Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 16:45


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 183 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Następna
Autor Wiadomość
Post: 14 grudnia 2014, 21:08 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
włącznik ręczny jest tylko dodatkowy, nie korzystam z niego normalnie. termiczny w układzie chłodzenia jest oryginalny ze skody i działa jak trzeba, załącza po przekroczeniu 85C. A co do bezpiecznika- nie stosowano ich w tym obwodzie w starszych autach z prostego powodu- te walcowe jak w nysce, poldku, starych VW, ladach,itd lubiły sniedzieć i o przegrzanie byłoby nietrudno.
A tak na marginesie S21 to ciekawostka techniczna- wałek rozrzadu ma 272st owk jak w dobrym hothatch-u, wklęsłe zawory ssace, pojedyńcze spreżyny zaworów i puste laski popychaczy... ciekawiło mnie zawsze skąd takie rozwiązania w starym, cywilnym , i na dodatek długoskokowym silniku...

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 grudnia 2014, 00:51 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Silnik S21 powstał w oparciu o M20, a ten z kolei był radziecką kopią silnika Dodge'a.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 grudnia 2014, 02:29 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Strucelsw pisze:
A tak na marginesie S21 to ciekawostka techniczna- wałek rozrzadu ma 272st owk jak w dobrym hothatch-u, wklęsłe zawory ssace, pojedyńcze spreżyny zaworów i puste laski popychaczy... ciekawiło mnie zawsze skąd takie rozwiązania w starym, cywilnym , i na dodatek długoskokowym silniku...


Nie znam sie na silnikach, ale sie wypowiem :mrgreen:
Szło o to, żeby z silnika dolnozaworowego zrobic górnozaworowy z możliwie największym wykorzystaniem już istniejących (czytaj: wytwarzanych dotychczas w Polsce) części.
Nie ruszając więc "napędu rozrządu", apartau zapłonowego itp - potrzebny był "tylko" nowy blok i nowy kształt krzywek na wałku rozrządu.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 grudnia 2014, 11:06 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
[*][*]
Marian pisze:
My w Żuku podróżniku zastosowaliśmy elektryczny wentylator z przodu chłodnicy z Mercedesa W-124.

Tak Wam pochwaliłem to lakierowanie w tym Żuku,kolorek ładny itd. ale ogólnie,to troszkę manianę odwaliliście.Po zbiorniczku wyrównawczym,to może było jednak nie psikać farbą? :mrgreen: ja wiem,że nikomu się nie chciało poodkręcać kilku rzeczy,ale nieładnie to wygląda.To jak świeżo malowane mieszkanie,w którym ktoś nie posprzątał i wszystko co się da jest upaćkane farbą.Nie mówię tu o rozkręcaniu wszystkiego,bo nie każdy ma warunki jak ja,ale te kilka rzeczy mogliście odkręcić.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 grudnia 2014, 12:13 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Zbiorniczek pomalowany był przez poprzedniego właściciela przy innym malowaniu... A co do rozkręcania... oj buźka, wierz mi - czasu roboczego było tak mało, że i tak cud, że udało się przygotować Żuka tak, jak się udało... Szczytem moich ideałów to nie jest, ale niestety, trzeba było iść na pewne kompromisy, tam, gdzie nie istotne są szczegóły...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 grudnia 2014, 14:34 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Ale ja absolutnie tego nie neguję.Nie każdy ma czas i miejsce na takie rzeczy.Ja u siebie też nie mam aż tak dużego garażu,żeby zmieścić w nim osobno nadwozie i resztę,więc cała paka leżała na zewnątrz,jak grzebałem przy ramie i silniku (zima) a karoserię robiłem dopiero na wiosnę,jak już była jako taka pogoda.Ja rozebrałem wszystko do śrubki.Może blacharka nie jest zrobiona fachowo,nie jest ładnie pomalowany itd. ale na więcej nie moglem sobie pozwolić.Starałem się zrobić jak najdokładniej mogłem,stąd tez rozbiórka totalna wszystkiego,zresztą nie lubię się grzebać,jak dostępu nie ma.Nadwozie sobie zrobiłem osobno na drugim podwoziu,pomalowałem podkładem i dopiero przykręciłem do właściwego podwozia i malnąłem na kolor.Gdybym całego polakierował jak książka pisze,to naprawdę było by jak nowe,ale może kiedyś,za jakiś czas pokupuję sobie nowe blachy,które teraz sztukowałem i pomaluję go całego jak się należy,porządną farbą.Żeby mieć kasy dużo,to by go całego wypiaskował,na to porządny podkład itd. i lakier nawierzchniowy,konserwacja i by była nówka,ale to kosztuje,niestety.Gdybym miał czym,to bym go wypiaskował,bo mam gdzie.Ale i tak zadowolony jestem z efektu,bo nieźle jest i przyjemnie się tym jeździ.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 grudnia 2014, 17:45 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Wałki rozrządu w M 20 i S21 są inne, spreżyny zaworów też, laski popychaczy w dolniaku nie wystepują. bloki akurat chyba są takie same, głowice siłą rzeczy inne. ale to już wykracza poza temat "tunelowo-wiatrakowy";)...

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 grudnia 2014, 21:00 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Tym razem zacząłeś Waść wypisywać głupoty :D
;)

M20 i S21 mają taki sam układ korbowo-tłokowy, koła napędu rozrządu i miskę olejową - cała reszta jest inna, bo musi być, siłą rzeczy. Blok też jest całkowicie inny :)

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 grudnia 2014, 23:55 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
o ukł korbowo-tłokowem nie pisałem że są inne:). nie miałem pewności tylko jak z blokami, nie znam zbytnio M20, grzebię zawodowo przy dużo nowszych silnikach. Czasy i wzniosy wałków raczej na bank są inne, wynika to choćby z faktu że w dolniaku zawory unoszą sie tyle ile uniesie je krzywka na wałku, a w górnym mamy jeszcze dźwignie zaworów które mają przełożenie 1.5 i tyleż zwiększają wznios zaworu w stosunku do wzniosu krzywki. Ale fakt faktem udało mi się wykorzystać przypadkowy geniusz tego wałka w S21, policzyłem, zrobiłem, zestroiłem i wykrzesałem trochę kuni i niutów:)
Swoją drogą to temat na inny wątek, pokażę sie w dziale Nasze Nysy, oby udało się jakoś zdjęcia zamieścic.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 marca 2015, 21:43 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2074
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Nie wiem, czy to może coś nowego wniesie do tematu, ale w mojej żółtej Nysie zauważyłem dzisiaj coś, co mi na taki tunel opisywany na początku wątku wygląda... Z czasem i tak wszystko przyjdzie mi ze środka "wydłubywać", więc jeśli to to będzie godne uwagi, to zaprezentuję to całe ustrojstwo, jak jest u mnie zrobione...

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 31 marca 2015, 11:01 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Czy roleta powinna się była sama zwijać? Mam sprawny mechanizm opuszczania, ale czy mam kompletny? Nie ma tam żadnych prowadnic? Czy to co opuszczone "zwija się jak chce i wisi" czy jest am rolka która powinna się byla zawijać jak papirus na rogala?

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 31 marca 2015, 11:43 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Po zwolnieniu powinna się zwijać na rolkę, nie ma prowadnic. Jest rolka ze sprężyną, tu widać:
zwinięta
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1b6 ... 2d013.html
i rozwinięta:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1db ... a98bd.html

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 31 marca 2015, 12:00 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Da radę zrobić zbliżenie tego mechanizmu zwijającego? Widocznie nie mam tego.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 31 marca 2015, 21:11 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
sprężyna mogła się odwniąć i jest w środku-jeśli to to to jest do zrobienia.

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 maja 2015, 10:27 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
A ja mam pytanie, może ktoś przetarł szlaki i nie potrzeba wyważać otwartych drzwi.
Czy ktoś stosował do S-21 plastikowy wentylator na pompę wody, zamiast metalowego? Cały czas chodzi mi po głowie takie rozwiązanie, bo nie chcę całkowicie wyzbywać żuka z wentylatora, który jednak coś tam daje, ale chciałbym odciążyć nieco łożyska pompy, bo przy stalowym wentylatorze o wątpliwym wyważeniu dostają nieźle po tyłku, a wraz z nimi cały korpus pompy...

Pasuje od czegoś? Na forum lowridera wyczytałem, że 6-łopatkowy pasuje od Avii, ale oczywiście nigdzie takowego nie udało mi się znaleźć. Poza tym wolałbym 4 łopatkowy, ew. 5-cio, bo przy 6-łopatkowym jest też większy hałas, a nie mamy w sumie problemów z chłodzeniem, natomiast dążymy do redukcji hałasu :D Chodzi jedynie o odciążenie pompy, bez pozbywania się mechanicznego wiatraka.

Z góry dzięki za pomoc,
Marian :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 183 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net