Dzisiaj jest 01 listopada 2024, 02:05


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 253 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re:
Post: 17 stycznia 2014, 17:40 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5092
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Przypadkowy pisze:
witam. Ponawiam pytanie panowie, czy w najnowszym gazniku, 28/35 z elektrozaworem mam ustawić w II przelocie szczeline w przepustnicy te 0,05 mm żeby zasysał mieszanke tym otworkiem?_ tak jak pisze w ksiażce Lubczynskiego odnośnie tego starszego typu gaznika 34?


Rozmawiałem z kolegą, który zna się na silnikach, gaźnikach i wszystkim, co mechaniczne i wypowiedział się całkiem sensownie na ten temat.
Te 0,05mm obowiązuje zarówno dla jednego gaźnika, jak i dla drugiego, gdyż nie jest to szczelina strategiczna w kwestii zasysania powietrza. Chodzi zasadniczo o to, żeby przepustnica nie opierała się bezpośrednio o gardziel, żeby nie zapiekła się czy nie tłukła przy podciśnieniu. Chodzi o to, by przepustnica była zamknięta, ale będąc zamknięta opierała się o śrubę regulacyjną. Szczelina nie może być równa zero, bo mogłoby się okazać, że się opiera o gardziel, więc te 0,05mm to ta szczelina bezpieczeństwa. Więcej być nie powinno, aby nie zrobić faktycznie zasysania powietrza, które miałoby znaczący wpływ.

@rybamlooda, to też poniekąd odpowiedź na Twoje pytanie nr 3 :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 stycznia 2014, 19:55 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 czerwca 2013, 13:23
Posty: 39
Lokalizacja: Wrocław
Marian, jakbyś załatwił tą podkładkę to chętnie ją odkupię. Potrzebuję też części 2 i 3 z rysunku, jak masz to daj znać :)

_________________
http://www.zukiemprzezswiat.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 stycznia 2014, 09:51 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 21 listopada 2012, 20:22
Posty: 45
Lokalizacja: Wrocław
Witam,
nie znalazłem tematu porównawczego tych gaźników. W mojej Nysce mam gaźnik Jikov (jednogardzielowy) i zastanawiam się czy Weber nie będzie lepiej działał? Ktoś miał możliwość oba gaźniki przetestować? :)
Pozdrawiam!

Przeniosłem do tematu o układzie zasilania. Zresztą tutaj też ten temat wielokrotnie był poruszany.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 stycznia 2014, 10:42 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2836
Lokalizacja: EU
w zukach bylo dzisiaj pisane ze weber nowszy ten 28/35 jest lepszy od zwyklego jikova , a jikov sedr tez jest ok , w tych zwyklych jikovach wystepowaly plywaki plastikowe i miedziane , zalezy na jakiego trafilo sie , nieraz te plastikowe od temperatury potrafily sie zdeformowac, wymieniaj na weberka 28/35 i to natychmiast :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 stycznia 2014, 10:56 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 21 listopada 2012, 20:22
Posty: 45
Lokalizacja: Wrocław
tak uważasz? będzie lepiej pracował? ;)
dwugardzielowy nie pożera więcej paliwa? :P


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 stycznia 2014, 12:08 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2836
Lokalizacja: EU
mniej bedzie spalal !!!! , on ma zmniejszone dysze ten 28/35 byl zrobiony update w 86r tego gaznika , i jak bedziesz jechac powiedzmy 60 km/h to praktycznie druga gardziel sie nieotwiera , przez to oszczedniej.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 stycznia 2014, 12:27 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 724
Lokalizacja: śląsk
W Warszawie miałem wsadzony Jikov. Żarła jak cholera do tego nie szło jej wyregulować. Nie pomagło czyszczenie, wymiana uszczelek itp. Wpakowałem Webera z Nysy i wszystkie problemy odeszły w niepamięć.

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.

https://m.youtube.com/watch?v=wli5IT0WtXU


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 stycznia 2014, 12:51 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2836
Lokalizacja: EU
regulacja z jikovem jest nonstop , ja pamietam ze caly czas albo za wysokie mal silnik obroty albo za niskie do tego kopcilo na czarno , a to znak bogatej mieszanki , i nieustawilo sie tego , niema sie co fascynowac nostalgia czy czyms paliwko drogie sie robi , wiec lepiej miec oszczedniejszy gazior :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 stycznia 2014, 12:56 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 780
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Jak się domyślam to wymiana gaźnika nie obejdzie się bez zamiany kolektora i filtra powietrza? Już robi nam się kosztowniejsza cała zabawa.

Czy coś więcej wymaga wymiany przy tej "zabawie"? Cięgna, dźwignie?

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 stycznia 2014, 13:00 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2836
Lokalizacja: EU
Drewniany pisze:
Jak się domyślam to wymiana gaźnika nie obejdzie się bez zamiany kolektora i filtra powietrza? Już robi nam się kosztowniejsza cała zabawa.

Czy coś więcej wymaga wymiany przy tej "zabawie"? Cięgna, dźwignie?



gaznik sobie mozesz kupic po regeneracji lub nowy jak znajdziesz , kolektor wykrecasz ze zlomu tak samo puszke filtra,
ciegna i dzwignie pozostaja te same
taki zestaw sobie mozna na spokojnie skompletowac , wazne aby gaznik byl w dobrym stanie reszta moze byc uzywana.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 lutego 2014, 00:37 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lipca 2012, 21:56
Posty: 229
Lokalizacja: Pomorze
Witam, jak wygląda sprawa pompy paliwa w S-21 ? W jednej nysie była wkręcona pompa bez podkładki dystansowej bakielitowej i działała, wykręciłem z innej nysy i tam jest z podkładką, różnicy w pompach nie widzę bo długości dźwigienek mają takie same, zamontowałem teraz bez dystansu tą pompę co była z dystansem, jakie mogą być tego konsekwencje? Wszystko działa prawidłowo.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 lutego 2014, 23:43 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5092
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Za wysokie ciśnienie tłoczenia, szybsze zużycie krzywki wałka rozrządu (większy skok dźwigni, większe obciążenie). Tak mi się przynajmniej wydaje na chłopski rozum. Na 100% powinna być podkładka dystansowa. Przełóż z tamtego drugiego w takim razie. Nie powinno się montować bez podkładki.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 lutego 2014, 08:27 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 780
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
No i przedewszystkim podkładka jest izolatorem termicznym - powinna być.

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 lutego 2014, 08:56 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2836
Lokalizacja: EU
Marian pisze:
Za wysokie ciśnienie tłoczenia, szybsze zużycie krzywki wałka rozrządu (większy skok dźwigni, większe obciążenie). Tak mi się przynajmniej wydaje na chłopski rozum. Na 100% powinna być podkładka dystansowa. Przełóż z tamtego drugiego w takim razie. Nie powinno się montować bez podkładki.



tak jest , podkladka bakielitowa spelnia role izolacyjna przed temperatura oraz jako odstep , 2 podkladki papierowe w srodku bakielitowa , tak to powinno byc

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 lutego 2014, 17:08 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lipca 2012, 21:56
Posty: 229
Lokalizacja: Pomorze
Niby na chłopski rozum proste, ale z podkładką założoną nie pompuje w ogóle, bez podkładki za duże ciśnienie i jak tu dogodzić nysce... ;) , podejrzewam, że mogły być pompki z dłuższą dźwignią i akurat trafiło mi się na silnik, który w taką powinien być wyposażony.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 253 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net