Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 13:11


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 183 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Następna
Autor Wiadomość
Post: 19 maja 2015, 17:58 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
ktoś chyba montował z transita, ale nie mogę sobie przypomnieć gdzie to widziałem. pamiętam, że wiatrak był żółty

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 maja 2015, 18:02 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
ot było w tym wątku, Tomek z Pomorza:

"Osobiście przetestowałem patent taki, że zamiast standardowego metalowego i 4 łopatkowego wentylatora chłodnicy zamontowałem lekki, z tworzywa sztucznego i 7 łopatkowy od jakiegoś forda ( nie wiem dokładnie od którego modelu, ale można znaleźć), rozstaw śrub taki sam, jedynie otwór trzeba nieco poszerzyć.

Przez ostatnie 3 dni i upały 25 stopni jak nie więcej, nawet stojąc w korku, głównie jazda testowa "po mieście" to temperatura cieczy utrzymuje się na poziomie 80 stopni, nie ma opcji, żeby do czerwonego pola doszła ;)
Plusy jeszcze są takie, że tak nie hałasuje jak metalowy, chociaż dla innych może być to minus, bo brak charakterystycznego "bruuum" ;)"

Obrazek

Obrazek

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 maja 2015, 22:55 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
O! I to jest pewna informacja :) dzięki, będę drążył temat, jakbym do czegoś doszedł to zaprezentuję :)

EDIT:
Ta piasta wydaje się naprawdę podobna do tej z Żuka: http://allegro.pl/piasta-wentylatora-ch ... 09695.html

Natomiast nie widzę na niej takiego wentylatora: http://allegro.pl/ford-transit-2-5-d-86 ... 00898.html
:roll:

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 maja 2015, 11:40 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
myslę,ze można ze stopu PA6 dorobić odpowiednią piastę. Zresztą ta piasta z aukcji jest z nowszej generacji transita niż wiatrak

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 czerwca 2015, 00:47 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Diesel pisze:
Jak robiłem pierwsze pomiary to wychodziło mi że wiatrak jest jakieś 4,5 cm od chłodnicy. Do tego nie jest centralnie na niej, tylko lekko z boku. To nie ma prawa chłodzić na wolnych obrotach, bo ssie powietrze bokami. Większość aut zachodnich ma tego typu tunele, więc dorobienie do Żuka takowej jest po prostu obowiązkiem jeśli chce się mieć spokój z temperaturą.



Piotrek powiedz mi jeszcze czy pamiętasz jak bardzo wystaje kołnierz tego tunelu?
Zaznaczyłem na zdjęciu strzałką czerwoną :)

Pamiętasz średnicę otworu, który zastosowałeś u siebie?

I pytanie czy uszczelniałeś jakoś całość np silikonem, aby zrobić to bardziej szczelne? Zaznaczyłem miejsce uszczelnienia na żółto :)


Obrazek


Którą wersję rzeźbić? Nie ukrywam, że nr 1 byłoby najszybciej.
Poprzez naciągnięcie rajstopy: http://www.audiobas.pl/panele_glosnikowe.html

Obrazek

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 czerwca 2015, 07:46 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Ja to robiłem na oko, a potem obcinałem co niepotrzebne, więc wymiaru nie znam, ale na oko licząc było to ze 12 cm od chłodnicy. Wyszła raczej wersja 3, ale jak zrobisz ładnie wersję 1 to też bedzie ok. Niczym tego nie uszczelniałem, kopyto zrobiliśmy z kartonu i taśmy i na to kładliśmy przesycone maty. Potem szlif, lakier, wycinanie, nitowanie pasków montażowych i gotowe.

Zwróć uwagę że mam dwa dodatkowe ucha na samej chłodnicy, dodane przy jej przeglądzie.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 czerwca 2015, 22:32 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lipca 2012, 21:56
Posty: 229
Lokalizacja: Pomorze
Marian pisze:
O! I to jest pewna informacja :) dzięki, będę drążył temat, jakbym do czegoś doszedł to zaprezentuję :)

EDIT:
Ta piasta wydaje się naprawdę podobna do tej z Żuka: http://allegro.pl/piasta-wentylatora-ch ... 09695.html

Natomiast nie widzę na niej takiego wentylatora: http://allegro.pl/ford-transit-2-5-d-86 ... 00898.html
:roll:



Dokładnie, tak jak Strucelsw pisał mam patent z wiatrakiem z tworzywa u siebie, z forda (wybite na nim logo). fakt. z transita pochodzi, tylko o ile dobrze pamiętam z silnika benzynowego.

http://www.transitcenter.pl/sklep/product_info.php/product/wiatrak-wentylator-chlodnicy-ohc-ohc-transit-1978-1985-2121

Rozstaw pasował, wystarczyło nieco środkowy otwór powiększyć, ale delikatnie.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 lipca 2015, 00:02 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
ZBAWICIELU! :) Nie huczy?

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 lipca 2015, 18:54 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lipca 2012, 21:56
Posty: 229
Lokalizacja: Pomorze
Cisza, jak makiem zasiał ;) Nie ma tego charakterystycznego podmuchu i świstu powietrza jak w przypadku oryginalnego wiatraka ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 lipca 2015, 04:44 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
wczoraj jezdzilem w upal , caly czas temp. utrzymywala sie 81-82 C jak pod górke jechalem to chwilowo weszla na 85 C potem spadla do tych 81-82 C , moim zdaniem tunel chlodnicy tu odgrywa wazna role , wiatrak mam orginalny 4 lopatkowy. Drugi patent jaki sie sprawdza to blacha aluminiowa pod gaznikiem , pare razy stawalem i silnik wylanczalem , za kilka minut czy pól godz. Nysa odpalala bez problemu , w komorze silnikowej bylo jak w piekarniku.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 lipca 2015, 11:36 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
wersja nr 1 najlepsza-prosta technologia i małe opory przepływu, będzie cisza.
a oprócz blachy pod gaźnik mozna owinąc kolektor wydechowy bandażem szklanym 2mm. Dobry jest Turboworksa, chyba 35zł za 10m, mam w trampku 2 rok i nie rozłazi się. dodatkowo trochę wycisza.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 lipca 2015, 13:37 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
A dokąd go owijasz? Do miejsca skręcania z rurą wydechową? Jaki to jest koszt?

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 lipca 2015, 14:54 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
można owinąć dalej-do zagięcia rury. Koszt bandaża 32zł+przesyłka, oto link:
http://www.mtuning.pl/Tasma-termiczna-5 ... ite,p,1141

natomiast nie polecam tego z warstwą aluminium- po 2 mies sie rozłazi, śmierdzi poza tym niemiłosiernie.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 października 2015, 21:00 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Jak sprawują się Wam te wentylatory SPAL?
Rozumiem, że potrzebujemy SPAL 12" TŁOCZĄCY?



Średnica na spłaszczeniach: 300mm (12")
Średnica całkowita: 320mm
Grubość: 65mm
Zasilanie: 12V
Moc: 80W
Wydajność: 1350CFM
Obroty: 2200/min
Liczba uchwytów mocujących: 4
Typ: tłoczący
Montaż: przed chłodnicą

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 października 2015, 21:17 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Jak chcesz tłoczący to weź adaptuj coś z puga/cytryny, tam są takie i tez aerodynamiczne łopaty mają jak SPALe, zaoszczędzisz kilka zł.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 183 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net