Dzisiaj jest 28 marca 2024, 18:16


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 286 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 16, 17, 18, 19, 20  Następna
Autor Wiadomość
Post: 24 marca 2018, 19:42 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Dlatego pisałem, że szybciej by było zrobić nowy element łączący silnik z dzwonem skrzyni lublinowskiej.Nie mam niestety silnika na wierzchu, bo by sobie przymierzył skrzynię z żuka andoria wraz z obudową sprzęgła i bym zobaczył, jak to wygląda i co by trzeba było zrobić.Robiąc taki element, od razu by można było zrobić odpowiedni otwór, żeby zastosować sobie rozrusznik z reduktorem.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 marca 2018, 20:32 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
łozysko chyba musi mieć mniejsze fi wewn, bo wałek na foto coś za luźno tam ma ze 2mm

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 marca 2018, 20:38 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 października 2017, 21:34
Posty: 117
Lokalizacja: Ślunsk!
Pojazd: 1997 A07 4CTi90
wielkie dzieki panowie za foty w tym temacie, potem opisze w moim, ale w skrócie- pierwszy tczew którego wypruliśmy ma luz na wałku sprzęgłowym, chetnie bym wymienił samemu same łożyska-bez ruszania biegów, bo skrzynia wyglada na prostą. Właśnie takich fot szukałem!

Apropo- skrzynia na bank sie nie różni,ale czy była różnica w sprzęgłach między andorią a turboandorią?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 marca 2018, 22:08 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
Łożysko jest 17 i wałek 17. Na końcu jest faska, dla tego tak wygląda, nowe wchodzi ciasno.

Odnośnie wymiany łożysk w skrzyni to raczej bez problemu.
Łożysko na wałku napędowym zdejmowałem spawarką bo nie miałem takiego ściągacza. Nowe podgrzać do 150 stopni i wpada na miejsce bez problemu, tylko trzeba to zrobić pewnie.
Łożysko na wałku głównym to małe ściągaczem bez problemu. Zakładanie jw a nawet łatwiejsze.
Załącznik:
Komentarz: Trzeba dobrze zabezpieczyć. Spawałem kilka razy + młotek, jak już pękło było z górki
IMG_20180321_105149.jpg
IMG_20180321_105149.jpg [ 918.33 KiB | Przeglądany 15848 razy ]

Załącznik:
IMG_20180320_202231.jpg
IMG_20180320_202231.jpg [ 996.4 KiB | Przeglądany 15848 razy ]


Jest jeszcze opcja, że łożyska są dobre tylko trzeba luz wyregulować. Załączam skany instrukcji, klik, mi się bardzo przydały

Jeśli chodzi o foty to sam wcześniej sporo szukałem i staram się dodawać co zrobiłem


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 kwietnia 2018, 22:50 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
Mały update.
Wczoraj dostałem płytę z poprawkami.
Załącznik:
IMG_20180413_191716.jpg
IMG_20180413_191716.jpg [ 805.47 KiB | Przeglądany 15698 razy ]

Zamiast m12x1.25 które miały być pierwotnie do skręcenia skrzyni z dzwonem użyje tulejek do naprawy gwintów i zredukuje do m10.
Wydaje mi się że gwint stalowy będzie dużo mocniejszy. Pozwoliło to zmniejszyć jeszcze grubość płyty do 9mm.
Otwory w dzwonie rozwiercone.
Załącznik:
IMG_20180413_191749.jpg
IMG_20180413_191749.jpg [ 1.01 MiB | Przeglądany 15698 razy ]

Załącznik:
dzwon.jpg
dzwon.jpg [ 980.57 KiB | Przeglądany 15698 razy ]

Łożysko wałka wymienione na 17*40*16, nie wbite do końca. Wałek wchodzi 8mm w łożysko.
Sprzęgło bez problemu skręcone z nową tarcza. Jako tulejka do prowadzenia łożyska wyciskowego użyje starego "lejka" od skrzyni 3 biegowej. Po założeniu skrzynia siada bez problemu. Sprzęgło pasuje, łapa też. Pozostaje rozkręcić, pomierzyć, zaktualizować projekt i skręcić na gotowo.

Więcej zdjęć wstawię jutro.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 kwietnia 2018, 11:34 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
Skrzynia gotowa, zalana olejem, przykręcona do silnika.
Sprężyna wysprzęglika do skrócenia.

Z grubszych kombinacji jeszcze wał i dopasowanie lewarka. Reszta powoli może trafiać do budy.
Załącznik:
lewa.jpg
lewa.jpg [ 904.27 KiB | Przeglądany 15652 razy ]

Załącznik:
prawa.jpg
prawa.jpg [ 950.42 KiB | Przeglądany 15652 razy ]

Załącznik:
środek.jpg
środek.jpg [ 1.13 MiB | Przeglądany 15652 razy ]


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 kwietnia 2018, 14:15 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
Pierwsza przejażdżka zaliczona...
Załącznik:
licznik.jpg
licznik.jpg [ 1017.18 KiB | Przeglądany 15577 razy ]


Sprzęgło trochę trzyma. Zauważyłem, że sierżant sprzęgła jest z trzema wąsami. Dodatkowo wąs popychający łapę sprzęgła był skracany. Wydłużenie nie pomogło. Jak za mocno wcisnę sprzęgło trudniej wrzucić bieg. Jak sprzęgło jest wyregulowane książkowo biegi daje się wrzucić ale nie jest idealnie.
Prędkość podczas robienia zdjęcia to około 85kmh. Licznik 625.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 kwietnia 2018, 18:28 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Poszukaj sobie 1000:1 to będzie trochę bardziej prawdę pokazywał.Oczywiście, zostanie różnica ze względu na rozmiar opon.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 maja 2018, 22:48 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
Witam po dłuższej przerwie

Po 2 tygodniach jazdy mogę stwierdzić, że projekt się udał.
Charakterystyka skrzyni idealnie pasuje do silnika S21.
Jeździ się bardzo fajnie. Do tej pory tylko raz jechałem z obciążeniem 600kg. Na 5 biegu dało się jeszcze przyśpieszać. Silnik pomimo, że niewiele wolniej się kręci to jest zauważalnie cichszy.
5 wbijam przy 60 km/h. 3 bieg który jest dużo krótszy od 4, wymaga lekkiego przeciągnięcia ale w przypadku silnika benzynowego jest to nieodczuwalne, wręcz bym powiedział, że jest wygodne. Jazda 80km/h jest komfortowa pomimo braku jakiegokolwiek wyciszenia. Przyspieszenie z 80 do 90 jest możliwe bez redukowania i nie sprawia problemów (przynajmniej na prostej drodze) . Ruszanie z 2.

Nie jestem pewien jaki mam most. Licznik od poloneza (1:1000) sprawdzony na gps pokazuje prędkość bardzo podobną, na oko idealną. Licznika od żuka jeszcze nie zdobyłem. Wyście linki ze skrzyni pasuje bez przeróbki ręcznego.

Rzeczy do poprawy:
Lewarek do lekkiego przegięcia - za blisko fotela
Sprężyna lewarka która pracuje podczas ciągnięcia do do siebie (biegi R i I) jest za delikatna. Wg katalogu lewa i prawa są inne. Zmiana na taką jak w ta z biegów IV i V poprawi komfort wrzucania biegów i ułatwi znalezienie II i III. Teraz jest jakby za delikatnie. Ciężko będzie innym używać.
Jak wciśnie się za głęboko sprzęgło to pierścień docisku zabiera tarczę sprzęgłową. Musze odwrócić tarczę, powinno rozwiązać problem. Przy okazji sprawdzę jak bardzo upierdliwy jest demontaż skrzyni na samochodzie. Wydaje mi się, że będzie podobnie jak ze starą skrzynią.
Podpora skrzyni niestety brudna w starym oleju, dla przymiarki założyłem taką i tak została. Można trochę przy okazji ja pod szlifować bo wydaje mi się, że czasem dotyka do skrzyni. Nie chcę, żeby przenosiła drgania. (6 zdjęcie)



Podsumowanie kosztów:

Płyta aluminiowa 120zł (będzie tańsza bo udało się użyć cieńszej)
Obróbka płyty 150zł
łożysko 17x40x16 15zł
Tacza 200zł (drugi raz chyba jej nie kupię, są tez połowę tańsze)
Skrzynia + remont + oleje 150
Śruby m12x1.25, śruby ampulowe m10x1.25, śruby stożkowe m8 30zł
tulejki do naprawy gwintów 30zł
Wał ze złomu piwo
skrócenie wału o 120mm 100zł (pozostaje jeszcze wyważenie, krzyżaki i osłona)

Czy operacja się opłacała? Jeszcze nie wiem. Na razie mina ludzi słyszących, że mam skrzynię V sporo wynagradza. Może będą oszczędności w paliwie, na razie nie mierzyłem spalania.

Gdyby ktoś miał ochotę na adapter do skrzyni to pisać.


Załączniki:
IMG_20180506_100431.jpg
IMG_20180506_100431.jpg [ 798.7 KiB | Przeglądany 15443 razy ]
IMG_20180506_100359.jpg
IMG_20180506_100359.jpg [ 878.07 KiB | Przeglądany 15443 razy ]
IMG_20180506_100146.jpg
IMG_20180506_100146.jpg [ 839.32 KiB | Przeglądany 15443 razy ]
IMG_20180506_100118.jpg
IMG_20180506_100118.jpg [ 844.53 KiB | Przeglądany 15443 razy ]
IMG_20180506_100009.jpg
IMG_20180506_100009.jpg [ 898.82 KiB | Przeglądany 15443 razy ]
IMG_20180506_095949.jpg
IMG_20180506_095949.jpg [ 946.16 KiB | Przeglądany 15443 razy ]
IMG_20180506_095944.jpg
IMG_20180506_095944.jpg [ 1012.33 KiB | Przeglądany 15443 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 maja 2018, 06:45 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 grudnia 2014, 17:51
Posty: 434
Lokalizacja: gdynia
Bardzo ciekawe, gratulacje.
Cena skrzyni coś mała hmm

_________________
Fiat 126p 97”
Nissan Cherry 83”
Fiat 126p i 125p 82”
Fiat 126p 77”
Niewiadow n126 75”
Trabanta 601 72”
Wsk 125 58”


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 maja 2018, 06:48 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
Sama skrzynia kosztowała 80złociszy...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 maja 2018, 04:54 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 października 2017, 21:34
Posty: 117
Lokalizacja: Ślunsk!
Pojazd: 1997 A07 4CTi90
noo gratulacje! benzynowcy Cie za to polubią :)

Ja wziałem sie w końcu za rozbiórke naszej skrzyni. Stanąłem po okręceniu klapy wałka sprzegłowego.

widze to:

http://forum.polskiedostawczaki.pl/download/file.php?id=8105&mode=view

jestem przyzwyczajony do łożysk maszynowych w rowerach, gdzie łozysko ma kołnierz w obudowie o który sie oprze.

Tutaj jak widze za ten kołnierz robi obudowa wałka sprżegłowego, co umożliwia kasowanie luzu itp.

ale tutaj "gupi jestem", bo wide że te łożysko bez klapy nie ma podparcia = wychodzi z obudowy "do zewnątrz":

1. Mam targać ten wałek aż wyjdzie razem z bieżnią? czy rozebrać całą skrzynie i wg sztuki wybić bieżnie od tyłu?
2. czy bieznie łożysk w obudowie są normalnie nabijane/prasowane czy znowu jest jakiś proces z grzaniem itp?
3. czy "pod spodem" za wałkiem sprzegłowym, wałek główny ma swoje łozysko? czy czasem bieżnią tego łożyska nie jest otwór we wałku sprzęgłowym, bo cos takiego wydedukowałem z foty (a z przekrojów "gupi jestem")
4. Kończąc pytania, dochodząc do wniosku że trzeba rozebrać całą skrzynie, powiedzcie mi czy zespół biegowy wychodzi w miare w całości, czy coś sie moze posypać? przesuwki i wałki wyjdą razem, trzyma sie to? czy wyjąć osobno? No i kierunek rozbierania- skrzynia ma patrzeć "sprżegłem w dół?

bede wdzięczny, pozdrowienia!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 maja 2018, 05:34 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
1 Jak poruszasz wałkiem sprzęgłem na boki i ciągnąć "do siebie" to bieżnia wypadnie, tak mocno siedzi, co prawda nie da Ci to nic bo reszta walka ma większą średnicę. Trzeba rozebrać skrzynie.
2 Wbijasz najmniejszym młotkiem jaki masz w warsztacie. Ja w czasie składania wstępnie nabiłem połowę bieżni resztę po złożeniu. Jan się dobrze trafi to palcami wskoczy.
3 Były dwie wersje wałka sprzęgłowego, dzielona i jednolita. Ja miałem jednolitą, czyli zintegrowaną z bieżnią zewnętrzna wałka głównego. Wymieniłem tylko łożysko.
4 Bierzesz paletę, na nią dektura, robisz dziurę w dekturze tak żeby wałek wyjściowy się zmieścił i skrzynie stawiasz pionowo wałkiem sprzęgłowym do góry. Moja rada jest, żeby rozkręcić skrzynie w drobny mak ( chodzi o obudowę, nie o wałek główny), jest na tyle prosta że może być łatwiej, można wtedy ją w ropie umyć do czysta . Z obu stron masz śrube z dużym łbem, trzyma mechanizm od 4/5, po odkręceniu pierwsza połowa do góry,.
Nie pamiętam dokładnie ale chyba możesz już brać wałek sprzęgłowy.
Instrukcja którą wrzuciłem omawia chyba sposób montażu i kasowania luzów, a nawet chyba sposób demontażu.
Teraz żałuję że nie nagrałem filmu ale nie było komu operować kamerą
Miłej zabawy


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 maja 2018, 21:18 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 października 2017, 21:34
Posty: 117
Lokalizacja: Ślunsk!
Pojazd: 1997 A07 4CTi90
tak, wszystko jest podane, choć dla mnie jest za mało rzutów izometrycznych. Niby "przeczytam" przekrój ,ale jednak nie czuje sie wystarczająco pewnie.
I tak dalej mam respekt przed skrzyniami, nawet tak prostymi jak ta ;)

Dzięki za pomoc Piotrze, szkoda że nie ma pomuków/plusów, bo sie należy


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 sierpnia 2018, 20:01 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 12 sierpnia 2018, 07:34
Posty: 16
Lokalizacja: Koszalin
Pojazd: Lublin III 2.4td 1999r. 3.5T
Szukam osłony do Lublina. Ktoś coś podpowie jaką kupić?
Byłbym wdzięczny za jakiegoś linka do sklepu.
Są dwie osłony jedna gumowa, a druga to mieszek. I za bardzo nie wiem jak to ma być, tak zeby to jakoś wyglądało.


Załączniki:
img_20180823_164440.jpg
img_20180823_164440.jpg [ 1.01 MiB | Przeglądany 14762 razy ]
img_20180823_164422.jpg
img_20180823_164422.jpg [ 1.12 MiB | Przeglądany 14762 razy ]
img_20180823_164408.jpg
img_20180823_164408.jpg [ 1.02 MiB | Przeglądany 14762 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 286 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 16, 17, 18, 19, 20  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net