Dzisiaj jest 28 marca 2024, 23:44


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Olej do 4C90
Post: 31 lipca 2010, 10:13 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 813
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
co sadzicie zeby do andorii zalac CASTROL 15W/40 HIGH MILAGE ?

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 31 lipca 2010, 11:19 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
dobry to olej ja go mam w S21 , mozesz lac do diesla tez

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 31 lipca 2010, 13:03 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 813
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
dzieki:)

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 listopada 2015, 18:31 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Co tam lejecie do silników Anodrii?
Planuję poważny remont i powoli rozglądam się za płynami eksploatacyjnymi.
Jaki olej szedł na "pierwszy montaż"?

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 listopada 2015, 20:33 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
chyba lotos diesel 15w/40. całkiem ok. olej do diesla, ma klasę bodaj CG-4, więcej bankowo niż castrol.
Jak latasz w długie trasy to motul 4000 15w/50 motion.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 listopada 2015, 21:26 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Mineralnym zalewać silnik po kapitalnym remoncie?

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 listopada 2015, 00:03 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Jeśli wykąpiesz wał korbowy w myjce ultradźwiękowej lub dasz nowy, to można się pokusić o syntetyk, ale jeśli wał stary, tylko przepłukany ropą, to bezpieczniej wlać minerał. To słowa kilku ogarniętych mechaników, z którymi gadałem gdy nasz silnik wracał z remontu.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 listopada 2015, 00:14 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Bardziej myślałem o jakimś półsyntetyku, ale zdam się na Was :)

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 listopada 2015, 08:28 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Jeśli robisz remont generalny to z założenia wyciągasz wszystko z bloku i robisz płukanie. - Bez ekscesów. Nie wiem skąd bierze się przekonanie o "ultradźwiękowym płukaniu"

Z fabryki silniki zjechały z 10-40 ale przez krótki czas, do pierwszej wymiany. Na dotarcie.

Nowy silnik, a zużyty po remoncie to inna bajka. Uważam że z zachowaniem zdrowego rozsądku byłoby zalanie gościa 10w40 po kapitałce. Na okres, który nazwijmy ułożeniem panewek. Nie wiem jakie wartości musi mieć żuk, ale 3 setki na ścianę musi mieć. Więc po remoncie trzeba uważać by wał nie złapał. Chodzi o remont kapitalny, zaznaczam.

Jeśli ktoś mi zaraz powie, że to źle dla silnika, to niech się zdrowo zastanowi, bowiem olej - jaki on kurczaki nie jest, jest stworzony do silnika. Koniec kropka. Wiem że teraz pierze się głowę każdemu o różnych składach oleju. Potrzebne jest smarowanie. Baza olejowa na dotarcie dla 10w40 w zupełności wystarczy, a nawet jest potrzebna.
Jeśli silnik był tulejowany to nie lałbym nic innego. Jak na 1000km 10w40.

Do 4c90 - który jest mułem bagiennym, bez rewelacyjnych przeciążeń spokojnie spełni swoją rolę na początku eksploatacji. Co ważne, pozwoli na ułożenie się kluczowych elementów takich jak : pierścienie, półpanewki wału, na podporze wału itd.
Na koniec miejmy na uwadze, że nasz polski diesel, jest bardzo dobrze spasowany.
Dlatego, muszę się nie zgodzić, Marianie, uważam że wymyty silnik nie jest głównym powodem zalania 10-tki. Jeśli robiłbym kapitalny,ale widać by było luz w granicy optimum - i pogodziłem się z faktem że już lepiej nie będzie, ale silnik będzie chodził poprawnie, nie zalewam 10-tki.

To wszystko zależy od tego, jak zinterpretujemy stan silnika. Jeśli nie rozkręcasz silnika i nie ruszasz wału - bo nie ma potrzeby zalewaj go 15w40 w innym przypadku 10 wytłucze wszystko.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 listopada 2015, 08:33 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Z myciem wału chodzi o nagar w kanałach olejowych, który osadza się tam z oleju rozbryzgiwanego w wale dużą siłą odśrodkową na ścianki i zwykła ropa go nie wypłucze. Albo naprawdę długotrwała kąpiel w ropie, albo ultradźwięki. I bynajmniej nie są to słowa jednego człowieka, a kilku, którym ufam i dotąd nie przejechałem się na ich opinii. Może to trochę zapobiegawcze, ale wolę mieć takie podejście, niż ryzykować wypłukanie twardego nagaru na panewki, żeby całą robotę szlag trafił.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 listopada 2015, 08:44 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Jak tak, to spoko. Za duży skrót myślowy, Marian :D Nawet, skrótowiec, nie zajarzył tematu.

Musimy jakoś się określić, osobiście uważam że warto myć to wszystko przy kapitalnym. BO faktycznie coś się tam może odkleić ,chociaż nie ma bata że coś poleci na wał. Zapchany kanał olejowy w 4c90? Nie wiem czy to możliwe, w wale są otwory bardzo duże. Tak czy siak. Mały remont nie zaleca się zmiany oleju. Maryś, a wał zmienia się w melomana po takim kąpaniu w ultradźwiękach? :D

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 listopada 2015, 09:06 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Podobno silnik chodzi ciszej i jest wyższa kultura pracy. Ile w tym prawdy - nie wiem, nie próbowałem osobiście, bo w PL ciężko znaleźć tak dużą myjkę, żeby wpakować do niej wał.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 listopada 2015, 14:01 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Marian pisze:
Podobno silnik chodzi ciszej i jest wyższa kultura pracy. Ile w tym prawdy - nie wiem, nie próbowałem osobiście, bo w PL ciężko znaleźć tak dużą myjkę, żeby wpakować do niej wał.


Czysty silnik - wymyty wewnątrz pracuje ciszej? Nie sądzę. Prędzej okładziny "mułu" wygłuszają silnik.
Ciszej silnik może pracować na nowym oleju, jednak to się szybko zmienia.

To jakaś nowa technologia, z tym myciem ?

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 listopada 2015, 16:29 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
ja do silników bez rozbierania, płukanych tylko olejem z płukanka wlewałem rózne oleje-5w, 10w i nie było kłopotu. co do wytłuczenia panewek, większą wagę ma lepkość "letnia", jak pewnie zauważyliście panewki grają na ciepłym silniku, nie na zimnym. jak ktoś chce, może wlać hydrokrakowany olej Total Racing 10w/50, będzie lekki start na zimno, a na ciepłym panewki nie zagrają.
przykład-kolega kupił poldka, 120tysi, góra ok, panewki grają-większość mechaników diagnozowała, że nie przejedzie 100km.Po regulacjach, przepłukaniu zalany Valvoline VR1 10w/60. Zrobił sie cichy, bez klopotu przeleciał 5000km i nic sie nie dzieje, panewki troche się odzywają w upał, ale nie dramatycznie.
U mnie w nysie tez troche grały, przepłukałem zalałem jw. i cisza, dynamika na wyższych obr sie poprawiła w kazdym aucie.
na wymywanie nie ma wpływu czy syntetyk czy inny, tylko klasa jakości.
4c90 ma bardzo twardy wał-nie nawęglany czy cyjanowany tylko azotowany, producent nie zaleca jego szlifowania, bo po azotowaniu warstwa co prawda twarda, ale b. cienka.
dobór oleju zależy też ile jeździsz. jak mało i w koło komina, to olej tańszy i rzadszy-np 10/40, jak daleko, to 15/50 10/50, jak silnik ma przebieg to nawet 10/60
na dotarcie byle jaki 10/40 15/40- bo na dobrym oleju silnik sie nie dotrze szybko, ja mam np fanfaro 15/40 za 42zł/5l daje radę.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 listopada 2015, 09:29 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Zaskoczyłeś mnie, z tym wałem. Miałem go w rękach i powiem, że waży tyle co dwa osobowe z doładowanego Fiata Coupe, który ma ponad 220 koni.
Myślałem żeby zalać do diesla 10w-60 , ale nie wiem czy to konieczne. W benzyniaku to słychać jak zaczyna klepać, a w dieslu? Dramat. Tam naturalnym jest że klepie. Trzeba być osłuchanym z autem by wyłapać, stuki. Jak już słychać,w dieslu, to tylko remont.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net