Dzisiaj jest 28 marca 2024, 23:15


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: 07 stycznia 2018, 12:33 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 stycznia 2018, 12:00
Posty: 4
Witam

Mam pytanie w jaki sposób można przerobić zwykły rozrusznik z żuka na rozrusznika R5k czyli kręcący się w przeciwna stronę ? Odczepić jeden magnes z obudowy czy jak. Potrzebuje tego do traktora Sama silnik 1HC102 z andoria oryginalnego nie kupie bo kosztuje 500 zl do 1 tys


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 stycznia 2018, 12:45 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
chyba nie da rady. rozruszniki np. syreny i wartburga były zamienne, kreciły zawsze w ta sama strone, mimo,ze jedno miało plus a drugie minus na masie.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 stycznia 2018, 12:53 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
To chyba takie proste nie będzie - w rozruszniku masz sprzęgło kierunkowe (bendix), współpracujące z wałkiem twornika/reduktora.

Sam kierunek obrotów powinno się dać zmienić jak w każdym silniku prądu stałego - zmieniając biegunowość na zasilaniu komutatora (lub jeżeli są cewki induktora to można na cewkach). Jednak z racji różnic mechanicznych wydaje mi się, że nie ma prawa to zadziałać.

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 stycznia 2018, 13:22 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
no właśnie, tak prosto nie jest, to są zdaje się nazywa silniki bocznikowe i zmiana biegunowości nic nie daje jak pisałem, kręcą sie zawsze w te sama mańkę inaczej wartburg z rozusznikiem syreny miałby 4 biegi do tyłu;)
do tego bendiks z wolnym kołem też w drugą stronę.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 stycznia 2018, 16:18 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
O ile się nie mylę, to trzeba zmienić biegunowość, ale nie na całości rozrusznika tylko albo na szczotkach zasilających komutator, albo na cewkach induktora. Nigdy jednak nie było mi to potrzebne i tego nie testowałem.

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 stycznia 2018, 16:42 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 stycznia 2018, 12:00
Posty: 4
No to nic mam zamiar spróbować obrócić rozrusnzik zwykły R5 wtedy by dobrze kręcił ale nei wiem czy nim wejdę bo z tej strony mam pasy. Czy rozrusnzik R5 był montowany gdzies jeszcze oprócz Żuka/ Nysy np na przykład polonez ?

Bo przerobić go nie przerobie bo na bendix jest gwint


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 stycznia 2018, 20:16 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
polonez/ fiat na pewno nie.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 stycznia 2018, 00:12 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
A na 100% masz odwrotny kierunek obrotów?

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 stycznia 2018, 00:20 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 stycznia 2018, 12:00
Posty: 4
Tak bo silnik 1HC102 mialy specjalny rozrusznik lewy ze kręci w druga strona niz R5 z zuka


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 stycznia 2018, 00:27 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
A masz stary czy po prostu masz brak rozrusznika w ogóle? Bo może po prostu części podmienić tam gdzie trzeba i już?

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 stycznia 2018, 00:52 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 stycznia 2018, 12:00
Posty: 4
Brak nigdy bo nie było dlatego nie zastosuje normalnego R5 bo go nie przerobię pod oryginalne mocowanie jedyne wyjście to przerzucić go z drugiej strony (obrazek poglądowy) zrobić mocowanie ale nie wiem. Czy sam rozrusznik tam wejdzie bo mam tam pasy. Czy moze ktoś podać wymiary rozrusznika długość i wysokość. Ale wysłać R5 zapłacę za przesyłkę plus jakas kaucja a potem oddam albo odkupię jak będzie pasować. Bo R5K to jest to samo co R5 tylko obroty inne


Załączniki:
Komentarz: Przerzut
5697658900_1515328987_thumb.jpg
5697658900_1515328987_thumb.jpg [ 9.46 KiB | Przeglądany 10373 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 lutego 2018, 19:59 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
http://phustart.pl/naprawa-rozrusznikow-wroclaw/

tu może coś poradzą, maja w ofercie naprawę a moze i coś na stanie

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net