Dzisiaj jest 28 marca 2024, 11:40


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 132 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna
Autor Wiadomość
Post: 19 sierpnia 2015, 20:34 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 sierpnia 2015, 20:15
Posty: 192
Pojazd: Tarpan 237
Witam! jako ze to pierwszy moj post ;-) Przedstawiam Wam moj nowy nabytek z ktorego zona jest bardzo niepocieszona ;-)))

Jest nim "Trabant" z 1989 roku z silnikiem 1.5, woz stal na tablicy, szukalem dobre 3 miechy czegos do odratowania ale nic sie nie trafialo w bliskiej odleglosci a po siepa gonic 300 km nie mialem zamiaru, PRIO byly niewielkie,
blisko
jezdzacy
z papierem

dostalem w gratisie wbity w dowod gaz i butle z papierem z 2009 roku, i silnik z fiata ktory mnie cieszy bo mniejsze OC ;-)

Woz przyjechal o swoich silach ponad 50km na benie (gaz aktualnie nie trybi ale nic nawet nie patrzylem), na benie tez mu cyryndel wypada ale jak sie rozochoci to pali na 4 ;]

Ogolnie stan oceniam na calkiem dobry, z zewnatrz poza maska nic nie bede wymienial choc moze i maske sie uda uratowac, srodek jest w miare kompletny, wydech tylko jakas wydumka

najgorsza jest podloga w przedziale pasazerskim, fotel praktycznie juz wypada, rama jest OK, nad paka te podciagi tez sa do wymiany

Ogolnie kupilem na dalsze lata, jednego grata juz mam Syrene 105L, tego zostawiam na pozniejszy remont jak odkuje sie troche z kasą. Teraz jeszcze nie sa drogie, ale kiedys tak mialem chec na warszawe ... a teraz ceny sa z kosmosu takze woz bedzie czekal na remont i dopiero ruszy na zloty, choc kto wie moze takim Januszem warto by bylo sie gdzies przejechac jeszcze w tym roku poki jest OC.

Za mojej kadencji wymienilem juz olej bo byl problem z cisnieniem, ze jarzylo na wolnych, teraz jest lepiej ale dalej potrafi mrugac, wiec i dol silnika pewnie do remontu, cisnienie trzyma po 10 na kazdym takze gora zdrowa ;) a taki tarpan na 3 podporach nie ma lekko ;p

Zostalo poogarniac troche elektryke i podlaczyc gaz, przejrzec hamulce i bedzie w pelni sprawny

mam nadzieje ze niedlugo tez dojdzie opinia o historycznym takze nie bede musial placic OC

na koniec najlepsze!
FOTY
ale nie- zostalo to czego mi brak a nie moge dostac, TYLNE KLOSZE LAMP czy ktos ma na sprzedaz? albo podpowie od czego dopasowac, obdzownilem juz kilka polmozbytow i nie ma nic procz tych nowych zukow na 4 czesci dzielonych

no dobra to zdjecia :}
https://goo.gl/photos/EVakhM1k59BUBTDG6
niestety zdjecia w linkach bo takich liliputow nawet nie moge zaladowac


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 sierpnia 2015, 08:25 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Świetna nazwa. Atomowy Tarpan :D

Daj fotki podwozia: D

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 sierpnia 2015, 14:54 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Gratuluję nowego złomu...ekhm, przepraszam :D wspaniałego Tarpana! :D

Fajny nabytek, skądinąd wiem, że w świetnej cenie :)

Powodzenia!

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 sierpnia 2015, 21:20 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
jak cisnienie jarzy na wolnych mogą być wywalone panewki wałka rozrządu i zużyty pierścień uszczelniający w odrzutniku na przodzie wału, pod małym kółkiem łańcuchowym. typowa sprawa w tych silnikach. Do tego za duży luz między pokrywą a trybami pompy oleju(praktycznie powinien być 0,05, choć książka mówi o 0,2mm, ma być niewyczuwalny ręką po skręceniu pompy) i lampka się jarzy.
A panewki korbowe na goracym silniku zawsze troche się odzywają, nawet krótko po remoncie, taka konstrukcja. nie ma sie czym przejmować

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 sierpnia 2015, 20:56 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 sierpnia 2015, 20:15
Posty: 192
Pojazd: Tarpan 237
czyli skad ;p pewnie od padera bo niewiele osob o nim wie, troche juz poogarnialem ale ciezko zabrac si eza swoje, uruchomilem juz praktycznie cala elektryke, swiatla stopy, pokleilem troche klosze bo nigdzie nie moge ich dostac, uruchomilem gaz, na nim calkiem inaczej pracuje i da sie juz smigac;-) w gazniku chyba mam zaduzo poziom i dlatego tak go zalewa

mam jeszcze dziwny przypadek z licznikiem- bo strasznei zawyza, w sumie to nic dziwnego bo mam skrzynie z fiata/poloneza, ale wiem ze do tarpana byly przejsciowki i powinien liczyc dobrez, a nie liczy?! do tego mam skrzynie 5 i nie wiem czy to nie przez to


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 sierpnia 2015, 21:23 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
ustaw odległość pływaka na 5,5mm od płaszczyzny pokrywy, trzymając w pionie, bez uszczelki i na niewciśniętej kulce od zaworka i bedzie git-jeśli masz gaźnik dchd z pneumatycznym otwieraniem 2 przelotu, jak dcmp z mechanicznym otwieraniem to 7mm. oczywiście jeśli zaworek masz szczelny.
tu masz ślimaki do prędkościomierzy:
http://www.metal-tech.pl/pl,asortyment.html

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 sierpnia 2015, 22:13 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Oooo - mega fajna stronka, podają ciśnienia, wydajności pompy wody! :) Ktoś kiedyś szukał tego na forum :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 sierpnia 2015, 22:36 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 sierpnia 2015, 20:15
Posty: 192
Pojazd: Tarpan 237
znaczy musze policzyc jakos te zeby i kupic odpowiednia- choc takie ustrojstwo tam jest, gaznik jeszcze raz do kontroli, mam podcisnieniowa 2 gardziel


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 sierpnia 2015, 10:21 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lutego 2014, 09:47
Posty: 27
Serdecznie gratuluję Tobie nowego nabytku! :D
Jakby nie patrzeć liczba Tarpanów spada, może nie z dnia na dzień, ale z miesiąca na miesiąc już tak :( Jak przeglądam fotki, w szczególności z Podkarpacia i wschodniej Polski to serce mi się kraja na widok tych aut na szrocie... No ale cóż możemy zrobić, musimy dbać o przetrwanie jak największej ilości Tarpanów, bo przez to, że Tarpan to taki Żukowo-Maluchowo-Kanciako składak - jest wyjątkowy i niepowtarzalny :wink:

Piszesz, że lampy tylne do Tarpana są trudne do zdobycia. Masz pełną rację, lamp jest malutko, w stanie idealnym (nowe) są nie do osiągnięcia :( Musisz uzbroić się w cierpliwość, uczulić znajomych na widok Tarpana na złomie i pozyskiwać w taki właśnie sposób :wink: No i oczywiście oczy i uszy szeroko otwarte, może ktoś z Twoich znajomych kitra gdzieś w piwnicy albo garażu komplet nowych lamp...? :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 sierpnia 2015, 13:56 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
atom1 pisze:
czyli skad ;p pewnie od padera

Ano :) To do mnie dzwonił, jak oglądaliście Tarpana, tylko numer pomylił :wink:

Z lampami już przedmówcy napisali - kwestia cierpliwości i / lub szczęścia 8)

Przekłamanie prędkości może być z powodu skrzyni "5".

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 sierpnia 2015, 15:52 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
tak, chyba Diesel szukał w zwiazku z jakimś boilerem czy też inszym wymiennikiem ciepła do andorii. Podawałem tam ten link.
A Metal-tech to oryginalne części-dawne Polmo Praszka.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 sierpnia 2015, 20:30 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 sierpnia 2015, 20:15
Posty: 192
Pojazd: Tarpan 237
no tak sie zlozylo ze akurat do mnie przjechal i zaczalem nawijac o gracie ze jest blisko, no to on ze dawaj pojedizemy zobaczymy ja bede ci odradzal... no i tak odradzal ze az kupilem <haha>

ida nowe graty, kupilem tlumik, i drugi koncowy od fiata- musze go gdzies wpasowac bo glosny ten woz na dalsze trasy ;p no i rurke na bok , ma ktos fote od spodu jak powinien isc wydech? bo w ksiazkach to tylko tak obrazkowo jest do tlumika i od tlumika urwany rysunek

co do lamp bede szukal- ale jakby ktos mial niech pisze smialo! znalazlem brakujace kawalki w srodku lampy takze pokleilem i w sumie "dziurawe" mam tylko wsteczne, moze zomo nie bedize robic problemu


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 października 2015, 21:13 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 sierpnia 2015, 20:15
Posty: 192
Pojazd: Tarpan 237
http://allegro.pl/elementy-kloszy-zespo ... 30958.html pojawily sie klosze lamp, ja juz zawinalem spora czesc ale jak komus brakuje to zawijac, gosc ma sporo gratow jeszcze tam do siepa, szkoda ze nie ma tych centralnych czerwonych :( ale te akurat u mnie sa w miare!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 października 2015, 21:31 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lutego 2014, 21:35
Posty: 130
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd: Nysa 522T 1983
Będziesz miał co zbijać ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 listopada 2015, 20:12 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 sierpnia 2015, 20:15
Posty: 192
Pojazd: Tarpan 237
No to niezly UP, dlugo sie zastanawialem, badalem temat i szukalem czyczepki do zestawu
Obrazek

ale to ciezki temat jak wiekszosc wie, na portalach sa ze 3-4 sztuki i albo bez papierow albo jedna rdza, trafila sie na aledrogo z papierem i waznymi oplatami i trzeba bylo zawinac ;-)) totez wzialem i dzisiaj wybralem sie po nia, stawia opor jak żagiel i ledwo woz mi ciagnal ale dojechala 250 km do domu ;-))

https://lh3.googleusercontent.com/cmHn1 ... 03-h752-no
https://lh3.googleusercontent.com/o5qAF ... 03-h752-no


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 132 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net