Dzisiaj jest 28 marca 2024, 21:06


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 147 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Następna
Autor Wiadomość
Post: 13 listopada 2018, 12:11 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
S-21 ma fabryczne miejsce do podpięcia smarowania turbiny w podstawie filtra obok czujnika ciśnienia. Przynajmniej tak mi się wydaje ;) Ciśnienie oleju spadło niezauważalne

Sprężarka to GT1749V


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 listopada 2018, 12:21 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 marca 2015, 21:11
Posty: 68
Mmm :) Konkret!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 listopada 2018, 17:48 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 października 2017, 21:34
Posty: 117
Lokalizacja: Ślunsk!
Pojazd: 1997 A07 4CTi90
cholera, musze nadrobić Twój temat! Looking good!

Co do smarowania turbo, jak sprawdzam po ile są te podstawki co mi poleciłeś (na moje czujniki) to znalazłem tematy o ludziach, którzy z tych podstawek w wersji na chłodnice oleju ciagną smarowanie do turbo :P i ponoć bardzo szybko uczą sie na swoim błędzie :P

Ale widze u Ciebie jest profi, więc chyba nie musimy interweniowac? ;)

Turbo benzyna czad! Tylko dalej nie wiem jak tym sterujecie, srednicą dysz, dobrze rozumiem? Jak kiedyś szukałem o gaźnikowym turbo to znalazlem że najprostszy do okiełznania jest setup draw through ,czyli przez turbo leci już mieszanka paliwa z powietrzem.

Brzmi hardkorowo ,ale hotrodowcy robili to za dawnych czasów na Boneville wiec chyba działa

Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 stycznia 2019, 19:29 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
Witam po przerwie.


Projekt s21 turbo jest dopracowywany. Ilość trytytek spada. Ostatnio wpadł wtrysk gazu.
Załącznik:
IMG_20190121_161217.jpg
IMG_20190121_161217.jpg [ 899.04 KiB | Przeglądany 10542 razy ]


Dzisiaj udało mi się nagrać krótki filmik z jazdy. Staram się nie przekraczać 50kPa doładowania.
Żuk zasuwa jak wariat.
Dla odniesienia załączam zdjęcie manometru. Łatwiej będzie na filmie złapać jakie jest doładowanie.
Załącznik:
IMG_20190121_161002.jpg
IMG_20190121_161002.jpg [ 676.03 KiB | Przeglądany 10542 razy ]


https://youtu.be/NIpdc_UMy28


Na koniec pytanie. Czy regulator odśrodkowy w aparacie odpowiada za maksymalne obroty?


Ostatnio zmieniony 21 stycznia 2019, 22:10 przez piotr1eo, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 stycznia 2019, 20:01 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
nie, on wyprzedza zapłon względem obrotów, to nie diesel.
z czego ta turbina?
turbo i gaz raczej średnio się lubią, dałeś jakiś lubryfikator, albo wtrysk metanolu, coby schłodzić tłoki i zawory?
Patrząc na poprzednie wykresy z hamowni sprawdź wałek rozrządu- albo jest wytarty albo przyśpieszony za bardzo(mało prawdobodobne, chyba,że koło wadliwe albo klin). to pierwsze łatwiej- weź czujnik zegarowy z podstawką i sprawdź wznios zaworu, przy zerowym luzie powinien być jakieś 10,69mm. krzywka nowa ma 7,128mmX1,5(przełożenie dźwigni)=10,692. jesli jest dużo (np 0,5mm)mniej bedą takie objawy- moc i moment spadną i przesuną się niżej.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Ostatnio zmieniony 21 stycznia 2019, 20:13 przez Strucelsw, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 stycznia 2019, 20:11 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 sierpnia 2015, 20:15
Posty: 192
Pojazd: Tarpan 237
pomysl fajny ale silnik do bani, duzo sie narobiles a efekt raczej taki sobie jak zrobisz ze 130 koni z niego to bedzie git, lepiej bylo pojsc w jakies 4 cyl z bemki i dopiero turbic albo 6 jak niektorzy

choc pomysl na 6+ uwielbiam turbo i tez dokladam do kazdego swojego wozu ;D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 stycznia 2019, 20:13 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
Dobra pomyliło mi się. Są specjalne palce z dodatkowym ogranicznikiem odśrodkowym. BMW takich używało
turbo z c5 2.0 hdi GT1749V
Niestety nie mogłem zmieścić gruchy od zmiennej geometrii w oryginalnym miejscu i na razie ustawiona jest na stałe. Żuk posiada już profesjonalny sterownik silnika własnej konstrukcji który mógłby zająć się ustawieniem geometrii, ciągle poluję na nastawnik elektroniczny ale czekam aż trafi się za 20zł.

atom
130 koni nie osiągnę, chyba że z ochraniaczami na jajka i dodatkowo zbrojoną maską, boje się wystawionego kopytka.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 stycznia 2019, 20:41 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
Jeśli chodzi o moment nisko na krzywej to zastanawiałem się czy przypadkiem nie mam wałka z M20. Do tej pory nic nie robiłem aby się dowiedzieć. Przy następnej regulacji luzów sprawdzę. Skontroluję też ciśnienie sprężania w cylindrach.
Ten silnik jest takim kundlem, że wcale bym się nie zdziwił. Tłoki miałem jakiejś dziwnej produkcji. Miska od nowszego (spływ oleju z separatora/turbo w moim przypadku), osłona popychaczy stary, kolektor nowszy, korby dziwne, blok po 3cim szlifie. Składany też był po partyzancku.

Spalanie gazu ciągle w okolicy 18-20l /100km. Co prawda nogę mam ciężką ale lambde pilnuje aby była na 1 a w obciążeniu 0.9.
Do taj pory myślałem że to przez to że mam duże luzy tłok cylinder

Projekt turbo zamkną się w 300zł, a frajda nieziemska. Tu raczej nie było dylematu robić czy nie.

Jeśli chodzi o gaz i turbo to nie słyszałem że się nie lubią.
Audi 1.8t, saab turbo, volvo 1.9t 2.0t mercedes kompressor do tych wszystkich samochodów montuje się gaz, silniki są bardziej wysilone i nie narzekają, ba na hamowni często mocy więcej niż na benzynie. Tu sporo zależy od czujnika spalania stukowego i ecu. Zapłon może być bardziej agresywny z racji liczby oktanowej.
Bena chłodzi trochę podczas parowania.

Prawdopodobnie zrobię jeszcze wtrysk wody. Ale to jak temperatury podskoczą na wiosnę.
Teraz pasowało by szybszy most wpakować.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 stycznia 2019, 20:46 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 sierpnia 2015, 20:15
Posty: 192
Pojazd: Tarpan 237
to pakuj 10 z wolgi albo tarpana dizla, jak taki koszt to smiech ;-)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 stycznia 2019, 20:49 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
Do tej pory miałem założenie, że nie kupuje części droższych niż 100zł, niestety za turbinę przepłaciłem bo aż 150 z przesyłką. Do tego doszły opaski, węże, elektrody, tarcze, obejma do wydechu.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 stycznia 2019, 20:57 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
jeśli chodzi o smarowanie i ciśnienie jest na to patent. musisz tylko wyjąć pompę oleju i odkręcić dekiel. czyścisz, wymieniasz uszczelkę na cienką 0,1-0,15mm- może byc dobry papier kredowy(0,15), albo konserwacyjny jakim czasem tarcze hamulcowe albo sprzegła przekładają w paczkach po skreceniu nie powinno byc luzu osiowego na wałku pompy, ale też nie może krecić się on z dużym oporem.
dodatkowo ciśnienie mozna "podbić" dodając podkładki grubości 0,5mm(np poszerzane m3) pod sprężynę zaworu regulacyjnego na pompie. na chłodnym silniku przy wyższych obrotach nie może być więcej niż 5bar, coby filtra nie rozerwało.
Z doświadczenia: te silniki, lekko nawet usprawnione przy pałowaniu BARDZO szybko zwiększają temperaturę oleju.
Pomyśl o chłodnicy, albo chociaż wymienniku. My do kjs'owego 125p 1.6 daliśmy wymiennik z Laguny 1.9dci, filtry mają tą samą srednicę przylegania co i w żuku, jedynie śrubę drążona trzeba było dorobić.

Z tym turbo i gazem właśnie miałem na myśli chłodzenie, nie kwestie montażowe.Ale jak będzie wtrysk wody to się nie martwię:)metanolu dodają, do 40% coby w zimie nie zamarzła;)
do tego niski termostat-np 72C Mery.
oleje ostatnio testujemy w żukach z powodzeniem Motul 4100Power 15w/50, okazuje się bardziej odporny na starzenie oraz temperatury i stabilny niż 15/50 4000 motion

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 stycznia 2019, 21:37 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
Załącznik:
IMG_20190121_211455.jpg
IMG_20190121_211455.jpg [ 567.63 KiB | Przeglądany 10523 razy ]

Aż specjalnie poszedłem zrobić zdjęcie. Ciśnienie oleju mam ZAWSZE takie samo, nie zależnie od temperatury. Po montażu turbo spadło o grubość wskazówki, a może to efekt placebo. Akurat pompie oleju nie mam nic do zarzucenia. Olej 10W40 MANNOL defender.

O warunki pracy oleju zadbałem już dawno.
Obrazek
Obrazek

termostat 72C Mery tak jak polecałeś.

ma ktoś most z tarpana diesla za 100zł do sprzedania?
max 150 mogę dać:D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 stycznia 2019, 21:40 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 sierpnia 2015, 20:15
Posty: 192
Pojazd: Tarpan 237
za tyle to nawet zwyklego nie kupisz, to drogie rzeczy sa 5 pak jak nic


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 stycznia 2019, 20:03 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
bardzo słabe ciśnienie, ja bym na Twoim miejscu zrobił patent z cienką uszczelką i podkładkami. takie ok to 3 bary, uzyskasz spokojnie cienka uszczelką i 2-3 podkładkami 0,5mm. filtr dobierz purfluxa, on przy tej samej wysokości filtra ma wieksza powierzchnie.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 stycznia 2019, 22:51 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 sierpnia 2015, 20:15
Posty: 192
Pojazd: Tarpan 237
z tym cisnieniem to trzeba zmierzyc na wyjsciu a nie na tym wskanziku, bo czasem sa rozkalibrowane i nie zaczyna od 0 tylko duzo wczesniej

a skoro caly czas takie samo to tez zle, na zimnym powinno byc sporo wieksze


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 147 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net