Dzisiaj jest 12 grudnia 2019, 08:03


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 98 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Autor Wiadomość
Post: 06 sierpnia 2014, 20:24 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 września 2013, 10:59
Posty: 75
Lokalizacja: Podkarpacie
tylne sa w ofercie tylko do nysy.Postaram sie dorwać lity przewód -tak jak mówisz. Dzieki za rady :)

_________________
Ze spółdzielczym pozdrowieniem!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 sierpnia 2014, 20:27 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4892
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Tylna wiązka jest banalna w swej konstrukcji, wystarczy, że zamówisz przewody z elnowa.com.pl, kupisz trochę konektorów, szczypce do konektorów (nie polecam zaciskać zwykłymi szczypcami, bo zrobią się zimne połączenia), trochę zabawy, potem wszystko owinąć taśmą izolacyjna 5cm, najlepiej samowulkanizującą, parcianą (odporna na oleje i smary, w przeciwieństwie do PCV).

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 sierpnia 2014, 22:42 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2696
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Co to znaczy "zimne połączenia" ? :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 sierpnia 2014, 06:25 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lipca 2012, 21:56
Posty: 229
Lokalizacja: Pomorze
Zależy od temperatury otoczenia w jakiej zaciskasz :evil:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 sierpnia 2014, 08:59 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 września 2013, 10:59
Posty: 75
Lokalizacja: Podkarpacie
no właśnie, co znaczy że zimne? moje raczej takie będą w takim razie..

_________________
Ze spółdzielczym pozdrowieniem!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 sierpnia 2014, 05:29 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 675
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Słyszałem o "zimnych lutach" czyli takich, które pomimo nałożenia cyny nie złączyły lutowanych materiałów, przez co występują przerwy w obwodzie elektrycznym.

Przez analogie "zimne połączenia" wspomniane przez Mariana to zapewne sytuacja kiedy mamy konektor na końcu przewodu, niby zagnieciony, ale w sposób niewłaściwy powodując brak styku. Efekt - mizerne przewodzenie prądu, przegrzewani przewodu itd.

Tyle moich teorii. Może Marian to doprecyzuje ;)

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 sierpnia 2014, 16:02 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4892
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Dokładnie o to mi chodziło, taki skrót myślowy. ;) Źle zaciśnięty konektorek pozostawia zazwyczaj mniejszą siłę dosicku do żyły przewodu, a co za tym idzie, większy dostęp powietrza do skrętki (bo taki rodzaj przewodów się stosuje w samochodach), szybciej śniedzieją takie połączenia i tracą właściwy styk, zmniejsza się fizyczna powierzchnia przewodzenia, zwiększa rezystancja, zwiększa temperatura w tym miejscu - łatwo doprowadzić do przepalenia i problemów z instalacją. Można zaciskać zwykłymi szczypcami, ale trzeba umieć i robić to tak, jak zaciskarka do konektorów :) Wymaga wprawy, ale da się.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 sierpnia 2014, 23:05 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2696
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Tak samo jak szczypcami do konektorków da się zacisnąć słabo i byle jak - jeśli wiesz, co robisz, i robisz to uwaznie i starannie - to rodzja narzędzia sprowadza się "tylko" do wygody i szybkości pracy :wink:
Ale prawda, że tymi "specjalnymi" jest szybciej, łatwiej i wygodniej :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 sierpnia 2014, 15:04 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 września 2013, 10:59
Posty: 75
Lokalizacja: Podkarpacie
to już chyba tylko zostaje umieścic instrukcję poprawnego zaciskania, lub fotkę :)
Ja tymi długimi "języczkami" w konektorku łapie zaizolowany kabel.
ściskałem kombinerkami wiec mogłem niedocisnąć idealnie_ale nie chce mi sie wierzyć ze np. z tego powodu moze nieświecić mi kontrolka ładowania..

_________________
Ze spółdzielczym pozdrowieniem!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 stycznia 2015, 21:02 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2600
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
Mam mały problem-światrła lekko przygasają (wszystkie-nawet kontrolki) odczas pracy silnika pulsują tak. Myślałem że regulator, ale mierzyłem na mierniku i daje prawidłowo. Kwestia jakiejś masy?

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 stycznia 2015, 21:15 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4892
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Może obroty masz za niskie i falują.. A może wadliwe styki przy akumulatorze, włączniku lub gdzieś... Przy odpalaniu, rozrusznik dobrze kręci? Nic nie śmierdzi, nie dymi się?

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 stycznia 2015, 22:03 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 czerwca 2012, 07:51
Posty: 115
Lokalizacja: Kwidzyn
Stawiam raczej na diody prostownicze w alternatorze. Mówię to z doświadczenia z moim 125p. Po wymianie "mostków" z diodami uspokoiło się.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 stycznia 2015, 22:27 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2600
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
na wysokich obrotach to samo jest, tylko jaśniej świeci, ale też tak pulsują

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 stycznia 2015, 23:13 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 czerwca 2012, 07:51
Posty: 115
Lokalizacja: Kwidzyn
Dokładnie też takie objawy były. Sprawdź jeszcze połączenia masowe silnika z budą. Ale prawdopodobnie będzie ok bo i byś miał problemy z rozrusznikiem.
Warto też, jak już wydłubiesz alternator, sprawdzić luty przy diodach prostowniczych może one puściły.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 stycznia 2015, 23:14 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4892
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
No to myślę, że jasio ma rację :) Altek do regeneracji i zapomnisz o problemie :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 98 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net