Dzisiaj jest 28 marca 2024, 22:49


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: 12 września 2018, 04:46 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Historyk1985 pisze:
Co do podestu - dla mnie to właśnie całkiem klimatyczny "element z epoki". Kwestia tylko funkcjonalności i ergonomiczności jego zaprojektowania.


Odnośnie funkcjonalności podestu to porozmawiaj z matkami z dziećmi czy osobami o ograniczonej mobilności... wszyscy kochamy schody bo to taki "element z epoki" :)
Oczywiście funkcjonalność podestu to też jego mobilność na poziomie mobilności całego lototrucka, czytaj dodatkowa przyczepa na podest, pewnie i Viatoll i inne problemy.

Reasumując:
Jako klient jeśli obok siebie by stał lodotruck zrobiony z Nyski (najlepiej z zawieszeniem pneumatycznym, gdzie na czas sprzedaży, wóz siedzi maksymalnie nisko) i obok "Żuka z Izotermą" i "epokowym podestem" to na Żuka bym tylko spojrzał i westchnął, a lody kupił w Nysce.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 września 2018, 06:43 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 grudnia 2014, 17:51
Posty: 434
Lokalizacja: gdynia
Dokładnie.
Ps ciekawie by wyglądał airride w Nysie, ale z tego co kiedyś czytałem na tym zawieszeniu ciężki temat

_________________
Fiat 126p 97”
Nissan Cherry 83”
Fiat 126p i 125p 82”
Fiat 126p 77”
Niewiadow n126 75”
Trabanta 601 72”
Wsk 125 58”


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 września 2018, 21:17 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
Może nie stricte na temat lodziarni ale się wypowiem.

Ostatnio na zlocie w Mińsku ktoś powiedział że kiedyś kierowca był także mechanikiem i trochę wynalazcą. Z racji braku części zamiennych ludzie robili rzeźby. Kto mógł albo musiał to przerabiał co było trzeba. Nikomu nie przeszkadzał Perkins w samochodzie z prostego powodu, nie było za bardzo innej opcji. Ja nie miałem okazji żyć w tych czasach ale na wsi czasem było widać ślady tamtych czasów. Dlatego nie wiem dlaczego niektórzy burzą się aż tak na przeróbki. Sami na forum ciągle wkładamy 5zł zamiast bezpiecznika i nikt nie krzyczy.


Moim zdaniem w prawie każdej formie ta Nysa będzie lepsza niż w aktualnym stanie. Oczywiście tylko w przypadku jeśli projekt zostanie uruchomiony. Jeszcze rok stania i pewnie nawet złomiarze się za nią nie obejrzą.

Popierając część poprzednich wypowiedzi radzę uruchomić napęd do stanu odpychającego się i nie gasnącego w czasie hamowania i zająć się nadwoziem, bo to ono przyciągnie klientów, w połączeniu ze smacznymi lodami będą kolejki. Nysa jest już nie często spotykana, przyjdzie dziadek z wnuczkiem, łezka mu się w oku zakręci, opowie historię swojej współpracy z tym upierdliwym sprzętem i w ten sposób właściciel będzie podtrzymywał legendę nie gorzej niż muzeum, a jak nysan nawet puści dyma nikt nie zwróci uwagi.

Jeśli dobrze pójdzie to po sezonie zostanie trochę funduszy na remont silnika. Gwarantuję, że osobiście nie przejdę obojętnie i jeśli lody będą smaczne to wrócę.

Życzę powodzenia!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 września 2018, 20:53 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Phinek - widzę, że chyba się do końca nie rozumiemy.
Gdzie ja pisałem o (samych) schodach na podeście?

Podest to podest i może zawierać tak schody, jak i podjazd, jak i oba elementy jednocześnie. Tudzież jeszcze inne "wynalazki".

Nie chce mi się bawić teraz w projektowanie ewentualnego podestu do tego typu projektu, bo ani mi to osobiście nie potrzebne, ani też nie mam nadmiaru czasu na coś za co i tak na forum bym grosza nie brał.

Otwierany dach i tak nie do końca rozwiąże problemu wysokości, bo Nysa ma wogóle podłogę wysoko. Na co więc psuć karoserię w tak rzadkiej wersji? Tam by trzeba nie tylko "otwierać z boku budę", ale i pomyśleć nad zglebianiem" całości - tylko po co...

Tak czy siak Nysa po "otwarciu bryły" będzie potrzebowała jakiegoś "podestu".
Lepiej by zrobić w środku karoserii podział na 2 miejsca - dla obsługi lodziarni oraz dla wchodzącego do środka przez drzwi klienta. Widziałem gdzieś tak zrobiony bar na bazie Nyski Towos i buda była w 100% w oryginale bez żadnych karkołomnych przeróbek. Można? Można!


Miałem się ugryźć w... klawiaturę, ale jednak to napiszę... Jak na naszym forum ktoś wypatrzy i sfotografuje jakąś dziwną tudzież koszmarną fotkę mega przerobionej Nyski, to bez wahania wrzuca się ją do działu "nieudane przeróbki Nys czyli Polak (nie) potrafi", ale jak ktoś wrzuca tego typu projekty osobiście, to zaraz same "ochy i achy" i ucieranie nosa temu komu się to nie podoba...
Ja tam przynajmniej jestem konsekwentny i konsekwentnie piszę co mi się podoba, a co nie, i to bez względu na to czy zdjęcie wrzuca autor projektu, czy "przechodzień oburzony widokiem".
Jeśli sam zaś coś przerabiam w Nyskach, to tylko w taki sposób, żeby przeróbka wyglądała na "historyczną" czyli zrobioną w PRL i to najczęściej w przypadkach kiedy dany element muszę i tak dorabiać...

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 września 2018, 22:48 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Historyk1985 pisze:
...ale i pomyśleć nad zglebianiem" całości - tylko po co...


To ja odpowiem po co. Po to by Tatuś co synka na baranach niesie, w jednym ręku ma jego rowerek a w drugiej ulubionego pluszaka, nie stracił ochoty na lody widząc schody i/lub podjazdy.

Swoją drogą to warto przy projektowaniu podjazdów znać normy na kąt nachylenia bo to dużo daje do myślenia.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 września 2018, 23:01 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
phinek pisze:
Historyk1985 pisze:
...ale i pomyśleć nad zglebianiem" całości - tylko po co...


To ja odpowiem po co.



Phinek - bardzo Ciebie prooooszę :wink:
...o czytanie ze zrozumieniem 8)

Powyższe pytanie było tylko i wyłącznie pytaniem retorycznym...

Kontekst semantyczny zdania oznaczał ni mniej ni więcej jak: "tylko po co się męczyć robiąc tak karkołomną przeróbkę wymagającą powyższych nakładów pracy (zglebiania, podestów, otwieranego boku nadwozia) - i tutaj jeszcze raz dodaję - skoro można by jak w wyżej opisanym barze zrobić tak, że najzwyczajniej w świecie klient by wchodził do Nyski drzwiami i witał się ze sprzedawcą w środku nadwozia...

Owszem pewnie ktoś dorzuci, że w Nysce jest za ciasno itp i tutaj cały sens wykorzystania do tego celu akurat Nyski... :wink:

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 września 2018, 18:09 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Historyk1985 pisze:
... zrobić tak, że najzwyczajniej w świecie klient by wchodził do Nyski drzwiami i witał się ze sprzedawcą w środku nadwozia...


Widzę to oczami wyobraźni... z dzieckiem w wózku, albo gdy jestem na rowerze a synek w foteliku przede mną... albo gdy do Nyski wchodzi mój kolega co ma 2 m.

No i do tego tego lodomistrza, zgarbionego nad malutką maszynką gdzie do wyboru są tylko dwa smaki...

Historyku - odwiedź proszę jakąś dobrą cukiernię i pomyśl ile potrzeba przestrzeni na przygotowanie sensownej oferty. Mam zatem dla Ciebie propozycję - pokaż że wszyscy się mylimy i wyszykuj jedną swoją Nyskę do okazjonalnej sprzedaży lodów... ale tak, by sanepid to klepnął.
Ewentualnie możesz nas zadziwić H9 gdzie rzeczywiście można zrobić wszystko wewnątrz bez zewnętrznych zmian w nadwoziu.

A tak bardziej serio - skoro nie lubisz takich przeróbek (tak wiemy to już chyba wszyscy) to po prostu nie czytaj tego wątku, bo ci co są ciekawi tej przeróbki, chętnie by podyskutowali z autorem wątku i (przynajmniej ja) mają obawy czy swoimi wypowiedziami nie zniechęcisz autora do relacjonowania jego drogi ratowania tej Nyski przed złomem.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 września 2018, 20:22 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 września 2018, 21:56
Posty: 36
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Nysa 522
Po ponad tygodniowym poślizgu w końcu Nyska wjechała do warsztatu

Obrazek

Mam nadzieję, że w dwa tygodnie uda się wymienić:
- most tylni z Forda Explorera,
- przednie zawieszenie ( hybryda belki Tarpana z hamulcami od Lublinka ),
- układ kierowniczy ze wspomaganiem od Lublinka,
- przymiarka silnika ze skrzynią od BMW aby wykonać i wspawać nowe łapy.

Blacharz już czeka aby wykonać nową ramę budy.

Może Air Ride by się tu sprawdził ale nie bardzo mam czas na próby. Wiele rzeczy które chcę zrobić zostanie sprawdzonych podczas użytkowania. Najwyżej po sezonie będą poprawki.
Nie widzę potrzeby robienia schodków dla klientów ponieważ wychodzi na to, że wysokość będzie dobra ( nawet w Nysce już przerobionej na lodziarkę - ta z tym uchylnym dachem, nie ma podestu ).

Lody które będą sprzedawane w Nysce będą robione przez moich znajomych którzy mają małą domową lodziarnię ( są to i będą tylko lody gałkowe ) :D Lody są świeże i bardzo smaczne.

Niestety ale trzeba przeciąć i zrobić podnoszony dach ponieważ w innym razie przez cały dzień musiałbym stać zgięty. Przez dzień czy weekend można by się poświęcić ale nie przez sezon :-/
Powoli będę szukał profili na krawędzie gdzie będzie otwieranie. Postaram się znaleźć takie aby były niewidoczne lub mało widoczne.
Na swój sposób rozwiązałem również 'problem' z różnym rozstawem śrub. W moście od Forda rozstaw jest 5 x 114,3 a w Nysce jest 5 x 139,7. Zamówiłem dystanse zmieniające rozstaw śrub. Najcieńsze jakie można było zamówić to 23 mm i takie zamówiłem. Powoli do przodu :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 września 2018, 12:55 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 722
Lokalizacja: śląsk
To i ja wtrącę 3 grosze do tematu .Jeżeli miałaby ta Nysa stać wieki i czekać na odbudowę, to niech zostanie lodziarnią w 9 miesięcy :) Jedyne czego mi w niej szkoda , to tego że pierwotnie była bankowozem i w tej konfiguracji jest ich jeszcze mniej niż reanimacyjnych .

Ale zanim ją potniecie i zrobicie z niej lodówę, dopytajcie dokładnie diagnosty, który będzie ją potem "legalizować" jak to teraz wygląda ze zmianą przeznaczenia oraz wydział komunikacji , który ją będzie rejestrować. Aktualnie jestem w stanie "odmowy" rejestracji poj. zabytkowego, który pomimo wpisu do ewidencji , potwierdzenia diagnosty ( druki pieczątki itp) oraz kopii dokumentów historycznych nie przeszedł w WK pani urzędniczki , bo w dowodzie jest "inaczej". :?

Warto by jeszcze podejść do Sanepidu i zapytać co oni wymyślą.

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.

https://m.youtube.com/watch?v=wli5IT0WtXU


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 września 2018, 17:51 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 września 2018, 21:56
Posty: 36
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Nysa 522
Mam dokładnie taki plan aby przejechać się do diagnosty, urzędu i sanepidu aby dowiedzieć się przez co będę musiał przejść :-D

Bankowozem piszesz ? Skąd takie przypuszczenia ? Kupiłem go od rolnika który w latach 90 odkupił go od swojego wujka też rolnika który był pierwszym właścicielem. Co prawda zastanawia mnie fakt dodatkowego zamka w tylnych drzwiach ale myślałem, że to normalne.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 września 2018, 20:42 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
nadwozie specjalne bankowóz nie zostalo odebrane z fabryki ( odbiorca z innego kraju mógl tez nieodebrac ) lub ogólnie mialo wady , wtedy bylo przeznaczone na wolny rynek i kupil rolnik :wink: . jakies dobre 6 lat temu widzialem taka na Allegro jasno-niebieska , miala takie chu... nakladki na lampach cos w stylu powiek , chyba to gówno z VW ogórka. Twoja jest druga jaka widze w tej wersji , tak jak napisal lbs5 jest to okreslenie "bialy kruk".

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 września 2018, 20:47 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 722
Lokalizacja: śląsk
Szukałem właśnie zdjęć bankowozu , ale nie umiem ich teraz odkopać. Jakiś rok temu była taka do sprzedaży (ale w lepszym stanie) . Cechy charakterystyczne : błękitny kolor nadwozia :wink: , pełne oblachowanie, 5 osobowa z przedziałem dla konwojentów, ławka dla konwojentów taka sama jak w radiowozie i energetyku, okno wrzutowe na ścianie działowej.

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.

https://m.youtube.com/watch?v=wli5IT0WtXU


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 września 2018, 21:02 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
...i dlatego własnie tak krytycznie podchodzę do tego konkretnie pomysłu przeróbki tego konkretnie egzemplarza... (bo jest to rzadka wersja, jak również stwierdzili Nysanek i lbs5)


...co zaś do tematu "uratowanie jej przed złomem"

Mam cały czas przed oczami historyjkę z motonewsa, jak to pewien jegomość robił z Fiata 125p sedana wersję pick-up. Zaczęło się od tego, że gościu był całkowicie pewny swego pomysłu - normalnie "klękajcie narody". Pojawiły się pierwsze zdjęcia, gdzie gościu uciął tył dachu i poprzycinał tył nadwozia i... na tym się skończyło... Jak pojawiły się pierwsze przeszkody, to forumowicz zniknął...
Jaki morał opowieści?
To, że wóz teraz huty uniknął, to jeszcze nie znaczy, że jej uniknął wogóle, bo przy tak ryzykownej i karkołomnej przeróbce nietrudno całą Nyskę zniszczyć, że i tak trafić może na złom...

Tyle mam do napisania w tym temacie i obym nie był złym prorokiem...

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 września 2018, 21:26 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 22:04
Posty: 259
Pojazd: Lublin 3Mi
lbs5 pisze:
Aktualnie jestem w stanie "odmowy" rejestracji poj. zabytkowego,(...) nie przeszedł w WK pani urzędniczki , bo w dowodzie jest "inaczej". :?


W takim wypadku zawsze należy wymagać pisemnego potwierdzenia odmowy. Dlaczego odmawia rejestracji. Jak Pani nie chce napisać, bo nie - to od razu robić zadymę do kierownika wydziału komunikacji. Niech się sprecyzują co im nie pasuje zgodnie z prawem. Odmowa ma być poparta paragrafem, a nie ich widzi mi się oczywiście.

_________________
Pozdrawiam, Tomek
Daewoo Lublin 3 3524 2000r, Andoria 4cT90-1MEA 90KM
Intrall Lublin 3Mi 3524 2006r, Andoria 4cTi90-1BE 102KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 listopada 2018, 19:09 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 września 2018, 21:56
Posty: 36
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Nysa 522
Trochę czasu minęło i trochę się zmieniło...
Po pierwsze Nyska nie będzie przerabiana na lodotruck-a -> przemyślałem Wasze opinie i szkoda mi się tej Nyski zrobiło. Dałem za nią 1000 zł a to stosunkowo nie duży 'piniądz' więc na razie znalazłem jej ciepłą stodołę i tam przezimuje do następnego lata. Potem zobaczymy co dalej.

Zacząłem tym razem szukać czegoś typu 'rolnik' aby nie przerabiać nadwozia tylko wrzucić za szoferkę zabudowę i ... pach... na olx pojawia się ogłoszenie "Nysa z zawalonej stodoły". Ideał - szoferka i z tyłu paka. Telefon do sprzedającego i decyzja - BIORĘ. Jeden tylko mały problem, Nyska w latach 90 została wyrejestrowana i nie ma żadnych dokumentów ale sprzedający chętny aby pomóc w załatwieniu dokumentów potrzebnych do ponownej rejestracji. Dwa razy byłem u dyrektora w moim urzędzie gdzie rejestruje się samochody. Człowiek bardzo pozytywnie nastawiony, decyzja -> aby zarejestrować normalnie wyrejestrowaną Nyskę potrzeba:
1. Pisma z Urzędu gdzie była ona ostatnio zarejestrowana, że taki samochód był kiedyś u nich zarejestrowany.
2. Umowa kupna - sprzedaży.
3. Opinii rzeczoznawcy motoryzacyjnego, że jest to "samochód ważny dla motoryzacji".
i tyle. Potem dostaję tablice tymczasowe aby pojechać na badania techniczne. Dowożę badania i dostaję normalne tablice rejestracyjne.
Sprzedający obiecuje załatwić dokument z urzędu ostatniej rejestracji. Umowę sporządzimy na miejscu.
Czekam jeden tydzień, drugi, miesiąc, półtora miesiąca - sprzedający cały czas załatwia ten dokument, w końcu umawiamy się na konkretny dzień w który mam przyjechać po upragnioną Nyskę - dokument podobno już ma do odebrania. Więc dzień wolny zaplanowany, laweta umówiona na 3 rano (po Nyskę mam 500 km), pro forma ostatni telefon do sprzedającego wieczorem przed wyjazdem i... nie odbiera, po jakimś czasie dostaje sms-a, że jeszcze nie ma tego dokumentu i nie długo oddzwoni... :/ Do dnia dzisiejszego się nie odezwał a mija już miesiąc. Żal.... (najprawdopodobniej sprzedał komuś innemu, trudno ale po co takie podchody w stosunku do mnie...)

Pada decyzja żeby poszukać czegoś co może nie trzeba będzie wymagało ingerencji w blacharkę i lakiernictwo. Jest - Żuk z 1991. Na zdjęciach prezentuje się ładnie, rozmowa ze sprzedającym konkretna - decyzja , JEDZIEMY.
I jest:

Obrazek

Może szoferka nie jest w idealnym stanie ale na razie wystarczy. Silnik w miarę ładnie pracuje choć wymaga wymiany oleju i uszczelnienia bo dość mocno z niego kapie ale to plany na marzec razem z wymianą przednich hamulców bębnowych na tarcze z lublina wraz ze wspomaganiem. Okazało się, że w chłodnicy jest woda więc w sobotę będzie wymiana na płyn. W przeciągu dwóch tygodni rozpoczną się prace nad tylną zabudową. Zostanie zdemontowana tylna paka a w jej miejsce powstanie zamknięta zabudowa.

Jestem zadowolony z zakupu ale żałuję, że nie udało się kupić tej Nyski... Nie był to prawdziwy "Rolnik" tylko była cięta, co prawda zrobili to w fabryce Nysy. "Rozum się cieszy a serce płacze".
W ogłoszeniach jest jeszcze jedna "cięta" Nysa ale sprzedający sprzedaje ją bez dokumentów i nie chce pomóc w załatwieniu dokumentu z urzędu. Gdybym nie miał do niego 450 km to sam bym ten dokument załatwił.

Myślę, że nie będę zakładał kolejnego wątku w "Żukach". Wątek Nyski na razie niech zostanie, zobaczymy co przyniesie przyszły rok... :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net