Dzisiaj jest 28 marca 2024, 10:08


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: 14 stycznia 2019, 16:55 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 kwietnia 2015, 20:25
Posty: 54
Pojazd: Gaz 69 z sercem S-21
Znalazłem info o rurce, która znajduje się w głowicy i chłodzi ostatni cylinder.
Niestety nigdzie nie znalazłem informacji jak ona wygląda, gdzie dokładnie się znajduje i jak ją wymienić.
Walczył ktoś z tym?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 stycznia 2019, 18:17 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
ona chłodzi kanały wydechowe wszystkich cyl. bez niej silnik gotuje się pod obciążeniem momentalnie. Żeby to ustrojstwo wymienić trzeba odkręcić zawór nagrzewnicy i zaślepkę z tyłu głowicy. średnica rurki chyba 12mm, otworki trzeba wykonac mając inna na wzór. czasem jest zabita szlamem i wystarczy ją przebolcować, czasem wygniją w niej dziury po kilkanaście mm. w ksiazce napraw żuka jest przekrój silnika i tam widać tą rurkę

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 stycznia 2019, 15:44 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 kwietnia 2015, 20:25
Posty: 54
Pojazd: Gaz 69 z sercem S-21
A czego używałeś do odkamieniania silnika?
Czytałem, że ocet i kwasek cytrynowy, tylko w jakiej dawce? :)
S-21 mam w Gaziku i nie ma opcji, żeby zdjąć tylną pokrywkę głowicy.
Zanim ją zdejmę chciałbym spróbować metod prostszych.

https://www.youtube.com/watch?v=m5dA9OsH_Ak


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 stycznia 2019, 19:02 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
to zdejmij zawór nagrzewnicy i obudowę termostatu, zobaczysz czy rurka wogole istnieje. z octem i kwaskiem ostrożnie, żebyś pompy wody zaraz nie robił. Jeśli juz to jeden duuzy kwasek na układ (40gr chyba ma)
używam tego:
http://17.euc.info.pl/produkt/plyn-do-silnikow/

ok 200ml na układ. trawi do białego, a później karcher i płukanie wszystkich przewodów, bloku, chłodnicy, nagrzewnic.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 stycznia 2019, 23:48 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Jeden kwasek? Ja wsypałem bodaj 7 małych opakowań kwasku (po 20g) do destylowanej wody i zalałem taką miksturą pusty układ. Chodziło cały dzień, wylało się, wlałem płynu, ale różnicy specjalnej nie odczułem, wycieków żadnych też nie, a pompę robiłem już jakieś 40tys km temu.

Wg mnie kwasek nie działa jakoś super. Soda oczyszczona lepiej, ale znowu nie polecam jej do alu głowicy. Najlepiej ponoć działa calgon :mrgreen: ale też odważyłem się zalać miksturę z calgonu tylko do w pełni żeliwnego silnika :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 stycznia 2019, 13:38 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 kwietnia 2015, 20:25
Posty: 54
Pojazd: Gaz 69 z sercem S-21
U mnie tak to wygląda: https://zapodaj.net/232569730a52a.jpg.html
Obudowę termostatu zdejmę wieczorem.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 stycznia 2019, 18:34 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Marian pisze:
Jeden kwasek? Ja wsypałem bodaj 7 małych opakowań kwasku (po 20g) do destylowanej wody i zalałem taką miksturą pusty układ. Chodziło cały dzień, wylało się, wlałem płynu, ale różnicy specjalnej nie odczułem, wycieków żadnych też nie, a pompę robiłem już jakieś 40tys km temu.

Wg mnie kwasek nie działa jakoś super. Soda oczyszczona lepiej, ale znowu nie polecam jej do alu głowicy. Najlepiej ponoć działa calgon :mrgreen: ale też odważyłem się zalać miksturę z calgonu tylko do w pełni żeliwnego silnika :)


chyba soda kaustyczna (NaOH) a nie oczyszczona (Na2CO3) jest groźna dla alu.
poza tym trzeba ze 3 dni pojeździć a nie jeden na kwasku. Rozbierałem kiedyś pompę, niedawno robioną po occie. blok z rudymi wżerami, tak samo wirnik i wałek pompy.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 stycznia 2019, 23:17 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 kwietnia 2015, 20:25
Posty: 54
Pojazd: Gaz 69 z sercem S-21
A kwasek jest bezpieczny?
Walczyłem dzisiaj z rurką i wyciągnąłem z niej kawałki silikonu.
Szlamu też trochę jest.
Przepłuczę silnik, a jak nie pomoże to zrzucę głowicę.
Ale to dopiero jak skończę rozrząd.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 stycznia 2019, 10:52 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 kwietnia 2015, 20:25
Posty: 54
Pojazd: Gaz 69 z sercem S-21
I jeszcze kilka fotek.
Słabe są, ale może kogoś zainteresuje.

https://zapodaj.net/48da9b0c4b85e.jpg.html

https://zapodaj.net/8542859a9ad22.jpg.html

https://zapodaj.net/c317d682f64f9.jpg.html


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net