Dzisiaj jest 28 marca 2024, 19:09


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 16 kwietnia 2016, 06:51 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lutego 2014, 21:35
Posty: 130
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd: Nysa 522T 1983
Taka sytuacja:
- był robiony remont silnika
- silnik został złożony
- było próbne kręcenie wałem i wszystko było ok
- silnik został odpalony
- po około minucie pracy zerwały się 4 ząbki na kole rozrządu co widać na zdjęciu
- rozrząd stanął, wał korbowy chwilę się jeszcze obracał

Pytanie do kolegów:
Jakie mogły być przyczyny uszkodzenia koła rozrządu i jaki to miało wpływ na silnik?
Dodam, że koło rozrządu było nowe ze współczesnej produkcji (zakupione w Moto-Trans Koszalin).


Załączniki:
IMG_9260.jpg
IMG_9260.jpg [ 424.17 KiB | Przeglądany 7505 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 kwietnia 2016, 07:46 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
A rozrząd był wstępnie nasmarowany, czy gdzieś się przytarł?

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 kwietnia 2016, 10:54 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lutego 2014, 21:35
Posty: 130
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd: Nysa 522T 1983
Nasmarowany. Zastanawiam się, czy to koło nie było z jakiegoś lipnego materiału.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 kwietnia 2016, 13:39 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
te kola z prod. PRL sa takie brazowe , byc moze ze to shit to czerwone , walek rozrzadu daje sie obracac ?

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 kwietnia 2016, 14:28 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lutego 2014, 21:35
Posty: 130
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd: Nysa 522T 1983
Dokładnie, w Koszalinie sprzedali mi te czerwone - jest prod. rosyjskiej. Już zamówiłem brązowe koło z PRL-u. A wałek rozrządu się obraca - kolizji nie było, bo nie mogło być - niepotrzebnie speniałem ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 kwietnia 2016, 16:14 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
takie z PRLu sa jedynie na allegro jeszcze , widocznie to czerwone niejest tak dokladnie obrobione i zablokowaly sie zeby

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 kwietnia 2016, 18:47 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
poszło przez te luzy wzdłuzne wału-brak półksiężyców. albo tamte ciule źle załozyli/coś im wpadło i podcięło ząbki.wałek rozrządu przy obracaniu nie ma przycięć?ruskie koła są ok, GAZy śmigają i nie ma kłopotów.
a zawory się nie pokrzywią, bo silnik w nysie bezkolizyjny.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 kwietnia 2016, 20:52 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lutego 2014, 21:35
Posty: 130
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd: Nysa 522T 1983
Nie, nie, po tamtych ciulach jest już poprawione, tzn. luzy są już zniwelowane, półksiężyce nowe założone na nowych bolcach. Wydaje mi się, że tu zawinił materiał z którego wykonane jest koło rozrządu.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 kwietnia 2016, 09:44 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
może miałeś pecha...szkoda że kolejny raz:(

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 kwietnia 2016, 16:26 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
A mi się wydaje, a prawie jestem pewien, że koło nie było okrągłe. W sensie - miało bicie. U nas też tak było. Przy obracaniu w jednym miejscu był większy luz miedzy kołami, w innym miejscu mniejszy. Ale po nasmarowaniu, dotarciu pracuje bez zarzutu. To jednak było faktycznie koło ze starych zapasów - brązowe. Niestety - brak możliwości regulacji luzu międzyzębnego daje się tu mocno we znaki i koło prawdopodobnie było źle wykonane. Zrób pomiary jednego i drugiego. Kupisz następne to tak samo - najpierw je pomierz i poobracaj na sucho. Wtedy będziesz lepiej czuć wszystkie niedoskonałości. Jeśli będzie okej, to do złożenia zalejesz olejem i próbne odpalenie.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 kwietnia 2016, 16:35 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
U Bartoga okazało się, że problem wyniknął z montażu - to nie była wina koła.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 kwietnia 2016, 14:13 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 291
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
co było zrobione źle?

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 stycznia 2019, 16:43 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 kwietnia 2015, 20:25
Posty: 54
Pojazd: Gaz 69 z sercem S-21
Odkopuje temat, ponieważ mam podobny problem.
Koło się rozsypało nagle po kilku latach użytkowania.
Rozrząd się kręci i wygląda na to, że nic więcej nie ucierpiało.

Ale mam tez pytania:

- jaki jest dopuszczalny luz osiowy wałka rozrządu?
- Z kontekstu wyszło mi, że wynika on z braku półksiężyców (dysponuje ktoś rysunkiem technicznym, gdzie je znajdę?)
- Kupiłem nowe koło brązowe ale klin jest minimalnie za duży. Szlifować klin czy powierzchnię w kole?
- Zauważyłem na smoku olejowym, że brakuje jednej blaszki mocującej obudowę smoka (blachę nad sitkiem). Co z tym robić?

Z góry dzięki za odzew!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 stycznia 2019, 18:21 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
półksięzyce to są od luzu osiowego wału korbowego.
z blacha nad sitkiem nic nie rób, oczyść tylko smok z syfu dokładnie

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 stycznia 2019, 18:56 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 kwietnia 2015, 20:25
Posty: 54
Pojazd: Gaz 69 z sercem S-21
Struclew dzięki za uświadomienie :)
A jaki luz osiowy może mieć wałek rozrządu?
U mnie jest pewnie kilka milimetrów.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net