Jest jeszcze kwestia szerokości auta ciągnącego i przyczepki
W lusterkach powinno być widać drogę, a nie burte przyczepki
Oczywiście że są nakładki na lusterka... tylko ze zwinnej fiesty robiłby się wtedy mały mastodoncik
I inna, bardzo prozaiczna, a potrafiąca dać się odczuć kwestia, jak faktycznie często danej przyczepki używasz. Jest zajeb..ta różnica, czy pakujesz żelastwo na skrzynię z podłogą na wysokości 45cm czy 100cm
"Trochę" jeździłem różnymi wynalazkami z jeszcze różniejszymi przyczepkami. Dzięki temu na wszelkie przyczepy "od Tarpana", "od Żuka" patrzę dziś wyłącznie jak na wspaniałe "zabawki" kolekcjonerskie, świadectwo epoki, czasem totalnie lokalnie na odcinek kilku kilometrów podczepię, jako "folklor"... ale na trasę,
zwłaszcza za osobówką, nikt mnie już nie namówi.
Poza tym, przechodząc do meritum...
Cytuj:
Wiem, że zaczep inny, jak do haka kulowego, ale chodziło mi o to, czy nie dało by się "dostosować" to do kulowego przez np jakąś "wymianę końcówki dyszla"
Technicznie zawsze wykonalne. Można zmieniać same zaczepy jak i cały dyszel... Homologowanych akcesoriów i podzespołów do przyczep do wyboru, do koloru. Rodzaj zaczepu, sposób mocowania do dyszla, z hamulcem, bez hamulca... co tylko chcesz.
Cytuj:
Marketówka bez hamulca = 100-200kg masy własnej i jakieś 100kg na ładunek
D-17 z hamulcem = jakieś 200kg (jeśli się nie mylę i nie więcej) i "lekko" 500kg na ładunek
Nawet jeśli "przedobrzyłem" z osiągami D-17 to i tak na bank będzie to więcej, jak 100 - 200kg ładowności u "marketówki"...
Tylko wlaśnie zgwałciłeś logikę... Porównując ładowność przyczepki bez hamulca z ładownością takiej z hamulcem
A gdyby porównać dane "marketówki" z hamulcem o DMC takim samym, jak D17?
Tak przy okazji, żeby przestać snuć domysły:
Masa wlasna D17: 375kg
Ładowność D17: 350kg.W sumie "najtrudniejsze" w dobraniu przyczepki do Twojej Fiesty będzie znalezienie przyczepki z hamulcem - bo w tej kategorii wagowej dość rzadko stosowano hamulec - ale nie na tyle rzadko, żeby nie szło takiej przyczepki znaleźć.
A oprócz tzw marketów - jest też inny świat. Można kupić nową przyczepkę od producenta... W pewnym zakresie można nawet dostosować DMC i ładowność do indywidualnych potrzeb.