Dzisiaj jest 29 marca 2024, 01:07


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 183 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna
Autor Wiadomość
Post: 29 października 2015, 10:24 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Z realizacją to będzie proste. Bardziej martwię się o to czy się to sprawdzi.
Wentylator SPAL ssący
Wentylator SPAL tloczący
Zaprogramowany regulator ES-20
Czujnik gwintowy NTC5k


Teraz proszę powiedzcie mi w jaki sposób ustawić załączanie temperatur:
Wiatrak główny czyli ssący na ile? 79 stopni?
Wiatrak dodatkowy czyli tloczacy na ile? 85?
Alarm czyli przekroczenie temperatury 90?

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 października 2015, 21:49 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Myślę,że będziesz musiał te temperatury dobrać doświadczalnie, pytanie, jak szybko będzie chłodził taki układ. Fabrycznie jeden wentylator chodzi cały czas, więc nie porównasz tego do niczego...
Nie wiem też, czy dwa wentylatory to nie przerost formy nad treścią..

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 października 2015, 22:11 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
Ja wstępnie ustawił bym załączenie wentylatora na jakieś 7-10 stopni więcej niż temperatura maksymalnego otwarcia termostatu i wyłączenie ze 3 stopnie niżej.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 31 października 2015, 14:07 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
włączenie 85C, wyłaczenie 80C. alarm 93C, to wtedy nawet w górach i na wodzie nie zagotujesz.
wystarczy jeden duży wiatrak za chłodnicą, silnik będzie niezauważalnie dłuzej się nagrzewał, ale za to wiatrak będzie się rzadziej włączał.
idealnie wchodzi wiatrak ssący z Astry 1.7 TD, jest, cichy, z pająkotunelikiem i prawie na całą chłodnicę. obczaj sobie u mnie w nasze nysy, temat Nysa 522 Dualcarb.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 31 października 2015, 14:47 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Strucelsw dlaczego będzie się dłużej nagrzewał?
Powiniem krócej, ponieważ wentylator będzie się załączał od temperatury np 85stopni.
Fabrycznie wentylator się kręci od razu po odpaleniu silnika czyli schładza układ...


Teraz nie wiem, którą stroną iść.
Czy dawać dwa wentylatory, jeden zamiast tego mechanicznego na silniku + dodatkowy z przodu jakby coś się gotowało czy może jednak jeden?
Zamierzam jeździć w upalne dni nie tylko po Polsce...
Mam Andorię...

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 31 października 2015, 15:09 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
wentylator przed chłodnicą nieco ją osłania od pędu powietrza(działa jak tektura na zimę) i dlatego może nieco szybciej się nagrzewać.
a na fabryczny nie patrz, generalnie po to się go wywala, żeby lepiej było. 85C dla właczenia wiatraka w andorii też będzie ok.
Jak dasz jeden duży na całą chłodnicę to wystarczy.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 31 października 2015, 19:59 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Dwa to trochę bez sensu. My mamy oryginalny + dodatkowy przed chłodnicą elektryk. I jest git.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 31 października 2015, 21:33 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Strucelsw pisze:
wentylator przed chłodnicą nieco ją osłania od pędu powietrza(działa jak tektura na zimę) i dlatego może nieco szybciej się nagrzewać.
a na fabryczny nie patrz, generalnie po to się go wywala, żeby lepiej było. 85C dla właczenia wiatraka w andorii też będzie ok.
Jak dasz jeden duży na całą chłodnicę to wystarczy.


No tak, szybciej nagrzewać. A wcześniej pisałeś dłużej będzie się nagrzewał :)

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 listopada 2015, 08:43 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
jeszcze jest taki patent , zeby glowice wyposazyc w drugi zawór nagrzewnicy ( przód glowicy w miejsce zaslepki przykrecic zawór ) , tak mialy niektóre nysy 521 , jak sie silnik mocniej bedzie grzac otwiera sie zawór , (polaczenie do grubego dolnego weza byly takie metalowe kolanka z wyjsciem na 16 mm waz ) woda z glowicy zostanie szybciej chlodzona :wink: Ja osoboiscie tez zamontowalem ten wentylator spal iles tam lat temu na próbe , przeszkadzal mi chalas tego wentylatora !!! tak samo wiatrak 6 lopatkowy z gaza 69 , do 60 km/h jest w miare cicho potem to tylko w sluchwkach da sie wytrzymac :( na dzien dzisiejszy jest orginalny wiatrak + tunel chlodnicy , jezdze w Bawarii , niemam problemów z grzaniem, ale jak bym mial to bym wlasnie ten drugi zawór zamontowal i polaczyl z dolnym wezem , te kolanka metalowe sa nieraz dostepne na allegro.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 listopada 2015, 08:48 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
nysanek pisze:
Ja osoboiscie tez zamontowalem ten wentylator spal iles tam lat temu na próbe , przeszkadzal mi chalas tego wentylatora !!!


No to już mam mętlik w głowie.
Bo właśnie chciałem zamontować takie dwa, jeden z przodu chłodnicy, drugi z tyłu:
http://allegro.pl/wentylator-plaski-tlo ... 90724.html
http://allegro.pl/wentylator-plaski-pch ... 52113.html

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 listopada 2015, 08:58 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
to mozesz montowac do wyscigowych aut osobowych , ale nie do takiego auta jak nysa albo zuk , bardzo glosne to jest, a sami wiemy ze te auta sa glosne to dodatkowy chalas sobie montowac , do tego dojdzie duzy pobór pradu , jak masz aku 120 Ah to bedzie jakos dzialac , ale 60 Ah to szybko Ci rozladuje :roll: Problem przegrzewania moze byc tez nieszczelna uszczelka pod glowica , zrób test , rozgrzej silnik temp. wody utrzymaj 80-85 C , wylacz silnik i sluchaj jezeli w chlodnicy bedzie bulgotanie to bedziesz slyszal , oznacza to ze spaliny dostaja sie do ukladu chlodzenia , przez to silnik sie dodatkowo nagrzewa, duzo osób ma problemy na tym forum z grzaniem silnika , ale po zakupie takiego zuka czy nysy trzeba uklad chlodniczy przemyc , te auta jezdzily nieraz na kranowej wodzie !!! zabite wapnem kanaliki w chlodnicy itd.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 listopada 2015, 10:48 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
Z tym płukaniem układu to Nysanek dobrze prawi, to był jeden z pierwszych zabiegów przy moim żuku i wypłukałem sporo syfu. Co do głośności tego tłoczącego- mam podobny i nie jest głośniejszy od elektryka fabrycznego we współczesnym aucie, a s21 bez fabrycznego śmigła jest sporo cichszy. Prądu ciągnie około 7A, przy starcie prawie 10A.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 listopada 2015, 11:54 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Może ktoś opisać przebieg takiej płukanki układu?
Jakieś specjalne preparaty? Płukać na zmontowanym układzie czy lepiej wyciągnąć chłodnicę i oddzielnie całość płukać?

Proszę zakładać osobny temat w takich pytaniach, nie róbmy bałaganu :)
MOD

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 listopada 2015, 14:19 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
chodziło mi, ze będzie krócej się nagrzewał z wentylatorem przed chłodnicą, niż z wentylatorem za chłodnicą.
obojetnie która opcję wybierzesz, nagrzewa się 3 razy szybciej niż z fabrycznym sztywnym wiatrakiem.
do płukania może być kwasek cytrynowy(duże opakowanie) i 3 tabletki od zmywarki.
rozgniatasz, wsypujesz do chłodnicy i jeżdzisz tydzień.
pózniej zalewasz wodą destylowaną i znów jezdzisz.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 grudnia 2015, 21:04 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Odgrzewam.

U mnie jest aktualnie system zbudowany w następujący sposób:
1. oryginalny wentyl pędzony paskiem, na stałe, bez sterowania czujnikiem w chłodnicy
2. wentyl przed chłodnicą, z Citroena BX (pchający powietrze)
3. sterownik ES10
4. tunel chłodnicy

W układzie pracuje termostat, ale brakuje rolety, więc jak zrobiło się chłodniej to musiałem wspomóc się tekturą. Tym niemniej, latem przejechaliśmy Bałkany w upałach (bez termostatu), jeszcze bez sterownika ES10. Wnioski:
1. Nie ma co przesadzać. Tunel chłodnicy i oryginalny wiatrak spokojnie dają radę w korkach na wolnych obrotach i przy wolnej jeździe - silnik trzyma jakieś 80 stopni.
2. Kiedy jechaliśmy pod górę - osiągał do 100 stopni, sprawę załatwiał dodatkowy wiatrak, a kiedy zachodziła konieczność - uruchamiałem nagrzewnice.

Poprawna temperatura dla diesla to 80-105 stopni, krótkotrwały wzrost do 110-115 też go nie zabije, dopiero przekroczenie 120 stopni skutkuje uszkodzeniami.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 183 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net