Dzisiaj jest 28 marca 2024, 12:09


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: 24 grudnia 2018, 13:55 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 grudnia 2018, 13:49
Posty: 16
Hej. Zakupiłem Gaźnik jak w tytule 28/35 s2a na licencji webera.
Gaźnik jednak wpada do innego samochodu innej marki jako zamiennik za pierburg 2ee.
Przewertowałem wszystkie schematy i nie znalazłem, za co odpowiedzialny jest elektrozawór w gaźniku, jakie jest jego zadanie i co mu zapodać.
Mniemam, że dostaje on 12v w momencie pracy na biegu jałowym, a po wciśnięciu gazu napięcie się odcina ?

Proszę o pomoc Panowie, gdyż chcę, aby przeszczep który wkrótce wykonam, był w 100% działający :)

Pozdrawiam.


Ostatnio zmieniony 24 grudnia 2018, 16:31 przez juR, łącznie zmieniany 2 razy

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 grudnia 2018, 15:23 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
chodzi o 28/35 s2a? zawór jest do gaszenia, odcina paliwo, sterowany stacyjką.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 grudnia 2018, 16:35 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 grudnia 2018, 13:49
Posty: 16
Tak chodzi o 28/35 s2a, już poprawiłem błąd.
Czyli mam rozumieć, że to tylko odcina dopływ paliwa do dyszy ?
I zapiąć go do prądu po stacyjce.

Kolejne pytanie w takim razie, czy do montażu LPG mogę wykorzystać ten zawór jako odcięcie paliwa bez wypalania komory pływakowej ? Czy trzeba klasycznie odciąć paliwo na pompie, wypalić wszystko i potem przełączyć na lpg?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 grudnia 2018, 22:39 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
nie da rady go podpiąć do wypalania paliwa, on odcina tylko dyszę wolnych obrotów. proponuje go nie podłączać, tylko zastąpic korkiem-obsadą dyszy albo odciąć bolec zaślepiajacy dyszę.
przypuszczam, że montujesz go w jakimś golfie II tam były te popieprzone pierburgi 2e. Żeby to fajnie chodziło, będziesz musiał pobawić się dyszami. 50 na wolnych moze być za duża, od razu daj 45. ten gaźnik jest dobry do motoru 1.3, do 1.6 raczej dcmp z poldka 1.5 bym polecał

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 grudnia 2018, 19:47 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 grudnia 2018, 13:49
Posty: 16
Jak to tylko od wolnych to już rozumiem całość. Wpada to do mietka 2.0. Lepiej po prostu to zaślepić ?
Gaźnik ma służyć do odpalania i ew. dojazd na nie długich odcinkach. A głównie lpg. Szukalem czegoś prostego ze zbliżoną pojemnością, żeby sie z dyszami nie bawić. Jak sie nie sprawdzi, to wpadnie coś innego. Jakieś propozycje na ew. zamiennik ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 grudnia 2018, 22:29 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
do m102 webera pakujesz? Wrzuć jakieś fotki jak to zrobisz, chętnie zobaczę ;)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 grudnia 2018, 22:40 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 grudnia 2018, 13:49
Posty: 16
Tak do m102 z oryginalnym pierburgiem, ale kolektor ssący będzie użyty z ke jeta. Z fotkami pewka, o ile moderatorzy nie wywalą tematu. Kolektor do odbioru za ok. tydzień. Potem montaż pod maską i potem lpg z wykorzystaniem BLOS. Po roku jezdzenia mercem stwierdzam, że auto które pali 15l beny i wydaje się na to 1500-1800 zł stwierdziłem, że pierburg jest zbędny pod maską :)
2.3 na kejecie o 40 koni więcej paliło 10l.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 grudnia 2018, 23:02 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Ja mam 2.0 na kejecie, ale na razie chcę go okiełznać. Tym niemniej, mam z tyłu głowy parę opcji awaryjnych w tym gaźnik lub kjetkiller :P Także śmiało w dziale off topic możesz założyć temat :) Mamy tu duzo innych totalnie "odlecianych" tematów ;)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 grudnia 2018, 18:01 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
to tylko DCMP pd poldka 1.5/82KM ma gardziele 24 i 26mm, ten z Żuka ma za małe gardziele. Ewentualnie może być z żuka ale 34s2b1 tam obie maja po 25mm. Z dyszami zabawy nie unikniesz. Ale tak na prawdę wszystkie te gaźniki będą raczej za małe do 2.0.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 grudnia 2018, 00:28 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 grudnia 2018, 13:49
Posty: 16
Czy przypadkiem w weberach nie ma oznaczenia gardzieli w mm ? Tzn 28m gardziel podstawowa 35 mm druga gardziel ? A poldek miał chyba 32mm i 36mm jak się nie mylę. Ten 28/35s2a nie opędza silnika 2.1 ? Bo teraz już się zagubiłem


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 stycznia 2019, 19:21 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
poldek miał PRZELOTY 2X34MM ale GARDZIELE 24 i 26mm.
żuk ma 1 gardziel 21 drugą 26, ale to niewysilony, średnioobrotowy silnik. ma małą 1 gardziel, aby zdynamizować przepływ, poprawić wymieszanie paliwa i zmniejszyć spalanie w zakresie mniejszych obciążeń i prędkości obrotowych, troche lepsza jest elastyczność tego silnika niż na 2x25, ale traci za to w górnym zakresie.
masz jakieś dane tego swojego silnika-jakiej średnicy są zawory ssące, są 1 czy 2?

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 grudnia 2019, 19:21 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 grudnia 2018, 13:49
Posty: 16
Witam ponownie. Nie miałem zbytnio czasu bawić się tym wszystkim, no ale mój kochany pierburg 2ee dokonał żywota.

Biorę się więc za montaż gaźnika w Poniedziałek.
Ostatnie pytanko, jak jest rozwiązana sytuacja z dźwigniami ?
Jedna to jest przepustnica, a druga to ssanie ?

Na schemacie widziałem, że ta druga to dźwignia jest od pompki przyśpieszenia, ale to wtedy nie byłoby ssania, a oba ramiona musiały by być połączone.

Zakładam, że to niezależne dźwignie przepustnice + ssanie, racja ?

Jak ktoś jest zainteresowany, to mogę wrzucić fotki co z tego wyjdzie ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 grudnia 2019, 21:21 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Dwie przepustnice są sterowane jedną dźwigienką, one są jakby połączone, że druga się otwiera dopiero później.
Ssanie to ta mała dźwigienka na linkę. Więcej dźwigienek nie ma. Z osi przepustnicy I przeloty wychodzi jeszcze taki mimośród, który sterował trzpieniem w kolektorze, ale mniemam, że tego nie będziesz robił.

Pompka przyspieszacza jest połączona z dźwigienkami przepustnic.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 grudnia 2019, 00:26 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 grudnia 2018, 13:49
Posty: 16
O to chodziło.
Dzięki Przyjacielu !


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net