Dzisiaj jest 29 marca 2024, 00:57


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
Post: 04 stycznia 2016, 00:59 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Czytałem, że te sterowniki z Lublina to często padały...
Nie myślałeś, aby zastosować jakiś bardziej nowoczesny? :D

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 stycznia 2016, 01:12 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Nie myślałem.Padały dlatego, że przenosiły bardzo duży prąd.W moim rozwiązaniu sterownik tylko steruje przekaźnikiem od świec i niczym więcej.Powinno to wydłużyć jego sprawność, a jak coś, to zostaje przełącznik.Sterowników od świec jest multum różnych, więc whatever.
A tu masz rozpiskę.
30 +12V z akumulatora,
87 wyjście na świece żarowe, tutaj zamiast do świec, dajesz przewód na nóżkę przekaźnika do sterowania nim.Nóżka 85 według schematu
85 i 86 jak w zwykłym przekaźniku odpowiednio -/+ tutaj znów zamiast stałej masy, dajesz do czujnika ciśnienia oleju na kontrolkę (jeśli chcesz)
50 sygnał startu silnika (z rozrusznika)
T czujnik temperatury
L kontrolka świec żarowych Tego nie podłączasz, tylko podłączasz kontrolkę do nóżki 87 przekaźnika (są dwie, więc ta wolna)
Podłączenie w taki sposób gwarantuje całkowite wyłączenie się świec po rozruchu i zabezpieczenie sterownika przed przenoszeniem dużego prądu, bo od tego jest przekaźnik.
Jak chcesz, to tu masz o tym, stąd miałem tą rozpiskę, ale jak widzisz, poczyniłem modyfikacje pod siebie.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1304241.html


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 listopada 2016, 22:03 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Jak długo grzejecie świece teraz?
Dziś odpalałem rano żuka, temperatura płynu chłodzącego -1 stopnia...
Grzałem świece z 30 sekund i to było ciut za mało...

Chyba założę ten czujnik to by mi jeszcze dogrzewał świece po odpaleniu, bo jak ręcznie trzymałem to ładniej pracował po odpaleniu :P

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 listopada 2016, 16:16 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Ale licz się z tym, że jak walnie Ci sterownik grzania świec,to będziesz miał stałe grzanie świec przez cały czas i słabe ładowanie.Były takie przypadki.Ja ma to podłączone tak, żeby właśnie mi odcinało to dogrzewanie świec, w razie awarii sterownika.Jak jest zimno, to po prostu po zgaśnięciu kontrolki, wyłączam zapłon i włączam jeszcze raz, żeby dłużej podgrzało.Można też odłączyć całkowicie przewód od czujnika temperatury (do sterownika) i wtedy sterownik grzeje świece dwa razy dłużej, a także grzeje je również na gorącym silniku.Taka ciekawostka.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 listopada 2016, 12:59 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 291
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
Ja też chętnie widział bym dogrzewanie, ten sterownik bierze temperature z oryginalnego czujnika przy termostacie tak?
Bo nie wiem już co ja mam zjeb.. czy czujnik czy wskaźnik bo bzdury na desce na pewno pokazuje ;)
Co do awarii sterownika ja chciałem się zabezpieczyć przyciskiem między sterownikiem a plusem cewki przekaźnika to raz a dwa kontrolka grzania świec bezpośrednio z plusa świec więc problem załatwiony.

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 listopada 2016, 14:58 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Ja zrobię to na układzie programowalnym (na zimę będzie inaczej na lato inaczej).
Do tego oczywiście ręczne grzanie:
https://www.youtube.com/watch?v=oyfDlv3CNgY

I będzie git!

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 listopada 2016, 15:40 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Mercedes Unimog miał taki fajny patent z grzaniem świec, że w desce rozdzielczej mial zamontowaną świecę żarową oslonięta taką ażurowa kopułką, jak grzałes swiece to po tej świecy widziałeś, czy grzeje i jak grzeje. Taka kontrolka tylko "live" ;) no.. ale w unimogu deska była metalowa, a nie plastikowa :D

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 listopada 2016, 18:41 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 31 października 2016, 00:56
Posty: 9
Pojazd: żuk
Przekaźniki w lublinach padały, bo ich jakość wykonania pozostawia wiele do życzenia... a te dostępne na rynku to jakaś masakra, jeden na pięć działa jak trzeba. Ja bym to zrobił na przekaźniku od golfa, tylko że ori Bosch kosztuje ponad 200zł, ale wtedy jest pewność, że układ posłuży długo.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 listopada 2016, 19:29 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Oj chłopaki, chłopaki.Ja mam dwa sterowniki zabrane ze złomu, nie nowe.Jak piszę, podstawa, to osobny przekaźnik do grzania świec.Wystarczy zwykły, taki jak w lublinie/polonezie od świateł, bo wytrzymuje bez problemu.Mój sterownik tylko przekazuje prąd do właściwego przekaźnika do grzania świec i nic więcej.Kontrolka podłączona jest do przekaźnika, nie do sterownika, więc dokładnie widzę, kiedy grzeje faktycznie świece.Przełącznik też mam, na wypadek "W" masa sterownika jest podłączona do czujnika ciśnienia oleju (na kontrolkę) dzięki czemu, w razie awarii sterownika, świece nie będą grzane non stop.Dogrzewanie nie jest mi potrzebne, bo po dobrym podgrzaniu, silnik pracuje prawidłowo po rozruchu.
Kyzer, sterownik należy podłączyć do osobnego czujnika, a nie do tego, od wskaźnika, bo czujnik żukowski nie jest do tego przystosowany.Montujesz czujnik z lublina/poloneza, ten sam, który idzie na wskaźnik typ FCTW-5
http://allegro.pl/czujnik-temperatury-s ... ule_id=201
W lublinach są właśnie dwa takie czujniki w obudowie termostatu, jeden do wskaźnika, a drugi do sterownika świec.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 listopada 2016, 21:46 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 291
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
Jaki jest typ org czujnika w zuku andorii?

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 listopada 2016, 22:51 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Jeśli chodzi o żuka z silnikiem diesla, to jest taki sam, jak w każdym innym (a właściwie, tylko w jednym) typie silnika.Czujnik ma na obudowie wybite CTW-WS, taki
http://www.moto-trans.pl/product/czujni ... zuk/?id=72
Ty masz tam silnik żukowski, czy z lublina, bo już się gubię.Jak chcesz instalować dodatkowy czujnik do sterownika świec, to musisz sobie wywiercić i nagwintować otwór w nadlewie w obudowie termostatu od strony alternatora i tam go wkręć.Sterownik może działać też bez tego czujnika, tyle, że świece będzie grzał troszkę dłużej (w zimie lepiej) i bez względu na temperaturę silnika.Ale można bez problemu podłączyć to tak, że podczas rozruchu, będzie grzanie odcinało, bo tak nawet to jest orginalnie zrobione.Do jednej z nóżek sterownika podłącza się "sygnał" ze stacyjki w pozycji rozruch.Jak ktoś by jeszcze chciał coś ciekawego wiedzieć, to można pogodzić przyjemne z pożytecznym i zamontować wyłącznik zwłoczny oświetlenia wnętrza z poloneza caro, który po podłączeniu do masy przez czujnik ciśnienia oleju, będzie utrzymywał dogrzewanie świec po rozruchu na (już nie pamiętam , chyba 30 sekund), po czym odetnie zasilanie.Oczywiście czas podgrzewania będzie liczony od czasu uruchomienia silnika i zgaśnięcia kontrolki ciśnienia oleju.Podgrzewaniem będzie sterował sterownik świec, ale ten włącznik z poloneza, będzie pozwalał na dogrzewanie i jednocześnie będzie odcinał obwód świec, po upływie ustalonego czasu.Nie pamiętam, na jak długo ten włącznik podtrzymuje oświetlenie po zamknięciu drzwi, ale troszkę się to świeci, zanim zgaśnie.Musze chyba coś takiego opatentować u siebie i podzielić się z Wami, jeśli by to kogoś interesowało.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 listopada 2016, 11:47 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 291
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
Nie wiem jak mam rozróżnić jaki mam silnik ;) 4C90 ale w termostacie mam ten fiatowski wkręcony stąd głupoty pokazywane.
Myślę,że sam sterownik od lublina wystarczy, takie rozwiązanie proponował mi kiedyś mechanik też.
Podłączę sterownik pod przekaźnik który mam i wstawię tam przycisk plus kontrolka grzania i powinno być ok.
Zobaczę też co na to alternator powie.

Kazik kusisz tym układem żebym w końcu z programatora,książek i całego bajzlu zrobił jakiś uczynek, zima idzie..

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 listopada 2016, 18:41 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Pytanie o silnik odnosiło się tylko do dodatkowego czujnika, bo w obudowie termostatu lublinowskiej, masz już gotowy otwór na drugi czujnik, a tutaj, musisz robić.
Sterownik podłącz sobie tak, zeby przewód wychodzący z niego na świece, był podłączony do jednej z nóżek przekaźnika, na której jest zasilanie po wciśnięciu przycisku od grzania świec.Kontrolkę dajesz do wolnego pinu w przekaźniku od świec, skąd idzie przewód już na świece.Wtedy kontrolka pokazuje rzeczywisty czas grzania świec i informuje, czy np. nie nastąpiło zwarcie styków przekaźnika nie grzeje cały czas.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 listopada 2016, 19:42 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 291
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
Dokładnie tak to zrobię, prosta sprawa i sterownik nowy kosztuje 50 zl

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 listopada 2016, 16:07 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Byłem dzisiaj w sklepie i na próbę zakupiłem takie oto wynalazki (LUBLIN).

Czyli tutaj zwykły przekaźnik świec, który pewnie większość z nas ma w Żuku fabrycznie:
Obrazek Obrazek

Do tego pewnie później stosowano taki sterownik:
Obrazek Obrazek
Obrazek

A to pewnie nowsza wersja, która w jednym urządzeniu posiada sterownik oraz przekaźnik :)
Obrazek Obrazek

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net