Dzisiaj jest 28 marca 2024, 23:35


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 17 grudnia 2014, 00:05 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Witam wszystkich serdecznie!
Najlepiej zacząć...od początku:)a więc od dziecka...interesowałem się wszelkimi pojazdami mechanicznymi, jakie wtedy?(połowa lat 80-tych) jeździły po naszych drogach. A że rodzice auta nie mieli, tym większe rozmiary przybierała moja determinacja. Zaczęło się od przejażdżek, podgladania i podawania kluczy sąsiadom, wujkom itd. przy byle okazji. W rodzinie były Wawki, maluchy,nawet toyota corolla, sasiad miał trampka uniwersala, ale najfajniej było u wujka Tolka zwanego Specjalnym (pózniej wyjaśnię czemu;)był szefem mechaników na łodzkim lotnisku Lublinek; miał garaż i podwórko, peweksowego dużego fiata 1500 rocznik 75(ale jeszcze nie MR75)w kolorze lemongreen oraz zieloną nyskę 501 mikrobus z bodaj 66'r na dolniaku
Fajnie było dlatego, że nigdy mnie nie przeganiał, zawsze mogłem pomagać i patrzeć do woli przy naprawach sprzętu, np. zawsze moim zadaniem bylo pompowanie hamulca przy odpowietrzaniu, albo krecenie kierownicą przy sprawdzaniu luzów.
I tak juz zostało do dziś,pasja została, jakkolwiek role się odwróciły i teraz to raczej wujek-rencista nieraz coś mi pomaga:)
W kolekcji przez lata nazbierało sie trochę gratów, chronologicznie: 2001 trabant 601s 87r od 10 lat smiga z silnikiem Wartburga 353, 2002 Syrena 105L 81r,2003 Komar 3 1979, podarowany koledze 2007,2005Lada 2107 1300-sprzedana 2006,2006 CitroenBX 1.8TRD turbo, sprzedany 2009,2008 Shl 175 m11 1966r,2009 FSO 125p/ 1500L 86r duńczyk pewex-silnik fiat,skrzynia V fabrycznie,2010 Osa M52 65r,2013 Jawa 20/78r, Jawa 250/59r, Jawa 555 unikat 2-osobowa 60r... no i na deser 3.1.2014r kupiłem w Bytomiu zieloną Nysę 522towos LPG 93r.Kupno wynikło trochę z żartów młodszego kolegi (Twoja Stara wygrała nyską zawody driftingowe...A twoja wywiozła nysą puchar z wyścigów 1/4 mili...itp), trochę z potrzeby czegoś o dużych możliwościach przewozowych(arkusz blachy do fiata nie wchodzi, a w megane trzeba foteliki szkodników wyjmować, zona narzeka, że syfę w środku... a na pewno gdzieś była dziecięca fascynacja zieloną 501(sprzedana w 1992r do małej gastronomii w Strykowie)
Pojechaliśmy po nią z wspólnikiem Strucelserwisu jego kupionym 4 dni wcześniej poldkiem caro gsi/lpg 98r. nysa nie jeździła od roku, gość dzień wczesniej ja odpalił, przegladu brak, hamulce...
cos tam zwalniało. Silnik i ogół mechaniki zdrów, rama ok, buda do łatania(kolor ten sam co 501 sprzed lat), w srodku pozostałości imprez i masa kocich kłaków(!?)Nysa miała jechac w 2012r na Złombol, ale pojechali poldkiem bo costam. Nawet na bokach miała napisy Drużyna A. Goscie, tez mechanicy kupili ją w 2009r od typa, który woził nią co tydzień budowlańców z Tarnowa do Wawy przez lata. Przebieg całkowity 236000, silnik był zmieniany Krótka piłka-mała korekta ceny i bierzemy.
Po 200m pekł wąż dolny od chłodnicy, na szczęscie wziąłem wodę oraz taśmę samowulkanizujacą i po kłopocie. Dalsze 280km bez niespodzianek-no w Częsochowie spadł wywietrznik z dachu i niemal uderzył w nowe mondeo za mną. Udawałem, że to nie ja i jechałem dalej. poldek z przodu na szpicy, bo przegladu brak, hamulce coraz gorsze, zaczyna cos padać i zamarzać, podświetlenie dechy nie istnieje,pióra wycieraczek też,po ciemku jadę jak nietoperz. W Łodzi decyzja-odstawiamy ją na działkę koło Strykowa, do wujka, ja juz dalej nie daję rady-wieje,lód pada, nic nie widać brak hamulców. Po trasie jeszcze sprawdziłem kondycję motoru-przy licznikowym 110km/h jeszcze coś przyspieszala, zdrowa. Żebym widział wtedy te 2 pękniete pióra prawego resoru, odkręconą podpore łapy sprzęgła i pasek klinowy... połamał się przy demontażu.
średnie spalanie wyszło ponad 17l lpg a jechałem 60-70km/h
I tak nyska zagościła na działce na 11miesiecy i 3 dni, jeszcze pierwszego dnia spusciliśmy prewencyjnie wodę z układu i odkręcilismy kolektory-juz wtedy był konkretny plan i wykonane obliczenia przeróbek. Zaczęło się szukanie, gromadzenie części i wykonywanie elementów układanki krok po kroku.

c.d.n.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2014, 00:34 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
tu załączam fotki nysy 3 tyg po kupnie, juz na felgach 5Jx16' z Nivy (ale z ET29) i oponach 175/75R16C,ale na wysokim jeszcze zawieszeniu oraz foto gaźników z Yamahy R6 kupionych za 2 piwa


Załączniki:
Zdjęcie0102.jpg
Zdjęcie0102.jpg [ 360.32 KiB | Przeglądany 10291 razy ]
Zdjęcie0101.jpg
Zdjęcie0101.jpg [ 451.04 KiB | Przeglądany 10291 razy ]
Zdjęcie0121.jpg
Zdjęcie0121.jpg [ 407.04 KiB | Przeglądany 10291 razy ]
zdjęcie0119.jpg
zdjęcie0119.jpg [ 127.53 KiB | Przeglądany 10292 razy ]

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2014, 10:33 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 marca 2010, 17:27
Posty: 775
Lokalizacja: Nysowo
noska fajna, ale czeka Cię dużo pracy przy niej
ps. mam 2 resory po przebiegu 20 tys w stanie praktycznie idealnym

_________________
Predom Dezamet


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2014, 14:44 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
dzięki, większość prac już zrobiona,latam nią od 2 tyg na codzień, porobię foty tego co zostało zrobione.
A resory założyłem od Traffica 2,5D z z lat 94-2002, są plastikowe i nie siadają, oba ważą mniej niż 1 nysowy, tuleje pasują, tylko trzeba leciutko uszy podszlifować i skrócić z przodu o 2,5 cm. O takie:
http://allegro.pl/renault-traffic-94r-2 ... 14207.html

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2014, 17:59 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
czy po zamontowaniu takich resorów nie zmniejszył się prześwit tylny? Mierzyłeś? Jak wygląda sprawa ładowności?

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2014, 19:19 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
zmniejszył się, i o to chodziło.ogólnie z oponami i zawiasem nysa jest 8cm niżej, o niebo lepiej jeździ. na przodzie mam skrócone o 1 zwój sprężyny z 4 rowkami od żuka andorii a tył jest i tak trochę wyżej z 2-3cm. traffic miał większą masę całkowitą od nysy więc to nie kłopot. Amorki przód mam gazówy monroe z merca w 123 tylne a tylne to gaziaki Meyle tył z sharana I-też cięższy od nysy. musiałem tylko rozwiercić o 2mm dolne uszy.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2014, 20:27 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Plastikowy resor do Nysy... o zgrozo :mrgreen:
A tak serio - widzę, że robisz Nysę, na "codzienniaka", podrzuć więcej fotek tych modyfikacji :) Choć nie jestem zwolennikiem dużej ingerencji w oryginał, o tyle przeróbki zrobione z głową mnie ciekawią od strony technicznej :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2014, 21:13 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Tak, zrobiłem codzienniaka, trochę nowoczesności w domu i zagrodzie;). Ale jeśli chodzi o wygląd, ma być praktycznie oryginał, tzn. chcę zrobić ją w malowaniu Pomocy Drogowej PZM. Ori koguta już mam:)
Jutro postaram się porobić fotki, jakkolwiek mam w najblizsze 3 dni sporo pracy i nie wiem czy dam radę.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 grudnia 2014, 01:00 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
fotki ciekawego tłoka:) tłok IV szlif od Rallycrosowego malucha z korbą Abarth
"nieurywką".
2 pierćcienie uszczelniające w jednym rowku z zamkami co 180st,
pierścień dolny olejowy od poldka(chromowany).wytoczony od dołu,
nieskracane ale korygowane płetwy, rowki smarowe głębokości 0,25mm
toczone co 5mm i szer 5mm. wiercone otwory smarowe pod olejowym
pierscieniem.


Załączniki:
P1050401.JPG
P1050401.JPG [ 4.78 KiB | Przeglądany 10230 razy ]
P1050404.JPG
P1050404.JPG [ 4.5 KiB | Przeglądany 10230 razy ]

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 grudnia 2014, 20:45 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
parę fotek


Załączniki:
Komentarz: łącze "francuskie" wydechu-kolektor 3w1-rura zbiorcza
022.JPG
022.JPG [ 253.05 KiB | Przeglądany 10206 razy ]
Komentarz: włącznik termiczny wentylatora chłodnicy-skoda felicja
021.JPG
021.JPG [ 354.48 KiB | Przeglądany 10206 razy ]
020.JPG
020.JPG [ 439.97 KiB | Przeglądany 10206 razy ]
019.JPG
019.JPG [ 362.66 KiB | Przeglądany 10206 razy ]
Komentarz: dodatkowa uszczelka dołów drzwi-wycisza, zmniejsza trzaskanie i uciekanie ciepła
017.JPG
017.JPG [ 209.67 KiB | Przeglądany 10206 razy ]
016.JPG
016.JPG [ 412.22 KiB | Przeglądany 10206 razy ]
015.JPG
015.JPG [ 396.18 KiB | Przeglądany 10206 razy ]
014.JPG
014.JPG [ 362.53 KiB | Przeglądany 10206 razy ]
Komentarz: układ wydechowy(kolektor, komora odpręzna, tłumik) liczony pod wałek w S21, zawias, amortyzatory przód monroe, tył meyle , przewody hamulcowe teflonowe w oplocie stalowym
013.JPG
013.JPG [ 316.22 KiB | Przeglądany 10206 razy ]
012.JPG
012.JPG [ 437.99 KiB | Przeglądany 10206 razy ]
Komentarz: widok wysokosci zawiasu przód i tył, niskie opony 175/75R16C, spręzyny skrócone o 1 zwój, resory plastikowe Traffic 2.5D '95r
felgi niva 5jx16 ET29

011.JPG
011.JPG [ 369.07 KiB | Przeglądany 10206 razy ]
018.JPG
018.JPG [ 401.69 KiB | Przeglądany 10206 razy ]
Komentarz: wygłuszenia grodzi i drzwi, jeszcze bez pianki butylowej
009.JPG
009.JPG [ 374.29 KiB | Przeglądany 10206 razy ]
Komentarz: cewka vw, moduł APE 05 sport, wygłuszenia półki
008.JPG
008.JPG [ 383.2 KiB | Przeglądany 10206 razy ]
007.JPG
007.JPG [ 294.47 KiB | Przeglądany 10206 razy ]
Komentarz: wiatrak chłodnicy z astry 2 1.7 td
006.JPG
006.JPG [ 301.63 KiB | Przeglądany 10206 razy ]
Komentarz: Pucha zbiorcza, mikser gazu i rura dolotu
004.JPG
004.JPG [ 357.2 KiB | Przeglądany 10206 razy ]
Komentarz: kolektor wylotowy, gaźniki mikuni na króćcach i pucha zbiorcza
003.JPG
003.JPG [ 442.9 KiB | Przeglądany 10206 razy ]
Komentarz: aparat zapłonu żuk elektronik w nysie-mieści sie jak widać, jeszcze 10mm wygłuszenie i luz ma
002.JPG
002.JPG [ 425.17 KiB | Przeglądany 10206 razy ]
Komentarz: wygłuszenie kapy silnika
001.JPG
001.JPG [ 345.18 KiB | Przeglądany 10206 razy ]

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 grudnia 2014, 20:50 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Jest pare prowizorek z konieczności-nysa stała na działce 120km od domu i dojazdy na dłubanie przy niej kosztowały, były też uzależnione od pogody,itp, ale są juz systematycznie usuwane:)


Załączniki:
Komentarz: guma od górnopłuka załozona na dźwigni biegów
024.JPG
024.JPG [ 256.34 KiB | Przeglądany 10206 razy ]
Komentarz: gaźniki, kolektory z dołu
023.JPG
023.JPG [ 377.95 KiB | Przeglądany 10206 razy ]

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 grudnia 2014, 21:51 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
O rany. No to trzeba mieć niezłą wiedzę z zakresu mechaniki samochodowej, żeby tyle części, elementów i podzespołów z mechaniki wstawić do Nyski :wink: Ale mi się ten wóz podoba. Grunt, że wizualnie i stylistycznie wygląda, jak powinna i "pozostała Nysą"!
W mojej Nysiuli też planuje wstawić parę detali z Syrenki, Fiata 125p, Żuka, czy Autosana H9-21, ale również "z umiarem" i w taki sposób, aby "Nysa pozostała Nysą" i "historycznie i wizualnie była w porządku". :wink:

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 grudnia 2014, 00:11 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Niezła rzeźba :D Ciekaw jestem, co jeszcze ciekawego wykombinujesz :) Jak już się bawisz w "tuning", to trzeba było zaadaptować sobie skrzynię V tkę z Lublina, w kontekście zaistniałych tu przeróbek, nawet dopasowanie Vtki do S-21 chyba nie będzie dla Ciebie problemem :)

Fajnie, że Nysa żyje, fajnie, że z zewnątrz pozostała w miarę Nysą, ale zrób porządek i wyczyść jej ładnie podwozie i silnik :D Lepiej się robi w czystym, milej się patrzy, a czasami nawet <o dziwo> lepiej pracuje :mrgreen:

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 grudnia 2014, 16:10 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Prawda, do porządków jeszcze nie dotarłem:( a co do szczególnie umazanego podwozia do wyjezdzajac z działki 2x sie zakopałem po most... w tych warunkach (tj trawa, piach itp) ciężko było wogóle zadbać o estetykę, mycie czegokolwiek raczej kończyło się umazaniem i rozmazaniem wszystkiego i wszystkich,
ale obiecuję,że niedługo będzie karcher, szczotki druciane, chemia itp. a na wiosnę lakier i malowanie ramy oraz ucywilizowanie środka.
Dziś założyłem papierowe węże od nadmuchu i wygłuszyłem kabinę "przy nogach" z obu stron silnika. miło się zrobiło, ciszej, cieplutko jest(nie spodziewałem się że aż tak ciepło) i prawie nie słychać dmuchawy ogrzewania.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 grudnia 2014, 18:46 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
ze ta nyska sie jeszcze nie zapalila z tymi wszystkimi ulepszeniami :mrgreen: duza gasnica to kolejny zakup :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net