Dzisiaj jest 29 marca 2024, 14:06


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 02 grudnia 2015, 17:07 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Nowy temat, żeby każdy widział i nie był później zaskoczony. Jak niektórzy pamiętają - w tym roku pękła mi felga, a właściwie to dwie. Wszystkie były z Suzuki, z okrągłymi otworami. Jedna popękała pomiędzy otworami, a druga na obrzeżu. Po dogłębnej analizie tematu - wiem co było przyczyną.

Otóż problem spowodowało złe ET, felga miała czoło zbyt blisko jednej z krawędzi. Przez to pracowała na rozciąganie, co było dla niej niekorzystne.

Załącznik:
Image1.jpg
Image1.jpg [ 11.71 KiB | Przeglądany 5777 razy ]


Obrazek prosty, ale czarne to bęben, czerwone felga. Jak widzicie najechanie na coś, wpadnięcie w dół, szczególnie wewnętrzną stroną - powoduje rozciąganie strony zewnętrznej, czyli czoła felgi. Skutek jak na fotce:

Załącznik:
IMGP6437_tonemapped.jpg
IMGP6437_tonemapped.jpg [ 70.98 KiB | Przeglądany 5777 razy ]


Dlatego teraz kupiłem felgi z innym ET - słynne trójkąty od Suzuki Samuraia. Wyglądają tak:

Załącznik:
12301635_10206846133645199_1396849185740408798_n.jpg
12301635_10206846133645199_1396849185740408798_n.jpg [ 63.81 KiB | Przeglądany 5777 razy ]


W ich przypadku rozkład sił będzie wyglądał tak jak na grafice poniżej:

Załącznik:
Image2.jpg
Image2.jpg [ 11.34 KiB | Przeglądany 5777 razy ]


Czyli felga będzie pracować na ściskanie, a nie rozrywanie, co powinno pozwolić uniknąć atrakcji.

Na koniec - kupując felgi od Suzuki pamiętajcie aby unikać tych w kółeczka, z tym że one występują w dwóch różnych ET - takie jak moje (z punktu widzenia usera Żuka - najgorsze) - mają wentyl ZA czołem felgi. Dostępne są równiez takie w kółeczka które mają wentyl PRZED czołem felgi - te lepiej zniosą jazdę w Żuku;-)

Tyle ode mnie. Jak ktoś ma słuszne uwagi to śmiało. Rysunki moje nie są w skali, są tylko poglądowe dla zobrazowania zagadnienia.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 grudnia 2015, 17:18 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
dodatkowo te felgi które miałeś mają praktycznie nieprzetłoczoną tarczę-przez to są wiotkie. biorac pod uwagę masę żuka i masę samuraia musiało trzasnąć. oryginalne fele mają jednak usztywniajace przetłoczenia w rejonie otworów na śruby

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 grudnia 2015, 17:48 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Ja pakuję takie:
http://www.zuk-kazik.pl/felgi/

Mam nadzieję, że nic nie popęka. Patrząc na to co napisałeś to będzie dobrze.
Są aluminiowe więc trochę zaczynam mieć obawy...
Czas pokaże!

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 grudnia 2015, 18:02 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Tak to jest, jak oryginały wam zbrzydły :D Nie myśleliście, żeby od jakiego UAZa? Oponka większa wejdzie, a może rozstaw pasuje..

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 grudnia 2015, 18:05 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Rozstaw pasuje, UAZ jest taki sam, ale ja chce Suzuki i koniec;-)

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 grudnia 2015, 20:27 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 317
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
No właśnie ostatnio znów drapałem się po głowie, czyby do Groszka nie założyć jakichsik samurajowych felg alem zrezygnował ze względu na masę lublinkową. Nawet próbowałem przekonać sam siebie, że przecież ludziska ładują je do Żuków i nic.
No tak ale jednak Żuczki mają DMC troszkę mniejszą niźli nawet mały Lublin.
A tu dzisiaj taki post Diesla - jakoś przegapiłem info o padnięciu felg.
Co do twoich Piotrze podejrzeń, to zasadniczo masz rację choć ja bym powiedział, że one bardziej na zginanie pracowały. No i jednak co 2 tony, to nie jedna. ;)

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 grudnia 2015, 20:28 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Zginanie, owszem, ale przenoszenie siły na czoło felgi to już rozciąganie. Zginanie było na obręczy.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 grudnia 2015, 20:33 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 317
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
:)
Nie zgodzę się Piotrze - rozciąganie masz takie samo bez względu na ET. Za to drastycznie zmienia się moment gnący - zamiana jaką proponujesz nie będzie wpływać na siły rozciągające w tarczy koła, za to zmieni wartość momentu zginającego tarczę - od którego najprawdopodobniej powstały pęknięcia.
BTW może być tak, że po prostu masa pojazdu je wykończyła a nie przybysz z kosmosu (ET) ;)

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 grudnia 2015, 20:43 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Problem byłby też mniejszy, gdyby felga-piasta miały centrowanie jak w wiekszości aut-a w żukach niestety wszystko na szpilkach wisi. momenty zginające wspomagane siłami rozciągającymi mogą do peknięcia takiej wiotkiej felgi doprowadzic. można sobie taką sytuację rozrysować

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 grudnia 2015, 20:44 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Jak zwał tak zwał, zobaczymy jak z Afryki wrócę:)

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 grudnia 2015, 08:18 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 września 2015, 20:34
Posty: 118
Lokalizacja: Łódź
Pojazd: żuk 88
Też kupiłem trójkąty nowe na to opony zimowe dunlop 205/60/16 dzisiaj zakładam jeśli oczywiscie będą pasowały:) Żuk opadnie o 5 cm ale zależało mi na bezpiecznych oponach zimowych, na lato oryginalne felgi bo wygladaja lepiej/normalnie. Dodatkowo oryginalne są strasznie krzywe i ciężkie więc zmiana może i nie taka zła.

_________________
http://fsc-zuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 grudnia 2015, 09:00 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Ja dlatego właśnie chcę Suzuki - bo są proste. Trójkąty są mocniejsze i powinny dac radę. Jeżdżę na wielosezonówkach z bieżnikiem AT i ten zestaw nie jest niższy drastycznie od oryginału a świetnie się sprawdził na dwóch Złombolach, a teraz zmierzy się z Afryką.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 grudnia 2015, 09:10 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 października 2015, 06:31
Posty: 18
Pojazd: Żuk A18h '96
adrenaline pisze:
Też kupiłem trójkąty nowe na to opony zimowe dunlop 205/60/16 dzisiaj zakładam jeśli oczywiscie będą pasowały:) Żuk opadnie o 5 cm ale zależało mi na bezpiecznych oponach zimowych, na lato oryginalne felgi bo wygladaja lepiej/normalnie. Dodatkowo oryginalne są strasznie krzywe i ciężkie więc zmiana może i nie taka zła.


ale trójkąty chyba tylko 15 cali były, także tych opon nie założysz :/
w samurajach odwracało się też te trójkąty żeby większy rozstaw był, do tego szlifowało się zacisk bądź wytaczało dystans ze starego bębna i wszystko był git. wytrzymywały w offroad'zie bardzo dużo także wytrzymają i żuka (nawet w afryce :))

_________________
--
yasiek


Ostatnio zmieniony 03 grudnia 2015, 09:13 przez yasiek, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 grudnia 2015, 09:11 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Ano może się zdziwić, bo Suzuki to 15 własnie...

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 grudnia 2015, 17:01 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 września 2015, 20:34
Posty: 118
Lokalizacja: Łódź
Pojazd: żuk 88
Ja kupilem trójkąty 16cali są już na żuku z nowymi oponami. Wszystko pasuje, koła są dużo szersze i licuja się z nadwoziem. O dziwo łatwiej kreci się kierownicą ale obnażyły mankamenty układu kierowniczego. Nie ma też efektu pochylajacego się auta na zakrecie. Ogólnie duży plus ale trzeba skasować wszystkie luzy bo auto ucieka na dziurach i koleinach.

_________________
http://fsc-zuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net