Forum Miłośników Polskich Dostawczaków http://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Nysa 522 - rozstaw kół i osi, a dokładniej... http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=8&t=934 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | zsiewca [ 01 marca 2010, 22:34 ] |
Tytuł: | Nysa 522 - rozstaw kół i osi, a dokładniej... |
Szanowni forumowicze! Chciałem się dowiedzieć takiej oto rzeczy: Czy ktoś z Państwa przekładał nadwozie z Nysy 522 na inne podwozie? Chodzi mi dokładnie o przełożenie blacharki na ramę (z kołami i silnikiem) z innego pojazdu dostawczego, o identycznym lub zbliżonym rozstawie osi i kół. Czy jest wogóle coś takiego możliwe? Jeśli tak, to na podwozie od jakiego auta? Jak to wygląda od strony prawnej (kwestia rejestracji, oznaczenia części zamiennych, numerów pod/nadwozia)? Proszę o odpowiedź, jeśli ktoś bawił się w coś takiego. |
Autor: | patron [ 01 marca 2010, 22:37 ] |
Tytuł: | |
Największym problemem może być nadwozie samonośne takiego dawcy podwozia. I wtedy pomysł pada w gruzy... |
Autor: | Boogiman [ 01 marca 2010, 23:59 ] |
Tytuł: | |
patron pisze: Największym problemem może być nadwozie samonośne takiego dawcy podwozia. I wtedy pomysł pada w gruzy... dokładnie. Musisz szukać dawcy z ramą . Reszte bez problemu zrobisz
|
Autor: | Leśnowóz [ 02 marca 2010, 10:01 ] |
Tytuł: | |
Można przełożyć na podwozie Żuka A tak serio to chyba łatwiej będzie Ci pozostawić ramę oryginalną i tylko mechanikę od czegoś tam dopasować |
Autor: | zsiewca [ 02 marca 2010, 18:21 ] |
Tytuł: | |
A w takim razie chciałbym jeszcze poznać odpowiedź na pytanie jaki Nysa 522 ma rozstaw kół i osi, bo niestety moja Nynia stoi 180km ode mnie i nie mogę teraz zmierzyć :/ |
Autor: | Marian [ 02 marca 2010, 18:22 ] |
Tytuł: | |
Najłatwiej to zostawić oryginał I najpiękniej, ale to inna kwestia. Je śłi chodzi o takie przeróbki, to faktycznie najprosciej przełożyć silnik, most i ewentualnie zawieszenie, w zalezności od czego, bo z tym mogą być problemy. Z zarejestrowaniem takiego "czegoś", czyli Nysy ze zmienioną mechaniką, nie będziesz miał większych problemów, oczywiście ni obejdzie się bez korekty w dowodzie i przeglądu technicznego, bo diagnosta musi to "zaakceptować" P.S Zanim cos takeigo zrobisz, dobrze się zastanów, czy warto. |
Autor: | Leśnowóz [ 02 marca 2010, 18:40 ] |
Tytuł: | |
rozstaw osi 2700mm rozstaw kół: przednich 1368mm tylnych 1375mm |
Autor: | Komtek [ 16 stycznia 2014, 22:55 ] |
Tytuł: | Re: Nysa 522 - rozstaw kół i osi, a dokładniej... |
Pewnie trochę po niewczasie ale do tego postu dodam, że takim dawcą może być Land Rover Discovery 2,5 diesel. Przeróbek będzie sto tysięcy włącznie z oddalaniem od siebie osi o jakieś 20 cm i przycinaniem ramy z przodu ale powinno się udać. Może z tego wyjść auto z mocnym silnikiem i bardzo stabilne w prowadzeniu (nie dachujesz przy 40 km/h). Tyle, że cieszysz się nim do pierwszego przeglądu lub kontroli drogowej (jeśli policjant będzie dociekliwy). Do połowy zeszłego roku można było myśleć o takiej rejestracji jako SAM - pojazd produkcji własnej ale teraz trzeba robić homologacje co może kosztować tyle co trzy nowe s clasy. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |