Dzisiaj jest 28 marca 2024, 16:30


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 20 października 2019, 19:08 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 20 października 2019, 18:56
Posty: 12
Pojazd: Żuk A15 1994
Witajcie

Jako że to mój pierwszy post, to chciałbym się przywitać. Mam na imię Tomek i jestem w posiadaniu ( lecz nie właścicielem ) Żuka który niegdyś głużył OSP. Mieszkam w zachodniej WLKP a dokładnie w mieścinie o nazwie Nowy Tomyśl. No to tyle, no może dodam że moją pasją sa motocykle zwłaszcza zabytkowe ( posiadam kilka sztuk ) ale o tym może później

Mój serdeczny przyjaciel posiada wspomnianego Żuka z OSP model bodajże A15 silnik S-21, z racji że Poznańscy tubylcy z szemranych bram zrobiły sobie z żuka imprezownie żuczek trafił na moją wioskę gdzie dzielnie mi służy.

Użytkuje go i dbam o niego jak mogę, początkowo dostał wszystkie brakujące rzeczy ( od migaczy świateł stop uchwytów okien klamek.....cała masa tałatajstwa ) teraz przyszedł czas na doprowadzenie do ładu technicznego silnika.

Ogólnie nie było z tą jednostką problemów aż do dziś.. podczas próby odpalenia ( próby nieudanej ) spod gaźnika ciekło paliwo. Gaźnik został zdemontowany, przy okazji korektor ssąco-wydechowy ( przedmuch ), zauważyłem też że w kolektorze wydechowym jest coś co nazywa się podgrzewacz mieszanki, który niby dzięki sprężynie z bimetalu powinien w początkowej fazie nagrzewania silnika poprawić jego pracę ( w literaturze dużo mądrych zdań, nie potrafię ich przytoczyć z pamięci ) rzecz w tym że owe ustrojstwo nie działa. Lata jak świnia w patyku.

Macie na to jakiś patent? gdzieś taką sprężynę można nabyć?

Drugie pytanie, czy w tym stpomniu demontażu silnika oprócz uszczelek, wymycia gaźnika w myjce ultradźwiękowej, ustawienia poziomu paliwa coś warto zrobić?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 października 2019, 06:37 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 20 października 2019, 18:56
Posty: 12
Pojazd: Żuk A15 1994
podsyłam zdjęcie podgrzewacza, tak dla jasności

Dodatkowo mam pytanie. widziałem że w obudowie filtra powietrza mam zaślepiony otwór od odmy, natomiast korek wlewu oleju do silnika jest konstrukcji filtra siatkowego - niestety mało skutecznego więc kadłub silnika jest mocno zakonserwowany. wiecie może jak poprawnie połączyć odmę i pozbyć sie tego korkofiltracopajednego?


Załączniki:
do-wstawienia-2.jpg
do-wstawienia-2.jpg [ 248.42 KiB | Przeglądany 7531 razy ]
do-wstawienia-1.jpg
do-wstawienia-1.jpg [ 335.43 KiB | Przeglądany 7531 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 października 2019, 07:55 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
Który rok?
W kolektorze jest mała dziurka w dnie chyba właśnie po to żeby nadmiar benzyny miał którędy uciec. To jest mój domysł.
Podgrzewacz najłatwiej zaspawać w pozycji roboczej czyli takiej żeby spaliny były kierowane do tłumika a nie na kolektor ssący.
Jest szansa że korek jest fabryczny a ktoś wymienił obudowę filtra. Jaką masz pokrywę boczną silnika? Było dwa rodzaje. Jedna starsza z odma skierowaną w dół i taka z separatorem oleju


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 października 2019, 07:59 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Dokładnie, zaspawaj podgrzewacz w pozycji otwartej. On nic dobrego nie daje, a wręcz przeciwnie. Zobaczymy czy masz pokrywę popychaczy z odmą wychodzaca tez do gory czy tylko na dół. Jeśli na dół, to korek masz dobry, a filtr ktos zmienil.
Wyreguluj luzy zaworowe.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 października 2019, 09:55 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 20 października 2019, 18:56
Posty: 12
Pojazd: Żuk A15 1994
Rok to 1994.

Dziś zrobię oględziny jak to z tą odmą jest.

Pytanie mam gaźnik na stole, póki co nie rozkręcany ( oprócz górnej pokrywy )- jakie są Wasze sugestię Wymienić uszczelki i tyle czy próbować książkowo wyregulować? - myć go czy nie?

Jeśłi chodzi o ,,W kolektorze jest mała dziurka w dnie chyba właśnie po to żeby nadmiar benzyny miał którędy uciec" to dziś tej dziurki poszukam


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 października 2019, 20:04 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Poziom pływaka reguluj książkowo, koniecznie, sprawdz droznosc i czystość zaworka iglicowego, dysz itd. takze szczelność samego plywaka. Uszczelki powymieniaj na nowe i nic nie skrecaj na fest. Szczególnie gaznika do kolektora, bo wygniesz jego podstawe o ile juz ktos przed Tobą tego nie zrobił :|

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 października 2019, 10:34 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 marca 2015, 21:11
Posty: 68
Ja bym się jeszcze zastanowił nad izolacją z azbestu pomiędzy kol wydechowym a ssącym.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 października 2019, 16:08 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 20 października 2019, 18:56
Posty: 12
Pojazd: Żuk A15 1994
piotr1eo pisze:
Który rok?
W kolektorze jest mała dziurka w dnie chyba właśnie po to żeby nadmiar benzyny miał którędy uciec. To jest mój domysł.
Podgrzewacz najłatwiej zaspawać w pozycji roboczej czyli takiej żeby spaliny były kierowane do tłumika a nie na kolektor ssący.
Jest szansa że korek jest fabryczny a ktoś wymienił obudowę filtra. Jaką masz pokrywę boczną silnika? Było dwa rodzaje. Jedna starsza z odma skierowaną w dół i taka z separatorem oleju


Dziurki w kolektorze nie widzę. A co do odmy to z której strony ewentualnie jej szukać?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 października 2019, 18:23 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
Pokrywa boczna silnika na której jest odma jest tuż pod kolektorem który zdemontowałeś.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 listopada 2019, 13:55 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 20 października 2019, 18:56
Posty: 12
Pojazd: Żuk A15 1994
Fakt odma jest, pytanie czy jest sens połączyć ja z filtrem powietrza?

Generalnie złożyłem wszystko do kupi i żuczek odpalił na szczała( z natury jestem niecierpliwy ). Troszkę nierówno chodził na ssaniu, tak jakby wypadały my zapłony ale gdy ssanie wyłączyłem było git. Odczucie mam takie że pracuje lepiej, lepiej się wkręca i na trzecim biegu ma jakaś tam moc ( wcześniej moc się pojawiała dopiero jak się fest rozgrzał )

Do wymiany mam jeszcze pływak - jest za ciężki ma 24g a wg książki ma mieć 18 no i dodatkowo coś w nim chlupie.

W środę jestem umówiony u znajomego na regulację zaworów i to będzie w sumie ostatnia rzecz przynajmniej w tym sezonie.

Druga sprawa. W gaźniku są dwie przepustnice, gdy naciskam dźwignię gazu to jedna otwiera się na maxa natomiast druga bardzo znikomie. Czy to normalne czy mam coś źle wyregulowane?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 listopada 2019, 15:23 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
tylko jaka to odma? prosta rurka czy jest separator oleju ze spływem do miski ?

przepustnice z tego co pamiętam obie na maxa powinny się otwierać, najpierw jedna potem druga, jeszcze sprawdzę jak będę miał gaźnik w rękach


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 listopada 2019, 17:37 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
W żuku to kwestia wyregulowania pedału gazu. Druga sie otwiera zazwyczaj z pedalem w samej podłodze

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 listopada 2019, 21:18 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 20 października 2019, 18:56
Posty: 12
Pojazd: Żuk A15 1994
Marian pisze:
Dokładnie, zaspawaj podgrzewacz w pozycji otwartej. On nic dobrego nie daje, a wręcz przeciwnie. Zobaczymy czy masz pokrywę popychaczy z odmą wychodzaca tez do gory czy tylko na dół. Jeśli na dół, to korek masz dobry, a filtr ktos zmienil.
Wyreguluj luzy zaworowe.


Faktycznie jest odma 8) rurka około 15cm skierowana w dół, łączyć ja z filtrem powietrza?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 listopada 2019, 09:03 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
Taka odma jak masz jest w oryginale. Prosto nie można połączyć tego z filtrem. Tam jest mgła olejowa która cały dolot ci upierniczy. Poszukaj hasła "oil catch tank diy" to jest taki separator. Możesz zrobić z jakiejś puszki po dezodorancie z druciakiem do mycia garów. Wtedy można połączyć taką odmę z filtrem.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 listopada 2019, 10:06 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
musisz cięgna od pedału gazu wyregulowac, po wcisnieciu w podłogę powinny obie sie otwierać, jak Marian pisał. odmę zostaw jak jest, tj wysoki korek i rurka w dół. ewentualnie właśnie catch tank ~2-2.5l pojemnosci pod ta rurke podpiąć. coby bloku nie brudziło. tylko wtedy wejscie po odmie w filtrze zaślep, bo kurz bedzie zaciagać.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net