Dzisiaj jest 20 kwietnia 2024, 06:54


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 183 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Następna
Autor Wiadomość
Post: 23 października 2015, 21:38 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
Luknij w temacie zielony, ja mam zamontowany taki w typie spal, w rozsadnej cenie, dałem chłodnicę od diesla, wywaliłem sztywne śmigło i jest bajka - w upały spokojnie dawał radę, a teraz jak jest chłodniej mam mega ciepełko w kabinie, polecam.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 października 2015, 07:48 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Dokładnie. Szrot z francuzami, Citroen BX, Xantia, różne Peugeoty miały wentyl przed chłodnicą. Wyciągasz razem z piękną ramką, dospawujesz w Żuku na dole profil na którym go oprzesz i jazda.

A przy okazji - to jest rozwiązanie problemu kontroli temperatury i załączania tego wiatraka przy okazji:
http://allegro.pl/regulator-temperatury ... 35499.html

Ja już kupiłem, zwróćcie uwagę że do wersji 12V jest dopłata 12,30 zł.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 października 2015, 00:31 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Ja wychodzę z założenia, że w Żuku trzeba myśleć, a prostota jest i ma być podstawowym czynnikiem sprawiającym o "lepszości" Żuka, więc jestem zwolennikiem ręcznego włączania wentylatora, gdy zajdzie potrzeba.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 października 2015, 00:49 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Marian pisze:
Ja wychodzę z założenia, że w Żuku trzeba myśleć, a prostota jest i ma być podstawowym czynnikiem sprawiającym o "lepszości" Żuka, więc jestem zwolennikiem ręcznego włączania wentylatora, gdy zajdzie potrzeba.


Tak myśleć trzeba, ale jak jedziesz Żukiem po np Alpach z całą załogą na pace i wszyscy są podekscytowani widokami/zakrętami, a Ty skupiasz się na tym, aby zaraz nie wypaść z toru jazdy lub po prostu uważać na wszystko co może doprowadzić do wypadku (auta mijane, ostre zakręty na których zachodzisz na pobocze itp) to gwarantuje Ci, że może Ci umknąć obserwowanie kontrolki temperatury. Pomijam fakt, że u mnie ta kontrolka chodzi jak chce. Czasami od razu po włączeniu ma 100 stopni a czasami 30 :P

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 października 2015, 09:25 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
Podpięcie przez włącznik termiczny jest chyba najprostrzym możliwym rozwiązaniem. Ten regulator, który Piotr założyłeś nie jest mistrzem trwałości, mieliśmy je do sterowania tuneli chłodniczych i wytrzymywały około roku, tyle że przy pracy ciągłej.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 października 2015, 10:48 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
U nas akurat wskaźnik chodzi dobrze, a w Pirenejach czy nawet w Atlasie wysokim na zakrętach i z wariackimi kierowcami na drodze nie miałem problemu, by co chwilę zerkać na wskaźniki. Ale każdy robi po swojemu :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 października 2015, 14:14 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Panowie, termiczny włącznik samoczynny wentylatora nie wyklucza ręcznego. Ja mam równolegle oba, rzecz banalna a głowa spokojna.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 października 2015, 15:51 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Mi najbardziej zależy na precyzyjnym odczycie temperatury z alarmem. Sterowanie wentylem tylko przy okazji, bo po prostu sterownik to potrafi, więc dostanie taką rolę. A ja swoją drogą będę miał sterowanie ręczne...

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 października 2015, 16:13 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
czujnik temperatury montujesz na górze, jak w pugach, na obudowie termostatu, przed nim?

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 października 2015, 16:23 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Na obudowie termostatu właśnie. Zastanawiam się tylko czy wiercić dziurę i robić gwintowane wejście, czy po prostu opaską złapać do obudowy termostatu. W dieslu jest ona całkiem spora...

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 października 2015, 16:42 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
lepiej wiercić i uszczelnić. na zewnątrz może oszukiwać, tak często robia gaziarze i jest kłopot.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 października 2015, 08:33 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Panowie mam pytanie. Chciałbym wywalić oryginalny wentylator zamontowany na silniku. Zamiast niego zastosować wentylator 30cm ssący i zrobić mu tunel. Do tego dołożyć z przodu taki sam wentylator ale tloczacy? Całość zaprogramować tak, aby ten ssący włączał się przy jakieś tam temperaturze np 70 stopni a w sytuacjach gdy temperatura przekracza np85 stopni będzie dodatkowo ten drugi się włączał? Co sądzicie?

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 października 2015, 08:45 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Myślę, że mógłby się spokojnie włączać przy 80*C.. Silnik nie powinien mieć mniej niż 80-85*C, więcej też nie :D

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 października 2015, 09:17 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Temperatury to przykład. Bardziej chodzi mi o techniczne rozwiazanie czy moja wymiana ma sens.

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 października 2015, 09:37 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Realizacja bez problemu. Rob, daj fotki i opis.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 183 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net