Dzisiaj jest 28 marca 2024, 12:53


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Nysa 501
Post: 23 lutego 2014, 21:46 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 czerwca 2009, 10:29
Posty: 162
Witam :)

Witam
Postanowiłem przedstawić moją 501-kę. Kupiłem ja już dawno bo w 2008r. Zaczęły się przygotowania do remontu i już nawet była u blacharza ( w połowie 2009r). Ale to okazało się pomyłką. A dodatkowo prace wstrzymało kupno N59. Jako że N59 jest już na ukończeniu – mam nadzieję iż w tym roku wyjedzie - to przyszła pora – pojąłem decyzję – o rozpoczęciu ponownego remontu mojej Nysy 501. Szczegóły jak będzie wyglądać w przyszłości - wielka niewiadoma ?? Znam jedynie ogólny zarys jak będzie wyglądała w przyszłosci. Mam nadzieję iż w ciągu kilku lat skończę renowacje.
Kilka zdjęć jak wyglądała przy kupnie. Jak wyglądała po blacharzu w 2009r i jak wygląda.


Załączniki:
1.jpg
1.jpg [ 12.96 KiB | Przeglądany 21460 razy ]
2.JPG
2.JPG [ 154.46 KiB | Przeglądany 21460 razy ]
3.JPG
3.JPG [ 148.83 KiB | Przeglądany 21460 razy ]
4.JPG
4.JPG [ 167.25 KiB | Przeglądany 21460 razy ]
4a.JPG
4a.JPG [ 180.04 KiB | Przeglądany 21460 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Nysa 501
Post: 23 lutego 2014, 21:49 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 czerwca 2009, 10:29
Posty: 162
Witam ponownie
Zapomniałem dodać, szukam wywietrznika dachowego do nysy 501 - może ktoś ma lub wie kto ma ????


Załączniki:
6 wyw.JPG
6 wyw.JPG [ 157.31 KiB | Przeglądany 21459 razy ]
5 wyw.JPG
5 wyw.JPG [ 125.36 KiB | Przeglądany 21459 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Nysa 501
Post: 23 lutego 2014, 22:01 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Wiesław!
Cieszę się, że przedstawisz nam kolejny projekt renowacji Nyski :) Podejrzewam, że ta będzie zrobiona jeszcze lepiej niz N-59 z racji tego, że człowiek uczy się na błędach, no i chyba będzie jednak prościej (nie jest wersją specjalna i jest w dużo lepszym stanie niż N-59).
Z wywietrznikiem nie pomogę, niestety.. może ktoś inny.

Pozdrawiam i czekam na relację z remontu!
Marian.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Nysa 501
Post: 25 lutego 2014, 22:03 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
Kibicuję, czekam na relację :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Nysa 501
Post: 10 marca 2014, 22:43 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 czerwca 2009, 10:29
Posty: 162
Witam :)
Co do tego czy będzie zrobiona lepiej - nie wiadomo. Fakt iż to nie wersja specjalna, ale stan o wiele gorszy od N59. Okazało się to po piaskowaniu. Wyszły różne cuda. Poniżej zdjęcia po piaskowaniu i kilka „patentów” jak kiedyś naprawiano Nysy. Obejrzyjcie to.

Co do wywietrznika to prawdę mówiąc myślałem ?. Może byłem naiwny ???.
Pozdrawiam


Załączniki:
1 - Kopia.JPG
1 - Kopia.JPG [ 54.65 KiB | Przeglądany 21378 razy ]
2 - Kopia.JPG
2 - Kopia.JPG [ 59.46 KiB | Przeglądany 21378 razy ]
3.JPG
3.JPG [ 40.1 KiB | Przeglądany 21378 razy ]
4.JPG
4.JPG [ 47.17 KiB | Przeglądany 21378 razy ]
5.JPG
5.JPG [ 39.88 KiB | Przeglądany 21378 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Nysa 501
Post: 11 marca 2014, 17:17 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Nie no.. nie jest źle przecież... Czemu mówisz, że stan dużo gorszy od N-59?

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Nysa 501
Post: 11 marca 2014, 19:28 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 czerwca 2009, 10:29
Posty: 162
Witam :)
Proszę mi wierzyć, jest w zdecydowanie gorszym stanie. N59 stała 30 lat w stodole - nieużywana. A ta prawie cały czas pracowała - rocznik 1964 (a u mnie jest tylko 5 lat). Była kilka razy naprawiana niefachowo, a stan blach wewnątrz np. nadkola kół przednich do wymiany. Poszyć bocznych nie ma od 5 lat, zdemontowane przy pierwszej próbie renowacji - to o czymś świadczy. A wywietrznik dachowy udało się uratować tylko jeden - drugi jak pisałem szukam.
A tak mimochodem szukam elementów blach do takiej nysy - może pasują niektóre od 521 lub 522. Przynajmniej tak sądzę. Może ktoś ma coś takiego - kupię lub wymienię się na elementy typowe do późniejszych nys. Mam coś takiego co poniżej na zdjęciach, a znajomy mówił iż ma zderzak przedni.


Załączniki:
Komentarz: to jest podobno (nie znam się) podszybie do 522. mogę mieć jeszcze jedno
IMG_4014 - Kopia.JPG
IMG_4014 - Kopia.JPG [ 63.45 KiB | Przeglądany 21357 razy ]
IMG_4017 - Kopia.JPG
IMG_4017 - Kopia.JPG [ 59.72 KiB | Przeglądany 21357 razy ]
IMG_4020 - Kopia.JPG
IMG_4020 - Kopia.JPG [ 91.93 KiB | Przeglądany 21357 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Nysa 501
Post: 11 marca 2014, 19:41 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
do N59 mam tylko tylne zderzaki (te zainstalowane w "belferce" - widoczne na zdjęciach) i to w bardzo agonalnym stanie. Znalazłem też na złomie 2 lampki CINEMA - obie kompletne z datą produkcji 1965, ale chyba je wykorzystam do którejś z moich Nysek 522 - nie różnią się prawie wcale od tych produkowanych w latach 70-tych. Są w dość dobrym stanie po tym, jak wypolerowałem niklowane obramówki w nich...

Nie martw się, jak będziesz mieć szczęście, to coś napewno znajdziesz wcześniej czy później do niej...
Wczoraj dostałem za darmo np oryginalny zdobiony klosz lampki oświetlenia wnętrza z przedwojennej Skody...
Innym razem znalazłem coś z czego chcę zrobić replikę lampy z przedwojennej furgonetki CWS...

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Nysa 501
Post: 11 marca 2014, 20:14 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
wiesław - o jakie konkretnie elementy blacharskie Ci chodzi. Oprócz wywietrznika oczywiście.
Tylne naroża powinieneś móc dopasować z 522, zaspawując otwory na lampy. Tylny pas - raczej musisz wyrzeźbić. Przedni pas również. Boki to proste kawałki blachy zaklepane na obrzeżu - zobacz tutaj, jak Mariusz ładnie sobie dorobił -> viewtopic.php?f=2&t=1785
Drzwi, jeśli masz stelaż, wymieniasz poszycie... Ciężko o blachy stricte do 501. O błotnikach przednich możesz raczej pomarzyć, ale zawsze jest szansa, że gdzieś trafisz. Nadkola jest jeszcze szansa zdobyć, ewentualnie dorobić. Podobnie ze stopniami.
Przednia maska - ostatnio na allegro były dwie :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Nysa 501
Post: 11 marca 2014, 20:52 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 czerwca 2009, 10:29
Posty: 162
Witam
Może faktycznie trochę ogólnie się wypowiedziałem.

Generalnie interesują mnie tylko blachy boczne, narożniki z tyłu, nadkola przednie, nadkola tylne. No gdyby ktoś miał stopień tylny – taki jak pokazałem na zdjęciach mojej N59 – to by była rewelacja, no i wywietrznik dachowy (dla niewtajemniczonych – musi być dedykowany do 501 – 521 i 522 miały inne). Błotniki przednie prawie na pewno nie dostanę, jeden miałem ale po przeróbce poszedł na naprawę N59.
Co do masek przednich to mam trzy – jeden stary(od mojej 501) i dwa od późniejszych 501. Zderzaki – również mam dwa komplety. Drzwi już mam od innej nysy – 522 – okaże się czy mogą być adaptowane do 501 bo dzisiaj moja 501 dojechała do blacharza.
No a gdyby ktoś miał felgi I lub II typu opisywane przy renowacji N59 to również proszę o informację.

Pozdrawiam


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Nysa 501
Post: 11 marca 2014, 22:28 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Moim zdaniem blachy boczne oraz nadkola tylne można dorobić z prostej blachy. Co do Nadkoli przednich - były swego czasu na allegro, a przerobienie tych od 522 też powinno wchodzić w grę. Zobacz w temacie kinowozu 501 Bryana, on je częściowo dorabiał, a częsciowo jakieś wstawki robił.
Narożniki tylne - szukać, ale pewnie będziesz musiał dopasować z 521/522.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Nysa 501
Post: 11 marca 2014, 22:52 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Narożniki tylne w 501 są, że tak powiem, "płaskie" - tzn. w pełni rozwijalne na płaszczyznę. Użycie elementów przetłaczanych z 521/522 byłoby błędem w kontekście odtwarzania oryginału.
Reszta - tak, jak napisał Marian.

Z wywietrznikiem jest spory problem, bo on jest "typowy" tylko dla N59 i 501 - nie spotkałem się z takim w żadnej innej "pakamerze" nawet ;) Choć wydawało mi się, że występował w jakichś nadwoziach warsztatowych / autobusowych na ciężarówkach z analogicznego okresu.

Masz co robić przy tej Nysce, ale trzymam kciuki!
Powodzenia!

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Nysa 501
Post: 26 marca 2014, 00:26 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 czerwca 2009, 10:29
Posty: 162
Witam :)
Magu - podziwiam i bardzo szanuję twoją wiedze w zakresie wszelakich nys, ale co do ostatniego wpisu to muszę stwierdzić iż zupełnie się nie zgadzam z Tobą. A nawet twierdzę coś zupełnie innego. Celowo nie wypowiadałem się wcześniej bo, w jakiś sposób chciałem potwierdzić moje poglądy i uzasadnić to co wcześniej "wydedukowałem" z obserwacji zdjęć "z epoki". Otóż stare zdjęcia - jak się dokładnie przyjrzeć- pokazują iż Nysy 501 miały tylny narożnik "podwinięty" . Nie na darmo ktoś rzeźbił narożniki tylne w mojej nysie. Proszę przyjrzyj się. Tylko proszę nie patrzeć na zdjęcia Nys 501 z przerobionymi światłami tylnymi. A dlaczego - otóż dostałem oryginalną blachę narożnika tylnego do Nysy 522 (521) - nijak nie pasuje do mojej 501. Ten narożnik jest - jak ja to nazywam "prostokreślny" - to znaczy można go wywinąć z prostej blachy. Ma tylko specjalne przetłoczenia pod lampę zespoloną. Uważam iż w Nysach 521/522 uproszczono konstrukcję tych elementów.
I dlatego twierdzę iż większość Nys 501 w których zostały przerobione światła tylne na lamy zespolone - ma blachy od Nysy 521/522. Moja , jakimś cudem miała te lamy zamontowane, ale przeróbka pod te lampy była bardzo, bardzo prymitywna.
Serdecznie pozdrawiam
Ps. Jak postępy przy w-wa

Marin - pełen szacunek - za encyklopedyczną wiedzę w sprawie Nys. Dziekuję szczególnie za wpis bym w jakimś sposób wzorował się na Nysie 501 - kinowozu 501 Bryana. Ale, w nawiązaniu do najwcześniejszej treści, po analizie zdjęć z renowacji tej Nysy - twierdzę iz popełniono błąd w zakresie renowacji tego fragmentu Nysy 501 - zrobiono tak jak jest w Nysach 521/522.

Pozdrowienia dla wszystkich fanów Nys
wiesław


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Nysa 501
Post: 26 marca 2014, 01:09 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Nie trzymałem w ręku narożnika oryginalnego od 501, więc kłócić się nie będę jeśli o niego chodzi, a nawet potwierdzę, że wg moich obserwacji archiwalnych zdjęć, których przetrząsnąłem dość dużo - narożnik nie jest wywijany z prostej blachy, jak pisze Mag, tylko, tak jak piszesz - jest zaokrąglony tak w przekroju poziomym jak i pionowym.

Co do 522 - tu się nie zgodzę. Bo mam 522 i miałem w ręku nie jeden narożnik do 522 - są to elementy tłoczone, których RÓWNIEŻ NIE DA SIĘ rozwinąć z jednego arkusza i to byłoby błędem. Patrząc na zdjęcia jednak wydaje się, że możesz mieć rację w kwestii innego ich wykonania. Zapewne miało to związek ze zmianą technologii produkcji i/lub oprzyrządowania. Stąd kształt, choć podobny, nie jest ten sam.
Co do wzorowania się - pisałem to w kontekście próby dorabiania nadkoli. Bryan "zarysował" tam przetłoczenia. Oryginalne są szersze, ale myślę, że lepsze takie, niż żadne. Zresztą, przy odrobinie samozaparcia mozna wyklepać przetłoczenia na wzór oryginału.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Nysa 501
Post: 26 marca 2014, 17:58 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
To ja na razie "wyciągnę" kilka wątków pobocznych, co do których jestem 100% pewien, co i jak, a do narożników wrócę za 2-3 tygodnie, jak co nieco blach będę miał akurat na wierzchu :)

Niemniej - faktycznie nieco "przeszarżowałem" z poprzednim wpisem :oops: (choć przede wszystkim chciałem wtedy powiedzieć, że narożniki z 521/522 nie podejdą do starszych Nysek).

Ale do rzeczy: tylne lampy zespolone z Warszawy sedan montowano w Nysach 501 fabrycznie, wg deklaracji fabryki od maja 1968, równolegle z nowym oświetleniem tablicy rejestracyjnej i nową maską (ta z wieloma prostokątnymi otworami).

Załącznik:
Nasza_Nyska_105a0659e0.jpg
Nasza_Nyska_105a0659e0.jpg [ 123.85 KiB | Przeglądany 21240 razy ]


Załącznik:
bscap10ff4xz0.jpg
bscap10ff4xz0.jpg [ 39.22 KiB | Przeglądany 21240 razy ]


Fabryczny otwór na te lampy był wykonany bardzo, jak to napisałeś, prymitywnie - ale prostokątne lampy zespolone z Wawy 203/223 w Nysach 501 od maja 1968 to fabryczna produkcja. Na zdjęciu poniżej z 501 radiowozu, z końcówki 1968r.

Załącznik:
pict0014.jpg
pict0014.jpg [ 57.32 KiB | Przeglądany 21240 razy ]


Załącznik:
pict0013.jpg
pict0013.jpg [ 55.05 KiB | Przeglądany 21240 razy ]



Z kolei kwestia narożników w 501K (ex) Bryana - faktycznie, dół powinien wyjść nieco inaczej, ale wszystko powyżej listwy ozdobnej i ok 1/2 poniżej to blachy fabryczne, oryginalne, nigdy nie wymieniane:

Obrazek (o tyle, że otwory pod prostokątne lampy to w tym przypadku przeróbka użytkownika, ale zostały wycięte w oryginalnym narożniku).

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net