Dzisiaj jest 19 marca 2024, 11:13


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: 09 lipca 2017, 22:39 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Volkswagen

Najliczniejsza reprezentacja tej marki przyjechała w postaci Volkswagenów T4 z lat 90-tych, ale był też jeden nowszy...

Bardzo ciekawy jest ten niebieski (OSP Żory - Kleszczów) z racji koloru wymalowania...


Załączniki:
01.jpg
01.jpg [ 665.43 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
02.jpg
02.jpg [ 703.59 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
03.jpg
03.jpg [ 845.22 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
04.jpg
04.jpg [ 752.88 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
05.jpg
05.jpg [ 692.29 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
06.jpg
06.jpg [ 666.36 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
07.jpg
07.jpg [ 618.92 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
08.jpg
08.jpg [ 706.51 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
09.jpg
09.jpg [ 739.77 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
10.jpg
10.jpg [ 681.99 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
11.jpg
11.jpg [ 629.53 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
12.jpg
12.jpg [ 741.67 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
13.jpg
13.jpg [ 709.86 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
14.jpg
14.jpg [ 747.77 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
15.jpg
15.jpg [ 626.34 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
16.jpg
16.jpg [ 724.99 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
17.jpg
17.jpg [ 794.15 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
18.jpg
18.jpg [ 754.05 KiB | Przeglądany 11725 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 lipca 2017, 22:48 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Volvo - też było ich kilka...


Załączniki:
01.jpg
01.jpg [ 670.1 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
02.jpg
02.jpg [ 581.02 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
03.jpg
03.jpg [ 703.89 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
04.jpg
04.jpg [ 646.81 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
05.jpg
05.jpg [ 604.52 KiB | Przeglądany 11725 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 lipca 2017, 23:05 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Żuk A15

Na zlot przyjechały 3 Żuki A15 - w tym jeden "smutny" i dwa "zwykłe"


Załączniki:
01.jpg
01.jpg [ 621.35 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
02.jpg
02.jpg [ 668.27 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
03.jpg
03.jpg [ 707.96 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
04.jpg
04.jpg [ 684.33 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
05.jpg
05.jpg [ 625.52 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
06.jpg
06.jpg [ 724.93 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
07.jpg
07.jpg [ 775.32 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
08.jpg
08.jpg [ 708.23 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
09.jpg
09.jpg [ 612.07 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
10.jpg
10.jpg [ 588.17 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
11.jpg
11.jpg [ 707.56 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
12.jpg
12.jpg [ 754.89 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
13.jpg
13.jpg [ 738.17 KiB | Przeglądany 11725 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 lipca 2017, 23:30 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Żuk A11

No i na koniec prawdziwa perełka. Żuk A 11 z masztem oświetleniowym - prawdziwy rarytas! Niewiele takich maszyn powstało!

Wóz jest już w rękach kolekcjonera i chyba czeka na żółte tablice rejestracyjne.
Rok produkcji: 1986
Fabrycznie zbudowany do wersji skrzyniowej (czyli nie jest to żaden "obrzyn" np. z furgonu A06), zabudowa specjalistyczna - na zdjęciach są tabliczki znamionowe z firmy, która takie zabudowy robiła...


Załączniki:
14.jpg
14.jpg [ 594.43 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
15.jpg
15.jpg [ 559.54 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
16.jpg
16.jpg [ 570.47 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
17.jpg
17.jpg [ 673.7 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
18.jpg
18.jpg [ 774.74 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
19.jpg
19.jpg [ 614.05 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
20.jpg
20.jpg [ 753.17 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
21.jpg
21.jpg [ 702.13 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
22.jpg
22.jpg [ 544.6 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
23.jpg
23.jpg [ 684.49 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
24.jpg
24.jpg [ 599.78 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
25.jpg
25.jpg [ 685.85 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
26.jpg
26.jpg [ 514.45 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
27.jpg
27.jpg [ 655.63 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
28.jpg
28.jpg [ 668.18 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
29.jpg
29.jpg [ 909.07 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
30.jpg
30.jpg [ 821.95 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
31.jpg
31.jpg [ 764.26 KiB | Przeglądany 11725 razy ]
32.jpg
32.jpg [ 975.24 KiB | Przeglądany 11725 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 lipca 2017, 00:30 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Nareszcie coś na temat :mrgreen:
:wink:

A tak serio - świetna fotorelacja!

P.S. NIebieski T4 po prostu nie został przemalowany. Prawieże wszystkie T4 w OSP to "spadek" po policji.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 lipca 2017, 06:30 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Historyk1985 pisze:
Star 660
Jak dla mnie to największe było zaskoczenie - widział ktoś z Was taki samochód?

Ale w sensie, że jak... że pożarniczy czy że ze "sztywną szoferką"?

Historyk1985 pisze:
...o wojskowym rodowodzie tej maszyny świadczą choćby ramki przednich reflektorów - przystosowane do nakładania osłon zaciemniających reflektory...

Co wcale nie oznacza, że ten egzemplarz służył w wojsku. Taka była specyfikacja wozu i mało komu chciało się bawić w robienie podtypu ze zwykłymi ramkami. A sam element optyczny to jest to samo co w Warszawie, Syrenie, Żuku...
Mało tego wóz mógł być od nowości "cywilny" (w sensie pożarniczy a nie wojskowy) i jednocześnie mieć "książeczkę powołania" czyli w razie W musiałby wspierać park samochodowy WP - wówczas brak mocowania notki na ramce byłby bez sensu.

Historyk1985 pisze:
Jak wiadomo kabiny w tych Starach nie miały dachów. [...] żeby można było strzelać naprzód z broni maszynowej z jadącej ciężarówki


Sorry, ale strasznie mnie mierzi jak widzę taki komunał jak powyżej. Co oznacza "jak wiadomo" - Komu wiadomo, od kogo, od kiedy... źródło!
Spójmy na spokojnie na sylwetkę Stara 660... porównajmy ją do Gaz 69... podobne?
Porównajmy do starych poczciwych Jeepów, ale tych pierwszych prawdziwych, nie tego plastikowego badziewia co dziś na mieście uświadczysz.

Czy to w Starze 660, czy w Gazie 69 czy w innej "prawdziwej wojskowej terenówce" składając dach i pałąki paki uzyskujesz pojazd znacznie niższy... czyli np. w terenie przejedziesz pod niskimi gałęziami (ćwiczone w praktyce) zaś ze względów logistycznych więcej skrzyń w takimi pojazdami zmieścisz na statku, czy na wagonie kolejowym.

Jeśli to miało by służyć strzelaniu do przodu, to prędzej by robiono kabiny jak w 266, gdzie żołnierz może stać na fotelu i wystawać przez luk dachowy.
Dlaczego? A z tego samego powodu, dlaczego żaden konduktor nie wypisuje biletu na siedząco - nogi lepiej stabilizują niż same pośladki :)

Historyk1985 pisze:

Pierwszy raz widzę wogóle Stara 660 w wersji pożarniczej...


A Google widział nie jedno:
https://www.google.pl/search?q=star+660 ... 00&bih=767

Historyk1985 pisze:
Pytałem się strażaków, [...] jakaś firma na Mazurach podobno robiła takie przeróbki (ex)wojskowych Starów 660. Ciekawe czy to prawda, kto to przerabiał i ile sztuk takich Starów powstało...


Wracam do wcześniejszego... w sensie kabiny?
Jeśli tak to podrzucę taki trop:
https://www.google.pl/search?q=d%C5%BCw ... 00&bih=767

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 lipca 2017, 11:20 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 722
Lokalizacja: śląsk
Historyk1985 pisze:
Żuk A11

No i na koniec prawdziwa perełka. Żuk A 11 z masztem oświetleniowym - prawdziwy rarytas! Niewiele takich maszyn powstało!

Wóz jest już w rękach kolekcjonera i chyba czeka na żółte tablice rejestracyjne.
Rok produkcji: 1986
Fabrycznie zbudowany do wersji skrzyniowej (czyli nie jest to żaden "obrzyn" np. z furgonu A06), zabudowa specjalistyczna - na zdjęciach są tabliczki znamionowe z firmy, która takie zabudowy robiła...


Załapałem się nawet na zdjęciu z synem :-) Czyli staliśmy gdzieś obok siebie :-) W momencie kiedy robiłeś zdjęcia prowadziłem krótki wywiad z właścicielem . Niebawem wrzucę go na YT dla potomnych :wink:

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.

https://m.youtube.com/watch?v=wli5IT0WtXU


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 lipca 2017, 11:58 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
To tak ogólnie, w kwestii zabudowy, wyposażenia itp. Pojazdy pożarnicze są jednymi z najbardziej indywidualnie zabudowywanych / przerabianych / dostosowywanych do przeznaczonych im zadań. Przebudowy robią specjalistyczne firmy jak i druhowie z OSP własnymi siłami. Różnorodność efektów w skali kraju jest olbrzymia ;)

Każdy "typowy", pojazd, o ile nadawał się dla straży, znajdowął sie i w jej szeregach - piję tu choćby do UAZa 469. Jak najbardziej, jako nowe, były na wyposażeniu PSP. Do OSP trafiały z czasem, w ramach "normalnego" obiegu aut w służbach ;) (takie kolokwialne uproszczenie, ale generalnie całe lata OSP dostawały pojazdy wycofane z PSP, z Milicji / Policji itp).

No i niewiele tylko uogólniając, chyba każdy typ pojazdu, jaki przewinął się w jakichkolwiek służbach czy państwowych firmach w Polsce, przewinał się także przez OSP - w tym rozmaite Kamazy, Ziły, Urale... :)

No i polecam przejrzeć :arrow: http://prl998.pl/

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 lipca 2017, 17:09 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 722
Lokalizacja: śląsk
Dziwny Mag pisze:
To tak ogólnie, w kwestii zabudowy, wyposażenia itp. Pojazdy pożarnicze są jednymi z najbardziej indywidualnie zabudowywanych / przerabianych / dostosowywanych do przeznaczonych im zadań. Przebudowy robią specjalistyczne firmy jak i druhowie z OSP własnymi siłami. Różnorodność efektów w skali kraju jest olbrzymia ;)


Dla przykładu Star 266 z OSP Chobie (to ten który na zlocie wyciągał Mana z tarapatów) wcześniej był skrzyniowym (wężowy) https://www.czerwonesamochody.com/details.php?image_id=4185&mode=search , następnie w rękach ochotników przemienił się w pięknego GBA https://www.czerwonesamochody.com/details.php?image_id=42876

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.

https://m.youtube.com/watch?v=wli5IT0WtXU


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 lipca 2017, 20:09 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Co do postu kolegi Phinka - hmm. Wiem doskonale, że zdarzały się Stary 660 z dachem. Taki jeden szary dźwig stał nawet 300 metrów obok mojego domu w 1997 roku i widywałem go codziennie.
Nie znaczy to jednak, że Stary 660/66/600 były "bazowo" pojazdami wyposażonymi w sztywny dach.
Wszystkie sztywne dachy w Starach 660 wyglądały zawsze (według mnie subiektywnie) jak "doklejone".
Ot nazwijmy to "występowalnością w przyrodzie". Podobnie Star 660 Papamobil był sobie i "występował w przyrodzie", co nie znaczy już, że był czymś "powszechnie jeżdżącym". Pisząc zwrot "jak wiadomo" miałem na myśli, że większość egzemplarzy (przynajmniej tych mi znanych) dachu stałego nie posiadała, a te które go posiadały to miały coś "doprojektowanego" - ot użyłem uogólnienia i nie ma co się tak tego uczepiać jeśli te parę godzin, kolejny dzień z rzędu na forum siedzę i wklejam zdjęcia... Wkleiłem prawie 400 zdjęć siedząc po parę godzin dziennie i zmęczenie potrafi sprawić, że "w tekście wyrośnie jakiś kwiatek" :wink:

Co do ramek w reflektorach - ten znany mi Star 660 dźwig miał (z tego, co pamiętam) "zwykłe" ramki. Gdzieś chyba napewno widziałem Stara 660 z "cywilnym" typem ramek - no i wydało mi się to na tej podstawie czymś oczywistym, że w "fabrycznych od początku cywilnych" chyba powinny być cywilne...

...a fakt jest taki, że pierwszy raz w swoim życiu zobaczyłem tutaj pożarniczego 660
--------------------------------------------------------

lbs5 - no to musimy się kiedyś zgadać następnym razem :wink:
Jeśli zobaczysz gdzieś na zlocie w Główczycach "wąsatą szerokoekranową gębę" wysiadającą z granatowej Fiesty IV, to zapraszam na herbatę :lol: :wink:


Podobno minąłem się też z jakimś gościem, co szukał części do Poldka Trucka, a chętnie pozbył bym się paru fantów do takowego "wynalazka" :wink:

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 lipca 2017, 00:53 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Historyk1985 pisze:
Nie znaczy to jednak, że Stary 660/66/600 były "bazowo" pojazdami wyposażonymi w sztywny dach.


Gdzieś mi się kołacze po głowie pewna grafika, że właśnie dźwigi miały tak "fabrycznie". Nie mogę sobie jednak przypomnieć gdzie to widziałem...

Historyk1985 pisze:
Wszystkie sztywne dachy w Starach 660 wyglądały zawsze (według mnie subiektywnie) jak "doklejone".


Zgadzam się w 100 a nawet 166% :)

Historyk1985 pisze:
Pisząc zwrot "jak wiadomo" miałem na myśli, że większość egzemplarzy (przynajmniej tych mi znanych) dachu stałego nie posiadała, a te które go posiadały to miały coś "doprojektowanego" -

Spoko luz jak na dźwigni zmiany biegów :)
Po prostu bardzo nie lubię tego uogólnienia,, tym bardziej, że często później w ślad za nim idą jakieś uogólnienia, które są dalej ślepo kopiowane - stąd lubię prostować / reagować od razu.

Historyk1985 pisze:
Co do ramek w reflektorach

Papamobile też miał "cywilne" ale tylko dlatego, że je łatwiej pochromować.
A że ludzie lubią upiększać swoje auta, to zmieniali tu i tam, by było "ładniej"

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 czerwca 2018, 23:00 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Był ktoś z Was dzisiaj na Zlocie w Główczycach?

Byłem tam i znowu porobiłem ponad tysiąc zdjęć :!: :wink:

Tyle, że tym razem nie chce mi się już wszystkiego segregować i wrzucać pojedynczo. Wrzucę więc całe galerie:

https://tufotki.pl/cg854
https://tufotki.pl/0fwEt
https://tufotki.pl/YTKzy
https://tufotki.pl/91Oo8
https://tufotki.pl/R6vmz
https://tufotki.pl/y6QvG
https://tufotki.pl/9uKwP
https://tufotki.pl/cfEKi
https://tufotki.pl/IJJT9
https://tufotki.pl/A3IIU
https://tufotki.pl/d97J7
https://tufotki.pl/JAE0F
https://tufotki.pl/MZx2C
https://tufotki.pl/eQa3z
https://tufotki.pl/6zE4L
https://tufotki.pl/BkcN6
https://tufotki.pl/zVKHU
https://tufotki.pl/JZx6G
https://tufotki.pl/b87ic
https://tufotki.pl/YoEv6
https://tufotki.pl/vILoA
https://tufotki.pl/SE9SD
https://tufotki.pl/SVlxJ
https://tufotki.pl/3sXsy
https://tufotki.pl/Lw54S
https://tufotki.pl/BDqSQ
https://tufotki.pl/XRo7T
https://tufotki.pl/THpcR
https://tufotki.pl/nfuHO


Ciekawostki na zlocie:
- całkiem sporo Żuków 8)
- Polonezy strażackie
- Lubliny strażackie
- Ford Transit mk I
- Ford Mustang (a do czego służy taka bryka w niemieckiej straży pożarnej? :shock: )
- "terenowy potwór" zwany Uralem pożarniczym :lol:
- symulator dachowania na bazie Smarta
- "Anglik" czyli Dodge z kierownicą "po angielsku" zarejestrowany w Polsce w latach 90-tych
- Tarpan Honker ambulans

i wiele wiele innych atrakcji i ciekawych pojazdów :!: 8)

Może część z tych fotek wrzucę jeszcze na forum w galerie w odpowiednich tematach...

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 lipca 2018, 13:00 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 722
Lokalizacja: śląsk
Miałem jechać, zahaczając przy okazji o PKS w Lublińcu :wink: , ale skoro w soboty nie pracują , to zrobiłem sobie wycieczkę po okolicznych szrotach

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.

https://m.youtube.com/watch?v=wli5IT0WtXU


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 lipca 2019, 20:39 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Główczyce 2019 i największa perełka zlotu - najstarszy pojazd na zlocie.
Magirus z 1923 roku z OSP Kępno (wpisany na stan jednostki w 1924 i stąd ta data "1924" na wozie)


Załączniki:
02.jpg
02.jpg [ 855.97 KiB | Przeglądany 9721 razy ]
01.jpg
01.jpg [ 709.91 KiB | Przeglądany 9721 razy ]
03.jpg
03.jpg [ 808.08 KiB | Przeglądany 9721 razy ]
04.jpg
04.jpg [ 717.05 KiB | Przeglądany 9721 razy ]
05.jpg
05.jpg [ 975.4 KiB | Przeglądany 9721 razy ]
06.jpg
06.jpg [ 543.16 KiB | Przeglądany 9721 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 lipca 2019, 21:14 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Lublinek 51 w uroczym wymalowaniu, gdzie spod odchodzących płatów farby widać, gdzie to ciężarówka już nie służyła - od wojska przez Milicję Obywatelską, na OSP skończywszy...

...i kolejna zagadka polskich przedwojennych hełmów wzór 1935 z bakelitu, których "teoretycznie" żadna formacja ani resort nigdy nie używały...
Po rozmowie z właścicielem dowiedziałem się, że hełmy te były na stanie OSP Kórnica "ot tak". Właściciel myślał, że to była "zwykła standardowa wersja polskiego strażackiego hełmu". Jak widać - część wyprodukowanych egzemplarzy trafiła do "normalnego" użytku. Ciekawe gdzie i kiedy... Egzemplarze hełmów z tego Lublinka miały już całe wnętrza porozrywane. Mój, pochodzący z magazynów WAT-u jest nieużywany i z 1936 roku... Oto jedyna różnica między nimi. Ciekawe czy, gdzie i kiedy jeszcze takie hełmy "wyjdą"


Załączniki:
01.jpg
01.jpg [ 716.77 KiB | Przeglądany 9721 razy ]
02.jpg
02.jpg [ 912.97 KiB | Przeglądany 9721 razy ]
03.jpg
03.jpg [ 833.12 KiB | Przeglądany 9721 razy ]
04.jpg
04.jpg [ 657.84 KiB | Przeglądany 9721 razy ]
05.jpg
05.jpg [ 656.67 KiB | Przeglądany 9721 razy ]
06.jpg
06.jpg [ 832.76 KiB | Przeglądany 9721 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net