Dzisiaj jest 28 marca 2024, 22:45


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Autor Wiadomość
Post: 19 kwietnia 2016, 20:23 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 marca 2016, 22:10
Posty: 307
Lokalizacja: opolskie
Pojazd: żuk a 156 b
ok.

_________________
W pogoni dzisiejszego świata, warto pamiętać, co jest naszą przeszłością...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 czerwca 2019, 23:50 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Znów odgrzeję temat (i ten o oleju i ten o Nysce :wink: )

Nabyłem tą oto "nieruchomość": :wink:

viewtopic.php?f=1&t=105&start=30

...i chcę ją uruchomić po dłuższej przerwie :roll:

Pytanie moje jest takie - jaki olej polecacie do jej silnika?

Czy po spuszczeniu starego oleju nie trzeba by czymś jej przepłukać silnika? Jak tak to czym konkretnie?

No i który z olejów wcześniej wymienianych polecilibyście mi do tego konkretnie silnika? (bo trochę było już nazw wymienianych, ale który do tego konkretnie wozu?)

Z góry dzięki wszystkim za pomoc :wink:

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 czerwca 2019, 09:50 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
moim zdaniem każdy olej mineralny ( uszczelki ) jakiejś znanej marki o lepkości 15W40 klasy conajmniej SF w górę,

daj zdjęcia nowego zakupu :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 czerwca 2019, 14:16 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
sukiennik68 pisze:
daj zdjęcia nowego zakupu :D


Masz tam link :)
Historyk1985 pisze:

Całą Nyskę widać na wcześniejszych stronach.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 czerwca 2019, 19:48 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
Dalej jest w malowaniu WOP? Fajny sprzęt, świetne malowanie :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 lipca 2019, 00:01 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 09 lutego 2019, 01:25
Posty: 18
Pojazd: Żuk A16 i inne
Ja ze swojego doświadczenia mogę polecić olej Xado 10W40. Wpadłem na niego niedawno w hurtowni motoryzacyjnej. Chciałem kupić jak zawsze preparat Orlena, ale okazało się że Xado wychodzi 100 za 5 litrów - czyli całkiem przyzwoicie. Kultura pracy silnika zmieniła się bezporównania ( jest cichszy, lepiej wkręca się na obroty).
Z moich spostrzeżeń uważam, że do silnika, który długo stał lub nie wiemy ile lat ma w środku stary olej powinno zalać się najpierw płukankę. Wiem, że teraz poruszam się po śliskim gruncie bo zaraz posypią się głosy za i przeciw. Napiszę więc jak ja to widzę.
Po pierwsze wybierając płukankę do silnika proponuję wybrać produkt oparty na oleju, a nie na nafcie.
Zmniejsza to ryzyko potencjalnego przytarcia silnika ( w końcu nie wiemy co na dobrą sprawę po tylu latach ma w środku). Według mnie daje też pewniejszy efekt, dlatego że można na niej napewno przejechać nawet kilkanaście kilometrów (sprawdzone) - co to daje? Silnik pracujący pod obciążeniem w naturalnych warunkach lepiej się „przesmaruje” tzn. w konsekwencji więcej syfu z niego wyleci.
Po drugie wszystko to co ujawni się po tym zabiegu pokarze nam rzeczywisty stan silnika i co tak naprawdę nas czeka. Myślę, że lepiej jest zrobić jakąś stosunkowo drobną naprawę i cieszyć się jazdą, niż wpakować się w remont silnika.

Co do oleju ja zalał bym półsyntetyk 10W40, który już sam w sobie przez to ze jest rzadszy przeczyści silnik. Jest on też niezły kiedy auta używamy okazjonalnie (ma lepsze smarowanie na zimnym).
Dopiero po takim zabiegu myślał bym o czymś gęstszymi pokroju 15W40. Chociaż dla mnie ten olej przy dzisiejszej technologi nie ma sensu, raczej będzie maskował usterki w silniku ( nie zaprzeczam jednak, że skutecznie pozwala dojeździć silnik kiedy ma już problemy z ciśnieniem i pierścieniami).


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 lipca 2019, 00:24 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
W tym konkretnym przypadku jedyny problem tego silnika to stary olej (ale stary "współcześnie", wlany świeży sporo lat temu) i pewnie już uszczelnienia.. Sam silnik jest ledwo dotarty po remoncie; ostatni raz przepalany z 6-7 lat temu...

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 lipca 2019, 08:08 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
Antek123 pisze:
Dopiero po takim zabiegu myślał bym o czymś gęstszymi pokroju 15W40. Chociaż dla mnie ten olej przy dzisiejszej technologi nie ma sensu, raczej będzie maskował usterki w silniku ( nie zaprzeczam jednak, że skutecznie pozwala dojeździć silnik kiedy ma już problemy z ciśnieniem i pierścieniami).


15W40 - chciałbym zauważyć grzecznie , że ten parametr to klasa lepkości w funkcji temperatury a nie wyznacznik gęstości :wink:

Dziwny Mag pisze:
W tym konkretnym przypadku jedyny problem tego silnika to stary olej (ale stary "współcześnie", wlany świeży sporo lat temu) i pewnie już uszczelnienia.. Sam silnik jest ledwo dotarty po remoncie; ostatni raz przepalany z 6-7 lat temu...


w takiej sytuacji temat płukania silnika można sobie spokojnie odpuścić :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 lipca 2019, 10:09 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 09 lutego 2019, 01:25
Posty: 18
Pojazd: Żuk A16 i inne
Jeśli stan silnika jest pewny to wystarczy zwykła wymiana oleju.
Tym niemniej po takim czasie i tak zalał bym płukankę. Koszt takiego zabiegu to około 20 zł, a po tylu latach pomoże rozpuścić stary (wiekowo) olej.
Co do tego że 15W40 to klasa lepkości jak najbardziej się zgadzam :wink: .
Trochę źle się wcześniej wyraziłem, chodzi mi bardziej o
to (jak już teraz wiem nie tyczy się to powyższego przypadku), że 15W40 wlewany jest do silników mocno zaniedbanych w przekonaniu, że przez to nie będzie ciekł „no bo gęściejszy”, tym samym ludzie chcą także zamaskować wady ukryte w nim samym. Jak kupowałem jednego ze swoich Żuków to poprzedni właściciel zalał olej 20W50 twierdząc że „mniej stuka”. Wystarczyło wyregulować zawory, wymienić kilka szklanek i po kłopocie, ale taniej było zalać inny olej.
W powyższej nysce ja i tak zastosował bym olej 10W40. Z kontekstu rozumiem, że auto będzie jeździło nie często i na małe trasy.
W kwestii uszczelnień to najlepiej jakby udało się dostać uszczelki z prawdziwego korka.
Z drugiej strony bardzo pomocny będzie sylikon, na który zdecydowałem się po nie skutecznej walce z wyciekami. :cry:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 lipca 2019, 10:20 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Ja bym zlał stary, wlał nowy, nowe filtry, zalał cylindry odrobiną nafty na caly dzien, pokrecic troche, żeby nafta wyleciała, odpalic, jezdzic i patrzeć co sie dzieje. Czy leje sie gdzieś, czy stuka (jak stuka), zawory wiadomo, ze trzeba wyregulować, gaźnik przeczyscic..

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 lipca 2019, 21:10 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
To może zrobić tak? :

Wlać teraz nafty przez otwory od świec (jeszcze póki stary olej w silniku), spuścić stary olej i wlać nowy.
Chyba Strucelsw polecał wcześniej: "Motul 4000 Motion 15W/50 (mineralny)" lub Valvoline VR 1 10W/60 - hydrokrakowany z ropy...

Co o tym sądzicie?


No i jeszcze jedne pytanie mam w sprawie oleju, ale już o inne auto chodzi :wink:

Pod jakim kątem maksymalnie można przechylać auto na kołysce, żeby nie trzeba było spuszczać oleju z silnika???
Chodzi mi o to, że mam problem ze zlewaniem oleju z mojej Fiesty (nie mam u siebie kanału), a trzeba zołzę przechylić i jej zakonserwować podwozie...

No i jeszcze jedno pytanie - jaki olej według Was najlepiej się nadaje do silnika ENDURA-E od mojej Fiesty mk IV.
Wóz zrobił już ponad 200 tys km i chciałbym zrobić nim jeszcze jak najwięcej (sentyment mam do tego wozu) 8)

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 lipca 2019, 18:19 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 22:04
Posty: 259
Pojazd: Lublin 3Mi
Jak chcesz dobrze przeczyścić ten silnik, to zrób to po prostu olejem. Ja prawdę mówiąc nie jestem zwolennikiem płukanek - moim zdaniem to strata kasy. Wystarczy olej i jego szybka zmiana.

W tym przypadku, zlał bym ten "stary" olej, zmienił filtr, zalał nowy - na początek jakiś tani 10W40. Pokręcił trochę silnikiem rozrusznikiem z odłączoną cewką zapłonową, żeby się przesmarował. Po takiej operacji normalnie odpalił i trochę pojeździł. Po kilkuset km zlałbym tani olej i zalał docelowy. Czy na prawdę S21 wymaga takiego masła 15W? 10W to maks co bym chciał mieć w swoim samochodzie.

Czy koledzy trochę nie przesadzają z tymi uszczelnieniami które puszczą po zalaniu nowego oleju? Ja w obu moich lublinach mam już 5W40 i nie widzę żadnych negatywnych skutków takiej zmiany. Faktem jest, że dbam o oba silniki i zmieniałem uszczelniacze na wale jakiś czas temu.

_________________
Pozdrawiam, Tomek
Daewoo Lublin 3 3524 2000r, Andoria 4cT90-1MEA 90KM
Intrall Lublin 3Mi 3524 2006r, Andoria 4cTi90-1BE 102KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 lipca 2019, 22:00 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Ciekawy test płukanek i wymiany oleju na "mniej lepki":

https://www.youtube.com/watch?v=-HlX2_YfeEA

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 lipca 2019, 21:56 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 21 maja 2016, 12:19
Posty: 7
a co sądzicie o olejach shell?? Czytałem że są produkowane z gazu ziemnego. Nie będzie to miało wpływu na silnik??


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 lipca 2019, 20:04 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
shell słabo chroni niestety. dziwnym trafem kilka zatartych silników jakie sie przewinely jexdzilo na shellu. my od dluzszego czasu płuczemy silniki opałem z dodatkami myjacymi(Multissol)-0,5l do starego oleju na silnik. działa tak samo jak płukanka za 15 czy 20zł

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net