Dzisiaj jest 28 marca 2024, 19:05


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 183 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna
Autor Wiadomość
Post: 07 września 2016, 10:38 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
download/file.php?id=3416&mode=view

Tak ja zrobiłem i jest git


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 września 2016, 14:04 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
No i właśnie masz wentylator nie z płaskimi śmigiełkami :)
Czyli tłoczący :)

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 września 2016, 18:37 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
a drugi akumulator tez wstawiles ? wiedz ze ten wiatrak SPAL bardzo duzo pradu bierze. Wlasnie to na pierwszej stronie ta fotka to byl mój patent , ale szybko to wywalilem.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 września 2016, 18:38 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
6A bierze, czy to dużo?
Tyle co producent poleca, każdy będzie tyle brał :(

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 września 2016, 19:53 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
zrób test w praktyce , jezeli nowy aku to bedzie sobie radzil , z czasem moze byc ten wiatrak elektryczny za glosny w kabinie.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 września 2016, 21:18 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
My mamy wiatrak elektryczny z Mercedesa W124. Bierze ogromne ilości prądu (ok. 8A), ale nie jest jakoś mocno uciążliwy jeśli chodzi o hałas, a przy sprawnym alternatorze i słabym nawet akumulatorze daje radę. Schładza wydatnie, ma proste śmigiełka i w Mercedesie fabrycznie był też montowany przed chłodnicą, a nie za, więc nie wiem, jak to jest z tą ideologią "ssąco-tłoczącą" ;) Nie mieliśmy problemów z nim nigdy. Silnik gotował się tylko przy morderczym podjeździe na dużej wysokości, gdzie temperatura wrzenia to ok.90 st. Celsjusza i wtedy to nic nie pomagało, TIRy też się gotowały...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 września 2016, 21:34 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Dziś przytargałem mega wielki wentylator od Citroena C8 (ten sam jest w Peugeot 807 HDI), kolos tak wielki, że masakra :D Jest montowany z przodu chłodnicy :)
Pobór prądu przy starcie to ponad 25A, podczas pracy ciągłej około 15-18A :P

Ten SPAL to się kryje przy tym:
Obrazek Obrazek

Tylko ten pobór prądu... :(

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 września 2016, 21:50 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
I łopatki zasłaniają całą chłodnicę jak nie pracuje. Ten nasz jest podobny do tego spal, ma tą zaletę, że chłodnica działa, nawet jak wentylator wyłączony. A ten bydlak będzie Ci solidnie zasłaniał przepływ powietrza, co będzie skutkowało tym, że częściej będzie chodził.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 sierpnia 2017, 19:06 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 09 sierpnia 2017, 18:23
Posty: 16
Lokalizacja: Krakow
Pojazd: Zuk A15c S21 81r
ja już nic nierozumiem... Wkońcu jak to jest z wiatrakami SPAL?
czy są dwie wersje ich - ssący i dmuchający? ...i czym się róznia jeśli tak
Chce na pewno jakiś zamontować przed tegorocznym Zlombolem .
Wpadł mi niedaleko taki SPAL z łopatkami zakrzywionymi i mam dylemat czy go montować...
:roll:

pytanie : czy sprawdzi się zamontowany miedzy lampami a chłodnicą tak by zasysał w chłodnice?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 sierpnia 2017, 19:31 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Podłącz do 12V i sprawdź, w którą stronę dmucha. Ma dmuchać z przez chłodnicę w stronę silnika. Czyli przed chłodnicą powinien "pchać" w stronę silnika, a za chłodnicą powinien "zasysać" z chłodnicy w stronę silnika.

My mamy zamontowany bezpośrednio na chłodnicy z przodu.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 sierpnia 2017, 19:37 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
W jeździe miejskiej zdecydowanie wiatrak za chłodnicą. nawet nieduży przed na tyle skutecznie dławi przepływ,że chodzi bardzo często, za chłodnicą chodzi co parę minut.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 sierpnia 2017, 21:17 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 09 sierpnia 2017, 18:23
Posty: 16
Lokalizacja: Krakow
Pojazd: Zuk A15c S21 81r
Dzieki za rozjaśnienie. Widziałem na fotkach :-)
My raczej śmigamy w trasie, więc Mariana patent wydaje mi się bliższy.Dzieki za info koledzy.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 sierpnia 2017, 19:48 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
elektryk w upał 30C w trasie powyżej 75Km/h wcale sie nie włącza-w trasie wiatrak za chłodnicą też jest lepszy bo przecież nie dławi swobodnego przepływu.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 sierpnia 2017, 21:46 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Do benzyniaka, to zawsze można wsadzić jeszcze chłodnicę z andorii, bo jest sporo większa, tzn. pojemniejsza.Ja jeździłem w moim starym żuku na elektrycznych wentylatorach i jakoś dawały radę, ale chodziły cały czas.Miałem niestety tylko dwa wenty z poloneza, a to nie o samo, co jeden duży na całą chłodnicę, który ma prawidłowe odprowadzanie ciepła.Ale skoro taka prowizorka działała, to tym bardziej taki jeden porządny, powinien się sprawdzać.Benzyniak nie jest jakiś szczególnie wysilony, bo z Andorią, to już różnie bywa.Zawsze można podpasować inną chłodnicę, trochę większą.To już sporo daje, gdy zwiększa się powierzchnia odprowadzająca ciepło.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 sierpnia 2017, 03:19 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 września 2012, 19:52
Posty: 67
Lokalizacja: Koszalin
Pojazd: 522 '90
Ja u siebie mam przed chłodnicą coś podobnie wielkiego (od Scorpio) co pokazał Audiobas.
Zaletą jest to, że jak jest naprawdę gorąco to demontuję klapę i pęd powietrza pięknie mi chłodzi cały silnik.
Pobór prądu ~15A. Nigdy nie miałem kłopotu z niedoładowanym aku czy ogólnie deficytem mocy z alternatora nawet jadąc na światłach i ładując coś z przetwornicy 230V. 45A to jednak całkiem sporo:)

Podczas jazdy miejskiej w upalne dni faktycznie częściej jest włączony ale w trasie pęd powietrza wystarczająco chłodzi chłodnicę. Uruchamiam tylko na długich podjazdach.
Jak pierwszy raz montowałem elektrowentylator to znalazłem u mechanika w Czarnogórze tylko zasysający od jakiejś starej cytryny. Zamieniłem bieguny i zrobił się tłoczący:) Montowałem oczywiście przed chodnicą.

_________________
Nysa sposobem na życie:)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 183 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net