Dzisiaj jest 28 marca 2024, 23:29


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Post: 04 lutego 2016, 16:06 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
dzieki

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 lutego 2016, 09:01 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
Zagoniłem miga do roboty. Maszyna jest tak zaj... Że moja babcia uleje zawodowy spaw. Polecam :)


Załączniki:
rps20160225_085852.jpg
rps20160225_085852.jpg [ 43.71 KiB | Przeglądany 8681 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 lutego 2016, 10:03 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Jakim drutem spawasz?

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 lutego 2016, 10:14 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
0,8


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 lutego 2016, 11:04 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Ładnie Ci to idzie... Ja u mnie dopiero się uczę...
W jaki sposób dobieracie ilość gazu?

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 lutego 2016, 11:23 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Ja tam nie dobieram jakoś specjalnie ilości gazu.
Gdzieś nie pamiętam już gdzie, wyczytałem (czy usłyszałem), że ma być przepływ na poziomie pomiędzy 5-10 litrów na minutę i tak mam ustawione od dawien, dawna.

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 lutego 2016, 12:06 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
Najważniejsze, żeby nie było za mało, bo będzie się utleniał, jak dasz więcej to po prostu zwiększysz zużycie - oczywiście rozmawiamy o spawaniu stali w osłonie z mixa.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 lutego 2016, 13:24 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Ja to tak widzę:

Jak jest za mało to widać po spoinie - nie rozlewa się ładnie, pryska, robią się kratery.
Jak jest za dużo to widać po portfelu - robi się się coraz chudszy i lżejszy. ;)

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 lutego 2016, 14:08 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Z tym, że jak spawasz w garażu to dajesz mało, bo po co walić dwutlenek po okolicy, ale jak wyjdziesz na zwenątrz i tam masz choćby mały wiaterek to poniżej 12 l/min możesz zapomnieć o dobrym spawaniu

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 lutego 2016, 21:25 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Ja spawam "argonmix"... Ponoć lepszy i 3 razy droższy :P

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 kwietnia 2016, 20:47 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
Macie jakieś doświadczenia z podnośnikami pneumatycznymi "bałwankami"?
Na zdjęciach wszystkie wyglądają podobnie. Może ktoś ma sprawdzony w boju z Żukiem :)
Lewarowanie Żuka ręczną żabą jest upierdliwe :-)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 kwietnia 2016, 22:08 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Weź z szeroką (średnica) podporą wewnątrz, Wąska zwyczajnie się nie nada. Żuk jest za wysoki i będzie duży moment bezwładności na wąskim bałwanie.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 kwietnia 2016, 22:46 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
http://www.zuk-kazik.pl/nowy-podnosnik/

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 kwietnia 2016, 06:37 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
Dziękuje za uwagi. Biorę się za szukanie :-)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 sierpnia 2019, 20:40 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Kupiłem sobie taki podnośnik do przechyłu auta na bok:

https://archiwum.allegro.pl/oferta/podn ... 32414.html

Mój egzemplarz zamawiałem jednak specjalnie pod obsługę Nys (oraz osobówek, a nie tylko samych osobowych) i w komplecie mam 2 maszty z wyciągarkami zamiast jednego. Nysa przecież jest cięższa i ma stosunkowo wyżej środek ciężkości - lepiej więc mieć jeszcze stabilniejszą konstrukcję...
Wersja "standardowa" z 1 masztem i 1 kołyską kosztuje 1700zł
Wersja z 2 masztami - bez kołysek - 3100zł (w tym były już koszty transportu do mnie)

Na dzisiaj "przetestowałem" to urządzenie na swoim "Fordziku" (Nysę chcę zaś w przyszłym roku)

Jako, że mam już trochę praktycznego doświadczenia z obsługą tej maszyny, więc postanowiłem Wam wrzucić zdjęcia krok po kroku z moimi uwagami, jak bezpiecznie używać tego wynalazka, żeby nie porysować auta w trakcie wjazdu i zjazdu...


Załączniki:
Komentarz: Podnośniki po zmontowaniu.
W celach transportowych są one rozbierane na 2 części: tą pionową z wyciągarką oraz tą poziomą "z krzesełkiem" i "gondolą". Wszystko jest łączone śrubami, zakłada się odpowiednio linę stalową wokół bloczków - wszystko ma być zmontowane jak na tym zdjęciu!

01.jpg
01.jpg [ 720.9 KiB | Przeglądany 6704 razy ]
Komentarz: Wszystkie klocki, sznurki i cegłówki rozłożone wokół podnośników nie znalazły się tam przypadkiem - to już akurat mój pomysł. Chodzi o to, żeby auto podczas wjeżdżania na podnośnik nie "wpadało" kołami gwałtownie w otwory w których ma się docelowo znaleźć - bez tego wszystkiego miałem spory problem z wjeżdżaniem i wyjeżdżaniem z podnośnika. Auto nie tylko jedzie po belkach, ale i stwarzają one stabilny dystans między podnośnikami. Dzięki sznurkom, którym związałem ze sobą oba podnośniki - nie ma ryzyka, że się one rozsuną podczas wjazdu/wyjazdu auta i uderzą w bok pojazdu
02.jpg
02.jpg [ 746.67 KiB | Przeglądany 6704 razy ]
Komentarz: Wjechałem na urządzenie przy zachowaniu bezpiecznej odległości od konstrukcji (odległość między kołami, a konstrukcją "wypełnię" płytami wiórowymi i "poduszkami" z kartonu. W przypadku Nysy powinny one ochronić te "wąsy" w felgach od kołpaków przez wygięciem) Kluczyki w drzwiach to specjalnie do zdjęcia zostawiłem ;) z adnotacją "nie zapomnijcie dokładnie pozamykać wszystkich drzwi (i włazów) zanim zaczniecie przechylać wóz na bok, bo takie niekontrolowane otwarcie z przewróconego auta może się źle skończyć ;) no i wcześniej wyjmijcie ze środka wszystkie luźne przedmioty (żeby szyb nie wybiły)
03.jpg
03.jpg [ 736.52 KiB | Przeglądany 6704 razy ]
Komentarz: Po wjechaniu na podnośnik zawsze zostanie odstęp pomiędzy kołami auta, a konstrukcją na której się one oprą. W tą przestrzeń wkładałem w formie dystansów: kawałki płyt wiórowych oraz "poduszki" zrobione z dużej ilości tektury falistej owiniętej streczem - dzięki temu nie ma ryzyka porysowania felg, a samochód po podniesieniu nie przesunie się zbyt blisko podnośnika (co by stwarzało ryzyko porysowania boku podczas późniejszego zjeżdżania z podnośnika)
04.jpg
04.jpg [ 667.15 KiB | Przeglądany 6705 razy ]
Komentarz: Koła znajdujące się od strony dźwiganej w górę lepiej przywiązać taśmami do transportu aut na lawetach do podnoszonej ramy "gondoli" - dzięki temu nie ma żadnego ryzyka, żeby podniesiony samochód się "odkleił" od podnośnika i "przeleciał" przez niego dachując
05.jpg
05.jpg [ 708.76 KiB | Przeglądany 6705 razy ]
Komentarz: Auto mogę przechylać w sposób kontrolowany i bez ryzyka dachowania - dzięki wyciągarkom linowym (firmy DRAGON WINCH). Przechył pojazdu jest ograniczony do 60 stopni (dalszy przechył nie jest możliwy) dzięki czemu nie trzeba spuszczać oleju, paliwa ani wyjmować akumulatora z auta. Podczas prac przy aucie pojazd nie wisi na linach, ale na czerwonych stalowych zawleczkach, które się wkłada w maszty podnośnika
06.jpg
06.jpg [ 716.79 KiB | Przeglądany 6705 razy ]
Komentarz: Tutaj widać, jak rozkłada się ciężar przechylonego auta (na powierzchni boków felg) oraz konstrukcję ograniczającą przechył do 60 stopni
07.jpg
07.jpg [ 183.16 KiB | Przeglądany 6705 razy ]
Komentarz: Dostęp do podwozia NIEOGRANICZONY. Dostęp do okolic obu osi - prawie nieograniczony - tutaj zdarłem rdzę z tylnej osi kątówką pomimo tej całej konstrukcji podnośnika
08.jpg
08.jpg [ 632.28 KiB | Przeglądany 6705 razy ]
Komentarz: W porównaniu z zabawą pod autem, na kanale itp - komfort pracy i poświęcony czas ma się jak dzień do nocy. Tutaj przeszlifowałem płytę podłogową "tarczową gumówką" w 2 godziny - bez sypania się syfu na głowę, bez kombinowania "jak się zmieścić z narzędziem" i bez lania się farby na głowę!
W życiu już nie będę włazić z pędzlem i szlifierką pod podwozie!!!

09.jpg
09.jpg [ 646.13 KiB | Przeglądany 6705 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net