Dzisiaj jest 02 lipca 2020, 06:18


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
Post: 19 maja 2019, 18:17 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 1981
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Serce mi się kraja, jak widzę takie filmiki - cmentarzysko autobusów z Buska Zdroju:

https://www.imclips.net/video/X9pPJqG6liQ.html

normalnie, ale bym sobie powykręcał fantów z tych padlinek... Takie fajne siedzenia, barierki i wiele innych rzeczy, które bym przygarnął...

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 maja 2019, 21:58 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 22:04
Posty: 249
Pojazd: Lublin 3Mi
No to jedź i wykręcaj - kto Ci broni :)

_________________
Pozdrawiam, Tomek
Daewoo Lublin 3 3524 2000r, Andoria 4cT90-1MEA 90KM
Intrall Lublin 3Mi 3524 2006r, Andoria 4cTi90-1BE 102KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 maja 2019, 22:11 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4923
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Tylko... na co to komu? Gdzie to trzymać i po co? Ja widząc wiele projektów renowacji i wielu ludzi robiących kilka aut/projektów "na raz", skutecznie wyleczyłem się z chęci robienia więcej niż jednego. Ba, mało tego, nawet, żeby robić jedno już wiem, że trzeba mieć:
1. Kase,
2. Miejsce,
3. Wiedzę,
4. Umiejętności lub kogoś ogarniętego,
5. Kasę,
6. Kasę

I do tego dopowiem - w kontekście naszych peerelowskich wozów - minimum 20 tys w gotówce i możemy zacząć rozmawiać o rozpoczęciu renowacji. Nie mówię o podtrzymywaniu przy życiu jeżdżącego auta, nie mówię o uruchomieniu trupa, żeby się kulał, mówię o renowacji z punktu widzenia zabytkowości i zrobienia tego od a do z zgodnie ze sztuką, przy założeniu, że i tak większość będziemy robić samemu.
Jakiś czas temu już się wyleczyłem z chęci posiadania wszystkich "fajnych" części i gadżetów, gromadzenia magazynu "na zaś". Życia nie starczy ani przestrzeni, a przecież to ma być przyjemność, a nie przyciężki "obowiązek" ;) Takie moje podejście, ale każdy ma prawo do swojego widzenia tematu 8)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 maja 2019, 22:46 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 22:04
Posty: 249
Pojazd: Lublin 3Mi
Ja bym tą kwotę przemnożył przez 2-3x. To co podałeś, to niestety wystarczy na komercyjnie dobre zrobienie blacharki i może dobre lakierowanie. Podkreślam - może. Mówię o wymianie elementów po oryginalnych punktach mocowania na oryginalnych elementach. Trochę tego jeszcze jeszcze jest, ale nie za dużo. Dla tych autobusów to już oczywiście dawno jest za późno - bo niby kto i po co miałby to ratować? Tak serio, z praktycznego punktu widzenia. Wiesz ile kosztuje OC na autobus? :)

_________________
Pozdrawiam, Tomek
Daewoo Lublin 3 3524 2000r, Andoria 4cT90-1MEA 90KM
Intrall Lublin 3Mi 3524 2006r, Andoria 4cTi90-1BE 102KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 maja 2019, 08:47 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4923
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Jasne, ja tą kwotę rzuciłem w założeniu, że większość robimy samemu. Przy Nysie czy Żuku moim zdaniem da się zamknąć w tej kwocie, jeśli nie mamy ultra rzadkiego modelu z lat 50tych lub totalnie zarżniętego trupa, ale tylko pod warunkiem, że większość robimy sami.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 maja 2019, 19:22 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 22:04
Posty: 249
Pojazd: Lublin 3Mi
No i tutaj dochodzimy do klu programu. Nie można być dobrym blacharzem, lakiernikiem, mechanikiem, elektrykiem i czym tam jeszcze trzeba plus dodatkowo pracować zarabiając pieniądze na swoje fanaberie. Nawet jeśli robotę zrobimy sami, to przecież części za coś trzeba kupić. Do tego często trzeba mieć specjalistyczne narzędzia, które też kosztują niemało. Konsekwencja takiego podejścia jest taka, że można stosunkowo tanio zrobić perełkę, ale poświęcając 10 lat swojego życia.

Ja do takich akcji podchodzę bardzo pragmatycznie. Szacuję ile czasu zajmie mi wykonanie danej czynności, następnie sprawdzam ile jestem w tym czasie zarobić wykonując swoją pracę i tak otrzymaną kwotę porównuje z tą którą musiałbym za tą pracę zapłacić specjaliście. Jeśli specjalista nie bierze ode mnie więcej niż 2x to, co jestem w stanie zarobić - to zlecam wykonanie tego jemu. Nigdy nie jestem w stanie przewidzieć co jeszcze przy okazji wyskoczy, dlatego robię sobie taką zakładkę. Jeśli natomiast specjalista wyskakuje z kwotą 5x większą niż sobie wyliczyłem, to zabieram się za robotę :)

_________________
Pozdrawiam, Tomek
Daewoo Lublin 3 3524 2000r, Andoria 4cT90-1MEA 90KM
Intrall Lublin 3Mi 3524 2006r, Andoria 4cTi90-1BE 102KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 maja 2019, 19:35 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4923
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
To znów zależy od podejścia i parcia na czas. Ja niektóre rzeczy wolę wykonać samemu, mimo, że wiem, że cena u specjalisty przemawia za, bo jak robię sam, to wiem co robię, jak i z użyciem jakich materiałów. Oczywiście alfą i omegą nie jestem i wszystkiego samemu nie zrobię, ale dużą część, podkreślam DUŻĄ CZĘŚĆ mogę zrobić samemu nie zarywając nocek, nie poświęcając 10 lat i nie zaniedbywując życia. Każdy niech robi po swojemu i wg swojego planu. Grunt, to być zadowolonym w trakcie i na końcu :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 czerwca 2019, 07:53 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 października 2018, 14:28
Posty: 118
Pojazd: Żuk "Strażak" 1984
Historyk, podziwiam Twoją pasję chłopie. W trakcie roku szkolnego stoi pod moim domem H9 bo tata jezdzi nim po okolicy i dzieciaki do szkół wozi. Jak coś Ci będzie potrzeba to odezwij się we wrześniu to będę Ci mógł narobić fot do bólu czego Ci tam będzie potrzeba.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 kwietnia 2020, 17:23 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 1981
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Zobaczcie, jak to fajnie mają modelarze w Rosji!!! :

https://avtobusy.modimio.ru/?_al=e9c237 ... omo_banner

Modele ich kultowych autobusów w skali 1:43 !!!

Kiedy u nas coś takiego będzie??? A ja się męczę z kartonówkami już ponad 10 lat :(

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 kwietnia 2020, 17:54 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 517
Pojazd: tarpan239
to kraj gdzie wszyscy mają fajnie :wink: a jak nie doceniają raju w którym żyją to jest darmowa reedukacja w obozie "sportowym" gdzie ćwiczy się tężyznę fizyczną przy wycince tajgi :D niektórym tak się tam podoba ze nie wracają :mrgreen:

a swoją drogą paskudne mieli te autobusy :( :( :?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 kwietnia 2020, 17:34 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 1981
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
...tak się niektórym "podoba", że "postanawiają" użyźnić sobą tą tajgę i dlatego zostają tam na zawsze...

Niektóre autobusy radzieckie wyglądają, jakby były poskładane z przypadkowych elementów znalezionych na złomie i dociętych kątówką :wink: (BAKAZ 7342, PAZ 672M, PAZ 3205)

ale np taki Liaz 158 jakoś mi się podoba - jak dla mnie nie brzydszy jest od naszego Sana czy Jelcza Ogórka...

Z całej tej ich serii pozycją obowiązkową na polskich drogach będzie na 1000% Ikarus 260 i Ikarus 280
Ciekawe, czy się pojawi w jakiejś normalnej cenie na polskim allegro... Póki co - wciskają nam wszystko, ale w 1:72 (Chodzi o naszą polską serię z DeA)

Póki co - kupuję na OLX czy Allegro wszystko, co się w rosyjskich czy ukraińskich seriach ukazało, co jeździło po naszych drogach - chodzi mi o ciężarówki i maszyny w 1:43
Nie wiem, czy np. ktoś się pofatyguje i w Polsce wyda np. Kraza koparkę czy Ziła 130-76 cementowóz, albo tą naczepę do wielkiej płyty...

Wywrotka "Ził 130 MMZ 555", która pojawiła się w polskiej próbnej serii "Kultowych ciężarówek..." też wygląda bardzo ubogo w porównaniu z jej odpowiednikiem z rosyjskiej SSM

Za to chwała przynajmniej im za tego Stara 25, Stara 266 czy Żubra - nikt wcześniej tego nie zrobił, a i wykonanie ich też mi się podoba...

Dlatego na dzisiaj plan mam taki - brać wszystko z zagranicznych serii, co w Polsce po drogach jeździło (Ziły 130, 131, 157, Kamazy, Krazy, Urale), a pozaczynane kartonowe autobusy podokańczać i może za ten czas doczekamy się regularnej serii ciężarówek, gdzie będą nasze Stary i Jelcze. A później może i ktoś wreszcie autobusy polskie w 1:43 wyda (choć wątpliwe, aby kto dał tam Autosana H9 w zmodernizowanej wersji - więc te akurat kartonówki trzeba będzie dokończyć :wink: )

A swoją drogą ile to już w Rosji wydali serii z modelami ciężarówek w 1:43?
Auto Historia, Naszi Gruzowiki, Nasz Awtoprom, jeszcze kilka serii od rosyjskiego De Agostini i Modimio... czy jeszcze coś przeoczyłem?

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 kwietnia 2020, 23:59 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 1981
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Tym razem wrzucam podsufitkę Autosana H9-21 w 1:43

Element jest w 2 wariantach:

u góry - starsza wersja z 2 włazami

u dołu nowsza z 1 włazem

Rysunek z "Answera" po przeskalowaniu wzbogaciłem o takie "foto-detale" jak: kratki do głośników, świetlówki oraz lampki okrągłe.

Po wydrukowaniu wygląda to o wiele lepiej niż oryginał. Mimo malutkich detali - powinno być widać śrubki mocujące metalowe moskitiery w obudowach głośników 8)

Grunt to mieć oryginalne detale pod ręką, a można robić potem modele, że hej! 8)

Podsufitka jest w wersji próbnej - docelowo chcę uprościć do maksimum model i zrobić podsufitkę w 1 części (zamiast w 2). To samo zrobię z płytą podłogową. Jak przerabiam kartonówki, to mam 1 główną zasadę:
"maksimum detali, minimum roboty przy nich" :wink: i dlatego zmniejszam ilość zbędnych części, a dodaję swoje - nie dodające roboczogodzin, ale robiących wygląd :wink: 8)


Załączniki:
Autosan H9 21 podsufitka 1 do 43.jpg
Autosan H9 21 podsufitka 1 do 43.jpg [ 328.3 KiB | Przeglądany 1430 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net