Dzisiaj jest 14 grudnia 2019, 10:04


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 132 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna
Autor Wiadomość
Post: 23 stycznia 2019, 12:26 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 129
Pojazd: Żuk 82
dobra chłopaki a gdyby hipotetycznie rozrząd był przestawiony o ząbek to wynikiem może być wyższe spalanie i brak mocy (znaczy drugiego jestem świadom)? do tej pory nie zastanawiałem się nad tym, cały czas zwalałem na tłok cylinder. Strucel podpowiedział i zacząłem się zastanawiać.

Dobra sam sobie odpowiedziałem.
Fragment książki "Żuk budowa eksploatacja"
Załącznik:
ZBE.png
ZBE.png [ 142.42 KiB | Przeglądany 1617 razy ]


Załącznik:
rozrzad.jpg
rozrzad.jpg [ 677.51 KiB | Przeglądany 1617 razy ]

Zdjęcie przedstawia jak były ustawione koła.
Koła ustawione na 2. Partacze walneli się przy tak prostej sprawie jak ustawienie rozrządu. ha ha ha
Podczas składania ustawiłem na znaki w pozycje 1. Proste, kreska na kole wałka, kreska na kole wału. Ot cała filozofia. Proszę o brawa.
Z załączonego fragmentu książki wychodzi że ja partacz przestawiłem rozrząd gorzej niż oni, bo wychodzi że ma być w pozycji 3.

Silnik nie ma ochoty przekroczyć 4200 obr. Nawet turbo nie pomagało. Jak odcinka, ani obrotu więcej. I nie chodzi o to że chciałem go pałować więcej tylko nie mogłem pojąć co ogranicza obroty w tym silniku. Już wiem, to byłem ja.
Dzięki Strucel za naprowadzenie.

aż chce się zrobić
Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 stycznia 2019, 20:23 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1797
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
zgadza się. wałek przyspieszony o 1 ząbek i będzie płaski moment od samego dołu ale brak obrotów max. kreska powinna trafiać w "O" taki silnik dobrze zrobiony i do 5500 dojdzie,ale wyżej niż 4500 trochę szkoda i jak nie był wyważany to nawet niebezpiecznie krecić.
pamietaj tylko zapłon/pompe oleju ustawić na nowo

dlatego sie olej nie grzał, jak dostanie obrotów to będzie szybko rzedł.

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 stycznia 2019, 23:09 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 129
Pojazd: Żuk 82
Mała aktualizacja. Przedstawiłem rozrząd o jeden ząbek, czyli nadal jeden jeszcze brakuje. Chciałem sprawdzić efekty i charakterystykę. Niestety w ferworze walki zapomniałem zmierzyć silnik z geometrią w spoczynkowym położeniu tak żeby porównać samą zmianę rozrządu. Pierwsze dwa wyniki są z dzisiaj. Doładowanie w okolicy 0.5Bara. Nie udało się napompować dołu bo nastawnik wymaga dużego podciśnienia do pełnego otwarcia i bardzo szybko kończy się w akumulatorze. Znaczy udało się ale nie w czasie pomiaru. Położeniem geometrii steruje PID. W czasie pomiaru niebieskiego na chwilę zamknąłem przepustnice.
Pozostaje dwa dla porównania wolnossacego bez doładowania z przedstawionym rozrządem
Załącznik:
zut turbo 2.png
zut turbo 2.png [ 1.01 MiB | Przeglądany 1544 razy ]

Poszukiwania elektronicznego sterownika turbosprężarki nadal trwają.
Załącznik:
IMG_20190128_192227_1.jpg
IMG_20190128_192227_1.jpg [ 1.18 MiB | Przeglądany 1544 razy ]

Załącznik:
IMG_20190128_192242_f.jpg
IMG_20190128_192242_f.jpg [ 1.14 MiB | Przeglądany 1544 razy ]


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 31 stycznia 2019, 18:38 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1797
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Wreszcie moment ma wartość jak trzeba, ale max mocy nadal przy niskich obrotach. coś go dusi-wydech o za małej średnicy?
wejścia wtrysków gazu dałbym po 2 w odpowiednie gałęzie kolektora, przed przepustnice jakoś dziwnie to wygląda i nie rozwiazuje problemu nierównomiernego rozkładu składu mieszanki w poszczególnych gałęziach kolektora.
Załozyłeś zapłon elektronik? przy dużych ciśnieniach i obrotach bedzie korzystny.

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 31 stycznia 2019, 22:58 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 129
Pojazd: Żuk 82
Jeśli chodzi o duszenie to nadal nie ma mowy o wyższych obrotach jak 4300. Trzeba pamiętać że rozrząd jest nadal przedstawiony. Byłem bardzo ciekaw jak zmieni się silnik i nie mogłem oprzeć się pokusie sprawdzenia. Jak będę miał wolne 2 godziny to przedstawię rozrząd tak jak ma być.
Jeśli chodzi o wtrysk gazu to jest nad przepustnicą dla tego że musiałem go dać we wspólnym miejscu. Gdybym dał po dwa wtryski na kanał musiałbym pilnować czasów otwarcia zaworów z racji że tu mamy dwa suwy ssania po sobie. Do tego potrzebne są dodatkowe czujnik położenia wału/wałka oraz co ważniejsze dodatkowy kod w sterowniku. Teraz zamiast czujnika położenia używam uzwojenia pierwotnego cewki. Nie synchronizuje się z pierwszym cylindrem bo nie muszę. Gdyby każdy cylinder miał oddzielną nogę kolektora to dodałbym pełną sekwencję. W tym silniku nawet małe opóźnienie w podaniu gazu mogłoby spowodować nierówną pracę. (Tak mi się wydaje, mogę nie mieć racji ale raczej mam)
Rozpoczęcie wtrysku zainicjowane jest przez zapłon. Wtryski można przenieść pod przepustnice ale nadal we wspólnej części. Gaz podawany jest pod ciśnieniem aż 35kPa.

Zapłon jest w planach.
Muszę postudiować i douczyć się trochę z teorii.
Chce zrobić zapłon w sterowniku ze stałym czasem ładowania cewki i mapą wyprzedzenia względem RPM i MAP. Tylko to dużo pisania. Wtrysk zrobiłem to i zapłon zrobię. Może kiedyś uda się zrobić kompletny sterownik silnika.

Wrzucam filmik z odpalenia na zimno. Na razie -2. Jak będzie zimnej to zobaczymy jak będzie gadał.

palenie żuka Youtube


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 31 stycznia 2019, 23:05 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 sierpnia 2015, 20:15
Posty: 190
Pojazd: Tarpan 237
sporo doladowania a moc prawie seryjna ;-))

dzialaj dalej, ciekawe co by z tego wyszlo na duzym gorniaku 2.4 z masywnymi korbami itp :-0 ze 150 kucy


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 31 stycznia 2019, 23:18 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 129
Pojazd: Żuk 82
Za to ludzie się dwa razy oglądają. Pierwszy raz jak dojeżdżam do przejścia a drugi raz jak ruszam. Od momentu jak sterownik zaczął regulować doładowanie, o tym że mam turbo słychać od razu. A jak wiadomo dźwięk też dodaje mocy.
Jak będę miał kamerzyste to nagram kolejny filmik. Z lepszym dźwiękiem.
Odnośnie mocy seryjnej.
https://youtu.be/Xw35vnGSA1s


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 lutego 2019, 20:17 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1797
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
o zapłonach mam trochę materiałów, ale jeśli chodzi o mapy i sterowniki pogadaj z SIR-em z forum Syreny, on zrobił najpierw zapłon, później wtrysk do syreny.

ja bym przeniosł pod przepustnice. ale faktycznie na gałęziach nie ma sensu-myslałem, że masz tam czujnik połozenia wału, a położenie wałka bierzesz z aparatu, tak jest np. w Grand Cherokee 4.0 sprzed 98r

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Ostatnio zmieniony 01 lutego 2019, 20:25 przez Strucelsw, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 lutego 2019, 20:19 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1797
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
atom1 pisze:
sporo doladowania a moc prawie seryjna ;-))

dzialaj dalej, ciekawe co by z tego wyszlo na duzym gorniaku 2.4 z masywnymi korbami itp :-0 ze 150 kucy

moc prawie seryjna ale przy niższych obrotach. przy seryjnych 4000 wyszłoby duzo więcej z tym doładowaniem

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 lutego 2019, 21:19 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 129
Pojazd: Żuk 82
Znalazłem gościa. Faktycznie niezły herbatnik. A z chęcią zagadam.
Strucelsw. Jeśli masz coś w wersji cyfrowej i jest godne polecenia to z przyda się na pewno. Tu głównie chodzi o teorię bo o ile z układami wtryskowymi mam sporo do czynienia to zapłonów jeszcze nie ruszałem. Jak już będę miał trochę klocków to złożę je w działającą całość.
Tak btw. to Strucelsw wiszę Ci kolejnego czteropaka. Mam nadzieję że uda się spotkać na jakimś zlocie.


Edyta:

Pod przepustnice będę musiał zrobić dodatkowy pucek. Nie wiele się zmieni oprócz tego że gaz będzie parował przy niższym ciśnieniu. Może być łatwiej odpalić na mrozie. Dodatkowo przepustnica trochę miesza.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 lutego 2019, 21:45 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1797
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
niestety analog częsciowo, może po feriach żona mi go zeskanuje. Albo zapraszam do Reguł k. Pruszkowa:)
albo jeszcze mniej zachodu jak zamówisz:
https://www.antykwariat.pl/pl/p/Karkosz ... ./23117789
tu ciekawy artykuł, przydatne wzory:
https://elportal.pl/pdf/2003/edw_2003_08_s62.pdf
https://elportal.pl/pdf/2003/edw_2003_09_s30.pdf

były jeszcze fajne rosyjskie, m. in badania świec róznej konstrukcji na hamowni silnikowej i w laboratorium ale wyparowały z internetu.

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 lutego 2019, 19:05 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 129
Pojazd: Żuk 82
Witam po małej przerwie.

Rozrząd przestawiony na miejsce.
Poprawiona organizacja sterowania gruszką od geometrii.
Materiały dydaktyczne zakupione i czytają się.
Teraz do sprawdzenia aparat bo mi się średnio się zapłon podoba.
Dodatkowo do zmierzenia wałek. Ciekawe cze nie jest od dolnego. Może jeszcze to co sugerował Strucelsw wytarty wałek. Dalej jest problem z wysokimi obrotami.

Aktualnie wynik to 190Nm@2100RPM I 80KM. Doładowanie pojawia się już od 1600RPM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 lutego 2019, 21:05 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1797
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
dolniak miał maks mocy przy 3600, moment 2200 więc mogła zaistnieć taka sytuacja.
fazy rozrządu dolniaka-otwarcie ssania-9st przed Gmp, zamknięcie 51 po Dmp.
otwarcie wydechu47 przed Dmp, zamkniecie 13 po Gmp
wzniosu nie znalazłem, ale czasy są krótsze-całkowity kąt otwarcia zaworu to 240st, w górniaku 272

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 marca 2019, 17:22 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1797
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Jak tam postępy?

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 marca 2019, 05:57 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 października 2017, 21:34
Posty: 100
Lokalizacja: Ślunsk!
Pojazd: 1997 A07 4CTi90
Obrazek

jestem pełen podziwu dla tego co sie tu wyprawia :shock:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 132 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net