Dzisiaj jest 28 marca 2024, 12:35


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 183 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Następna
Autor Wiadomość
Post: 18 sierpnia 2014, 20:57 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
dobra robota :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 sierpnia 2014, 19:09 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Dzisiaj odbyły się testy drogowe. Wskazówka temperatury silnika stoi na baczność i ani drgnie w lewo. Twardo układ ma 80 st. ile bym nie stał na wolnych obrotach. Do chodnicy kiedy przyłoży się rękę (wiatrak chodzi na stałe) czuć wyraźnie ssanie na całej powierzchni. Folia od papierosów trzyma się chłodnicy w dowolnym miejscu. Uważam że tunel okazał się strzałem w dziesiątkę.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 sierpnia 2014, 19:57 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
takie testy ja tez przerabialem z moim tunelem , i odkad go mam tak samo jak u ciebie wskazówka trzyma 80C , w upaly tak samo :wink: bez tunelu to ten wiatrak jest niewydajny, tez niepotrzebne zadne wiatraki z 6 lopatami , bo to tylko chalasuje :mrgreen:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 sierpnia 2014, 20:01 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Jak robiłem pierwsze pomiary to wychodziło mi że wiatrak jest jakieś 4,5 cm od chłodnicy. Do tego nie jest centralnie na niej, tylko lekko z boku. To nie ma prawa chłodzić na wolnych obrotach, bo ssie powietrze bokami. Większość aut zachodnich ma tego typu tunele, więc dorobienie do Żuka takowej jest po prostu obowiązkiem jeśli chce się mieć spokój z temperaturą.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 sierpnia 2014, 21:02 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
teraz wiatrak z tunelem jest zmuszony zeby wieksza powierzchnie chlodnicy chlodzil , i tak ma byc :wink: jak na zewnatrz jest 25 stopni + to zaluzje chlodnicy 1/4 musze zaciagac przed chlodnice inaczej zejdzie do 75C :) niektóre patenty trzeba w tych autach zamontowac tu niechodzi wcale o jakis tuning poprostu dla spokoju wlasnego ze silnik ma odpowiednia temp. :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 sierpnia 2014, 21:06 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
To są auta które przez lata "tuningowali" użytkownicy, bo fabryka miała to gdzieś. I w tym duchu należy z tymi autami postepować;-) Poprawiać fabrykę;-)

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 sierpnia 2014, 09:38 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lipca 2014, 15:59
Posty: 32
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd: Żuk A11, Nysa 522R (doka)
Myślę, że problemy ze zbytnim chłodzeniem rozwiązałoby sprzęgło wiskotyczne. Montaż wymaga na pewno dużej rzeźby, ale nie ma rzeczy niemożliwych :D

_________________
Nysa 522 & ČZ 350. Duet doskonały. :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 sierpnia 2014, 20:37 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Sprzęgło wiskotyczne da się bez problemu założyć do Andorii z tego co wiem. Trzeba zmienić pompę wody na tą z Lublina i wówczas zapodać Lublinową wiskozę. Koszt niemały, bo pompa i wiskoza kosztuje.

Taniej wychodzi tunel do chłodnicy z kawałka blachy lub laminatu;-) Mój tunel dzisiaj spory kawałek trasy w korkach zrobił i zero problemu. Wskazóweczka jak zaczarowana na baczność stoi...

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Ostatnio zmieniony 22 sierpnia 2014, 11:57 przez Diesel, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 sierpnia 2014, 11:00 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lipca 2014, 15:59
Posty: 32
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd: Żuk A11, Nysa 522R (doka)
Nie wiedziałem, że Lubliny miały ten patent.
Zastanawia mnie jedynie zima. Jeśli zasłonisz chłodnicę to stworzy się tam ładne podciśnienie, prawie jak pompa próżniowa :D Dlatego wyskoczyłem ze sprzęgłem. Nie wiem, może tworzę niepotrzebne problemy...

_________________
Nysa 522 & ČZ 350. Duet doskonały. :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 sierpnia 2014, 20:35 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
W zimę to ocieplacz najlepie założyć i regulować tylko te dwa otworki z przodu przesłonić odpowiednio, to nie tylko silnik będzie miał ciepło, ale i we wnętrzu lepiej będzie.

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 grudnia 2014, 18:07 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Witam,
jestem tu nowy, ale w mojej nysce zastosowałem wiatrak z astry II 1.7td(ten za chłodnicą), idealnie pasuje na ori chłodnicę i jest b.cichy. Włącznik termiczny wziąłem ze skody felicji, ma temperaturę pracy 85-80C, dorobiłem kawałek rurki fi38mm z nakrętką z gwintem M22x1.5 i rozciąłem dolny wąż chłodnicy aby zestaw zamontować. Dodatkowo mam bocznik- włącznik manualny na desce. Po wywaleniu starego wentylatora jest dużo ciszej w aucie, trzeba tylko pamietać o skróceniu śrubek które go mocowały- bo zablokują nam koło pasowe pompy wody. Auto trzyma stałe nieco ponad 80C(termostat mam o otwarciu przy 74C), jest cicho i co najważniejsze
duużo szybciej się nagrzewa...Masy wirujące tez się zmniejszają, odpada część traconej mocy na stały napęd wiatraka, zwiększa sie trwałość motoru i spada spalanie-jestem bardzo zadowolony, fotki spróbuje wrzucić jeśli ktoś bedzie ciekaw

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 grudnia 2014, 18:41 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
My w Żuku podróżniku zastosowaliśmy elektryczny wentylator z przodu chłodnicy z Mercedesa W-124. Jest naprawdę potężny, obejmuje całą chłodnicę i nieźle dmucha :) Oczywiście bierze też trochę prądu, więc została zrobiona osobna instalacja pod niego w czasie robienia nowej wiązki. Podpięty w sumie analogicznie, jak światła - bezpieczniki, przekaźnik, kontrolka za przekaźnikiem - na 99% pokazuje, czy faktycznie wiatrak się kreci, a nie tylko, czy włącznik podał prąd do przekaźnika - alarmuje od razu o ewentualnym uszkodzeniu przekaźnika, co się zdarza...
Przejechaliśmy z tym wentylatorem bez problemu pół Europy i Maroko. Najbardziej był potrzebny w sumie w Pirenejach, w Maroko włączyliśmy może parę razy, ale raczej prewencyjnie, nie grzał się jakoś zbyt mocno. Ale fabryczny 4 łopatkowy na pompie też był, myślę, że aż tak nie obciąża silnika, żeby go demontować, co innego 6 łopatkowy - tutaj łożysko pompy na pewno dostaje po tyłku i to nieźle przy takiej masie wirującej, niekoniecznie wyważonej...


Załączniki:
10659226_938948859454877_4605884812013220518_n.jpg
10659226_938948859454877_4605884812013220518_n.jpg [ 104.11 KiB | Przeglądany 13176 razy ]
10441011_938948896121540_7531328658308690100_n.jpg
10441011_938948896121540_7531328658308690100_n.jpg [ 110.37 KiB | Przeglądany 13176 razy ]

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 grudnia 2014, 19:20 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
obciąża, obciaża:) w 125p powoduje spadek mocy o niemal 2% kiedy go elektromagnes sprzęgnie. a jest mniejszy, plastikowy i lepiej opływowy. W upał fabryczny może pomagać, ale zimą tragedia-wydluża czas nagrzewania drastycznie a za tym spalanie i zuzycie cześci . ja mam puszczone przewodem 2,5mm2 bez przekaźnika i bezpiecznika- w wielu autach ten obwód nie ma bezpiecznika. Jak sprawdzałem ciągnie 5A więc przekaźnik zbędny, za to kontrolka fajna rzecz:)
Zresztą od przeszło 30 lat juz prawie nikt nie montuje wiatraków na sztywno, szkoda paliwa. ja nie mam i nie opłakuję go. Teraz myślę nad zastosowaniem elektrycznej pompy wody o takiej:
http://tk.istore.pl/pl/pompa-wody-u4814 ... ennik.html

stosują je w rajdach terenowych, gdy chłodnice ląduja z tylu auta.
załączana ma być termikiem przy 60C-auto uzyskuje ta temp po 200m dosłownie, poza tym pobiera 104W-fabryczna pompa nyskowa pobiera 1,3KW a polonezowska 1KW- to jest nawet 0,9l paliwa mniej na 100Km a przy krótkich trasach po mieście jeszcze więcej, bo szybko sie motor nagrzewa.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 grudnia 2014, 19:30 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Osobiście uważam, że obłożenie całego silnika elektrycznym osprzętem jest sporą ingerencją w oryginał. Nigdy raczej nie będę próbował z silnika S-21 zrobić nowoczesny, ekonomiczny silnik, bo to zwyczajnie nie ma sensu. Już lepiej zrobić swap.
Co do wentylatora - bez bezpiecznika to moim zdaniem dość lekkomyślne. U nas bezpiecznik 8A nie wystarczał - prąd rozruchowy jest większy, potem oczywiście spada, ale fabryczny włącznik jest na max 8A, czyli prosta kalkulacja - jeśli bezpiecznik 8A potrafi się czasem spalić przy włączeniu (nie zawsze, czyli na rozruch pobiera pi razy oko te 8A trochę mniej lub trochę więcej, miernika nie przykładałem..) to oznacza, że włącznik odporny na 8A może już nieco dostawać po tyłku i co z tego, że przewód dasz 2,5, jeśli z czasem może się zjarać włącznik. Można oczywiście zastosować włącznik 16A, ale myślę, że zabezpieczenie obwodu nie szkodzi, a pozwala uniknąć pewnych błędów i problemów później.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 grudnia 2014, 20:51 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 września 2012, 17:19
Posty: 60
Lokalizacja: łódzkie
w moim żuku poprzednik odwrotnie założył plastikowe "śmigła" obu wentylatorów nagrzewnic, w lecie włączał wentylator który wciągał chłodniejsze powietrze z kabiny, na dodatek ściągał papierowe rury z nagrzewnic i prowadził je w okolice reflektorów aby przez kratki atrapy wpadało na szyby i do kabiny chłodne powietrze z zewnątrz.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 183 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net