Dzisiaj jest 28 marca 2024, 16:12


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 265 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Następna
Autor Wiadomość
Post: 19 czerwca 2014, 21:07 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Przeglądałem wiele razy nasze forum i widzę, że pojawiają się często pytania typu: co to jest za model Nysy?, co to za samochód?, z czego jest ta część? co to jest za przedmiot i do czego służył? i wiele wiele innych podobnych pytań.

Aby uniknąć tworzenia ciągle nowych wątków, proponuję utworzenie jednego wątku z pytaniami i wątpliwościami, jakie nas nurtują. Jeśli macie jakiś przedmiot - np pojazd, część samochodową, jakiś gadżet (niekoniecznie nawet motoryzacyjny), proponuję wrzucać w tym wątku zdjęcia tego czegoś i pytania na tego temat. Nie każdy jest omnibusem, ale "w kupie siła" i może któryś z naszych forumowiczów wie coś więcej na dany interesujący nas temat.

PS mam taką małą prośbę do drogich kolegów adminów, aby może "przypiąć" ten temat obok tematu "WYCENA", z racji, że jest on bardzo podobny i może nawet nieraz być pokrewny z nim - ile razy ktoś znajduje jakiś przedmiot, nie wie, co to jest i chce to jednocześnie sprzedać...

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 czerwca 2014, 21:17 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Na początek - moje pytanie :wink:

Rozbierając w kwietniu 2013 roku wrak mojej Nyski 522R - wyjąłem z niej taką oto deskę rozdzielczą. Jak wiadomo, nie jest to oryginalna część z Nyski i trafiła do niej jako "tfurczość ludowa" poprzedniego właściciela.

Pytanie - z jakiego to może być samochodu? Na samoróbkę "od zera" mi to nie wygląda, bo ma zbyt starannie wykonane niektóre wykończenia...


Załączniki:
decha rozdzielcza.jpg
decha rozdzielcza.jpg [ 268.89 KiB | Przeglądany 20768 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 czerwca 2014, 21:25 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
kolejna rzecz mnie nurtująca - z czego jest ten element siedzenia samochodowego? Chodzi mi o to, z jakiego jest to samochodu. Znalazłem to w 2013 roku na złomowisku wrzucone do mojej "rolniczej" Nyski. Nie wiem nawet, czy było to w niej zainstalowane, czy może tylko tak wrzucono to do środka. Wtedy nie było czasu się zastanawiać, wiec teraz się chcę zapytać...


Załączniki:
03.jpg
03.jpg [ 349.37 KiB | Przeglądany 20768 razy ]
02.jpg
02.jpg [ 364.14 KiB | Przeglądany 20768 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 czerwca 2014, 22:53 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Deska rozdzielcza to jednak wg mnie samoróbka - to, że starannie wykonana, to nie jest żaden argument "przeciw" :D Jest generalnie płaska, cała filozofia to wyciąć określone otwory... :)

Kawałek fotela - na pewno coś "zachodnie" z lat 80. lub nowsze.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 czerwca 2014, 23:02 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lipca 2012, 21:56
Posty: 229
Lokalizacja: Pomorze
Ta deska to coś mi podpada pod jakąś radziecką ciężarówkę ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 lipca 2014, 20:09 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lipca 2014, 15:59
Posty: 32
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd: Żuk A11, Nysa 522R (doka)
Co o tym myślicie? http://olx.pl/oferta/nysa-522-CID5-ID6u ... b8c4840c96 Wygląda jak zaspawany Towos, ale może to jakaś inna wersja. :D

_________________
Nysa 522 & ČZ 350. Duet doskonały. :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 lipca 2014, 21:51 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Wygląda jak oryginalny furgon :)

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 lipca 2014, 08:27 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
furgon orginalny tylko ze ma II prawe dzwi otwierane :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 lipca 2014, 16:07 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Takie też były.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 lipca 2014, 11:11 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Były różne, przeróżne wersje furgonów produkowane FABRYCZNIE.
Były z rozsuwanymi drzwiami bocznymi, jak i z drzwiami na "zwykłych zawiasach" - jak w mikrobusie
Były furgony z tylnymi drzwiami z oknem, jak i bez okna, były nawet furgony z 2 skrzydłowymi tylnymi drzwiami bez okien (- to chyba tzw "trupiarki" z Zakładu Medycyny Sądowej). Były też różne odmiany wewnętrznej ścianki działowej - między kierowcą, a pomieszczeniem towarowym. Chodzi mi o to, że w jednych było okienko, a w innych go nie było. Jeśli przemnożymy ilość możliwych kombinacji - z takimi drzwiami bocznymi i takimi tylnymi, to wyjdzie nam z kilkanaście (lub nawet kilkadziesiąt) wersji furgonu Nysa. Do tego jeszcze z niskim, lub wysokim dachem. Chętnie przedstawię kiedyś ten temat przy pomocy kolekcji modeli Nysy furgon :wink:

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 lipca 2014, 10:06 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lipca 2014, 15:59
Posty: 32
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd: Żuk A11, Nysa 522R (doka)
Na złomie leży silnik S21. Wygląda identycznie jak w mojej Nysie, jednak uwagę przykuł aparat zapłonowy z nabitą datą IV 1966. Chyba go przygarnę :D
Moje pytanie brzmi, czy jeszcze jakieś elementy różnią taki stary silnik od tego z ostatnich dostawczaków?

_________________
Nysa 522 & ČZ 350. Duet doskonały. :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 lipca 2014, 11:54 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Wiesz, na aparacie zapłonowym może być taka data, bo "WSZYSTKO" jest składane i np silnik jest nowszy, a aparat ktoś przełożył ze starszego silnika. Ciężko mi powiedzieć - nie jestem mechanikiem samochodowym, tylko nauczycielem historii z wykształcenia :wink: . Mam katalog części z Nysy 521 z 1973 roku, ale to trzeba by wszystko porównywać kawałek po kawałku z innym, nowszym katalogiem. Wiem, że zmieniał się gaźnik, chyba filtr powietrza. Wogóle przecież były starsze silniki dolnozaworowe M 20 i nowsze górnozaworowe. Różnic może być sporo, ale ja bym taki silnik przygarnął, jeśli jest kompletny. Zawsze możesz go potraktować jako "towar zamienny" i wymienić na coś, czego będzie potrzebowała Twoja Nysa. Możesz też sprzedać go w przyszłości z jakąś marżą i choć trochę zarobić na nim w ten sposób. Oby tylko ten silnik był dobry, nie miał czegoś pękniętego czy zerwanego. Bo takie stare silniki nie zawsze da się naprawić. Przekonał się o tym mój znajomy mechanik, któremu dawał ktoś do naprawy przedwojenny silnik z Fiata. facet zapłacił za niego 5 tysięcy zł, a silnik okazał się pęknięty. Była w nim chyba woda i mróz go rozsadził. Silnik okazał się totalnym złomem. Takiego "precyzyjnego" urządzenia, jakim jest silnik nie da się czasami naprawić, mimo, że element ten może wizualnie całkiem dobrze jeszcze wyglądać...
Silnik powinien ważyć około 200kg. Jeśli wyrwiesz go w cenie złomu, to myślę, że warto, bo nawet, jeśli okaże się totalnym trupem, to zawsze możesz go z powrotem sprzedać na złom nic nie tracąc, a może się też okazać, że w cenie złomu trafisz coś całkiem dobrego...

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 lipca 2014, 18:10 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lipca 2014, 15:59
Posty: 32
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd: Żuk A11, Nysa 522R (doka)
Ja kształcę się właśnie na mechanika :D Wiem co jak naprawić, jednak brak mi wiedzy nazwijmy to "specjalistycznej" odnośnie konkretnego auta, Wasze doświadczenie i znajomość tych silników zawarte na forum będzie dla mnie kluczowa podczas remontu.
Co do silnika, chodziło mi o jakieś wewnętrzne różnice ponieważ tak jak mówiłem zewnętrznie wygląda on identycznie. Z dolniakiem bym go nie pomylił. Napisałeś o gaźniku, sam się zastanawiałem bo wydał mi się inny, jednak po zdjęciu filtra ze swojego wątpliwości zostały rozwiane. Jeśli nowe i stare nie miały znaczących różnic to powstrzymam się od kupna, może faktycznie ten ma jedynie zmieniony aparat. Za cenę tego niepewnego silnika zregeneruję sobie hamulce :)

_________________
Nysa 522 & ČZ 350. Duet doskonały. :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 lipca 2014, 19:30 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Zasadnicze elementy się nie zmieniały, osprzęt można bez problemu wymienić, warto obrejrzeć, zakręcić i zastanowić się nad wzięciem na dawcę.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 lipca 2014, 21:46 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
IV 1966 - nie jest czasem grubszy / większy niż ten, co masz? O ile jest dobry... to podpowiem, że są amatorzy Warszaw, amatorzy Nys 501...

Oŋólnie, technicznie, różnic prawie nie ma nawte między najstarszymi a najnowszymi S 21 ( 1962 / 1994(?) rok), ale pod względem wyglądu detali jest mnóstwo róznic - istotnyhc, jak komus zalezy na renowacji auta do stanu fabrycznego.

Zmieniał sie praktycznie cąły osprzęt oraz np szpilki - szpilki mocujące głowice z czasem zastąpiono śrubami...

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 265 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net