Forum Miłośników Polskich Dostawczaków http://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Wentylator lub tunel do chłodnicy, czyli sposób na upały http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=8&t=666 |
Strona 1 z 13 |
Autor: | nysanek [ 13 września 2009, 16:57 ] |
Tytuł: | Wentylator lub tunel do chłodnicy, czyli sposób na upały |
->PRZEJDŹ DO WPISU NA STRONIE... Wentylator firmy SPAL srednica 30 cm , grubosc tylko 5,2 cm stosowany jako dodatkowy wentylator w starych samochodach oraz w motorsporcie montowany przed chlodnice tak zwany dmuchajacy ,sa rowniez tak zwane zaciagajace powietrze montowane za chlodnica montaz przeprowadzilem na konstrukcji z pretow 6 mm , najpierw wygiecie kola ( piwo i na kolanie czyli cos w stylu FSD nysa wyjdzie gwarantowane kolo ) o srednicy wentylatora ,potem dospawalem 4 sruby M6 i przyspawalem 3 uchwyty mocujace , zachowalem odstep 6 cm od chlodnicy ze wzgledu na zaluzje chlodnicy tak zeby mozna bylo z niej nadal korzystac , przed montazem wentylatora na ta rame z pretow 6 mm nalezy nalozyc na sruby M6 4 podkladki gumowe , dopiero przykrecic wentylator do konstrukcji , kabel zasilajacy 2,5 qmm srednicy bezposrednio podlaczyc do akumulatora , w przewod + wstawic bezpiecznik 10 A jest to wodoszczelny kapturek bezpiecznikowy z dwoma koncowkami kablowymi wstawka w przewod ( fot. na dole) , nastepnie podlaczyc do wlacznika ja zastosowalem fiatowy awaryjny zdjolem awaryjny klawisz i wcisnolem z oznaczeniem wiatraczka klawisz ktory jest dla nagrzewnicy , jest to obecnie patent do manualnego wlanczania wentylatora , obserwacja na tablicy rozdzielczej wskazowki temp. w przyszlosci zamontuje czujnik termiczny w dolna czesc chlodnicy wlutuje tulejke gwintowa M22 bo takie gwinty maja wspolczesne wlaczniki termiczne sa dostepne o roznych temperaturach zalanczajacych ( wybite cyfry na boku wlacznika np. 78-90 C ), jaki potrzebny wlacznik termiczny dokladnie to mozna odczytac na termostacie orginalnym jest to zabezpieczenie przed przegrzewaniem sie silnika w dzisiejszych czasach ruchu drogowego po angielsku " stop and go" do tego dochodzaca wysoka temperatura na zewnatrz w coraz to upalniejsze lata niedaje duzo chlodnego powietrza jezeli stoi sie w korku lub jazda zaladowanym samochodem w gorach itd. zawsze ma sie zabezpieczenie z takim wentylatorem , sama waga takiego wentylatorka to 1 kg , dostepne sa o roznych wydajnosciach oraz srednicach, ale mozna tez zastosowac jakis wentylatorek z aut ze zlomu. |
Autor: | AdministratorNysaVan [ 13 września 2009, 21:59 ] |
Tytuł: | |
Ciekawie to wygląda ,tylko czy te prety wytrzynają jak to odpalisz ? jak znoszą wibracje ? Dodam że bardzo estetycznie ten wiatrak wkomponowałeś :thumleft: |
Autor: | nysanek [ 14 września 2009, 17:17 ] |
Tytuł: | |
pewnie ze wytrzymaja to twarda stal takiej uzywaja do tych uchwytow gdzie sie nasowa walek do malowania scian , jak chce sie brzeszczotem i na dodatek tanim przepilowac to nic z zebow niema w brzeszczocie potem , wiatrak jest cichy/wydajny 1460 m3 i wibracji prawie niema podlozylem tez podkladki gumowe , na poczatku myslalem cos zrobic z plaskownika 2,5 cm szeroki i 3 mm gruby ale to by za ciezko wszystko wygladalo i tak opornie jakos , wiec z pretow wyglada najlepiej i tez prety niesa takie grube co by przyslanialy chlodnice |
Autor: | Marian [ 14 września 2009, 17:26 ] |
Tytuł: | |
za to sam wiatraczek troche przyslania, ale w sumie zawsze go mozna wlaczyc |
Autor: | nysanek [ 14 września 2009, 17:36 ] |
Tytuł: | |
nigdy nieprzysloni jak jedzie sie to cisnienie powietrza jest na tyle silne ze przewiewa , a sam wiatrak w tym momencie obraca wolno bez zasilania wiec wiruje powietrze i przechodzi przez chlodnice ja potrzebuje taki wiatrak z powodu wyjazdow na autostradzie jezeli jest korek na autostradzie w upalny dzien to nysa sie zagotuje czy ten silnik jest nowy czy stary z zasyfialym blokiem, kazdemu radze zebyscie swoja nyse czy zuka zrobili odpornym na dzisiejsze warunki drogowe bo sie duzo zmienilo 30 lat temu inaczej plynol ruch drogowy niz dzisiaj , raz na autostrdzie sie wpakowalem w dlugi korek i to tak na pas obok niewolno zjechac znaczy mozna ale pare metrow dalej moze stac policjant co wlasnie czeka na takich i kasuje wiec jedzie sie 5 km/h na godzine i staje sie a temperatura rosnie niema jak schlodzic tego a silnik cierpi natym |
Autor: | Robo [ 15 września 2009, 06:24 ] |
Tytuł: | |
Kurde Tomek-najpierw od uaza tera inny jakiś. Poczekam czy ci się sprawdzi i też zamontuję coś takiego. W koobrzegu w wakacje to wcale sie przejechać nie da. W godzinę się jedzie przez 4 km całego miasta..... |
Autor: | nysanek [ 15 września 2009, 16:24 ] |
Tytuł: | |
ten sie sprawdzi robo napewno od uaza to jest glupota montowac bo tez na postoju nieodbiera powietrza , a jak sie jedzie to glosne takie ze nieidzie wytrzymac dodatkowo wiatrak elektryczny mozna podlaczyc do czujnika termicznego , wstawiasz czujnik w dolna czesc chlodnicy i wszystko reguluje sie automatycznie , mam nawet artykul w gazecie gdzie tak zrobili i sprawdza sie , ale mozna tez recznie wlanczac niema problemu bo kazdy milosnik starego auta ma wszystko pod kontrola |
Autor: | nysanek [ 19 września 2009, 18:57 ] |
Tytuł: | |
sprawdzilo sie ladnie chlodzi jak zamontuje sie wiekszy wentylator od tego co teraz mam to bedzie czerpac wiecej pradu 10-11 amperow z akumulatora , a pompa wody S-21 i tak na wolnych obrotach wolniej tloczy , wiec ten wentylator co mam teraz niepowiem ze jest zlym bo na postoju na tyle wydajny ze niepozwala temperaturze rosnac i bierze 7 amperow , znaczy jak widze ze wpakuje sie na wiekszy korek przykladowo to odrazu zalanczam wentylator i tak woda mi pozostaje przy 80 C i nierosnie , dzisiaj to wyprobowalem |
Autor: | phinek [ 11 października 2009, 11:47 ] |
Tytuł: | |
Mi się bardziej podoba wersja zielona.... No a jak przekaźnik padnie... no to trzeba go będzie zmienić - ale nie można projektując myśleć tylko i wyłącznie o tym co będzie gdy się popsuje... A jak bezpiecznik od świateł się przepali - to co jedziesz po ciemku? |
Autor: | zbyszek99 [ 11 października 2009, 19:01 ] |
Tytuł: | |
Zawsze uważałem , że kolor zielony jest przyjazny , ekologiczny. A czerwony to taki alarmowy , jak już niema innego rozwiązania . |
Autor: | nysanek [ 11 października 2009, 19:45 ] |
Tytuł: | |
ja myslalem o roznych wersjach wlasnie z takim wlacznikiem termicznym wmontowanym w chlodnicy tez , nawet sobie kupilem gazete oldtimer praxis z 99 roku opisywane bylo wszystko , wlasnie z takim wiatrakiem wloskim firmy spal , ale najprosciej regulowac to manualnie miec wlacznik w kabinie i jak wie sie ze bedzie postoj dluzszy w upalny dzien to wlancza sie ten wiatrak i temperatura utrzymuje sie 80 C to wystarczy , i niema tez tyle kabli pod maska jak jedzie sie to pompa wody szybciej tloczy i wiatrak niemusi chodzic to logiczne, i to co teraz mam tak jak to zrobilem wystarcza , ja decyduje kiedy wlacze a nie wlacznik termiczny |
Autor: | Zibi_41 [ 26 stycznia 2010, 21:14 ] |
Tytuł: | |
W mojej Nysce chłodnica wygląda na fiatoską , jest oddalona od wentylatora na pompie o 12cm , więc on i tak nic nie daje. Chcę zdjąć go całkowicie i zainstalować elektrowentylator z poloneza. Czujnik temperatury spotkałem kiedyś na giełdzie zamontowany na odcinku rury mosiężnej na dolnym wężu chłodnicy. Całkiem dobry pomyśł , bez ryzyka lutowania i rozszczelnienia chłodnicy. |
Autor: | nysanek [ 26 stycznia 2010, 21:57 ] |
Tytuł: | |
bo to tak jest orginalnie ze 10 cm oddalony ja jeszcze wyproboje metody zabudowania chlodnicy w katalogu czesci nysa do tropikalnych krajow montowali tunel chlodnicy i taki tunel zamontuje to logiczne ze wtedy wir powietrza wiekszy i wiecej powietrza zaciaga przez chlodnice na postoju mam na oku obudowe blaszana z traktora MTZ (bialorusa) jutro facet mi przysle wymiary latem wyprobuje to z zabudowa jak pomoze to ten elektryczny wymontuje.Powinno poprawic chlodzenie z zabudowa, mojego taty sie dzisiaj pytalem czy zna takie cos mowil mi ze jak zaczynal prace w tej firmie co nysa jezdzil to byl zuk smutek z dolniakiem i taka zabudowe mial , widocznie byl przewidziany na tropiki a zostal w polsce |
Autor: | PONY007 [ 26 stycznia 2010, 23:48 ] |
Tytuł: | |
Właśnie miałem pisać że smutaski osłonę miały:) W końcu król samochodów:) |
Strona 1 z 13 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |