mechanike płynów to w przypadku gdy nie bedzie w ukladzie równoległym żadnych dławików czy zaworów dodatkowych regulujących przepływ ( a na schemacie nie ma) to mamy dużą szansę ze grzałka będzie ogrzewać nagrzewnicę ogrzewania wnętrza a nie silnik ( mniejsze opory przpływu ). Ale jeśli są w pompie jakieś ograniczniki przepływu cieczy w grzałce gdy nie pracuje to wpięcie jej szeregowe zmniejszy skuteczność ogrzewania wnetrza. Trzeba pamietać że nie jest to grzałka grawitacyjna tylko połączona z pompką. Chyba będzie trzeba podpytać o to producenta |
Autor: | Kahn13 [ 08 grudnia 2018, 23:25 ] |
Tytuł: | Re: grzałka silnika |
Ja od roku użytkuje w swojej bawarskiej legendzie polskich drog lat 90tych (Audi B4 1.9 TDI) grzałkę cieczy chłodzącej Defa 600W. Zdecydowanie szybciej łapie temperaturę Auto już po kilometrze jazdy, gdy się je podgrzeje przez godzinę przed rozruchem. Swiece żarowe się nie załączają na tyle ciepły jest już silnik. Mam oryginalny podgrzewacz cieczy chłodzącej składający się z 3 świec żarowych które postaracie dogrzewają płyn. Dlatego niezdecydowałem się na mocniejsza grzałkę z pompka obiegowa. Poza tym Defa oferowała mocowanie grzałki, No i solidność wykonania. Defa ma w ofercie grzałki do podgrzewania miski olejowej, i nad tym zastanawiałem się w kontekście montażu w 4C90, ale z racji ze nie jeżdżę zimna to odpuściłem temat bo zestaw podstawowy grzałka plus przewód do 80tki wyszedł coś około 600zl. |
Autor: | sukiennik68 [ 09 grudnia 2018, 11:15 ] |
Tytuł: | Re: grzałka silnika |
dobre rozwiązanie ale w Tarpanie z Perkinsem niestety broki są zasłoniete osprzętem i nie ma mowy aby montować w nich grzałki w ciągnikach silnik jest bardziej odsłoniety dlatego myślę o montażu grzałki w układzie chłodzenia, chociaż pojawiają się wyżej opisane wątpliwości |
Autor: | piotr1eo [ 09 grudnia 2018, 11:32 ] |
Tytuł: | Re: grzałka silnika |
No to zamontuj na tej samej rurze co u mnie czyli na dolnej od chłodnicy. Grzałka ma chyba 2kw. Bez wentylatorów włączonych nagrzewnice bardzo nie będą oddawały ciepła. Grzałka do pralki kosztuje 40 zł nowa, potrzebujesz trochę złomu i gum, jak nie wyjdzie tracisz maks 60 zł a względem małej grzałki w brok która ma 600w ma dziesięciokrotnie niższa cenę i trzykrotnie większą moc. Trzeba tylko uważać żeby nie zagotować silnika bo to możliwe bez żadnego termostatu. |
Autor: | sukiennik68 [ 09 grudnia 2018, 11:52 ] |
Tytuł: | Re: grzałka silnika |
rozważam jeszcze montaż grzałki w misce olejowej, tutaj taka grzałka 1,5kW byłaby ok i miałaby miejsce do swobodnego montażu. Tylko dodatkowo w grę wchodzi "adaptacja" miski olejowej no i pojawia się pytanie czy olej bezpośrednio przy grzałce nie byłby przegrzewany co powodowałoby utratę jego właściwości |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |