Dzisiaj jest 28 marca 2024, 10:42


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 171 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Następna
Autor Wiadomość
Post: 23 sierpnia 2016, 22:16 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Dla mnie "Nyska komunikacyjna" to jednak zawsze będzie dla mnie wspomnieniem z dzieciństwa - lata 90-te i już :wink:

Co do mniejszych tablic - to jest też 1 mały problem. Mniejsze tablice od tych na które ramkę mam już ktoś "testował" :lol: Gospodarka Komunalna w Dobrodzieniu puściła w trasę autobusy, gdzie nazwy trasy były na arkuszach może ciut większych od kartki A4 i... lipa :mrgreen:
Tablica z nazwą trasy musi być duża bo inaczej prawie nikt jej nie odczyta.
Nazwa trasy to najczęściej od 1 do 4 słów.
Czasami tylko 1 słowo np: "OPOLE", albo "TURYSTYCZNY"
czasem 2 słowa np "OPOLE - DOBRODZIEŃ,
czasem już 3 słowa np. "DOBRODZIEŃ - PLUDRY - LUBLINIEC
a czasem nawet aż 4 słowa - np. : "OPOLE - DOBRODZIEŃ - LUBLINIEC - CZĘSTOCHOWA"

a co z 2-członowymi nazwami miejscowości? Często już skracali, np "PIOTRKÓW TRYB."
I jak to byście chcieli wszystko pomieścić na 1 małej tabliczce?
W Nyskach jak była tabliczka, to już od listwy po środku szyby do słupka "A"

"Wiochą" była by dla mnie malutka tabliczka, bo znaczyło by to, że bus miałby jakieś specjalne krótkie nazwy tras mieć, albo miniaturowe tabliczki, których nikt nie odczyta :wink:

W PKS-ach też był zawsze taki "myk", że wszystko robiono z tego, co było pod ręką - np kompresor na warsztacie to kompresor z układu hamulcowego starego autobusu, fotele w biurze to były fotele ze starego autosana. Klamka w stalowych drzwiach do hali - też "żywcem wyjęta" z Autosana. Lampy pozycyjne w przyczepce - samoróbce - też "świetliki" z jakiegoś autobusu...

Nysa towos z MPK Brzesko - miała siedzenia z Berlieta...
Najzwyczajniej - pojazdy improwizowane dla potrzeb PKS / MPK dostawały z czasem całą galanterię rodem z innych maszyn. Poco kupować specjalnie oryginalne fotele itd do Nyski, skoro można wydłubać je z kasowanego autobusu? :wink: 8)

Fabrycznie nie było czegoś takiego jak "Nysa komunikacyjna" - zawsze improwizowano je z mikrobusów i towosów.
Taki właśnie pojazd chciałbym zrekonstruować 8)

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 października 2016, 18:38 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
http://otomoto.pl/oferta/nysa-seria-500 ... yvV0d.html

z tylu widac ze kiedys stala tam twoja tez.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 listopada 2016, 17:57 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Ta Nyska:

https://www.olx.pl/oferta/nysa-522-z-pa ... 4606020d93

turkusowa Towos z 1992 roku (CZJ 1239)
wydaje mi się jakoś dziwnie znajoma...

Po Lublińcu do bodaj 2010 roku jeździły 2 Nysy: moja żółta "Belferka" oraz jakaś turkusowa towos. Ciekawe czy to jest ta druga - bo numer "1239" wydaje mi się jakoś dziwnie znajomy...

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 sierpnia 2017, 19:58 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Mam co prawda już 2 maski przednie starego typu dla swoich Nysek, ale potrzebuję trzech. No i myślałem nad uratowaniem oryginalnej żółtej maski od "Belferki"...

Było by wszystko fajnie, gdyby nie to miejsce na krawędzi przetłoczenia, które zaznaczyłem na zielono

Kawałek głębokiego przetłoczenia - od zera będzie to ciężko dorobić z płaskiej blachy...
Toteż mam dziadowski dach od Syrenki i kilka miejsc na nim o podobnym kształcie do tego, który potrzebuję (zaznaczyłem na żółto) Blacha w tych miejscach jest zdrowa i co najwyżej korozja jest powierzchowna...

Próbował ktoś już podobnych rzeczy? da się takie blachy jeszcze "doformować" do potrzebnego kształtu, czy raczej może się rozerwać?

"mały Glinka" podaje, że jest to "blacha głębokotłoczna o grubości 0,8mm" - tzn ogólnie podaje takie dane dotyczące nadwozia Syrenki jako takiego...

Resztę uszkodzeń tej maski powinno dać się naprawić bez większych problemów, bo są to głównie punktowe małe "dziurki" do "pstryknięcia" spawarką i zeszlifowania - tylko ten kawałek krawędzi...


Załączniki:
Łata1.jpg
Łata1.jpg [ 266.59 KiB | Przeglądany 8619 razy ]
Łata2.jpg
Łata2.jpg [ 622.85 KiB | Przeglądany 8619 razy ]
Łata3.jpg
Łata3.jpg [ 645.73 KiB | Przeglądany 8619 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 sierpnia 2017, 21:33 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Marcin... najgrzeczniej, jak w tej chwili umiem...
Po pierwsze, przypomina mi się takie stare, ludowe porzekadło: Z gówna bata nie ukręcisz.

Po drugie - zaczynasz starsznie przekombinowywać. Dużo umiesz bardzo fajnie sam zrobić, ogarnąć. Świetnie idize Ci usuwanie rdzy, przygotowanie pod lakier; masz fajne pomysły "stylizacyjne". Zaś przy blacharce przekombinowywujesz. ;) Nikt nie zna sie na wszystkim i nikt 100% całkowicie samodzielnie nie ogarnał remontu smaohcodu (i nieprędko ogarnie).
Jeśli masz blacharza, który nie umie dorobić takiego fragmentu maski, to tak samo nie ogarnie on teakiego "przeszczepu" - nawet pomijając sensowność i celowość takiego działania. Gdyby zaś "w tle" było szukanie oszczędnosci - to to jest pułapka.

Na spokojnie, nie wszystko na raz - skup sie na kompletowaniu częsści - dobrych, wartościowych części, po kolei. Jak do czasu remontu by się nie udało, to wtedy znajdziesz kogoś, kto da rade dorobić taki łuczek - i będzie łatwiej, szybciej i sprawniej.

Będzie OK :D

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 sierpnia 2017, 21:54 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
No... Ja bym powiedział: fantazja Cię poniosła :) Blacharzem nie jestem, ale patrząc na swoje "coś tam wiem" poparte zdaniem Przemka - próbujesz chyba wyważyć otwarte drzwi. Dla wielu blacharzy, mających fach w ręku, dorobienie takiego łuku to nie problem. W ogóle - dorobienie większości elementów jest raczej łatwiejsze lub co najmniej tak samo trudne, jak próby przeszczepiania z innych kawałków złomu, czegoś, co i tak trzeba będzie "ulepić". Żyjemy w XXI wieku, stal jest materiałem dostępnym w arkuszach, ludzie potrafiący coś zrobić jeszcze nie wyginęli, mamy dostęp do maszyn i technologii, o jakich się ludziom w czasach produkcji tych aut nie śniło. Po co wracać do epoki kamienia łupanego? :mrgreen: Wiadomo - wszystko się da, ale jakim kosztem i jaki będzie tego efekt? Przemyśl to na spokojnie, przegadaj z kimś i okaże się, że życie może być prostsze :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 sierpnia 2017, 22:11 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
może być też tak, że trafi mi się druga taka maska w której będzie ten element (lub sam łuk przynajmniej) w dobrym stanie, a co innego będzie zepsute...

Fakt faktem, że myślałem w pierwszej chwili o łataniu dachu w Syrence na zasadzie - wycinam z tego kawałek słupka lub rynienki i wstawiam w identyczne miejsce, gdzie w mojej Syrenie jest dziura...

Z tego, co pamiętam, to w lewym przednim słupku mojej 102 jest jakaś dziurka i z tego trupka chciałem wyciąć gotowy kawałek bez żadnej zabawy w klepanie itp.

Być może i wywalę ten dach w całości bez żadnej zabawy (dostanę tyle samo na złomie ile dałem za niego), jeśli np trafię gdzieś cały dach do Syrenki w super stanie...

Być może ktoś będzie potrzebować tych blach do których przykręca się daszki przeciwsłoneczne (bo tutaj to jest dobre), itp

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 sierpnia 2017, 07:42 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
tobie zycia zabraknie na remont tej nysy :D nie pierd... sie tak dlugo bo to tylko klina w glowie bardziej zabija :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 sierpnia 2017, 17:02 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
swięta prawda. lepiej cieszyc sie życiem jakie jest, niż je tracić na szczegóły. tam podobno diabeł czycha;)

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 maja 2019, 20:21 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Jesień 2018

Postanowiłem dać nadwoziu Nysy "Belferki" jeszcze jedną, ostatnią szansę no i zrobiłem małą inspekcję, jeśli chodzi o stan jej konstrukcji nośnej - szkieletu nadwozia. Zdarłem kawałek zgniłego podszybia, pooglądałem boczne ściany i...

...mocniejszym pociągnięciem ręki urwałem cały lewy bok nadwozia poniżej podłogi :cry:
Wiedziałem, że to próchno, ale nie spodziewałem się, że aż takie :(

Fotki są dosłownie z cyklu: "urwane gołymi rękami"

EDIT
PS - to, czego nie widać urwanego, to rozpadło się na rudy proszek, że dosłownie trzeba było zamiatać po niej do wiadra :-|
Dosłownie "samochód w proszku" - hmmm, a może to trzeba rozpuścić ten proszek w wodzie? :wink: :mrgreen: Ktoś wie na ile litrów wody trzeba rozpuścić taką "Nysę w proszku", żeby znowu była gotowa - INSTANT :mrgreen: Prawie jak Vifon :lol: "Danie w pięć minut - wystarczy zalać wrzątkiem" :lol: :mrgreen:


Załączniki:
02.jpg
02.jpg [ 589.07 KiB | Przeglądany 7754 razy ]
03.jpg
03.jpg [ 545.04 KiB | Przeglądany 7754 razy ]
04.jpg
04.jpg [ 527.47 KiB | Przeglądany 7754 razy ]
05.jpg
05.jpg [ 857.83 KiB | Przeglądany 7754 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Ostatnio zmieniony 03 maja 2019, 20:29 przez Historyk1985, łącznie zmieniany 1 raz
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 maja 2019, 20:23 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Ale to przecież klasyka z cyklu "wszystko poniżej linii okien w dół idzie do wymiany w Nysie" :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 maja 2019, 20:39 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Owszem - masz rację, ale w większości remontowanych u nas na forum Nysek, to się jeszcze trzymało jako tako kupy. Wycinało się zgniłe profile i wstawiało jeden po drugim nowe, a ta się rozlatuje tak, że jej z ramy nie zdejmiesz... Powyżej linii okien też nie jest ciekawie - np krzywy tył dachu, pognite słupki "A", cała komora silnikowa, decha rozdzielcza...
Ciekawe, czy ktoś u nas na forum wyremontował budę Nysy, która była w takim stanie

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 maja 2019, 07:28 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
co sie dziwic jak to auto z 81 r jest :)

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 maja 2019, 08:52 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
tu raczej może być mowa o odbudowie a nie remoncie :wink: auto wymaga wiele, wiele pracy ale trzymam kciuki :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 maja 2019, 10:54 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Widziałem ją na żywo... Za sukces należy uznać, że się do tej pory sama nie skompresowała pod wlasnym ciężarem 8) Tam nie ma ani kawałka zdrowego elementu; nawet to, co się jeszcze jako tako trzyma, jak Nyska tylko stoi, przy remoncie jako samochodu do jeżdżenia wymaga wymiany - nawet profile szkieletu dachu.

https://www.youtube.com/watch?v=O_4OfD-wmGs - hmmm, nieco spłycając, to nawet mogłaby być piosenka o rdzy :twisted:

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 171 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net