Dzisiaj jest 28 marca 2024, 21:53


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: 29 września 2018, 13:17 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 października 2017, 21:34
Posty: 117
Lokalizacja: Ślunsk!
Pojazd: 1997 A07 4CTi90
czołem pany

dziś wszystko przygotowalismy do odpalenia Żuczka i wielkie fiasco- nie mamy paliwa za pompą.
Mamy paliwo do pompy, leci gdy odpinamy wężyk.

Pierwsze co pomyślałem, to że problemy sprawia Lublinowskie gaszenie z kluczyka. Wydedukowałem że pewnie po zapłonie jest tam plus, gdy gasimy stacyjke-plus znika, auto gaśnie.

I faktycznie, gdy podpinamy plusa na krótko to słychać jak te elektromagnesy cykają... przynajmniej jeden, a są 3:

1- gaszak. (Między pompą a blokiem). Nie rusza sie przy podaniu plusa, ma też bardzo mały zakres ruchu...
2- jakiś zaworek na pompie (od zewnetrznej strony). Na zdjeciach w necie chyba nie każda pompa go ma, nie wiem co to może być.
3- zaworek w okolicach wyjścia na wtryski

Oprócz tego:
a-dodatkowe cięgno-przepustnico-coś, nie każda pompa go ma, nie jest do niego nic podpięte :-|
b-króciec podciśnienia na "czapce" pompy

Załącznik:
pumpy.jpg
pumpy.jpg [ 244.47 KiB | Przeglądany 6866 razy ]



Jest też coś co wygląda jak czujnik otwarcia przepustnicy,ale to pomijam bo chyba jest potrzebne tylko do EGRa

główne pytanie: jak to zrobić żeby bez wiązki lublinowskiej odpalić motur? Teoretycznie po podaniu plusa powinno działać. Ale tak nie jest. Wszystkie te 3 zaworki mają współny plus więc wszystkie powinny być odpowiedzialne za gaszenie.... nie wiem, licze na jakieś tropy, będe wdzięczny. Aha- nie mamy podpiętego podcisnienia na czapce (b). W lublinowskim układzie jest tam jakiś selenoid po drodze,ale koniec końcow dostaje podcisnienie z vaccum, czyli nawet przy kreceniu rozrusznikiem- czy jest niezbędne do odpalenia?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 września 2018, 18:29 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
3-odcina dopływ paliwa jak ginie plus ze stacyjki-gaszenie
1-ssanie-w zwiększa kąt i dawkę na zimnym. Tu masz siłownik elektromagnetyczny sterowany ze sterownika, w starszych było to połączone linką z termostacikiem woskowym w układzie chłodzenia, jak się auto nagrzało do 40C to linka się luzowała i obroty schodziły, a w jeszcze starszych linka szła do kabiny i kierowca sam tym ssaniem zarządzał.
2-?
b-łączysz z rurą turbo/ kolektorem ssącym. odpowiada za regulację dawki w zależności od ciśnienia jakie daje turbo, to jest króciec do nadciśnienia a nie podciśnienia.
a-nie ruszaj, dzwignia stop. bosch wyregulował w fabryce i nie dotykać.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 października 2018, 17:11 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 października 2017, 21:34
Posty: 117
Lokalizacja: Ślunsk!
Pojazd: 1997 A07 4CTi90
dzięki strucel, już też conieco mi podpowiedzieli złombole

Dobre info, ja byłem przekonany że numer 1 to jest gaszak! :o tylko w takim razie to sie nie zgadza jak wszyscy piszą że przeróbka na gaszenie na linke jest taka prosta :idea:

jeszcze skopiuje ze złombola

Cytuj:
Ten zaworek z cięgnem to chyba przyspieszacz kąta wtrysku, nie wiem czy w Lublinie nie było jakiegoś sterownika do tego ale generalnie ułatwia to zimny rozruch. Bez tego też działa.


Tylko jest mały problem, wszystkie 3 odbiorniki są połączone jedną mini-wiązką. Nie ma siły żeby odpiąć tylko jeden z nich. Albo każdy dostaje plusa albo żaden :o

tak czy owak numer 1 nie działa, podpinałem na krótko i ani drgnie. Pytanie czy musi być sprawny do odpalenia

2- niewiadomo :? bede sprawdzał na krótko czy cyka

3- gaszak?

b- widzisz dobrze że mówisz, też nad tym kombinowałem czy ma być podcisnienie czy nadcisnienie, bo w fabrycznym układzie jest połączenie do vaccumpompy (!) tylko po drodze jest jakiś selenoid

a- tylko że kowadełko z tego elementu działa jak przepustnica, jest sprężynka, nawet jak rusze, to wróci do pozycji zero. Pytanie do czego to bo nie jest nic podpięte, a kowadełko nie ma miejsca na żadną linke ani cięgno. Tak czy owak póki nie jest istotą problemu to ignorujemy ten element


---------------
EDIT
poszperałem w necie, musiałem na ookoło, po golfie III ,astrze i pompie Bosch VE (ale dalej nie wiem jaki numer :? )

3. to gaszak, fo sure. Sprawdze na krótko czy cyka, jak działa to podpinam plusa i próbujemy palić (odpowietrzyć pompe żeby zassała) na plaku :roll:

b. to jest BOOST PIN, zaworek który sie otwiera przy doładowaniu żeby podlać więcej paliwa do zwiększonej ilosci powietrza z turbawki. PS ciekawe info, gdy z tego dziwnego kapturka pod czapką pompy (nad nr 3. gaszakiem) leci paliwo, to znaczy że membrana boostpina jest uszkodzona


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 października 2018, 19:33 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
przestawianie bolca po rozkręceniu czapki gdzie jest "b" i wkręcanie mosiężnej kontrowanej śruby z plombą na gwincie przy cewce "3" służy do zwiękaszania dawki.
jak się podkręci waste gate na turbo żeby się przy wyższym ciśnieniu otwierało to fajne efekty są... jak po chipowaniu:)
Sprawdź czy paliwo nie ucieka simmeringiem na wałku pod zebatką(tam po przeciwnej str. do wyjścia przewodów wtryskowych), inaczej auto nie zapali, nie zaciągnie paliwa, bo z tej strony jest niskociśnieniowa pompa przetłaczająca. zasysa powietrze przez simmering i klops. jak pompa długo stała albo na bio jeździła to na 90% on pada i są problemy. a kosztuje 4,30 w IC.
tu masz numerek:
http://dieselcars.pl/368,1460283302-146 ... ?&sLang=pl

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Ostatnio zmieniony 01 października 2018, 20:04 przez Strucelsw, łącznie zmieniany 2 razy

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 października 2018, 19:58 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
https://www.youtube.com/watch?v=pPIT0CdswPI

pompa na filmie jest do silnika bez turbo, ale cała reszta identyczna

2 to przestawiacz kąta wtrysku na zimnym motorze patrz 3:20. w takim razie 1 służy tylko do zwiększania dawki na zimnym, 2 nie każda pompa ma. dlatego są na tym samym plusie, do odpalenia auta potrzebujesz tylko plus na "3"
1 i 2 są sterowane ze sterownika/kompa, może ktoś coś gmerał kiedyś bez pojecia i dlatego masz spięte do kupy razem z 3

śrubka do zwiększania dawki jest na 8:00 ładnie widoczna obok gaszaka. wkręcanie zwiększa dawkę,ale plomby nie wolno usuwać, zwiększać można tylko do plomby.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 października 2018, 22:09 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 października 2017, 21:34
Posty: 117
Lokalizacja: Ślunsk!
Pojazd: 1997 A07 4CTi90
Jak pojade do kumpla na Rembertów to musze wam przywieść kiste piwa ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 października 2018, 19:13 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
podziekował, jak odpalisz to sie pochwal:)

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 października 2018, 22:03 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 października 2017, 21:34
Posty: 117
Lokalizacja: Ślunsk!
Pojazd: 1997 A07 4CTi90
PACJENT SIE WYBUDZIŁ 8)

https://www.youtube.com/watch?v=vJINYIpldrs

A więc tak

1-kąt wyprzedzenia wtrysku (zapali bez tego)
2- ssanie/cold start selenoid- nie wszytskie pompy go mają,chyba jest głównie dla spełnienia norm emisji spalin
"The ALFB can be deactivated to reduce HC emissions generated by the diesel engine when it is cold (< 60'c). This process employs a solenoid valve (8) to block the fuel. This solenoid valve is open when deenergized." (zapali bez tego)
3-Gaszak

b- zawór LDA/boost pin (zapali bez tego) dolewa paliwa wraz ze wzrostem doładowania
a- dzwignia stop

----------------------

tak teraz patrze to wyrwalismy fajnego dawce. Osprzet bosza,filtr z (działającą!) pompką, mały rozrusznik... No i ta dzwignia stop- okazała sie zbawienna, bo (skarcając) trzeba było podmienić flansze miedzy silnikiem a skrzynią pod mały rozruszniki. Złożyłem to na szybko bez sprzegła (bo silnik ma tylko dwie łay, łapa skrzyni to trzecia łapa silnika, a nie chciałem żeby silnik spadł z chłopka przy odpalaniu bez skrzyni)

No i bez tego była by lipa go zgasić :roll: bez sprzęgła nie zdławisz, chyba bym zacisnał przewód paliwowy, mniejsza o to.

Silnik odpalił po wyciagnieciu pina z gaszaka. Znalazłem w necie jakieś poradniki ,ze puchnie ten gumowy bobek na końcu pina. Najchetniej bym sie pozbył gaszaka i zrobił na linke, ze wzgledu na obecność dźwigni stop. Tylko nie wiem czy z tego gaszaka mi nie wleci coś do pompy, wolałbym jakiś kapsel tam wkręcić ,ale już widze że jest jakis mega szwedzki gwint... :roll:
Na razie tyle, potem może upne w moim temacie, na razie odpoczynek po zaliczeniu Milestone-a 8)

dzięki za pomoc panowie!
Pozdrowienia!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 października 2018, 13:53 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Ja tu tylko kibicuję - fajnie, że zagadał :) I zaczynam być fanem tej stunningowanej osłony rozrządu :D

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 października 2018, 18:56 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
nowe cewki gaszaka są dostępne. zawsze to lepiej wyglada niż jak gasić linką.
ostatnio robiłem głowicę w volvo 940 2.4 TIC z 93r, pompa bosch, nie miało przestawiacza kąta wtrysku typu "2", był tylko termostacik od dawki na zimno-"1"

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net