Dzisiaj jest 28 marca 2024, 09:40


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 01 stycznia 2019, 19:51 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 sierpnia 2015, 20:15
Posty: 192
Pojazd: Tarpan 237
Zostało mi po tarpanie jedno opakowanie fertanu nigdy nie otwierane, z checia sprzedam bo juz nie mam do czego zuzyc :-)) 80 plus wysylka

http://anglocars.pl/sklep/fertan/konwer ... an-1000ml/ z tej strony bralem
wiadomosc pw


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 stycznia 2019, 22:20 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Tak przy okazji - ten fertan to coś więcej niż Cortanin lub Brunox? Faktycznie po spłukaniu wodą wcześniejszej zardzewiałej powierzchni zostawia czysty metal?

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 stycznia 2019, 22:44 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Brunoxa nie stosowałem - nie wiem, ale moim zdaniem fertan to to samo, albo prawie to samo co cortanin. Powłokę zostawia niemal taką samą, tak samo się go nanosi i ma takie samo działanie. On wiąże tlenki metalu. On nie USUWA rdzy, tylko ją wiąże w związki rzekomo nieszkodliwe.Oczywiście nie mówimy tu o grubych luźnych kawałkach rdzy tylko o utlenionej warstwie często niewidocznej dla oka, a będącej zalążkiem rdzy lub delikatnym nalocie.
Nie wiem jak na dłuższą metę się to sprawdza, ale wiem, że wyczyszczenie powierzchni po fertanie jest kluczowe do przyczepności kolejnych warstw i wcale nie jest to tak proste jak pisze producent.
Wedle moich doświadczeń najlepiej nanosić to ścierką zwilżoną fertanem, albo pędzlem i po krótkiej chwili przecierać niemal "do sucha", fertan i tak zostawi ślad i zareaguje. Tam gdzie nie zareaguje można nanieść jeszcze raz. Ale nakładanie go "grubo" powoduje, że potem jest on praktycznie niezmywalny. woda wcale go łatwo nie zmywa, a i żadne rozpuszczalniki i benzyna ekstrakcyjna tego nie biorą. Także ostrożnie z nanoszeniem :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 stycznia 2019, 23:43 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Czyli cudownych środków nadal nie ma... ja ostatnio tam gdzie nie mogę doczyścić stosuję R-stop APP - szybko schnie, można na niego lakierować i przy okazji uspokaja sumienie, że zrobiło się wszystko co można, żeby rudzielca pogonić ;)

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 stycznia 2019, 21:08 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 sierpnia 2015, 20:15
Posty: 192
Pojazd: Tarpan 237
cena czyni cuda, chemia niby tez, ani jednego ani drugiego nie da sie oszukac, ciezko mi powiedziec czy warto dac te 130 za 1l czy 20zl za cortanin, wysmarowalem tym tarpana, myslalem ze pojda 2 butelki a poszla 1, efekt bedzie widoczny za pare lat :-)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 stycznia 2019, 21:39 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 grudnia 2014, 17:51
Posty: 434
Lokalizacja: gdynia
Drewniany pisze:
Tak przy okazji - ten fertan to coś więcej niż Cortanin lub Brunox? Faktycznie po spłukaniu wodą wcześniejszej zardzewiałej powierzchni zostawia czysty metal?


Cortanin nie ma porównania do Brunox to da całkiem inne środki.
Tak na szybko:
1. Jest do rozkładu rdzy i później trzeba usunąć po przez zmycie . ( życie fioletowego nalotu jest dość ciężkie, a bez zmywania kolejne farby odpadaja)
2. Nakłada się wchodzi w reakcje i" zamyka " po czym nakłada się kolejne farby ( niestety po roku wychodzi) podobno r-stop lepszy ale mało sklepów ma na półce. Dziwne bo produkty App są dość popularne.

Fertan to podobny do contain.

Ps sorry odpuszczam

_________________
Fiat 126p 97”
Nissan Cherry 83”
Fiat 126p i 125p 82”
Fiat 126p 77”
Niewiadow n126 75”
Trabanta 601 72”
Wsk 125 58”


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 stycznia 2019, 21:57 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
...i tak ZAWSZE najlepsza będzie ELEKTROLIZA. Po elektrolizie rzecz jasna piaskowanie i nie ma elementu metalowego, który by po tym znowu zaczął rdzewieć przez najbliższe parę (naście) lat - SERIO!!! i sprawdzone osobiście i wiele razy!!!

Jedyny minus tej metody, to konieczność zanurzania całego zabezpieczanego elementu w kąpieli na naście godzin. W przypadku dużego kawałka samochodu (zwłaszcza podwozia) jest to technicznie niewykonalne. No chyba, że zawieziesz wóz do USA, gdzie mają takie zakłady chemiczne specjalizujące się w elektrolizowaniu całych nadwozi samochodów...

...poza elektrolizą to w cuda nie wierzę :P

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 stycznia 2019, 07:49 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 grudnia 2014, 17:51
Posty: 434
Lokalizacja: gdynia
Ale w procesie elektrolity zanieczyszczenia rdza ,bo farby nie ruszy.

_________________
Fiat 126p 97”
Nissan Cherry 83”
Fiat 126p i 125p 82”
Fiat 126p 77”
Niewiadow n126 75”
Trabanta 601 72”
Wsk 125 58”


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 stycznia 2019, 20:41 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Elektroliza "zdejmuje wszystko" - farbę, lakier, szpachlówkę, rdzę - i to te powłoki "lakiernicze" pierwsze najczęściej odchodzą. To taka "chwila prawdy", bo po niej widzisz ile było szpachli i innego syfu na elemencie, a ile prawdziwego metalu.
Czasami metal się rozwarstwia ze rdzy. Jeśli przeszlifujesz, to masz gładką powierzchnię i na niej "ciemniejsze plamy", skąd wyjdzie po czasie znowu rdza. Po elektrolizie masz krawędzie ostre, bo wszystko, co nie było zdrowym metalem się samo oddziela. Po wypiaskowaniu lub wyszczotkowaniu elementu już nie masz żadnych ognisk rdzy, metal jest zdrowy, choć często widać ubytki w powierzchni.

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 stycznia 2019, 20:56 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 sierpnia 2015, 20:15
Posty: 192
Pojazd: Tarpan 237
ale metoda jest niewykonalna wiec po co sobie nia dupe zawracac, towar sprzedany ;-)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 stycznia 2019, 13:03 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 grudnia 2014, 17:51
Posty: 434
Lokalizacja: gdynia
Może administracja podzieli posty do nowego tematu.

Osobiście robiłem próby elektrolizy i rozstała usunięta ruda jako pierwsza. Do usuwania farba pewnie potrzeba więcej czasu lub inny prąd.

_________________
Fiat 126p 97”
Nissan Cherry 83”
Fiat 126p i 125p 82”
Fiat 126p 77”
Niewiadow n126 75”
Trabanta 601 72”
Wsk 125 58”


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 stycznia 2019, 21:11 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
fertan to cortanin tylko pojechał cysterną do niemiec tam go przelali w ładne opakowanko i sprzedają 10x drożej. Pachnie, wygląda i działa tak samo, czyli bardzo dobrze .Ale niektórzy widzą róznicę, jak zapłacą 80zł zamiast 8miu i jest napis made in germany.

Brunox to szajs, korozja żre bardziej niż nie zabezpieczone nim. on jest na kwasie mrówkowym.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 stycznia 2019, 22:00 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
Strucelsw pisze:
fertan to cortanin tylko pojechał cysterną do niemiec tam go przelali w ładne opakowanko i sprzedają 10x drożej. Pachnie, wygląda i działa tak samo, czyli bardzo dobrze .Ale niektórzy widzą róznicę, jak zapłacą 80zł zamiast 8miu i jest napis made in germany.


w rzeczy samej :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 stycznia 2019, 23:32 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
I co - może jeszcze powiecie, że polski tani płyn hamulcowy i chłodniczy niemieccy producenci leją do ukaldu na pierwszy montaż...? Albo że prawie cala Europa montuje w nowych autach produkowane w Polsce pasy bezpieczeńśtwa...?
A nie, czekajcie... 8) 8) 8)
:mrgreen:

Cortanin stosuję od ponad 20 lat, a od kilkunastu zgodnie z instrukcją producenta :oops: :D Nawet jak stosowałem go wg wyobrażeń i opiniii znajomych, robił robotę, tylko faktycznie słabo było z przyczepnością farb na nim - PO KILKU LATACH NA WOLNYM POWIETRZU (!). A przy stosowaniu zgodnie z przeznaczeniem i wg technologii producenta - nie znalazłem nic lepszego - chyba, ze idelanie czysta, nowa blacha :wink:

Ale faktycznie - marketing robi swoje i znam ludzi, dla których coś stosunkowo "tanie" nie ma prawa być "dobre".

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 stycznia 2019, 09:24 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Magu- podziel się Twoją technologią stosowania cortanin'u - instrukcje, instrukcjami, ale jak znam życie to tyle interpretacji co czytających.

Ja do zeszłego roku również stosowałem tylko Cortanin - aplikowałem praktycznie na cały element (bo wyszukiwanie kropek z wżerami o których pisze Historyk to mordęga). Odczekiwałem minimum dobę i później całość jechałem włókniną ścierną, tak, że zostawał tylko w miejscach gdzie połączył się z rdzą. APP R-Stop stosuję już raczej punktowo - jest w tym przypadku o tyle łatwiej, że jest bezbarwny. Po wyschnięciu (1-2 h) tak czy siak czymś ściernym matowie powłokę. Poniżej podsumuję moje doświadczenia:

Cortanin:
PLUSY - niska cena, łatwa dostępność, widoczność miejsc gdzie jest zaaplikowany, łatwość przechowywania - nie starzeje, nie ścina w oryginalnym opakowaniu
MINUSY - duża czasochłonność w celu zapewnienia przyczepności kolejnych powłok, czas działania (1 doba opóźnienia w pracach - w moim przypadku najczęściej tydzień bo najczęściej w soboty działam w garażu)

APP R-Stop:
PLUSY - szybkość działania (w tym samy dniu można jechać z dalszymi pracami - to dla mnie najważniejsze), mniej pracochłonności w aplikacji i przygotowaniu pod kolejne warstwy
MINUSY - cena (około 20 zł za 100ml), dostępność (w moim przypadku jedynie zakup internetowy), szybkie starzenie produktu po otwarciu - ja większość R-Stop wywaliłem bo się spolimeryzował w pojemniku z którego zużyłem parę zamoczeń pędzla (pomimo szczelnego zamykania i dodatkowo zabezpieczania taśmą)

Jak bonus wspomnę o FOSOL (roztwór kwasu fosforowego) - używam go do usuwania rdzy z drobnicy, która się zmieści w słoiku. Jak się nie ma czasu na ogarnięcie cynkowania to sprawdza się całkiem dobrze - wytrawi rdzę, a powłoka, która zostaje po potraktowaniu np. olejem zabezpiecza śruby przed rdzewieniem na bardzo długo.

I to czego się nauczyłem przez ostatnie lata - podkład epoksydowy nie ma sobie równych jako pierwsza powłoka na metal. Mam porównanie z samym akrylem, z kominacją podkładu reaktywnego i akryl oraz z zamierzchłych czasów z unigruntem. Doświadczenie potwierdzone częstym i długim przechowywaniem części po gruntowaniu bez polakierowania - po aplikacji epoksydu, części mogą leżeć latami i korozja na nich nie wychodzi.

I na koniec pisania nieco mulimediów ;). Pewnie już widzieliście test brunoxa i R-stop, ale jeżeli nie to warto obejrzeć - https://www.youtube.com/watch?v=-4rhOvtwIA8

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net