Dzisiaj jest 28 marca 2024, 22:42


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
Post: 08 kwietnia 2018, 18:26 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Czyli na podstawie powyższych komentarzy mam rozumieć, że i moją Fiestę mk IV dało by się uznać za pojazd unikatowy i nie musiał bym bulić haraczy w postaci ciągłości OC, gdybym nią dłużej nie jeździł? I nie musiał bym też ją przerejestrowywać ze "zwykłych" białych blach?

PS - z tą unikatowością mojej Fiesty to akurat nie jest żaden pic - bo po numerze VIN i "niuansach mechanicznych" okazało się już parę lat temu, że to egzemplarz przedseryjny (być może i prototyp). Diagnosta - mechanik sam mi mówił, że "mam bardzo rzadkie auto", które tylko wygląda "zwyczajnie"...

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwietnia 2018, 21:20 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Z drobnym uproszczeniem - dokładnie tak właśnie.
Tylko w praktyce ta opłacalność zaczyna się, gdy "gdybym dłużej nie jeździł" liczysz w latach, i to więcej niż 1-2.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwietnia 2018, 22:20 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
fakt faktem, że niebawem (za jakieś 3 lata i 2 miesiące) wóz będzie mieć też 25 lat tak swoją drogą...

Tak czy siak MERYTORYCZNIE wóz ten jest już unikatowy swoją drogą - mówię o merytoryce (stanie faktycznym), a nie "paragrafologii przepisowej" i jeśli nie będzie jakieś nie daj Boże "większe ała" to powinien wóz dożyć tego wieku, bo jest w całkiem dobrym stanie...

...cóż - pierwszy sprawny wóz w kolekcji i już unikatowy 8) Ja to mam szczęście do samochodów :wink:

...ale gdyby przejrzeć na wylot Wasze klasyki to pewnie i w każdym z nich znalazło by się jakiś "powód unikatowości"... :wink:

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 kwietnia 2018, 10:36 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 722
Lokalizacja: śląsk
Dopytaj dobrze - zanim zaczniesz działać. W woj. śląskim pojazdy zabytkowe zaczynają się od 30 lat Nie wiem jak jest w opolskim?

http://www.wkz.katowice.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=98&Itemid=95

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.

https://m.youtube.com/watch?v=wli5IT0WtXU


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 kwietnia 2018, 13:20 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
A pokaż mi pół paragrafu, który to reguluje? WKZ nie jest organem ustawodawczym... Tylko druga strona medalu jest taka, że jak się chce załatwić temat szybko i sprawnie, to lepiej jest udawać, że WKZ ma absolutną rację... :roll:

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 kwietnia 2018, 14:15 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
Dziwny Mag pisze:
WKZ nie jest organem ustawodawczym...


a WKZ w Krakowie wydaje się zupełnie co innego :D do nich do tej pory nie dotarło że mają wykonywać obowiązujące przepisy i kropka :wink: nie polecam tej instytucji - na szczęście przy wpisie do ewiedncji pojazdów zabytkowych nie obowiązuje rejonizacja :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 kwietnia 2018, 15:47 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 października 2017, 17:05
Posty: 93
Pojazd: Tarpan 237, 1990
Z początkiem tego roku była zmiana definicji pojazdu zabytkowego, gdzie zmieniono wiek z 25 do 30 lat

_________________
Fabryka Samochodów Rakietowych POLMO


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 kwietnia 2018, 23:19 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
combinat pisze:
Z początkiem tego roku była zmiana definicji pojazdu zabytkowego, gdzie zmieniono wiek z 25 do 30 lat


Nawet mnie nie strasz.
Mam sprawę z tym Żukiem z 1992 roku... Kijowo było by jeszcze 4 lata czekać z metryką...

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 kwietnia 2018, 00:33 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
combinat pisze:
Z początkiem tego roku była zmiana definicji pojazdu zabytkowego, gdzie zmieniono wiek z 25 do 30 lat

Gdzie? Bo w projekcie ustawy owszem. Projekcie...

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 kwietnia 2018, 11:46 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 722
Lokalizacja: śląsk
Dziwny Mag pisze:
combinat pisze:
Z początkiem tego roku była zmiana definicji pojazdu zabytkowego, gdzie zmieniono wiek z 25 do 30 lat

Gdzie? Bo w projekcie ustawy owszem. Projekcie...


Urząd wprowadził ten wymóg jako "regulację wewnętrzną " posiłkując się przepisami prawa celnego . Czy nam się to podoba, czy nie , to konserwa wydaje papierek od którego wszystko zależy i raczej wyżej nie podskoczymy. Trochę rozumiem jego intencję, bo sam w okolicy widziałem "współczesne" auta na "żółtych" , których stan delikatnie mówiąc odbiegał znacznie od dostatecznego . Widziałem również np. Opla Corsę z lat 90- tych, czy BMW E36, który oczywiście łapał się wiekowo, ale czy faktycznie zasługiwał na wpis do ewidencji to już inny temat, którego nie chcę tu zaczynać ( ktoś może mieć kolekcję Opli czy BMW i jak najbardziej też się łapie) . Więcej na temat tych 30 lat w poniższym linku na samym dole.
http://www.wkz.katowice.pl/index.php?option=com_content&view=category&id=38&Itemid=120

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.

https://m.youtube.com/watch?v=wli5IT0WtXU


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 kwietnia 2018, 15:09 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
i tu jest problem właśnie :D

przepisem wewnętrznym można sobie regulować wiele rzeczy np. obieg korespondencji w urzędzie albo kolor firmowy toalet ale nie kwestie które są regulowane aktami prawnymi wyższego stopnia. WKZ-y próbują ustawić się w pozycji ustawodawcy ( prawodawcy ) i nie mogą w ząb zrozumieć że ich misją ( dokładniej: psim obowiązkiem) jest stosowanie obowiązującego prawa. a już z butów wyrywają teksty w stylu " no wie pan ja nie jestem inżynierem tylko historykiem sztuki i nie wiem co to za urządzenie chce pan wpisać do ewidencji ale tu jest numer do "rzeczoznawcy" Jasia, Krzysia czy innego Józia który za jedyne 500, 800, 1000 zł zrobi "ekspertyzę". Tak więc wymaga się abyśmy płaci za brak wykwalifikowanego personelu w WKZ bo "łone som bidne i nie majom etatów" :shock:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 kwietnia 2018, 21:43 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Fakt, że widząc w miarę "współczesne" auto na żółtych mam trochę dziwne odczucie, ale z drugiej strony jeśli wóz jest rzadki np prototyp i bez wieś tuningu, oryginalny, to sam jako historyk jestem za nadawaniem mu statusu zabytku...
Gdyby w latach 70-tych czy 80-tych było takie podejście, to dzisiaj pewnie uchowała by się jakaś kolekcja prototypów Nysek w dobrym stanie, które dzisiaj tylko możemy niestety na zdjęciach podziwiać...
i dlatego też tak się cackam z tym swoim Fordem... :wink:
Ciekawe, jak takie pomysły (30 lat zamiast 25) nie wpłyną na ceny OC - bo to by była "kicha" gdybym miał bulić "pełną stawkę" jeszcze 4 lata dłużej :x

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 kwietnia 2018, 05:50 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 października 2017, 17:05
Posty: 93
Pojazd: Tarpan 237, 1990
Kurcze postaram się znaleźć tą informację, gdzie było 30 lat.
Kojarzy mi się nowelizacja ustawy dot. Wymogów Rejestracji Pojazdów - uchwalona pod koniec grudnia, natomiast chyba wchodzi w życie pod koniec maja razem ze zmianami w przeglądach.

_________________
Fabryka Samochodów Rakietowych POLMO


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 kwietnia 2018, 07:41 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 22:04
Posty: 259
Pojazd: Lublin 3Mi
Ja jestem za tym, żeby tą granicę przesunąć jeszcze bardziej na minimum 50 lat. Plus dodatkowo zakaz poruszania się po drogach takimi samochodami. Miejsce zabytków jest w muzeum na wystawie - stary samochód, nawet nie wiem jak dobrze utrzymany nie będzie pasował na ulicy z różnych względów. Niestety większość akcji z rejestracją na żółte blachy jako zabytki jest wykonywana po to, żeby płacić niższe OC. Potem my jako reszta kierowców składamy się na na składki nie płacone przez tych posiadaczy samochodów. Jak by się trochę zastanowić, to można to sensownie rozwiązać - ale u nas jak zwykle wszystko jest na głowie i żółte blachy są po to żeby nie płacić "pełnej stawki" co widać po poście wyżej. Jeśli ktoś faktycznie myśli o stworzeniu kolekcji zabytkowych samochodów, to płacenie OC jest jego najmniejszym i pewnie najtańszym kłopotem.

Jeśli chcesz mieć stary samochód i normalnie go użytkować z sentymentu, to przecież czemu nie. Nie widzę problemu, ale płać normalną stawkę ubezpieczenia. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że te takie "wirtualne" zabytki niestety technicznie pozostawiają wiele do życzenia. Jak właściciel musi oszczędzać na OC, to niestety oszczędza też na wszystkim innym....

_________________
Pozdrawiam, Tomek
Daewoo Lublin 3 3524 2000r, Andoria 4cT90-1MEA 90KM
Intrall Lublin 3Mi 3524 2006r, Andoria 4cTi90-1BE 102KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 kwietnia 2018, 08:51 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
ty naprawdę myślisz, że ktokolwiek sprzeda ci ubezpieczenie - nawet na żółte blachy- poniżej realnych kosztów ? :lol:

i że dopłacasz do czegokolwiek oprócz zysków ubezpieczyciela :?: :shock: :lol:

no i u nas wszystko postawione jest na głowie :lol: więc aby było normalniej
tstiller pisze:
jestem za tym, żeby tą granicę przesunąć jeszcze bardziej na minimum 50 lat. Plus dodatkowo zakaz poruszania się po drogach takimi samochodami. Miejsce zabytków jest w muzeum na wystawie - stary samochód, nawet nie wiem jak dobrze utrzymany nie będzie pasował na ulicy z różnych względów.


szczególnie interesujące są te "różne względy" :mrgreen: :mrgreen:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Moderator: monterr07

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net