Dzisiaj jest 16 kwietnia 2024, 07:11


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 183 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 27 stycznia 2010, 07:33 
Administrator Nysa Service

Rejestracja: 29 lipca 2007, 11:09
Posty: 1057
Lokalizacja: Polska
< nysa - service > pisze:
... w katalogu czesci nysa do tropikalnych krajow montowali tunel chlodnicy :) i taki tunel zamontuje ... byl zuk smutek z dolniakiem i taka zabudowe mial , widocznie byl przewidziany na tropiki a zostal w polsce :wink:


Ma ktos skana takiego tunelu ,tez bym cos takiego Zukowi sprawił :D ,a jak nie to i tak sie cos wymysli :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 27 stycznia 2010, 10:22 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
wlasnie amadeo , problem jest bo w katalogu czesci nysa niema nawet fotki tego jest pozycja 38x tunel chlodnicy to x oznacza dla tropikow i jako pozycja 1 to oznacza chlodnica kpl. czyli ta z zaluzja kazdemu znana , a chlodnica kpl.2 x to dla tropikow bez zaluzji ale z tym tunelem :(
wez zobacz w twojej orginalnej chlodnicy po bokach sa takie dziury chyba 10 mm na gorze 2 i na dole 2 , mi sie zdaje ze tam jakos ten tunel byl mocowany.
Napewno byly tez w polsce auta z takimi tunelami , jak mi ojciec mowil w tym smutku co kiedys w firmie jezdzil to byla obudowa z blachy , wczoraj zapytalem sie faceta co ma czesci zamienne do traktorow i ma z traktora MTZ Bialorusa obudowe z blachy , dzisiaj mi przysle wymiary czy beda pasowac mniej wiecej do orginalnej chlodnicy nysowej , zawsze z blachy jak to jest to uchwyty sie dospawa , czy cos sie dopasuje :wink: Moze lezy gdzies w jakims sklepie orginalny tunel chlodnicy moim zdaniem to kazde auto powinno miec czy na ten tropik czy nie , ale tak oszczedzali kiedys :x

a plan nato moze byc taki , z kawalka blachy 0,3-05 mm grubej tak to zrobic w formie skrzynki jakby i na koniec otwor wyciac po srodku na wiatrak , mozna dodatkowo maly kolnierz dospawac i czesc :wink: moze te fabryczne tez tak wygladaly :) jak sie zawinie rogi to mozna cienki spaw dac i szczelne

Obrazek

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 27 stycznia 2010, 17:18 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5076
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Widziałęm oryginalną chłodnicę z tunelem na Węgrzech miałktoś do sprzedania pod hasłem "Nysa, Żuk, UAZ" I stwierdziłem, że takiego tunalu nigdy nie widzialem ,wiec to pewnie do uaza, nie kupie. no i nie kupilem. Może to byl oryginal ten tunel. On wygladal mniej wiecej tak, ze od samej chlodnicy blachy schodily sie łukami w odległość kilka cm od chłodnicy i byly tam połączone taką rurą z blachy o średnicy takiej mniej wiecej jak wentylator, mysle, ze ten tunel zaczynal sie tuz przed wentylatorem, a moze nawet wentylator wchodzil w ten tunel, ale tu juz nie znam szczegółów.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 27 stycznia 2010, 18:30 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
odnajdz ten tunel :!: :twisted: tego wegra co z nim maile piszesz poinformuj , bylo by dobrze miec jeden egzemplaz orginalny zeby reszte podrobic :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 27 stycznia 2010, 19:16 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 stycznia 2010, 21:24
Posty: 175
Lokalizacja: Bytom
Taka osłona wiele by pomogła , ale jakieś dwadzieścia lat temu naprawiałem w pracy Nyskę , która ją miała , a kierowca i tak narzekał że się grzeje. Wiecie , jakie były zakładowe Nyski i ich kierowcy , ale może przesadzał , bo uszczelki pod głowicą nigdy nie wydmuchał. Sprubuję zdobyć taką osłonę , u nas są straszne korki , więc odrazu będę wiedział , czy działa. :lol:

_________________
Nysomani wszystkich krajów - łączcie się !!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 27 stycznia 2010, 20:50 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
no to jak zdobedziesz to zdobadz tez druga taka dlamnie :wink: , mnie to denerwuje wlasnie latem jak k...a stoi sie gdzies na swiatlach czy po miescie jezdzi a ta cholerna temperatura niespada :x jak jedna zdobedziesz to repliki trzeba trzaskac :!:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 27 stycznia 2010, 21:07 
Administrator Nysa Service

Rejestracja: 29 lipca 2007, 11:09
Posty: 1057
Lokalizacja: Polska
Są patenty które siedza gdzieś w głowie i akurat dzisiaj rano zaczęła sie tu ta dyskusja ,pomysł sie odrodził i to i owo sie spłodziło w garażu bo znalazłem spory kawał blachy ocynkowanej ,którą od razu wrzuciłem na gietarkę :D.W wolnej chwili przynituję to i owo i przykręcę do chłodnicy . Sfocę jutro i tu zaprezentuję :).
Oczywiście zrobiłem oblachowanie z głowy i tak jak to mi w Żuku pasowąło żeby z byle powodu ,,tunelu'' nie demontować ;)
Marian !!! jak mógł ten tunel dochodzić do wentylatora który jest za chłodnicą ? Oj musisz znaleść foto tego tunelu :)

Żeby taki ,,tropikalny,, układ zastosować to powinno zdobyć chłodnicę na tropiki :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 27 stycznia 2010, 21:52 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5076
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Hehe, tropikalna chłodnica była chyba dwa razy grubsza od ych, któe mamy w Nysach, Żukach. No nie mam niestety foto ,szukalem w skrzynce, ale to mi kolega węgier wysłał na starą skrzynkę i wraz ze skrzynką maila też szlag trafił, a nie zapisałem wcześniej.. :/
Ja sobie to wyobrażam, atk jak na tym zdjęciu (foto z allegro, chłodnica od beemki)
Obrazek
myślę, ze idea jest taka, że montując takie coś chodzi o to, aby strumień powietrza był kierowany przez ten tunel między wentylatorem a chłodnicą. Chyba tylko wtedy coś takiego ma sens zastosowania.
No i nie wiem właśnie, jak to było w Nysach/Żukach, czy ten tunel powinien nachodzić bezpośrednio na wiatrak, czy powinien sięzaczynać tuż przed wiatrakiem.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 27 stycznia 2010, 22:06 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 stycznia 2010, 21:24
Posty: 175
Lokalizacja: Bytom
Tunel na pewno nachodził na wiatrak , przesłałem mailem do Amadeo rysunek takiego tunelu , tak jak go pamiętam. Rysunek nie jest artystyczny , ale może go wstawi. Trochę blachy i napewno można go podrobić , tylko jak obliczyć tolerancję dla wiatraka , gdy silnik wibruje :?: :?: :!:

_________________
Nysomani wszystkich krajów - łączcie się !!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 27 stycznia 2010, 23:05 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
niebedzie tak zle koledzy , wiatrakowi dac po 5 cm do okola wiecej i niebedzie sie stykac z tym tunelem, chlodnica byla taka sama jak nasze do tych tropikow tylko niemiala zaluzji przed chlodnica , niebyla tez grubsza czy wieksza tak mi sie wydaje , daj foty tej obudowy amadeo tez zrobie niach niach niachchchch niachchchch :lol:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 27 stycznia 2010, 23:54 
Administrator Nysa Service

Rejestracja: 29 lipca 2007, 11:09
Posty: 1057
Lokalizacja: Polska
Tropikalna chłodnica nie była gruba a troszkę grubsza ;) miała inny korek chłodnicy i o wiekszej średnicy węże gumowe , występowała w 2 wersjach tj z nagrzewnicą i bez . Co do żaluzji nic mi nie wiadomo czy była czy tez nie .

Zibi mail doszedł ale bez załącznika :D wiec puść jeszcze raz to wstawię .


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 28 stycznia 2010, 00:05 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
niemiala zaluzji to katalog nysy podaje , dlanas liczy sie to zeby ten wiatrak na marne tak niewachlowal jak do tej pory i mysle ze cel osiagnie sie z tym tunelem , badzmy dobrej mysli.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 28 stycznia 2010, 00:24 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 stycznia 2010, 21:24
Posty: 175
Lokalizacja: Bytom
Sorki Amadeo , nie potrafię go prawidłowo wysłać bez z tego programu , a nie mam Twojego adresu żeby wysłać z poczty . Obrazek wstawiłem do albumu , może będziesz mógł go ściągnąć . Jak nie , to podaj jakiś mail bym go przesłał. Mój to : e.schenk@wp.pl :D

_________________
Nysomani wszystkich krajów - łączcie się !!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 29 stycznia 2010, 11:09 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5076
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Chodnica do tropików była grubsz na pewno, bo wujek mi opowiadał o podróży dookoła Morza Śródziemnego. Nyski były wyposażone w grubsze, tropikowe chłodnice, miały grubsze węże. Poza tym dwa kola zapasowe, dwa baki i jeszcze inne udoskonalenia. Wujek opowiadał, ze mimo wszystko i tak sie silniki strasznie grzały, bo Nyski miały ładunek powyzej 1 tony i do ambasady w Algierze nie podjechali, musieli pchać, bo było mocno pod góę. Nawet na jedynce sie nie dało... ;) Ale wujek miał patent jeśli chodzi o grzanie sie. Żeby mu opary paliwa z pompy paliwowej nie szły do kolektora i nie wybuchło przypadkiem, to miał poprowadzony przez pokrywe wewnterzna silnika wężyk do pompy paliwa i przez lejek polewał wodą pompe, zeby ja chłodzić.. :) Ekstremalne warunki były tam w tej podróży :) Jak mi wujek opowiadał, ze mu bęben hamulcowy rozwaliło, rozwarstił się, boczna ściana odpadła od reszty, przymocowanej do koła, chyba z gorąca i przy hamowaniu takiej masy to sie grzały te hamulce.. :/

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 29 stycznia 2010, 23:41 
Administrator Nysa Service

Rejestracja: 29 lipca 2007, 11:09
Posty: 1057
Lokalizacja: Polska
Zibi podesłał rys . klasycznego tunelu .

Obrazek

W UAZie nie mam tego tunelu , ale UAZ ma inną chłodnice ;) , z netowych fot uazowski tunel jest identyko jak rys zibiego :) z tym tylko ze chłodnica S21 znajduje sie wyżej niż wiatrak czyli :

Obrazek

czyli działamy :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 183 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net