Dzisiaj jest 13 lipca 2020, 09:21


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 111 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Autor Wiadomość
Post: 13 września 2015, 20:22 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1129
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Strucelsw nie siej herezji.Most hipoidalny 9/43 był w żukach od 90-go któregoś roku.Zunifikowali je już z lublinami,tylko w żukach były ciut węższe.Zwykłe mosty były 8/41,takie podaje starsza wersja książki naprawczej i z innymi się nie spotkałem.Nowsza książka podaje 7/41 dla wersji z silnikiem 1.6 CB z poloneza,ale na oczy czegoś takiego nie widziałem.Chyba zostało w fazie planów.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 września 2015, 17:07 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1874
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
tak, 7/41 był chyba teoretycznie, ksiązkowo
9/43 masz rację był, ale właśnie hipoidalny, nie wziałem go pod uwage jakos

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 września 2017, 18:07 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 300
Czy ktoś z Was zakładał przełożenie 4,1 do mostu hipo? Wiem, że ciężko teraz dostać komplet talerza z atakiem. Czy w razie czego komplet ze wspomnianej Wołgi gaz 24 do żukowskich konstrukcji by pasował?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 sierpnia 2018, 23:00 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 sierpnia 2015, 20:15
Posty: 192
Pojazd: Tarpan 237
jako ze moj trabant ma wlasnie fiata to ma most 7, udało mi sie w okazyjnej cenie kupic caly most z wolgi 24, 10, z tym ze trzeba go troche przerobic, tj dorobic mocowania amortyzatorow i wieszaki resorow bo w woldze sa od spodu a nie na wierzchu, teraz pytanie za mylion, srodka raczej sie nie da przelozyc do mojego fsr?

=mam nadzieje ze silnik fiata z 5 skrzynia jakos obsluzy to przelozenie i bedzie sie dalo leciec 100 przelotowo :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 sierpnia 2018, 16:11 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2731
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Przelotowo spokojnie da się pojechać, nawet więcej. Ale na stromych albo długich podjazdach "wymięknie" ekspresowo. Na płaskim i na pusto, jak już się rozbuja, to popłynie; z jakimś odczuwalnym ładunkiem będzie słabiutko.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 sierpnia 2018, 18:47 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1874
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
nie da rady, wołga 24 ma most hipo.

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 sierpnia 2018, 21:25 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 sierpnia 2015, 20:15
Posty: 192
Pojazd: Tarpan 237
znaczy musze go przerobic na fsr :-))) ladunku on raczej juz nigdy nie bedzie wozil, moze kiedys 6 osob, ale tony juz nikt na niego nie zaladuje :-)) mysle ze 5 skrzynia polepszy troche temat


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 maja 2019, 07:47 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 18 kwietnia 2017, 20:13
Posty: 37
Lokalizacja: Żagań
Pojazd: Żuk,Gaz69
Witam serdecznie.Mam pytanie odnośnie zmiany mostu 8/41 na hipo 9/43.Co uzyskam po takiej zamianie??


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 maja 2019, 17:28 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1874
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
troche szybciej i ciszej pojedziesz

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2020, 14:54 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 czerwca 2012, 07:51
Posty: 125
Lokalizacja: Kwidzyn
Wiem ,wiem odkop tematu...
Postanowiłem i ja przyspieszyć swoją Nyskę i zamontowałem przełożenie 10:41 w postaci mostu od Tarpana 239d. Potwierdzam jedzie się ciszej i szybciej. Przelotowa bez problemu 80-90 km/h bez wrażenia że silnik zaraz wyskoczy z ramy. Choć mam pewne obawy, jak będzie sobie radziła jak dostanie trochę obciążenia, pewnie trzeba będzie więcej mieszać biegami. Przy okazji oczywistym stało się to że licznik zaniża prędkość około 10-13 km/h. I teraz pytanie czy szukać napędu licznika ze skrzyni Tarpana diesla (choć tam koła 15" więc też nie idealnie) czy może macie już inny sprawdzony patent.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2020, 15:06 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4927
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Raczej szukać licznika od Warszawy (?) Warszawa też miała chyba szybszy most i inny licznik

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2020, 15:27 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 czerwca 2012, 07:51
Posty: 125
Lokalizacja: Kwidzyn
No właśnie były z tego co wiem dwa liczniki 625:1 i 1000:1 i jeden i drugi mam. Są jeszcze dodatkowe oznaczenia np teraz w Nysie mam 625:1 a drugie oznaczenie jeśli dobrze pamiętam to 650/17. Różne liczniki mam i mają 650/18, 650/20 ale prędkości jakie wskazują mniej więcej pokrywają się w granicach błędu


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2020, 17:46 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1129
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Te drugie oznaczenia, to coś zupełnie innego. Liczą się tylko oznaczenie przełożeń, czyli 625:1, albo 1000:1. Ale z dopasowaniem licznika to już nie tak łatwo. Tarpany 239D, miały niby przy skrzyni dodatkowo jakieś ustrojstwo, które zmieniało przełożenie na linkę. Nie wiem tylko, czy ich liczniki miały 1000:1 czy 625:1. To też jest istotne, jeśli komuś zależy na prawidłowych wskazaniach. Jest trochę problem z tym wszystkim, bo występowały różne zestawy napędu prędkościomierza w skrzyniach, czyli para koło-wałek napędowy i stosowano też różne rozmiary kół. Żuki miały zawsze takie same przełożenia mostu i reszty, ale w tarpanach, to było już inaczej, bo i były krótkie mosty, z silnikami od poloneza i bardzo długie z Perkinsem. Żuki z mostami hipoidanymi, też już miały inną ilość zębów na wałku napędu linki licznika, bo mam takiego oryginalnego i liczyłem. Mosty hipo 9/43 są delikatnie szybsze od żukowych 8/4. Jak ktoś od nowości nic nie zmieniał, to jest ok, ale jak zmieniał skrzynię od innego, to już mogą być różnice we wskazaniach. Te same skrzynie były przecież w różnych naszych autach. W pierwszych lublinach też były czwórki i też miały inne przełożenie napędu licznika i liczniki z poloneza o przełożeniu 1000:1. Ja teraz mam skrzynię 5-cio biegową z lublina i dałem licznik z lublina, ale wskazania i tak są błędne, bo rozmiar opon jest inny. Żeby było jak trzeba, to trzeba by dać 205/75 R16C jak w lublinach 3,5T. Czyli podsumowując, żebyś miał wskazania jak z fabryki, musi być wszystko jak w tarpanie 239D, czyli opony, licznik, most i komplet napędu licznika w skrzyni. U nas na forum chłopaki mają fabryczne tarpany 239, to mogą sprawdzić dokładnie.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2020, 19:13 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 czerwca 2012, 07:51
Posty: 125
Lokalizacja: Kwidzyn
Oglądałem skrzynię z Tarpana 239 i wyjście na licznik miała identyczne jak moja nysowa. Niestety nie wiem jakie ma przełożenie, a sprzedający cenę dał zaporową, więc szukam dalej. Narazie w mojej okolicy nic nie ma. Ale to nic pilnego, zawsze można dodawać do wskazań te 10km/h, albo kupić jakiś licznik rowerowy z gps. Mam też pewien pomysł, żeby oryginalne cyfry na cyfer blacie poprzesuwać o dyszkę w górę :wink: Dziś rozmawiałem z moim kolegą syreniarzem, który zmajstrował sobie taki elektroniczny licznik, https://www.youtube.com/watch?v=HW-fp0kNhdQ ale narazie ma w fazie testów a i tak nie jest lekko z tego co opowiadał


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2020, 20:44 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 517
Pojazd: tarpan239
jasio pisze:
Wiem ,wiem odkop tematu...
(...) I teraz pytanie czy szukać napędu licznika ze skrzyni Tarpana diesla (choć tam koła 15" więc też nie idealnie) czy może macie już inny sprawdzony patent.


Tarpan 239D ma koła 16 calowe w przeciwieństwie do wcześniejszych modeli :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 111 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net