Dzisiaj jest 29 marca 2024, 08:35


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 07 maja 2010, 20:23 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
kladziesz szczeki jedna na druga i porownujesz jaka roznica w tym jest , to niezaden problem i nie zadna mecyja, bo jak skladasz ten uklad i beben nienachodzi to wlasnie trzeba ciut ze szczek cos zebrac.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 maja 2010, 20:27 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
No przymierzalem szceki do siebie i wszystkie są jednakie :) Wiec ażmi szkoda niszczyć ich symetrię :D Wolę przełożyć bębny z tylnych hamulcó, któe nie mająprogu, przetoczyć i mieć jak nowe, a z tyłu zamontować nowe :) Zobaczymy, w tygodniu pojde do tego mechaniora, to mi podradzi, co zrobic, dam znac jak coś sie wyklaruje :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 maja 2010, 20:45 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
to przeciez oczywiste ze bebny niemoga miec progow ! taki uklad sklada sie z nowych czesci albo bebny przetoczyc i bedzie wszystko pasowac , a ze szczek jedynie ten lakier usunac.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 maja 2010, 20:49 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
wiem, żę nie moga mieć proógów, przecież próbowałem na nowych bębnach, ale spróbuje na starych przetoczonych :)
A i jeszce trzy pytania mam do hamulców tylnych, może trochę banalne, ale prosze oo wyrozumiałośc.
1.Gdzie sie tam zaczepia linkę od ręcznego? Czy ona jest jakaś inna wtedy niz Nysowa?
2.I tak dla pewności - mechanizm samoregulacji ręcznego jest skierowany do wewnątrz tarczy kotwicznej czy do zewnątrz?
3. rozpieracz ze starych szczęk będzie pasował do nowego typu?

Pozdrawiam
Marian

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 maja 2010, 21:01 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
linka ta sama jest , zaczepia sie tak samo jak w starych , niewiem czy pasuje rozpieracz ale chyba tak , reszte niewidac na moich fotach co wstawilem popatrz , tez codziennie w tych hamulcach niegrzebie zeby teraz po 2 latach wiedziec jak to tam jest.
jutro pogrzebie w czesciach mam jeszcze 2 komplety tylnych hamulcow od lublina 1 niewiem sa chyba kompletne sprawdze i jak by co to fotke wstawie

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 maja 2010, 08:05 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
czyli ze jak by bebny by pasowały od lubexa to byłoby ok, bez konieczności szlifowania szczęk? Weź tomek sfocij wszystkie części i napisz co jest od lubexa a co nie to wtedy będą wiedzieć inni.

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 maja 2010, 16:47 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
moge napisac , przedni uklad : kupuje sie tylko cylinderki hamulcowe z lublina 1 i to wszystko, reszta stara pozostaje
tylni uklad , tarcze kotwiczne lublin 1 , szczeki hamulcowe lublin 1 , cylinderki lublin 1 , wszystkie inne czesci ta drobnica tez od lublina , dlatego najlepiej jest kupic kompletne tylne hamulce od lublina i nietrzeba nigdzie pojedynczo zbierac tych drobnych haczykow sprezynek itd.
bebny hamulcowe pozostaja takie same.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 maja 2010, 17:03 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
czyli problemem są bębny iwszystko przez nie trzeba pprzerabiać tye szczęki.

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 maja 2010, 17:30 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
wcale nie beben :arrow: ma zawsze ta sama wewnetrzna srednice czy to z ukladu hamulcowego z 1980 roku czy z 1998 roku , umnie wszystko pasuje , niemialem problemu z tym tylko na poczatku musialem kombinowac wlasnie z tymi cylinderkami bo sprzezyny niebyly do tloczka dobite przez to bebny ocieraly o szczeki, jak niektorzy zakladaja stare bebny z progiem to tez niebedzie pozytywnego efektu , trzeba miec albo nowe bebny albo przetoczone.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 maja 2010, 23:04 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
A jhak podczas użytkowanie już mi sie próg zrobi po czasie to mam problem ze zdjęciem bębna?

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 09 maja 2010, 11:22 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
mlotek i po bebnach az zejda czyli na hama :twisted: :wink: mozna odkrecic wezyk w przednich hamulcach tak zeby plyn wyciekl z cylinderkow wtedy niema cisnienia i tloczki moga sie cofnac , a w tylnych rurki odkrecic.I mlotkiem po bebnach.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 12 czerwca 2010, 21:05 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Byłem niedawno u tego mechanika i wygląa naprwade w porzadku facet - powiedział mi tak - "jak na pewno dbrze zlozyles i wszystko masz nowe, to znaczy ze okladziny masz za grube i muesisz wziac zaje**** gruby papier scierny i zeszlifowac okladziny...."
Tak sobie pomyślałem, nie bede od razu rwać nowych okładzin, bo sprawdzę trzy rzeczy:
1. przetoczę bębny z tylnych hamulców, bo one są ładne, tzn nie mają progu, tylko delikatne czuc nierówności i zuzycie powierzchni, po przetoczeniu spróbuję je nałożyc na te nowe okłądziny z przodu;
2. Szczęki tylne wyglądają ,jakby niedawno były wymieniane są prawie nie zjechane i maja nawet naklejki, wiec spróbuję je zamontować na przód z nowym bębnem.

i ostatnia alternatywa jak powyższe zawioda:

3. zmontuje przód na szczękach tylnych i przetoczonych tylnych bębnach - niewyobrażam sobie, żeby w ten sposób nie weszły, bo nieduż o w sumie brakuje.

Ewentualnie zostanie mi komplet szczęk z nowymi okłądzinami w zapasie :)
A na tył mam nowe szczęki, bębny i wszystko, ale o tych tylnych hamulcach chciałbym z Tobą Tomek porozmawiać na gadu, jak ustale co i jak, zmontuje wszystko do kupy to wstawie zdjęcia, żeby wszystko było jasne :)
Pozdrawiam
Marian

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 czerwca 2010, 08:41 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
mozemy pogadac , tylko powiem ci ze ten mechanik niema wogole zadnego pojecia bo to co on ci zaproponowal to odpierdol numer 1 ! papierem sciernym to mozesz uzywane juz okladziny szlifowac jak by ci wyciekal plyn z cylinderka , okladzina jest cos w rodzaju gabki ona jak dostanie plyn hamulcowy to go wciaga do srodka i przy hamowaniu ma sie zawsze ten plyn w okladzinie , takie szlifowanie papierem sciernym jest w tym wypadku polecane, tylko w przypadku okladzin ktore sa do polowy zuzyte.Jezeli ty bedziesz paierem sciernym nowe okladziny szlifowac to ty nieuzyskasz nigdy poprawnego efektu hamowania , bo hamulce wszystkie one wspolpracuja razem i sie rownomiernie zuzywaja , a ty papierem tego nigdy tak dokladnie niezeszlifujesz , zapomnij o tej metodzie.Ja kupilem 4 nowe bebny i nowe szczeki i niemialem zadnych problemow z nalozeniem bebna na szczeki , opisywalem to w tym temacie ze tloczki w cylinderku byly umnie niedokonca wcisniete , kapnolem sie i wbilem tloczek i tak weszedl mi beben na szczeki to byla jedyna sprawa ktora robila komplikacje , w zasadzie to niemoze byc inaczej bo Lublin 1 , zuk , nysa maja takie same srednice wewnetrzne bebnow , i szczeki tez musza byc takie same , tylko latwiej jest i lepiej odrazu w sklepie zamowic tylne tarcze kotwiczne Lublin 1 razem z calym ukladem , takie pojedyncze zbieranie czesci nieoplaca sie , na przodzie to wogole niema problemu zostawia sie stare tarcze kotwiczne , szczeki hamulcowe tez moga pozostac jak sa dobre , a wymienia sie jedynie te cylinderki na bezregulacyjne , i to wszystko.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 czerwca 2010, 08:54 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lutego 2009, 10:18
Posty: 437
Lokalizacja: Skąd Inąd
a to ja wam powiem, że jak rozbierałem przód to u mnie w jednym kole były cylinderki starego typu a w drugim typu nowego czyli te bezregulacyjne,
oczywiście szczęki, bębny i tarcze kotwiczne są w obu kołach identyczne

_________________
www.facebook.com/blachoterapia


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 czerwca 2010, 09:08 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
to ze miales to takie a tamto takie to juz wina poprzedniego wlasciciela i funkcjonowac bedzie tylko prawidlowe to niejest. To tak samo jak bys mial na nogach jeden but 45 rozmiar a drugi 43 , tez bedziesz chodzil tylko ze stopa bedzie wjednym luzniejsza.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net